Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:33

harbourlight schreef:
Aroha omdat ik mij afvraag waarom daarover niet iedereen veontwaardigd is. Net zoals ik mezelf afvraag waarom er geen duizenden mensen de straat opgaan voor de vrouwenrechten in landen waar vrouwen gestenigd worden als ze verkracht zijn, waar vrouwen zonder pardon besneden worden en verplicht achter hun man moeten lopen etc.

Ik ben absoluut niet voor Trump maar verbaas mij over de hypocrisie en schrik er van dat sommige mensen gewoon lijken te hopen dat hij wordt vermoord.

Ik geloof niet, dat iemand in dit topic heeft gezegd, dat zij/hij hoopt dat hij vermoord wordt.
Ik hoop wel, dat de Republikeinen ingrijpen en dat hij moet aftreden. Is iets heel anders, lijkt me. :D

Wat je andere opmerkingen betreft: steniging en besnijdenis......... dat heeft helemaal niets met dit topic te maken. Hoe erg het ook is (open een topic over dit onderwerp), dit topic gaat over Trump (en Obama) en de gevolgen van de verkiezingsuitslag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:36

harbourlight schreef:
Aroha omdat ik mij afvraag waarom daarover niet iedereen veontwaardigd is. Net zoals ik mezelf afvraag waarom er geen duizenden mensen de straat opgaan voor de vrouwenrechten in landen waar vrouwen gestenigd worden als ze verkracht zijn, waar vrouwen zonder pardon besneden worden en verplicht achter hun man moeten lopen etc.

Amerika zeg maar?
(Daar worden immers vrouwen structureel minder betaald, minder serieus genomen, en als ze verkracht worden - wat met grote regelmaat gebeurt - krijgen ZIJ de meeste negatieve gevolgen, niet de dader.)

Verder vooral heel erg veel 'whataboutery' - je wilt niet echt aandacht vragen voor de vrouwenrechten in andere landen, of het uitsluitingsbeleid elders ter wereld, je bent vooral bezig met het ondermijnen van mensen die ergens voor opkomen (en het verdacht maken van moslimlanden. Dat ook.) Dat kan natuurlijk altijd: niemand ter wereld kan tegelijkertijd aandacht besteden aan alle onrecht ter wereld. Dus je kunt altijd wel iets verzinnen met 'jamaarwaaromniet.' En tegelijkertijd kan er dan nooit meer iets veranderd worden in de wereld.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:40

Het heeft wel met dit topic te maken aangezien er hier over vrouwenrechtenwerd gesproken icm Trump en er zelfs vrouwen de straat op gegaan zijn daar voor.

Zoals ik al zei ben ik ook niet voor Trump maar de vergelijkingen met Hitler (die gaan veel meer op voor de landen die geen Joden binnen laten) en de verkapte doodverwensingen (ze staan wel degelijk in dit topic) vind ik te ver gaan.

Shadow, fijn dat je voor mij invult wat ik wil. Staat je netjes!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:49

harbourlight schreef:
Het heeft wel met dit topic te maken aangezien er hier over vrouwenrechtenwerd gesproken icm Trump en er zelfs vrouwen de straat op gegaan zijn daar voor.

Zoals ik al zei ben ik ook niet voor Trump maar de vergelijkingen met Hitler (die gaan veel meer op voor de landen die geen Joden binnen laten) en de verkapte doodverwensingen (ze staan wel degelijk in dit topic) vind ik te ver gaan.

Eerlijk gezegd, begrijp ik helemaal niets van jouw bericht.
Dit topic gaat over VS, de aanloop naar de verkiezingen en nu hun nieuwe president Trump.
Vrouwenbesnijdenis en steniging is niet toegestaan in de VS, dus komt hier daarom niet ter sprake, naar mijn mening. Ook de maatregelen genomen door Trump komen niet hieruit voort. We kunnen alle misstanden er wel bij pakken, maar dan is het einde wel zoek.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:55

harbourlight schreef:

Vergelijkingen met Hitler gaan niet alleen op voor landen die Joden niet binnen laten. Trump maakt nu dezelfde eerste stappen als Hitler en is daardoor te vergelijken met Hitler.

Daarnaast gaat het meer over facisme, en dit gaat over een vergelijkbaar beleid en beweegredenen en manier van regeren. Dat het toen om de Joden ging betekent niet dat het dan nu niet te vergelijken is omdat het nu over Moslims gaat..

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:00

Dus het is erger dat iemand in Amerika roept "grab them by the pussy" en zegt een abortusverbod in te willen stellen dan wat er in die landen gebeurd?
Daar heb ik nog nooit wereldwijde demonstraties voor gezien?

En begrijp mij goed, ik speel hier alleen de advocaat van de duivel want ik heb nu al twee keer duidelijk gemaakt dat ik niet achter hem of zijn waanzin ideeen sta.

