Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:24

elnienjo schreef:
8nnemiek schreef:
Bij ‘breekbaar’ denk ik toch eerder aan Trump dan aan Biden. Trump doet zich voor alsof hij heel sterk is, maar er hoeft maar íets te gebeuren of hij flipt. Terwijl Biden juist rust uitstraalt en ondanks alles toch probeert om mensen te verbinden. Hoe mensen dat als breekbaar zien snap ik niet zo goed.
Als dat het enige slechte is dat je in een persoon kan vinden dan doet ie het toch helemaal niet zo slecht.

Verder kost het enorm veel geld om voor president te runnen. Het is niet gek dat ze de jongere, betere kandidaten hebben bewaard tot de volgende verkiezing omdat een president normaal idd altijd voor een tweede termijn wordt gekozen.

Ik vind Trump als 'n Fenix herrezen na zijn coronabesmetting. Hij straalt juist energie uit, terwijl Biden heel breekbaar overkomt.

Persoonlijk vind ik dat verkiezingen (ook in Europa) voornamelijk over beleid/gedachtengoed moeten gaan en veel minder over het poppetje dat het moet uitvoeren.

Het is maar de vraag of hij het uberhaupt gehad heeft. Kan net zo goed een publiciteitsstunt geweest zijn. Met die clown weet je het maar nooit!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:25

Iemand vanmorgen de speech van Trump gezien waar hij alle staten die nog niet gestemd zijn al claimed en hij 'het stemmen wil stoppen' en naar het Hooggerechtshof
Of dat hij wil stoppen met het laten tellen van poststemmen in de swingstates... koekoek

Wat manipuleert hij zijn volk..
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 04-11-20 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:27

misterA schreef:
Het is echt niet vanzelfsprekend dat een zittende president wordt herkozen.

Zo uit mijn hoofd waren dat, sinds woII, alleen Bush sr, Ford en Carter, toch? Als je niet herkozen wordt moet je echt iets flink fout hebben gedaan.
Maar wat Trump allemaal heeft veroorzaakt slaat wel alles, en inderdaad te arrogant is om ook maar een fout te erkennen, dus ik sta er ook wel van te kijken dat het geen landslide richting Biden is.
Ik denk ook dat Amerikanen er gewoon te dicht op zitten om goed te kunnen zien wat er allemaal mis gaat de laatste vier jaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:28

Earth schreef:
elnienjo schreef:

Ik vind Trump als 'n Fenix herrezen na zijn coronabesmetting. Hij straalt juist energie uit, terwijl Biden heel breekbaar overkomt.

Persoonlijk vind ik dat verkiezingen (ook in Europa) voornamelijk over beleid/gedachtengoed moeten gaan en veel minder over het poppetje dat het moet uitvoeren.

Het is maar de vraag of hij het uberhaupt gehad heeft. Kan net zo goed een publiciteitsstunt geweest zijn. Met die clown weet je het maar nooit!

Of hij heeft gewoon een milde vorm gehad van Corona en heeft zijn energie uit een lijntje coke gehaald :D
Niets verbaasd mij van deze man.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:29

8nnemiek schreef:
misterA schreef:
Het is echt niet vanzelfsprekend dat een zittende president wordt herkozen.

Zo uit mijn hoofd waren dat, sinds woII, alleen Bush sr, Ford en Carter, toch? Als je niet herkozen wordt moet je echt iets flink fout hebben gedaan.
Maar wat Trump allemaal heeft veroorzaakt slaat wel alles, en inderdaad te arrogant is om ook maar een fout te erkennen, dus ik sta er ook wel van te kijken dat het geen landslide richting Biden is.
Ik denk ook dat Amerikanen er gewoon te dicht op zitten om goed te kunnen zien wat er allemaal mis gaat de laatste vier jaar.

