Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:40

"Ze" zijn bang voor vrouwen en homo's. Bang dat ze slimmer en beter zijn.
Ipv leren, willen ze alles om zich heen dom maken en houden...

Cultuur my ass

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:43

Zo denk ik er ook over Sneeuwpop; die houding naar vrouwen toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:48

Emmaa_ schreef:
gohya schreef:
Emmaa_ het is bekend dat de politie niet alle ongeregeldheden vanuit het AZC of door "vluchtelingen" veroorzaakt naar buiten brengt.Ze doen dit niet om de mensen niet bang te maken en on de 'vluchtelingen' te beschermen.Dat heb ik al een paar keer gelezen bij de NOS,Telegraaf,enz.
Dus amper incidenten is niet waar.

Dat klopt, maar in dat geval gaat het voornamelijk om interne incidenten, dus bijvoorbeeld vechtpartijen onder vluchtelingen. Op het moment dat er iets gebeurt waar een blanke staatsburger bij betrokken is dan is het echt wel op het nieuws hoor. Kan de politie leuk zeggen dat ze er niet mee naar buiten komen maar wat dacht je van het slachtoffer zelf?

Daarbuiten denk ik niet dat ze zo stellig zouden melden dat er amper een toename incidenten in de regio's is geweest als ze eigenlijk informatie achterhouden. Dat ze interne problemen niet melden kan ik dan weer wel begrijpen.

Ik denk dat ik het hier al eerder gezet heb, maar nav deze post zal ik het nog maar eens herhalen. Een dicht familielid van me heeft voor Fedasil gewerkt, ze kreeg dagelijks te maken met verbale agressie en fysieke agressie naar het personeel in het algemeen was ook dagelijkse kost. Dit mocht van de directie niet gemeld worden aan de officiële instanties, asielzoekers mogen niet negatief in de media komen. Ze heeft het daar amper 2 jaar volgehouden, vooral tijdens de nachtdiensten was het daar voor een vrouw heel onveilig. Ze zat daar 's nachts in een gebouw, op het domein, waarvan de deur niet op slot kon, er geen alarmknop was en er was ook geen vaste telefoonlijn. Ze is daar meer als eens geconfronteerd geweest met lastige klanten, gelukkig nooit aangerand.
Maar het komt niet in de media, want het personeel moet zwijgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:57

@SandraVerl: maar wat vind jij dan van de overige topicleden hier die er klaarblijkelijk vanuit gaan dat dit niet gebeurt en dat dat directe familielid het uit haar duim zuigt?

@Andere topicleden die beweren dat alles koek en ei is: wat vinden jullie van zo'n verhaal? Onwaar? Sensatiezoekerij? Negatieve beeldvorming?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:06

Cer schreef:
@SandraVerl: maar wat vind jij dan van de overige topicleden hier die er klaarblijkelijk vanuit gaan dat dit niet gebeurt en dat dat directe familielid het uit haar duim zuigt?

@Andere topicleden die beweren dat alles koek en ei is: wat vinden jullie van zo'n verhaal? Onwaar? Sensatiezoekerij? Negatieve beeldvorming?

Ik zou zeggen, ga er een jaartje werken en geef dan je mening.

Als verpleegkundige heb ik ook al eens te maken met asielzoekers, de meeste ervaring zijn positief. Tis te zeggen, ze zijn meestal best lief, doen hun best om de taal te leren, tot hun verblijfspapieren in orde zijn en dan vallen sommigen door de mand. Heb ooit bijna een vuist in mijn gezicht gehad, omdat ik een man iets weigerde te geven wat hij volgens zijn dieet niet mocht eten. Langs de andere kant had ik ook mensen die al een rotleven achter de rug hadden en die zo lief waren. En dat is tot op de dag van vandaag ook nog steeds de mening van mijn familielid. Zij zegt altijd dat de mensen die onze hulp nodig hebben veel te braaf zijn en vaak degenen zijn die terug gestuurd worden en dat de mensen met de grootste mond, de beste kans hebben om te blijven.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:09

Ja daar erger ik me ook iedere keer weer aan; dat bij dat soort verhalen mensen maar ff glashard beweren dat het wel flink opgeblazen zal zijn of zelfs verzonnen.