Waarom nu zo'n ophef over drie maanden inreisverbod terwijl er al jaren in diverse landen een inreisverbod bestaat? En die bestaat ook in Israël voordat iemand mij wil beschuldigen van het zwart maken van moslimlanden....
Waarmee ik dannog 1x duidelijk wil maken dat ik niet achter Trump en zijn reisverbod sta.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:15

Ik kwam deze net tegen :D
Afbeelding

Er zijn ook berichten, dat zij niet illegaal was, maar geëmigreerd was vanuit Schotland. ;)

geerke

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:23

volgens mij kwamen er een jaar of 500 geleden allemaal illegalen naar Amerika?

Nog even over de maatregel voor 7 landen.....deze maatregel bestaat al 70 jaar in 16 landen...is niet helemaal nieuw dus.Vooral Islamitische landen die joden weigeren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:25

harbourlight schreef:
Dus het is erger dat iemand in Amerika roept "grab them by the pussy" en zegt een abortusverbod in te willen stellen dan wat er in die landen gebeurd?
Daar heb ik nog nooit wereldwijde demonstraties voor gezien?

En begrijp mij goed, ik speel hier alleen de advocaat van de duivel want ik heb nu al twee keer duidelijk gemaakt dat ik niet achter hem of zijn waanzin ideeen sta.

Waarom nu zo'n ophef over drie maanden inreisverbod terwijl er al jaren in diverse landen een inreisverbod bestaat? En die bestaat ook in Israël voordat iemand mij wil beschuldigen van het zwart maken van moslimlanden....
Waarmee ik dannog 1x duidelijk wil maken dat ik niet achter Trump en zijn reisverbod sta.

trump wil geen verbod op abortus...hij wil het niet meer van belastinggeld betalen.Omdat veel mensen tegen abortus zijn en hun dan indirect mee betalen aan iets waar ze tegen zijn

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:27

Of we het leuk vinden of niet, dat zal best in meerdere landen gebeuren. De vs is en blijft echter als wereldmacht en "westers" land voor mij toch een ander verhaal. Dat staat dichter bij en tsja, dat is persoonlijker. Hebben we met invloed op. Daar ben ik meer bij betrokken. Sue me. Als je jezelf bij die andere landen daar bemoeien krijg je weer cultureel imperialisme en weet ik wat, maar van de vs zijn we (iets) beter gewend dus dat roept gewoon een fellere reactie op.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:30

Ierpier schreef:
Of we het leuk vinden of niet, dat zal best in meerdere landen gebeuren. De vs is en blijft echter als wereldmacht en "westers" land voor mij toch een ander verhaal. Dat staat dichter bij en tsja, dat is persoonlijker. Hebben we met invloed op. Daar ben ik meer bij betrokken. Sue me. Als je jezelf bij die andere landen daar bemoeien krijg je weer cultureel imperialisme en weet ik wat, maar van de vs zijn we (iets) beter gewend dus dat roept gewoon een fellere reactie op.

het roept een fellere reactie op omdat wij hier continue gespoelt worden door een linkse media...en geen andere berichtgeving krijgen te horen dan hele slechte over trump.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:31

Mijn nieuwsbronnen over Trump zijn absoluut links. Maar ik kan niet zeggen dat de rechste bronnen mijn mening nu echt hebben bijgesteld. Maatregelen waar ik t niet mee eens ben blijven maatregelen waar ik het niet mee eens ben. In Nederlandse termen ben ik trouwens nou ook niet enorm links-politiek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:35

geerke schreef:

Nog even over de maatregel voor 7 landen.....deze maatregel bestaat al 70 jaar in 16 landen...is niet helemaal nieuw dus.Vooral Islamitische landen die joden weigeren.

Het gaat er natuurlijk om, dat mensen die al jaren in de VS wonen en bijvoorbeeld op zakenreis/familiebezoek/vakantie waren, nu de VS niet in komen, ineens. Ondanks green card of visum. Gezinnen worden gescheiden en mensen (die al jaren in de VS wonen) ineens niet meer huiswaarts kunnen keren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:35

Ierpier schreef:
Mijn nieuwsbronnen over Trump zijn absoluut links. Maar ik kan niet zeggen dat de rechste bronnen mijn mening nu echt hebben bijgesteld. Maatregelen waar ik t niet mee eens ben blijven maatregelen waar ik het niet mee eens ben. In Nederlandse termen ben ik trouwens nou ook niet enorm links-politiek.

wat zijn jouw zogenaamde rechtste bronnen dan?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:37

geerke schreef:

Sowieso ligt het conflict rondom Israël weer heel anders. Ik weet ook niet of het specifiek op Joden gericht is. Wat Israël betreft gaat het met name over Israëliërs wat niet alleen joden zijn maar ook Islamieten, Arabieren en Christenen. De Arabische landen hebben de paspoort boycot ingesteld als reactie op de onderdrukking van de Palestijnen niet specifiek om Joden buiten de grenzen te houden. Joden vliegen bijvoorbeeld gewoon met de Emiraten.

Edit: daarom is dit voor mij ook een beetje off-topic.. de situatie rondom Israël is mega gecompliceerd en je kan daar een heel topic voor maken.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:40

Volg geen specifieke rechtste nieuwssites, tis niet mijn nieuws, maar als ik reportages of artikelen van fox of (god forbid) Breitbart zie kan ik niet zeggen dat het min mening over Trump erg bij stelt. Trump supporters op fora winnen me nu ook niet bepaald over met hun retoriek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:51

Ik volg ook meerdere nieuwssites, nieuws is door het internet zeer dichtbij in tegenstelling tot 20 jaar geleden. In Nederland hoef je maar naar WNL te kijken of die nieuwe partijen als Forum voor Democratie, PVV-gerelateerde sites te volgen en je ziet/hoort voldoende input vanuit de rechterkant.
Daarbij kan je FOX makkelijk volagen.

NB: Marianne Zwagerman zit nu bij Umberto, ik kan haar niet links noemen, ik ben het totaal niet met haar eens, maar dat zal je niet verbazen.

Maar ik zie wel vaak paralellen, hier op Bokt of FB.
Voorstanders van Trump hebben vaak ook een voorkeur voor de PVV of Forum voor Nederland en andersom. :D ;)
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 31-01-17 00:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Ierpier

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:54

Ik kwam laatst op een rechste nieuwswebsite terecht waar mijn wenkbrauwen aardig van omhoog kropen, maar ik ben de naam vergeten :') .

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:56

Over één ding zijn de meeste het hier wel eens en dat is dat we hopen dat er over vier jaar een andere president wordt gekozen.
Verder maak ik mij op het moment drukker over Turkije die nu bedreigingen richting Duitsland doet vanwege aankomende asielaanvragen van 40 Turkse militairen.

De wereld is weleens leuker geweest.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:16

Mijn president is Laura Roslin. Tien keer beter :+ .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:34

harbourlight schreef:

_O- _O- _O-
Likud?! Serieus!?
Gaan we nou de spreekbuis van zionistisch Nederland als betrouwbare bron gebruiken? _O- _O-

Misschien moet je de mening van de Mossad ook toevoegen. Ga ik op zoek naar de mening van Hamas (Gretta Duisenberg, help!) dan weten we tenminste zeker dat de discussie alleen maar in haat kan eindigen......

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:38

enzino schreef:
Ik zie daar "radical islamic terrorists" staan, niet moslims. Hoe lees jij het precies dat je iets totaal anders ziet staan?

-syrië
-jemen
-sudan
-somalië
-Libanon
-Iraq
-Iran..

9/11 kapers:
- Saudi Arabia 15 kapers
- United Arab Emirates: 2 kapers
- Egypt 1 kaper
- Lebanon 1 kaper

Waarom zit Libanon wel in de ban,
maar de andere drie, waarvan saudi arabie toch wel de kroon spant niet? Dus dat zijn geen radicalen daar? ze hadden er maar 15 of zo?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:43

Electra63 schreef:
Ik kwam deze net tegen :D
[ [url=m/mfzdW0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er zijn ook berichten, dat zij niet illegaal was, maar geëmigreerd was vanuit Schotland. ;)

Toen ze in de VS aankwam, had ze slechts $50. Ze ging samen met haar oudere zus Christina Matheson op Long Island wonen. Ze werkte ten minste vier jaar als huishoudster. Op 10 maart 1942 werd ze genaturaliseerd tot Amerikaans staatsburger.

wat een profiteur :')

dus weinig geld meebrengen en dan goedkope poedersuiker opknappen voor andere mensen..
ze hadden beter een muur kunnen droppen midden in de oceaan zo'n 150 jaar geleden tegen alle profiteurs die hun kans schoon zagen om hun geluk te zoeken :')

gewoon maar een tweede generatie gelukszoeker die hele trump

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:47

Cowboy55 schreef:
harbourlight schreef:

_O- _O- _O-
Likud?! Serieus!?
Gaan we nou de spreekbuis van zionistisch Nederland als betrouwbare bron gebruiken? _O- _O-

Misschien moet je de mening van de Mossad ook toevoegen. Ga ik op zoek naar de mening van Hamas (Gretta Duisenberg, help!) dan weten we tenminste zeker dat de discussie alleen maar in haat kan eindigen......

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... -om-maken/

Deze beter dan?
Anders zie ik van jou graag een link waar in staat dat dit nief waar is :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:47

elenaMM77 schreef:
enzino schreef:
Ik zie daar "radical islamic terrorists" staan, niet moslims. Hoe lees jij het precies dat je iets totaal anders ziet staan?

-syrië
-jemen
-sudan
-somalië
-Libanon
-Iraq
-Iran..

9/11 kapers:
- Saudi Arabia 15 kapers
- United Arab Emirates: 2 kapers
- Egypt 1 kaper
- Lebanon 1 kaper

Waarom zit Libanon wel in de ban,
maar de andere drie, waarvan saudi arabie toch wel de kroon spant niet? Dus dat zijn geen radicalen daar? ze hadden er maar 15 of zo?

Waar kwam Bin Laden ook alweer vandaan? Oh ja, Saoudi Arabie. En waar at hij ook alweer toen ze hem pakten? Oh ja, Pakistan. Dus staan op die lijst ook Saoudi Arabie en Pakis......oh wait......