Sinds 1992 is de president steeds degene geweest die Florida gewonnen heeft. Die ging deze ronde naar Trump...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:29

Electra63 schreef:
Of hij heeft gewoon een milde vorm gehad van Corona en heeft zijn energie uit een lijntje coke gehaald :D

Ik denk dat ie gewoon stijf staat van de medicijnen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:32

8nnemiek schreef:
Electra63 schreef:

Ja natuurlijk.
Ik slik zelf regelmatig prednison en ik word daar heel hyper van.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:32

Het wordt nog wel spannend in NC en Georgia is de voorsprong van Trump echt minimaal en daar moet 6% van de (waarschijnlijk vooral post)stemmen geteld worden. Dat zijn vooral democratische stemmen en dan kan het zo ineens Biden worden in die staten. Dan zou Biden er in 1 keer 31 kiesmannen bij krijgen en met de stemmen van Nevada erbij zou Biden dan alsnog president kunnen worden.

Ik blijf het wel een bizar systeem vinden met die kiesmannen, dat zou ook wel een keer flink op de schop mogen.

Foaly

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:43

Dat systeem met de kiesmannen is ingesteld om te voorkomen dat het volk een volslagen idioot als president zou kiezen. Het idee was dat er dan van hogerhand ingegrepen kon worden, als de mening van het volk de verkeerde bleek te zijn. Heeft dat even het tegendeel bewezen :')

Maar idd. Kiesmannen eruit, 'winner takes all' idee eruit en terug naar de poepsimpele basis: een persoon, een stem en meeste stemmen gelden. Je zou denken dat dat niet moeilijk hoeft te zijn, maar blijkbaar wel :+

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:50

Heb net even op Nu.nl zitten kijken naar de stand van zaken. Eigenlijk wil ik het helemaal niet weten. Vorige verkiezingen dacht ik ook dat Hilary gewoon niet kon verliezen. En toen werd die brulboei ineens president. Dat je nu ziet dat heel veel mensen toch nog op die man stemmen snap ik echt niet. Mensen laten zich zo'n rad voor hun ogen draaien. Trump liegt en bedriegt, hij roept maar wat, snapt geen snars van diplomatiek, hij heeft inmiddels toch wel ruimschoots bewezen dat hij zo onbetrouwbaar als de pest is. En dan krijgt hij toch nog best veel stemmen. Ok, Biden is ook geen juweeltje, maar al had het Trump vs Pino geweest, dan nogsteeds… Sowieso, dat je maar keuze hebt uit twee mensen, dat is eigenlijk al raar.

Ik hoop zo ontzettend dat de wereld een tweede termijn Trump bespaard wordt.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:56

8nnemiek schreef:
Electra63 schreef:

Adderall.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:58

In Wisconsin stond Trump voor, maar Biden heeft daar nu ineens een kleine voorsprong met nog 5% van de stemmen te tellen, dan zou hij er weer 10 kiesmannen bij krijgen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:01

De wereld is beter af zonder Trump..
Mocht hij, om wat voor leugenachtige reden, toch winnen, dan heeft de wereld het ‘geluk’ dat het maar voor 4 jaar is.
Wat moet je met zo’n vent.. Daar wordt toch niemand blij van.
Die vent heeft in de afgelopen 4 jaar niks anders gepresteerd dan haat en onrust zaaien..

Ik maak me veel te druk om verkiezingen waar ik niks mee kan :+
Maar ja, zit ziek thuis en heb niet echt iets anders te doen.

*Go Biden!!*

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:03

misterA schreef:
Dat geloof je toch zelf niet IMANDRA? Dat de Dem. partij zich al bij voorbaat neerlegt bij een verkiezingsnederlaag? Ze heeft een veel groter kiezerspotentieel. Iedere goede energieke kandidaat had het met succes kunnen opnemen tegen Trump. De partijtop had van meet af aan nooit met de kandidatuur van Biden moeten instemmen. Machtsspelletjes? Belangenverstrengeling? Zeg het maar.