Is gewoonweg diep triest dat personeel niets mogen doen omdat er geen slechte verhalen naar buiten mogen komen. Daarmee zeg je tegen die foute 'vluchtelingen'; toe maar hoor, gedraag je maar crimineel, wij beschermen jullie wel, komt goed.
Geen wonder dat die extremisten van mening zijn dat we hier allemaal een stel watjes zijn...met zo'n houding en werkwijze verdienen we dat eigenlijk ook gewoon; dat er zo tegen ons westerlingen wordt aan gekeken door de extremist.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:15

De directie kan m'n kont kussen in dergelijke situaties.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:17

idd, die van mij ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:52

geerke schreef:
LadyMadonna schreef:
Mwah, homo's zijn in onze cultuur ook nog steeds niet algemeen geaccepteerd.

maar we meppen ze niet in elkaar...we waren trouwens goed op weg om homo's normaal te vinden.

We meppen ze niet in elkaar? Pardon? Zelfs in grote steden als Amsterdam gebeurt dat nog dagelijks

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:54

sneeuwpop schreef:
"Ze" zijn bang voor vrouwen en homo's. Bang dat ze slimmer en beter zijn.
Ipv leren, willen ze alles om zich heen dom maken en houden...

Cultuur my ass

Juist, een achterlijke ideologie die stamt uit het stenen tijdperk. Alle verworven rechten waar we hier in het Westen zo hard voor hebben moeten knokken worden met deze ideologie in 1 klap teniet gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:54

SandraVerl schreef:
Cer schreef:

Ik zou zeggen, ga er een jaartje werken en geef dan je mening.

Als verpleegkundige heb ik ook al eens te maken met asielzoekers, de meeste ervaring zijn positief. Tis te zeggen, ze zijn meestal best lief, doen hun best om de taal te leren, tot hun verblijfspapieren in orde zijn en dan vallen sommigen door de mand. Heb ooit bijna een vuist in mijn gezicht gehad, omdat ik een man iets weigerde te geven wat hij volgens zijn dieet niet mocht eten. Langs de andere kant had ik ook mensen die al een rotleven achter de rug hadden en die zo lief waren. En dat is tot op de dag van vandaag ook nog steeds de mening van mijn familielid. Zij zegt altijd dat de mensen die onze hulp nodig hebben veel te braaf zijn en vaak degenen zijn die terug gestuurd worden en dat de mensen met de grootste mond, de beste kans hebben om te blijven.

Ik snap je punt, en ik denk dat er zeker azc's zijn waar de sfeer gewoon ongelofelijk naar is. Toch werkt mijn nicht er ook al een aantal jaar met veel plezier, en zij heeft letterlijk nog nooit een negatieve ervaring gehad.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:56

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:08

ik wilde het niet schrijven,want dan ben ik een rascist :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:09

Ik heb afgelopen weken in een noodopvang voor asielzoekers gewerkt waarin ruim 100 asielzoekers uit midden oosten (Syrië, Iran, Irak Afghanistan), Eritrea en oost Europa verbleven. Geen agressie meegemaakt, geen vrouwonvriendelijkheid (überhaupt geen onvriendelijkheid trouwens), ook geen enkele boerka gezien (überhaupt geen hoofdbedekking bij de vrouwen). Misschien was dat toeval? Of misschien dat mensen zich gedeisd houden zolang ze in de procedure zitten? Ik heb geen idee. Het kan ook zomaar zijn dat het allemaal best meevalt...

Ik heb er wel geleerd dat DE asielzoeker niet bestaat. Er is niet een soort universeel prototype waar elke asielzoeker aan voldoet.

