Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Maar het is ook zo dat al die kleine zaken mensen echt kwaad gaan maken omdat ze vinden dat er al weer aan hun bestaan word getornd . Na zwarte piet , moorkop, negerzoen moeten ze nu ook de pizza Hawaï inleveren. Die zijn niet in staat om er overheen te kijken en voelen zich in het nauw gedreven en worden boos , dat moet wel voorkomen worden zodat schreeuwers Baudet en Wilders niet nog meer leden krijgen .
bigone schreef:Maar het is ook zo dat al die kleine zaken mensen echt kwaad gaan maken omdat ze vinden dat er al weer aan hun bestaan word getornd . Na zwarte piet , moorkop, negerzoen moeten ze nu ook de pizza Hawaï inleveren. Die zijn niet in staat om er overheen te kijken en voelen zich in het nauw gedreven en worden boos , dat moet wel voorkomen worden zodat schreeuwers Baudet en Wilders niet nog meer leden krijgen .
bigone schreef:Maar het is ook zo dat al die kleine zaken mensen echt kwaad gaan maken omdat ze vinden dat er al weer aan hun bestaan word getornd.
Sizzle schreef:De acties zijn enerzijds bewustwording en anderzijds leiden ze enorm af. Inmiddels staat ergens een dorpsschild ter discussie omdat de heilige Mauritius (zwart) er op afgebeeld staat. Dat is gewoon actief zoeken naar potentiele black-face plaatjes en dan bashen.
Ook was er ingebroken in een basisschool en oude ABC tegeltjes (N, neger) beklad. Dat had vast ook anders gekund ipv inbreken?
Nu is inmiddels ook een groep de discussie over pizza hawai begonnen omdat deze ook ontstaan is uit onderdrukking. Wellicht terecht maar geeft ook veel ergernis.
Dan verzand een groter doel al snel in pietluttigheden voordat het grotere doel bepaald is.
Magrathea schreef:bigone schreef:Maar het is ook zo dat al die kleine zaken mensen echt kwaad gaan maken omdat ze vinden dat er al weer aan hun bestaan word getornd . Na zwarte piet , moorkop, negerzoen moeten ze nu ook de pizza Hawaï inleveren. Die zijn niet in staat om er overheen te kijken en voelen zich in het nauw gedreven en worden boos , dat moet wel voorkomen worden zodat schreeuwers Baudet en Wilders niet nog meer leden krijgen .
Heb je een bron waarin staat dat mensen pizza hawaii willen afschaffen? Of heb je dit van horen zeggen?
purny schreef:Ik denk altijd maar: Ik behandel de medemens zoals ik zelf behandeld wil worden
bigone schreef:Nu worden de kopmannen niet uitgenodigd maar een aantal gewone doorsnee demonstranten en gaan ze weer tekeer. Ik krijg steeds meer antipathie tegen KOPZ. Het is niet goed of het deugd niet, ze laten zich weer van de slechtste kant zien . Ik ben blij dat Rutte met de gewone mens gaat praten zoals ik hoopte.
Kick Out Zwarte Piet boos: ‘Gesprek Rutte met antiracisten is pr-stunt’
https://www.ad.nl/politiek/kick-out-zwa ... ~afcb1155/
Magrathea schreef:Ik snap niet wat mensen tegen Afriyie hebben. In de interviews die ik met hem heb gelezen komt hij heel redelijk over, hij roept mensen juist op om geduld te hebben, ook als er felle anti zwarte piet mensen zijn die die figuur het liefst vandaag nog verboden zien. Hij was niet degene die jaren terug zeer gewelddadig optrad bij een intocht, dat was de politie.
Maar goed ik volg de man ook niet op de voet, wat maakt hem onredelijk en radicaal?
Danique_G schreef:Magrathea schreef:Ik snap niet wat mensen tegen Afriyie hebben. In de interviews die ik met hem heb gelezen komt hij heel redelijk over, hij roept mensen juist op om geduld te hebben, ook als er felle anti zwarte piet mensen zijn die die figuur het liefst vandaag nog verboden zien. Hij was niet degene die jaren terug zeer gewelddadig optrad bij een intocht, dat was de politie.
Maar goed ik volg de man ook niet op de voet, wat maakt hem onredelijk en radicaal?
volgde zijn dichtwerk soms wel eens voor KOZP. Nu een beetje. Ik vond hem juist gematigd altijd, die uitspraak laatst op de dam was heftig. Vind hem soms op social media ook venijnig 1 of 2 keer. Hij komt juist op mij over als een rustig persoon waarmee je kunt spreken. Ik vind hem absoluut niet radicaal. Afriyie wat meer juist. Ik vond de uitspraak dat iedereen die tegen de demonstraties is, racist is veel erger dan wat Akwasi zei. Dit vond ik sterk polariserend werken juist en ik heb persoonlijk nog steeds wat vragen hierbij. Ik vind dat er vragen gesteld mogen geworden over de destijds, vond die reactie daarom erg heftig van hem.
Er zijn nog meer mensen die wel sterk met KOZP zijn verbonden maar erg diplomatiek zijn. Jammer dat zij niet zijn uitgenodigd.
Shadow0 schreef:Nee, je wilt hem diskwalificeren en bent bereid om alles uit context te trekken wat daarin te pas komt. Want Afriye vertelt juist hoe hij zich bewust is van zijn gevoelens en vooroordelen, en hoe hij die aan wil pakken:
"In mijn tienerjaren, toen ik het onrecht tegen zwarte mensen steeds meer publiekelijk ging veroordelen, werd ik geconfronteerd met mijn eigen vooroordelen. Want hoe rijm je het feit dat je een inclusieve samenleving wil, maar homo’s, mensen van vlees en bloed, mensen die op jou lijken en die jou niets hebben aangedaan, wil uitsluiten uit jouw ideale Nederland? Je kan niet onrecht jegens jezelf veroordelen en met dezelfde mond je schuldig maken aan onrecht tegen anderen."
en
"Ooit dacht ik dat ik last had van homo’s. Maar nu ben ik erachter gekomen dat ik enkel last had van de haat die mij was aangeleerd, jegens homo’s. Het is aan ons, met name de gemeenschappen buiten de LHBT-gemeenschap, om in opstand te komen tegen die haat en Nederland veilig te maken voor alle kinderen en volwassenen, ongeacht afkomst, huidskleur, stand en geaardheid. De liefde moet toegankelijk worden voor iedereen, altijd en overal."
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/09/ik ... e-a1591646