Een zittende president die het economisch goed doet is bijna onverslaanbaar. Voor de coronacrisis stond Trump zo goed in de peilingen dat de democraten echt geen kans maakten. Dan ga je als partij niet je beste kandidaat aan opofferen. Het is veel logischer om die in 2024 in te zetten zonder het stigma van een verloren verkiezing in 2020.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:05

Het is niet voor niets dat Trump oproept om het stemmen tellen te stoppen . En hij heeft op veel gebieden zeker wel wat bereikt namelijk America first . En daar zijn veel inwoners toch blij mee want diegene die zich niet druk maken om Corona kijken eerst naar hun portemonnee. Net als overal op de wereld. Alleen de wetenschap en klimaatverandering ontkennen zal ook voor ons grote gevolgen hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:07

Ik vind het gewoon zorgelijk dat overal de populisten, die het vaak niet zo nauw nemen met de waarheid, winnen. Dat heeft veel invloed op dr maatschappij in het algemeen.

Ik zag voorbij komen dat de Republikeinen al een kort-geding hadden aangespannen over het tellen van de poststemmen, ik dacht in Nevada. Dit kort-geding hebben ze gelukkig verloren.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:09

Electra63 schreef:
Ik vind het gewoon zorgelijk dat overal de populisten, die het vaak niet zo nauw nemen met de waarheid, winnen. Dat heeft veel invloed op dr maatschappij in het algemeen.

Ik zag voorbij komen dat de Republikeinen al een kort-geding hadden aangespannen over het tellen van de poststemmen, ik dacht in Nevada. Dit kort-geding hebben ze gelukkig verloren.

Het feit dat ze dat doen geeft aan dat ze al vermoeden dat ze het op de poststemmen gaan verliezen.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:16

Als je kijkt naar de huidige stand van zaken zou ik als democraten wel bang worden om eerlijk te zijn, snap zelf niet waarom iemand ooit voor trump zou stemmen, zeker na zo'n termijn. Desalniettemin lijken de belangrijkste staten toch voor hem te gaan.
Dat electoraal stemmen bizar is, is denk ik wel duidelijk. Reden waarom is ook wel achterhaald

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:17

Net nieuws: in een aantal staten waar Trump (fors)voor stond, zijn ze pas net begonnen met tellen van de poststemmen. De percentages verschuiven dus behoorlijk nog richting Biden

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:20

Gisteravond bij Jinek zei Ernst Kuipers dat in alle westerse landen de levensverwachting omhoog gaat, behalve in de US, daar daalt hij de laatste jaren, dat zegt toch wel wat over de politieke situatie daar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:24

Tango1979 schreef:
Net nieuws: in een aantal staten waar Trump (fors)voor stond, zijn ze pas net begonnen met tellen van de poststemmen. De percentages verschuiven dus behoorlijk nog richting Biden

maar de staten waar de BBC al punten van heeft toegekend, zijn wel 100% zeker?

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:24

Wel bijzonder dat Fox en CNN totaal andere dingen aangeven

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:26

Tango1979 schreef:

Dat is goed nieuws!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:33

f4bjheu schreef:

Ik weet niet precies hoe het zit, maar er zijn volgens mij bepaalde zenders die in voordeel van de republikeinen uitzenden en zenders die in voordeel van democraten uitzenden.

Tenminste, dat is mij verteld. Dat er zenders zijn die niet volledig zijn in hun informatie of alleen laten zien wat ze willen laten zien (1 kant van het verhaal). Om zo je neus hun kant op te houden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:34

_Nancy schreef:
f4bjheu schreef:

Ik weet niet precies hoe het zit, maar er zijn volgens mij bepaalde zenders die in voordeel van de republikeinen uitzenden en zenders die in voordeel van democraten uitzenden.

Tenminste, dat is mij verteld. Dat er zenders zijn die niet volledig zijn in hun informatie of alleen laten zien wat ze willen laten zien (1 kant van het verhaal).

CNN is behoorlijk neutraal volgens mij. Fox is voor de republikeinen, als ik het goed zeg.