De één is moslim, de ander christen, weer een ander Jezidi, de volgende atheïst.... (Misschien zaten er ook wel jihadisten bij, je weet maar nooit. Maar ik heb in ieder geval geen bebaarde mannen in lange gewaden gezien en ook geen mannen die mij als vrouw geen hand wilden geven en dat soort idiote dingen). De redenen die ze aangeven om te vluchten zijn ook divers. De één heeft meegemaakt hoe zijn familie werd geëxecuteerd, de ander geeft aan dat hij gevlucht is omdat hij in economisch opzicht een betere toekomst wil voor zijn kinderen (kleine kans dat deze laatste groep mensen door de procedure komt trouwens). Hun sociaal economische achtergronden verschillen ook heel erg. Er zaten allerlei beroepsachtergronden bij: arts, advocaat, metselaar, geen schoolopleiding, verpleegkundige, ingenieur, muzikant, boer, kleermaker, tandarts.... Rijk, arm, jong, oud... Echt vanalles.

Het waren echt niet uitsluitend zielige, getraumatiseerde mensen. Ik had persoonlijk best mijn vraagtekens bij bijvoorbeeld de Kosovaren en Albanezen. Voor zover ik het kan inschatten (al heb ik er weinig verstand van) lijken die landen me niet erg onveilig, maar komen zij meer uit economische motieven. Dat gaven ze zelf ook vaak aan: ze hoopten op een betere toekomst voor hun kinderen. De kans dat zij mogen blijven is vrij klein. Maar ik snap ergens ook wel dat je het probeert. Ik zou het ook proberen als ik in hun schoenen had gestaan, denk ik.

De achtergronden van de meeste Syriërs, Irakezen, Iranezen en Afganen waren veel schrijnender. Zij komen letterlijk uit een afschuwelijke oorlog. Sommigen hadden een mooi huis en een goede baan (vluchten is namelijk een kostbare aangelegenheid en niet voor iedereen weggelegd. Dus je moet wel geld hebben om hier te kunnen komen), maar hebben dat achter zich moeten laten omdat de lijken letterlijk op straat lagen, familieleden werden vermoord etc. Sommigen hadden daar nog familie in gevaarlijke omstandigheden zitten. Het is de bedoeling dat Turkije deze mensen in de toekomst wat meer op gaat vangen, maar ik snap wel dat ze nu doorreizen naar Europa. Als je dan toch alles achter je laat, dan zoek je een plek waar je de beste kans hebt op een goede toekomst. En zeker voor christenen en jezidi's is Turkije geen lolletje. Die worden daar namelijk stelselmatig onderdrukt.

Anyway: Ik vind het zo jammer dat er vaak over asielzoekers gesproken wordt als één homogene groep. Dat soort verhalen als "de buren van mijn tante zijn vluchtelingen en die zijn asociaal en onaangepast, dus zo zijn asielzoekers: asociaal en onaangepast." Of:"het zijn allemaal gelukzoekers." Of:"het zijn allemaal vrouwonvriendelijke moslims." Of andersom: "het zijn stuk voor stuk lieve, goedwillende en erg zielige mensen."

Zo simpel is het niet.

DE asielzoeker bestaat niet. Net zoals DE Nederlander niet bestaat.

En helaas is er ook geen eenvoudige oplossing voor zo'n ingewikkeld probleem.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:16

Nou in dit topic is al meerdere malen voorbij gekomen dat DE asielzoeker niet bestaat, en dat de mensen die uit een schrijnende situatie komen ZEKER opgevangen moeten worden, kom nou toch, dat zou je zelf ook willen!!

Alleen zitten er, net als altijd en overal, profiteurs tussen en mensen met minder goede bedoelingen. Waarom? Omdat die mensen er gewoon zijn... punt.. En als je de mogelijkheid hebt om ze te filteren, moet je dat doen, denk ik.

Idd, "ze" zijn niet allemaal slecht, en "ze" zijn niet allemaal lievv.. en een lastig probleem is het zeker..

