Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:27

OleJon schreef:
Dus je pleit eigenlijk voor een immigratiestop. Dus niemand meer het land in?

Per direct.
En inderdaad Nederland word 1 grote stad. Maar dat is ook geen geheim als je op de site van tristacity kijkt.
Daarom is de stikstof een gecreëerd probleem op papier puur om boeren te onteigenen. Zodat ze grond in bezit krijgen.
En de boeren die niet in de problemen komen door de stikstof, pakken ze wel door hun het leven zuur te maken met de decoratie, fosfaatrechten en dierenwelzijn.
De kosten en stress zullen daar zo hoog van zijn. Dat daardoor ook boeren zullen stoppen.

Voorbeeld.
Teveel mest laten afvoeren, wat 20000 euro kost. Dat je normaal over eigen land had uit kunnen rijden.
Maar je moet wel zoveel duizenden euro's aan kunstmest kopen om je land te bemesten 8)7

Ja boeren moeten verplicht kunstmest kopen terwijl kunstmest tegelijkertijd voor meer stikstof zorgt..hoezo krom?

scrabbel

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:21

Wij hebben vorig jaar met status houders gewerkt. Man, man, man.... Einde drukke seizoen zijn ze allemaal weer ontslagen. Hoe die hun Nederlands examen hebben gehaald geen idee. 2 worden Nederlands wouden/ konden ze niet wisselen. Niet willen werken, extreem veel diefstal, vrouw onvriendelijk (van nafluiten op het werk tot gereedschap uit de handen van een vrouw pakken.) Wat waren wij blij toen ze weg waren. Dit jaar werken wij dus weer met immigranten. In mijn optiek te idioot voor woorden.

Ik ben groot voorstander dat als je hier komt en kunt werken dat je direct aan het werk gaat. Geen tijd om onzin te bedenken, maar moe na een dag hard werken. Wil je niet werken dan zou ik willen dat je een bed krijgt een 3 maaltijden en af en toe kleding en verder zoek je het maar uit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:43

Denemarken weert geen immigratie, enkel vluchtelingen.
Er komen nog steeds ruim 100.000 mensen NL binnen als je geen vluchtelingen meer neemt.
Alle immigratie stoppen betekend ook internationale opleidingen afschaffen, maar vooral geen polen meer. Ik denk dat er dan wel een probleem ontstaat eerlijk gezegd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:10

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:40

Suzanne F. schreef:
Elisa2 schreef:
Ja boeren moeten verplicht kunstmest kopen terwijl kunstmest tegelijkertijd voor meer stikstof zorgt..hoezo krom?

Ja en dit maakt het nog erger:
https://www.ad.nl/economie/wat-moet-ned ... ~a8841186/

Inderdaad nog een manier om de landbouw kapot te maken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 08:55

Sizzle schreef:
Denemarken weert geen immigratie, enkel vluchtelingen.
Er komen nog steeds ruim 100.000 mensen NL binnen als je geen vluchtelingen meer neemt.
Alle immigratie stoppen betekend ook internationale opleidingen afschaffen, maar vooral geen polen meer. Ik denk dat er dan wel een probleem ontstaat eerlijk gezegd.

Het ligt er aan denk ik, zolang de economie gericht blijft op groter, meer, meer geld etc. dan onstaan er problemen maar die ontstaan er sowieso wel zolang dit patroon blijft alleen op andere manieren.

Als de economie anders ingericht zou worden, het consumptiemodel er meer af gaat etc. etc. dan zijn er echt wel mogelijkheden en oplossingen die beter zijn voor het land, milieu, klimaat etc.

Ik kan het artikel niet lezen Suzanne.

Scrabbel: op wat voor een bedrijf is/ was dat? en zijn deze mensen nog aan het inburgeren? Het cultuur verschil is vaak ook heel groot. Nederlanders beseffen soms ook niet dat de werk ethos in andere landen heel anders kan zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:03

Elisa2 schreef:
Het ligt er aan denk ik, zolang de economie gericht blijft op groter, meer, meer geld etc. dan onstaan er problemen maar die ontstaan er sowieso wel zolang dit patroon blijft alleen op andere manieren.

Als de economie anders ingericht zou worden, het consumptiemodel er meer af gaat etc. etc. dan zijn er echt wel mogelijkheden en oplossingen die beter zijn voor het land, milieu, klimaat etc.

Helemaal mee eens.
Ik denk inderdaad ook dat het huidige groei model ook ontwikkelingen in duurzaamheid en locale productie heftig in de weg staan.
Zolang alles nog ingericht is op meer meer meer en sneller, dan zijn alle zogenaamde oplossingen maar een pleister op een gapend gat.

Overal zijn personeelstekorten maar er zijn echt wel producten en sectoren die eigenlijk helemaal niet zo belangrijk zijn of niet perse 24/7 bereikbaar zouden hoeven zijn. Echter maak ik me geen illusies dat we daar van weg komen. Money rules.

Ik ga er vanuit dat de welvarende landen uiteindelijk allemaal een soort New-York of Signapore zijn met high-rise en wat aangelegde parken. En nee, dat is niet mijn droom wereld.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:04

En die vluchtelingen krijgen ook vaak meer dan 2 kinderen. Want ook dat mag wel terug. Gemiddeld zitten wel wel onder de 2 per stel, maar je kunt door dat nog meer proberen terug te dringen ook voor een minder snelle toename zorgen.

Zonder vluchtelingen hadden we nog steeds veel immigratie, maar dat zijn vaak wel mensen die nog wat doen qua werk. Want verhoudingsgewijs krijgen veel statushouders een uitkering. Daar zouden ze ook wat aan moeten doen. Geen statushouder meer als je geen werk vindt. Dan discrimineer je niet, maar als ze niet bijdragen moeten we wel weer weg.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:19

Sizzle schreef:
Elisa2 schreef:

Helemaal mee eens.
Ik denk inderdaad ook dat het huidige groei model ook ontwikkelingen in duurzaamheid en locale productie heftig in de weg staan.
Zolang alles nog ingericht is op meer meer meer en sneller, dan zijn alle zogenaamde oplossingen maar een pleister op een gapend gat.

Overal zijn personeelstekorten maar er zijn echt wel producten en sectoren die eigenlijk helemaal niet zo belangrijk zijn of niet perse 24/7 bereikbaar zouden hoeven zijn. Echter maak ik me geen illusies dat we daar van weg komen. Money rules.

Ik ga er vanuit dat de welvarende landen uiteindelijk allemaal een soort New-York of Signapore zijn met high-rise en wat aangelegde parken. En nee, dat is niet mijn droom wereld.

Dat denk ik dus ook, en dat toekomstbeeld is tevens mijn grootste nachtmerrie :(

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:09

Sizzle schreef:

Nee, dat is ook zeker niet mijn droomwereld. Maar stel dat dit zou gebeuren, even een rekensommetje als reality-check.

Het oppervlak van NL is 41.543 km3, daarvan is 19% water. Het landoppervlak is dan 33.650 km2. Daarvan is 18.119 km2 cultuurgrond (53,85%). We wonen op dit moment dus met 17.749.262 mensen op ca. 15.531 km2 = 1143 inwoners/km2.

In New York City wonen ca. 8.468.000 mensen op 783.8 km2 =10.804 inwoners/km2.

Als we heel NL eruit laten zien als New York City, dus ook alle huidige cultuurgrond volgebouwd, dan zitten we op 10.804 x 33.650 = 363.545.242 inwoners. Dus bijna 367 miljoen, 20x zoveel als er nu in NL wonen.
Zelfs als we de huidige hoeveelheid cultuurgrond in stand houden en de rest van NL volbouwen als ware het New York City dan hebben we het ook nog over ca. 168 miljoen inwoners.

De prognose van het CBS heeft het in 2070 over ca. 21 miljoen inwoners in NL.
In dat groeitempo duurt het nog ongeveer 2500-3000 jaar voor we aan die 168 miljoen zitten. Hmm, ik ga mij daar niet druk over maken.

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/80787ned
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... i/toekomst
https://nl.wikipedia.org/wiki/New_York_(stad)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:17

Roodvos schreef:
Sizzle schreef:

Nee, dat is ook zeker niet mijn droomwereld. Maar stel dat dit zou gebeuren, even een rekensommetje als reality-check.

Het oppervlak van NL is 41.543 km3, daarvan is 19% water. Het landoppervlak is dan 33.650 km2. Daarvan is 18.119 km2 cultuurgrond (53,85%). We wonen op dit moment dus met 17.749.262 mensen op ca. 15.531 km2 = 1143 inwoners/km2.

In New York City wonen ca. 8.468.000 mensen op 783.8 km2 =10.804 inwoners/km2.

Als we heel NL eruit laten zien als New York City, dus ook alle huidige cultuurgrond volgebouwd, dan zitten we op 10.804 x 33.650 = 363.545.242 inwoners. Dus bijna 367 miljoen, 20x zoveel als er nu in NL wonen.
Zelfs als we de huidige hoeveelheid cultuurgrond in stand houden en de rest van NL volbouwen als ware het New York City dan hebben we het ook nog over ca. 168 miljoen inwoners.

De prognose van het CBS heeft het in 2070 over ca. 21 miljoen inwoners in NL.
In dat groeitempo duurt het nog ongeveer 2500-3000 jaar voor we aan die 168 miljoen zitten. Hmm, ik ga mij daar niet druk over maken.

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/80787ned
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... i/toekomst
https://nl.wikipedia.org/wiki/New_York_(stad)

Dat boeren moeten verdwijnen zodat hun grond bebouwd word voor de gelukszoekers, en daardoor onze voedselvoorziening beperkt word?
Zou ik me wel druk over maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:43

Super analyse Roodvos :D
Ik maak me er voor mezelf ook niet druk over hoor, heeft A. Toch geen nut en B. Dat zal ik niet meer meemaken.
Het heeft echter ook geen zin om er tegen te blijven verzetten, de groei zal niet stoppen dus er moet een weg komen die dat in goede banen stuurt.
Het huidige woningprobleem is gewoon een grote smet op zo‘n ontwikkeld land. Daarmee jaag je op den duur ook kennis en jeugd weg en dat lijkt me niet de bedoeling. Ik vind het echt heel naar als ik zie dat mijn broer een soort van „gevangen“ dit in een vrij depressieve huursituatie. Mijn eigen ervaringen helpen daar ook niet bij. Ergens was het goed dat mijn ouders destijds wat naief waren wellicht in mijn daadwerkelijk woonsituaties want menig ouder zou er niet van kunnen slapen als ze weten dan hun dochter snachts in haar eentje in Marconiplein moet uitstappen en politieinval in huis heeft.

Iedere partij die roept dat ze immigratie gaan uitbannen is populistisch in de uitspraken en zal de beloften niet kunnen nakomen.
Als ik naar mijn eigen leefomgeving kijk doet het me ook pijn dat er over een X aantal jaar geen gletschers meer zullen zijn en er waarschijnlijk grote vakantiecompexen zullen zijn die een soort nep-wereld in stand zullen houden met kunstmatige sneeuw dat vooral moet leven van toerisme en steeds minder van lokale landbouw.
Maar zo oud ga ik waarschijnlijk toch niet worden en anders kan ik altijd nog verder emigreren :+
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 31-10-22 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:59

Sizzle schreef:
Super analyse Roodvos :D
Ik maak me er voor mezelf ook niet druk over hoor, heeft A. Toch geen nut en B. Dat zal ik niet meer meemaken.
Het heeft echter ook geen zin om er tegen te blijven verzetten, de groei zal niet stoppen dus er moet een weg komen die dat in goede banen stuurt.
Het huidige woningprobleem is gewoon een grote smet op zo‘n ontwikkeld land. Daarmee jaag je op den duur ook kennis en jeugd weg en dat lijkt me niet de bedoeling.

