Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:23

Blanket schreef:
Kan men het Gaza/Hamas/Israel onderwerp links laten liggen of ergens anders bespreekbaar maken. Dit lijkt mij nou niet het juiste moment en de juiste plaats om dat conflict te benoemen.

Ik hoop dat er morgen meer duidelijkheid komt omtrent het bergen van de lichamen en de uitkomst van de VN besprekingen.

Dan lees je er toch overheen?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:27

R12312 schreef:
Blanket schreef:
Kan men het Gaza/Hamas/Israel onderwerp links laten liggen of ergens anders bespreekbaar maken. Dit lijkt mij nou niet het juiste moment en de juiste plaats om dat conflict te benoemen.

Ik hoop dat er morgen meer duidelijkheid komt omtrent het bergen van de lichamen en de uitkomst van de VN besprekingen.

Dan lees je er toch overheen?

Hoezo? Dit topic gaat toch over de vliegtuigramp en niet over Gaza?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:31

LadyMadonna schreef:
http://joostniemoller.nl/2014/07/breken ... le-daling/
Tja, wat moet je hier nu weer van zeggen?

bv. dit antwoord van die site;

Citaat:
Als dat laatste zo is, dan moeten we onze borst maar natmaken, want dan is de enige verklaring, dat er bewust toegewerkt wordt naar een oorlog tegen Rusland en iedere andere natie die de dollarhegemonie niet wil erkennen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:33

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:33

Ik las vandaag ergens een verhaal weet niet of dit hier al is geweest.
Dat sommige dingen niet kloppen.
Dat er nog hele lichamen waren gevonden. Wat eigenlijk niet kan van een val van 10 km hoog.
Dat ze veel paspoorten gevonden hebben waar niks aan mankeerde.
Terwijl alles verbrand moest zijn.
En dst er brokstukken waren zoals de vleugel waar geen deuk in zat.
En als ze neer worden gehaald dan moest de bezine tank ontploft wezen en dan moet er helemaal niks van het vliegtuig over blijven
En de paspoorten die in het nieuws langs kwamen dat deze mensen niet bestonden.
Dit is in het kort wat er in dst verhaal stond.

LadyMadonna

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:37

Dat kan wel, als een vliegtuig bijv vooraan wordt geraakt en door de klap in stukken breekt...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:39

ralphtdw schreef:
Dat er nog hele lichamen waren gevonden. Wat eigenlijk niet kan van een val van 10 km hoog.
En als ze neer worden gehaald dan moest de bezine tank ontploft wezen en dan moet er helemaal niks van het vliegtuig over blijven

COmplottheorien komen er altijd bij dit soort gebeurtenissen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:41

er is vanavond om 10 uur een vliegtuig vertrokken met experts naar de oekraine....nu pas.Het vliegtuig is donderdag neergestort.
Je mag toch verwachten als er bijna 200 nederlanders het leven laten dat er wat sneller actie word ondernomen.
Maar nee....reces...Nederland komt niet voor zijn burgers op en laat de nabestaanden nog meer lijden... |(

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:43

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:43

Ik ben geen expert, maar die fairchild in de andes vloog toch ook op negen duizend km en daar waren overlevende. Die dan berucht werden, al weet ik niet of het vergelijkbaar is.

toch vind ik het erg dat er actie wordt verwacht als het nederlanderd zijn.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:44

Ja dacht ik ook wel hoor nu gaan ze van alles verzinnen en bedenken.
Maar vind dit wel erg wat ze doen vooral voor de na bestaande.
Zo weet je toch ook niet wat je moet denken.

Maar denk dat Nederland er wel eerder heen wou maar als je daar was werd je gewoon bedreigd en was dit niet mogelijk.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:46

geerke schreef:
er is vanavond om 10 uur een vliegtuig vertrokken met experts naar de oekraine....nu pas.Het vliegtuig is donderdag neergestort.
Je mag toch verwachten als er bijna 200 nederlanders het leven laten dat er wat sneller actie word ondernomen.
Maar nee....reces...Nederland komt niet voor zijn burgers op en laat de nabestaanden nog meer lijden... |(

Er is vrijdag ook al een team aangekomen in de Oekraine van het Landelijk Team Forensische Opsporing (LTFO)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:48

ralphtdw schreef:
Maar denk dat Nederland er wel eerder heen wou maar als je daar was werd je gewoon bedreigd en was dit niet mogelijk.

Er lopen honderden journalisten rond hoe kan dat? De journalisten uit westen is goed vertegenwoordigd en de politiek poldert verder. :(:)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:49

geerke schreef:

:? :? :? :?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:50

Er moest toch ook eerst uitgezocht worden wie het team voor de identificatie zou leveren, wie de aansturing zou doen etc. Daarna nog materiaale inpakken en andere logisitiek regelen, dat kost gewoon een paar dagen ook in een veiligere situatie

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:54

Furrow schreef:
Ik ben geen expert, maar die fairchild in de andes vloog toch ook op negen duizend km en daar waren overlevende. Die dan berucht werden, al weet ik niet of het vergelijkbaar is.

toch vind ik het erg dat er actie wordt verwacht als het nederlanderd zijn.

Ik neem aan dat je die ramp bedoeld met dat voetbal team, waarvan later een boek en een film ( Alive) is gemaakt?
Zou zo niet weten of die op 9000 meter vloog (ik neem aan dat je meter bedoeld en niet km; dat is al heel, wat km's in de ruimte), maar dat is dan wel vanaf de grond gemeten. Dat vliegtuig is echter in het gebergte neergestort en dus niet in de buurt geweest van een val van 9 km. + de omstandigheden er om heen waren heel anders, waardoor idd een aantal het overleefd heeft, zij het ternauwernood. En uiteindelijk ook nog eens nadat ze zelf hulp hebben moeten zoeken, voordat de overlevenden ook daadwerkelijk gered werden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:55

@Geerke: Nou excuus hoor, maar toen het bekend was ging Rutte direct terug naar NL. Timmermans idem dito. Waarschijnlijk komt het hele kabinet terug van reces.
Maar het was gewoon niet veilig en dat is het nu nog niet. Daarom zijn ze pas na onderhandelen op weg gegaan naar Oekraïne. Beter dat ze eventjes gewacht hebben dan dat we nog meer mensen kunnen begraven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 00:52

Maar met Tripoli overleefde een jongetje het ook , ook hele andere omstandigheden of?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 01:34

Tripoli ging mis vlak voor de landing.. Ik geloof dat de piloten verblind werden door de zon end aardoor de landingsbaan niet goed aan vlogen (dit laatste staat me nog bij, ik weet niet 100% zeker)..
Dus ja, heel anders.. Lagere snelheid, minder afstand tot de grond, (geen raket?), minder brandstof aan boord dus minder grote explosie enz enz

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 01:50

Geerke, ik weet niet óf je de laatste paar dagen het nieuws hebt gevolgd, maar waserg lastig het gebied binnen te komen omdat Russische separatisten de toegang bemoeilijkten. Het is dus geen kwestie van Nederlandse regering op z'n gat, maar echt puur dat er gewoon obstakels en blokkades waren voor alle onderzoeksteams die daar terecht moesten. Niet alleen de Nederlandse. En wat purny zegt, over de veiligheid.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 04:15

[/quote]

Ik vind het niet zo gek hoor dat er hele lichamen zijn aangetroffen. Als een vliegtuig uit de lucht wordt gehaald of neerstort breekt het vliegtuig altijd in stukken. Dat beweren hier nu ook bij. Dat terwijl die raket het vliegtuig heeft geraakt, het vliegtuig in stukken is gebroken. Dat betekent dat misschien een deel van het vliegtuig waarschijnlijk niet is ontploft of verbrand. Zoals ik al zei dat er hele lichamen zijn aangetroffen verbaasd mij niet, maar waar ik wel zeker van ben is dat alle botten gebroken zullen zijn. Ook zijn sommige mensen met stoel en al naar benedn gekomen. Helaas weten ze te weinig om nog een echte uitspraak erover t kunnen doen, dus tot nu toe hoor je allemaal geruchten.

Betreft de paspoorten, lijkt het me raar als ze mensen hun paspoorten laten zien die niet zouden bestaan, of beter gezegd niet in ons systeem staan, aangezien ze nog nieman echt hebben kunnen identificeren..

Ik hoop dat ze er snel achter komen welk land dit heeft gedaan, al vind ik dat de pro russische het gebie wel te goed beschermen al roepen ze dat ze erniks mee te maken hebben. Daardoor hebben ze misschien genoeg tijd om belangrijk bewijsmateriaal weg te halen.

Het is allemaal maar weer jammer, maar het laatste waar ik aan wil denken is World War III...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 06:41

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:21

Ben ik de enige die gelooft dat Poetin meent dat hij Nederland wil ondersteunen in een succesvolle uitvoering van het onderzoek? Want wat heeft hij er mee te winnen als dit alles uit zou lopen op een mislukking? Iedereen wijst toch al met de vinger naar Rusland (wat ik overigens begrijp).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:21

Stuk van David Cameron vind ik ook erg sterk, net even gelezen was er nog niet eerder aan toe gekomen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:24

Amaryllis schreef:
Ben ik de enige die gelooft dat Poetin meent dat hij Nederland wil ondersteunen in een succesvolle uitvoering van het onderzoek? Want wat heeft hij er mee te winnen als dit alles uit zou lopen op een mislukking? Iedereen wijst toch al met de vinger naar Rusland (wat ik overigens begrijp).

Putin houdt er wat mij betreft een dubbele agenda op na. Ja, hij wil Nederland ondersteunen voor een positiever beeld van Rusland en de relatie met Nederland en aan de andere kant denk ik dat hij er niet rouwig om zal zijn als de black box spontaan is verdwenen of dat ze niets kunnen vinden over type raket. Want het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de separatisten geen steun hebben gekregen van Putin qua training of wapens. Als hij nou actief besluit die groeperingen niet meer te steunen, dan wordt de rust eerder hersteld en voorkom je meer ellende.