Overigens, de kortzichtige zogenaamde autochtonen die hierover van die tenenkrommende uitspraken doen, vind ik ook vreselijk.. maar die mensen zijn aan deze kant en aan die kant. We kunnen alleen degene die hier zitten helaas niet wegsturen... :Y)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:21

Quote:Anyway: Ik vind het zo jammer dat er vaak over asielzoekers gesproken wordt als één homogene groep.

Ik spreek over 2 groepen Vluchtelingen, de échte vluchtelingen en de Gelukszoekers.
Groep 1 zijn niet aggressief,zijn bijna overal blij mee,kijken niet anders tegen vrouwen aan,proberen zich zoveel mogelijk aan te passen,Randen geen vrouwen aan,beroven geen mensen.
De andere groep zijn de aggressievelingen,de vechters,de aso's.Zij verpesten het voor groep 1,want veel mensen scheren ze over 1 kam.
Vele uit groep 1 zijn zelfs hier niet veilig!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:26

binnen afzienbare tijd bestaat de Nederlander inderdaad niet meer....maar of dat nu erg is? :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:27

geerke schreef:
binnen afzienbare tijd bestaat de Nederlander inderdaad niet meer....maar of dat nu erg is? :+

Dan hebben we ook geen paspoort meer nodig. :D :D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:00

Ik heb de zelfde ervaringen met asielzoeker als jij, Safina :j
Sommigen zijn regelrechte hufters :x maar de meesten gewoon nette mensen :)F
- eigenlijk niet zo heel anders dan de mensen waar ik tegenwoordig mee werk*

*melkveehouders en andere agrariërs :Y) *edit* in de Bible Belt!
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 06-01-16 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:21

gohya schreef:
Ik spreek over 2 groepen Vluchtelingen, de échte vluchtelingen en de Gelukszoekers.
Groep 1 zijn niet aggressief,zijn bijna overal blij mee,kijken niet anders tegen vrouwen aan,proberen zich zoveel mogelijk aan te passen,Randen geen vrouwen aan,beroven geen mensen.
De andere groep zijn de aggressievelingen,de vechters,de aso's.Zij verpesten het voor groep 1,want veel mensen scheren ze over 1 kam.
Vele uit groep 1 zijn zelfs hier niet veilig!

Ook zo simpel ligt het dus niet. Ten eerste: die simpele tweedeling tussen mensen die moeten vluchten vanwege hun veiligheid en de mensen die op zoek zijn naar een economisch betere toekomst is haast niet te maken. Vaak gaat het samen. Tussen zwart en wit zitten minimaal 50 tinten grijs. :D

Ten tweede: criminelen en aanranders vindt je onder de gehele mensheid. Onder economische vluchtelingen, onder oorlogsvluchtelingen, onder moslims, onder christenen, onder Nederlanders etc etc. Het is een misvatting dat aanranders geen 'echte' vluchtelingen kunnen zijn. En dat economische vluchtelingen er massaal op uit zijn om vrouwen te verkrachten, mensen te beroven en weet ik nog wat meer. Ik snap niet waar je dat op baseert.
(Het is trouwens nog helemaal niet duidelijk of die aanrandingen in Duitsland gepleegd zijn door vluchtelingen of door bijvoorbeeld de derde generatie arbeidsmigranten. Men spreekt over mannen met een Noord Afrikaans uiterlijk, dat is zo ongeveer wat nu duidelijk is. We weten dus niet wie het zijn en hoe ze daar gekomen zijn. Ik ben daar wel benieuwd naar...)

Ten derde: dat woord gelukszoekers... Dat vind ik zo'n raar woord! Zijn we niet allemaal gelukszoeker? Of bestaan er ook mensen die liever geen geluk willen in hun leven? ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:29

Gelukszoeker die daarvoor door minstens zeven landen reist na eerst een bootje te hebben genomen en in een hotel incheckt en een nieuwe telefoon koopt bekt niet zo lekker..

