Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:gohya schreef:Emmaa_ het is bekend dat de politie niet alle ongeregeldheden vanuit het AZC of door "vluchtelingen" veroorzaakt naar buiten brengt.Ze doen dit niet om de mensen niet bang te maken en on de 'vluchtelingen' te beschermen.Dat heb ik al een paar keer gelezen bij de NOS,Telegraaf,enz.
Dus amper incidenten is niet waar.
Dat klopt, maar in dat geval gaat het voornamelijk om interne incidenten, dus bijvoorbeeld vechtpartijen onder vluchtelingen. Op het moment dat er iets gebeurt waar een blanke staatsburger bij betrokken is dan is het echt wel op het nieuws hoor. Kan de politie leuk zeggen dat ze er niet mee naar buiten komen maar wat dacht je van het slachtoffer zelf?
Daarbuiten denk ik niet dat ze zo stellig zouden melden dat er amper een toename incidenten in de regio's is geweest als ze eigenlijk informatie achterhouden. Dat ze interne problemen niet melden kan ik dan weer wel begrijpen.
Cer schreef:@SandraVerl: maar wat vind jij dan van de overige topicleden hier die er klaarblijkelijk vanuit gaan dat dit niet gebeurt en dat dat directe familielid het uit haar duim zuigt?
@Andere topicleden die beweren dat alles koek en ei is: wat vinden jullie van zo'n verhaal? Onwaar? Sensatiezoekerij? Negatieve beeldvorming?
geerke schreef:LadyMadonna schreef:Mwah, homo's zijn in onze cultuur ook nog steeds niet algemeen geaccepteerd.
maar we meppen ze niet in elkaar...we waren trouwens goed op weg om homo's normaal te vinden.
sneeuwpop schreef:"Ze" zijn bang voor vrouwen en homo's. Bang dat ze slimmer en beter zijn.
Ipv leren, willen ze alles om zich heen dom maken en houden...
Cultuur my ass
SandraVerl schreef:Cer schreef:@SandraVerl: maar wat vind jij dan van de overige topicleden hier die er klaarblijkelijk vanuit gaan dat dit niet gebeurt en dat dat directe familielid het uit haar duim zuigt?
@Andere topicleden die beweren dat alles koek en ei is: wat vinden jullie van zo'n verhaal? Onwaar? Sensatiezoekerij? Negatieve beeldvorming?
Ik zou zeggen, ga er een jaartje werken en geef dan je mening.
Als verpleegkundige heb ik ook al eens te maken met asielzoekers, de meeste ervaring zijn positief. Tis te zeggen, ze zijn meestal best lief, doen hun best om de taal te leren, tot hun verblijfspapieren in orde zijn en dan vallen sommigen door de mand. Heb ooit bijna een vuist in mijn gezicht gehad, omdat ik een man iets weigerde te geven wat hij volgens zijn dieet niet mocht eten. Langs de andere kant had ik ook mensen die al een rotleven achter de rug hadden en die zo lief waren. En dat is tot op de dag van vandaag ook nog steeds de mening van mijn familielid. Zij zegt altijd dat de mensen die onze hulp nodig hebben veel te braaf zijn en vaak degenen zijn die terug gestuurd worden en dat de mensen met de grootste mond, de beste kans hebben om te blijven.
Emmaa_ schreef:We meppen ze niet in elkaar? Pardon? Zelfs in grote steden als Amsterdam gebeurt dat nog dagelijks
gohya schreef:Ik spreek over 2 groepen Vluchtelingen, de échte vluchtelingen en de Gelukszoekers.
Groep 1 zijn niet aggressief,zijn bijna overal blij mee,kijken niet anders tegen vrouwen aan,proberen zich zoveel mogelijk aan te passen,Randen geen vrouwen aan,beroven geen mensen.
De andere groep zijn de aggressievelingen,de vechters,de aso's.Zij verpesten het voor groep 1,want veel mensen scheren ze over 1 kam.
Vele uit groep 1 zijn zelfs hier niet veilig!
safina schreef:Ten tweede: criminelen en aanranders vindt je onder de gehele mensheid. Onder economische vluchtelingen, onder oorlogsvluchtelingen, onder moslims, onder christenen, onder Nederlanders etc etc. Het is een misvatting dat aanranders geen 'echte' vluchtelingen kunnen zijn. En dat economische vluchtelingen er massaal op uit zijn om vrouwen te verkrachten, mensen te beroven en weet ik nog wat meer. Ik snap niet waar je dat op baseert.
(Het is trouwens nog helemaal niet duidelijk of die aanrandingen in Duitsland gepleegd zijn door vluchtelingen of door bijvoorbeeld de derde generatie arbeidsmigranten. Men spreekt over mannen met een Noord Afrikaans uiterlijk, dat is zo ongeveer wat nu duidelijk is. We weten dus niet wie het zijn en hoe ze daar gekomen zijn. Ik ben daar wel benieuwd naar...)
Ten derde: dat woord gelukszoekers... Dat vind ik zo'n raar woord! Zijn we niet allemaal gelukszoeker? Of bestaan er ook mensen die liever geen geluk willen in hun leven?
Sammie schreef:Het is algemeen bekend wat er met die term bedoeld wordt. Alleen kommawippers gaan daar moeilijk overdoen.
sneeuwpop schreef:Nog afgezien van de vraag of er überhaupt vrouwen door vluchtelingen verkracht worden. Is het wel OK als 'normale' mannen hun carrière, gezinsleven of vrijheid op het spel zetten? Want de meeste seksuele delicten in NL worden nog steeds gepleegd door iemand uit eigenvrienden/familie/kennissenkringEchte vluchtelingen zouden hun asielprocedure niet op het spel zetten door vrouwen te verkrachten etc.
De vraag is niet of je de berichten goed hebt begrepen, maar wat het waarheidsgehalte is van die berichten.Citaat:Ik vind het bizar dat (zover ik de berichten begreep) die zgn vluchtelingen worden overplaatst en niet gelijk de gevangenis in gaan tot het onderzoek (indien nodig ivm bewijs) is afgerond.
Helemaal mee eensCitaat:Imo mag dat heel streng zijn, om de onschuldigen te beschermen en tevens een heel duidelijk signaal af te geven.