Iedere partij die roept dat ze immigratie gaan uitbannen is populistisch in de uitspraken en zal de beloften niet kunnen nakomen.
Als ik naar mijn eigen leefomgeving kijk doet het me ook pijn dat er over een X aantal jaar geen gletschers meer zullen zijn en er waarschijnlijk grote vakantiecompexen zullen zijn die een soort nep-wereld in stand zullen houden met kunstmatige sneeuw dat vooral moet leven van toerisme en steeds minder van lokale landbouw.
Maar zo oud ga ik waarschijnlijk toch niet worden en anders kan ik altijd nog verder emigreren :+

Elke partij die spreekt over “zij” en “wij” is populistisch. Populisme is het creëren van een soort elite die steelt van de gewone, hardwerkende burger. Dat wekt vaak empathie op. En het zijn vooral populistische partijen die de vluchtelingen stroom willen beperken. Het past perfect binnen de zij vs wij strategie en is daarom een makkelijk stokpaardje in een campagne.
https://npokennis.nl/longread/7527/wat-is-populisme

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:03

@elise2
Het gaat om het verpakken van voedsel. Ongeschoold werk dus. Geen idee waar ze horen te zijn met inburgeren. Hun taak is het verpakken. Mijn taak zorgen dat hun weten wat ze moeten doen en zorgen dat de machines goed lopen. Machine deed het niet. Mannelijke collega kon het niet oplossen, dus vraagt hulp aan mij. Dus ik pak gereedschap en ga aan de slag. Gereedschap werd letterlijk uit mijn handen getrokken. Toen ik hem vroeg: are you going to fix it? Was het antwoord; no. Sorry, maar als geëmancipeerde vrouw kan ik dat sorry ongein heel slecht hebben.

Jongere collega (21) die ik overnam was helemaal over de toeren. Door de grappen als nafluiten etc door mannen van 40 plus. Bij mij stond die persoon snel buiten de deuren.

Ben je echt op de vlucht en heb je hulp nodig, wil je hier een toekomst opbouwen prima. Dit gedrag vind ik absoluut niet acceptabel. Ik verwacht ook niet dat dit gedrag in land van herkomst geaccepteerd zou worden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 20:01

scrabbel schreef:
@elise2
Het gaat om het verpakken van voedsel. Ongeschoold werk dus. Geen idee waar ze horen te zijn met inburgeren. Hun taak is het verpakken. Mijn taak zorgen dat hun weten wat ze moeten doen en zorgen dat de machines goed lopen. Machine deed het niet. Mannelijke collega kon het niet oplossen, dus vraagt hulp aan mij. Dus ik pak gereedschap en ga aan de slag. Gereedschap werd letterlijk uit mijn handen getrokken. Toen ik hem vroeg: are you going to fix it? Was het antwoord; no. Sorry, maar als geëmancipeerde vrouw kan ik dat sorry ongein heel slecht hebben.

Jongere collega (21) die ik overnam was helemaal over de toeren. Door de grappen als nafluiten etc door mannen van 40 plus. Bij mij stond die persoon snel buiten de deuren.

Ben je echt op de vlucht en heb je hulp nodig, wil je hier een toekomst opbouwen prima. Dit gedrag vind ik absoluut niet acceptabel. Ik verwacht ook niet dat dit gedrag in land van herkomst geaccepteerd zou worden.

Das echt niet cool, en denk dat je echt daar de grens mag trekken. Ook op harde wijze.

De dames kunnen er ook wat van en gaan rustig slut-shamen. Liep ooit eens met m’n korte broekje naar de super. Hoor ik ze achter m’n rug nare opmerkingen maken, krijg je echt een verbale reactie terug.

Maar, deze personen zijn wel hun hele leven zo opgegroeid met die referentiekaders. Ze mogen ook best de kans krijgen dit te herzien. Ze direct volledig afschrijven is ook niet echt cool. Ze hoeven niet op dag 1 hier volledig aangepast/geïntegreerd te zijn. Das gewoon niet mogelijk. Daarnaast, zij mogen een mening hebben. Net zoals jullie en ik dat mogen in dit topic. Zolang ze er niet naar handelen is het prima.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:42

Zulk gedrag hoef je inderdaad niet te accepteren.
Echter geeft de gemiddelde Europese man niet perse een beter voorbeeld ;(
In de productie heb ik ook met oer-blonde kerels te doen gehad die vonden dat vrouwen niets te zoeken hadden op de werkvloer of sexueel belastende uitspraken uitte.
Iedereen die zich ongepast uitlaat hoort op de vingers getikt te worden. Volgt ontslag door zulk gedrag = geen geld.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 09:18

Mee eens, dat is niet perse gerelateerd aan cultuur of afkomst maar ik snap wel dat als je je hele leven anders hebt geleerd dat het moeilijk schakelen kan zijn voor sommigen.

Hm ja ongeschoold werken, ze moeten natuurlijk ergens beginnen maar jammer dat er dan kennelijk niet voldoende begeleiding bij is om alles in goede banen te leiden.

Die groei is alleen dit jaar al harder gegaan dan voorspeld, daarom maak ik me er wel druk om. Zie dagelijks toch echt de gevolgen en schrijnende gevallen door deze koers die ingeslagen is en niet herzien wordt. Iedere partij die deze koers wil herzien..hoe dan ook..heeft bij mij een streepje voor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 09:26

Een belangrijke reden voor de extra groei dit jaar is Oekraine natuurlijk. Dat zal in 2023 ook nog wel een factor zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 09:32

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 09:34

Ja en die mensen (Oekrainers) hebben opvang nodig helemaal prima maar dan zullen er ergens anders wel andere keuzes gemaakt moeten worden. (veilige landers, work expats etc.) Dat was laatst ook in het programma Nederland is vol. Dat die keuzes belangrijk zijn, wie wel..en wie niet. Heel hard maar het kan helaas niet anders zonder dat Nederland overspoeld raakt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 09:41

Mee eens, maar die discussie ligt heel gevoelig uiteraard. Mag je Syriers weigeren om Oekrainers binnen te laten. Kun je polen wegsturen omdat je nu Oekrainers hebt etc. Komt nog bij dat niemand precies weet hoeveel Oekrainers er zijn omdat ze niet op de vluchtelingen lijst staan, maar dat zijn er minstens iets van 70.000, dat is 3x meer dan de niet Europese vluchtelingen. Dat is bij ons niet anders trouwens. Het opvang systeem barst nu overal bijna uit zijn voegen, echter speelt dat doorstroom/huizen probleem niet in alle landen.
Iets van een jaarlijks aantal werk en studeervergunningen zou ik wel als een nuttige oplossing zien, maar Oekraine is een uitzonderlijke situatie. Je kan niet als land eerst alle deuren wijd open zetten en dan een half jaar later bedenken dat het er wel een beetje veel zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 09:53

Snap ik maar je kan wel bv een verblijfsvergunning voor een bepaalde tijd uitgeven. Vanmorgen op het journaal dat veel Oekraïners niet meer terug gaan, ik snap het wel maar het kan toch niet, we hebben een tsunami van vluchtelingen en natuurlijk moet je de èchte vluchtelingen helpen maar wel veel harder tegen de rest worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 10:01

Zal het niet zo zijn men zich een beetje vergist heeft in de duur van de oorlog in Oekraine? Dat er gedacht werd dat het hooguit een half/3 kwart jaar ofzo zou zijn!?
Er gaan nu voorspellingen op dat deze oorlog 17 jaar gaat duren.

Poetin gaat Oekraine volledig onleefbaar maken. Alle voorzieningen zoals electra, water, gas en voedsel word vernietigd. De mensen kunnen niks anders meer dan vluchten en elders blijven. Hoe graag ze ook terug zouden willen er is gewoonweg niks meer...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:10

Dat zou wel erg naief zijn als de overheid echt dacht dat het maar kort zou zijn en ze weer terug gaan.
Men weet toch hoeveel vluchtelingen uit Joegoslavie zich destijds gevestigd hebben. Zeker in Oostenrijk/Zwitserland spreek je dan om meerdere %en van de bevolking die Balkan roots heeft.

Daarnaast kun je een Europeaan met werkvergunning niet zomaar meer wegsturen. Zou wat zijn als bokkers in Frankrijk (of ikzelf) ineens terug naar NL gedeporteerd werden omdat er meer Oekrainers komen. Dat kan niet zomaar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 15:10

Ik denk..misschien een beetje hard maar dat je mensen gewoon moet dwingen terug te gaan zodra de oorlog voorbij is. Helpen met hun eigen land weer opbouwen.

Het is alleen te hopen dat die rotoorlogen eens snel voorbij zijn en het stelletje machtswellustelingen die het veroorzaken aangepakt worden.