Het is algemeen bekend wat er met die term bedoeld wordt. Alleen kommawippers gaan daar moeilijk overdoen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:40

safina schreef:
Ten tweede: criminelen en aanranders vindt je onder de gehele mensheid. Onder economische vluchtelingen, onder oorlogsvluchtelingen, onder moslims, onder christenen, onder Nederlanders etc etc. Het is een misvatting dat aanranders geen 'echte' vluchtelingen kunnen zijn. En dat economische vluchtelingen er massaal op uit zijn om vrouwen te verkrachten, mensen te beroven en weet ik nog wat meer. Ik snap niet waar je dat op baseert.
(Het is trouwens nog helemaal niet duidelijk of die aanrandingen in Duitsland gepleegd zijn door vluchtelingen of door bijvoorbeeld de derde generatie arbeidsmigranten. Men spreekt over mannen met een Noord Afrikaans uiterlijk, dat is zo ongeveer wat nu duidelijk is. We weten dus niet wie het zijn en hoe ze daar gekomen zijn. Ik ben daar wel benieuwd naar...)

Ten derde: dat woord gelukszoekers... Dat vind ik zo'n raar woord! Zijn we niet allemaal gelukszoeker? Of bestaan er ook mensen die liever geen geluk willen in hun leven? ;)

Echte vluchtelingen zouden hun asielprocedure niet op het spel zetten door vrouwen te verkrachten etc.
Ik vind het bizar dat (zover ik de berichten begreep) die zgn vluchtelingen worden overplaatst en niet gelijk de gevangenis in gaan tot het onderzoek (indien nodig ivm bewijs) is afgerond.
Imo mag dat heel streng zijn, om de onschuldigen te beschermen en tevens een heel duidelijk signaal af te geven.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:44

Vreemd toch, dat de verklaringen van tweede of derde hand (vriendin, zus, what ever van bokker) hier door velen kennelijk als feiten worden beschouwd, en eigen ervaringen van bokkers zoals bv Safina en mijzelf) worden genegeerd.

Onnette vorm van discussiëren, Sammie :n
Sammie schreef:
Het is algemeen bekend wat er met die term bedoeld wordt. Alleen kommawippers gaan daar moeilijk overdoen.

"Het is algemeen bekend" is een bekende vorm van een drogreden.
"Kommawippers" is eveneens een bekende vorm om je tegenstander niet serieus te hoeven nemen.

http://www.cambiumned.nl/theorie/argume ... ogredenen/

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:51

Jajajaja... Ik vind het bepaald niet echt nodig om hier na 116 pagina's de term gelukszoekers tot op het bot te ontleden. Tot 115 pagina's gladduidelijk en nu opeens een rare term.. Zelfs de politiek gebruikt die term voor bepaalde asielzoekers welke ook weer terugmoeten. Dus drogreden of niet.. Dan wip je imo komma's en wel op een dusdanige manier dat t de daadwerkelijke discussie geen biet verder helpt. Over de rest van het stuk hoor je mij niet.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:55

sneeuwpop schreef:
Echte vluchtelingen zouden hun asielprocedure niet op het spel zetten door vrouwen te verkrachten etc.
Nog afgezien van de vraag of er überhaupt vrouwen door vluchtelingen verkracht worden. Is het wel OK als 'normale' mannen hun carrière, gezinsleven of vrijheid op het spel zetten? Want de meeste seksuele delicten in NL worden nog steeds gepleegd door iemand uit eigenvrienden/familie/kennissenkring :\

Citaat:
Ik vind het bizar dat (zover ik de berichten begreep) die zgn vluchtelingen worden overplaatst en niet gelijk de gevangenis in gaan tot het onderzoek (indien nodig ivm bewijs) is afgerond.
De vraag is niet of je de berichten goed hebt begrepen, maar wat het waarheidsgehalte is van die berichten.

Citaat:
Imo mag dat heel streng zijn, om de onschuldigen te beschermen en tevens een heel duidelijk signaal af te geven.
Helemaal mee eens :j gelijke monniken, gelijke kappen! Iedereen hoort voor de NL'se wet gelijk te zijn en gelijk te worden behandeld (of gestraft)
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 06-01-16 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt