Project X Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:18

Zijn er eigenlijk al foto's bij daglicht. Van vanochtend?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:18

ellennn_ schreef:
Toen het nog leuk leek te worden, ben ik ook die kant op gegaan met wat vrienden. We kwamen een stuk ervoor al in de file, dit was door een ongeluk, en toen veranderde de toestand daar ook hoorden we op de radio. De afslag was toen ook al geblokkeerd en over reed politie. We hebben toen even ergens op een parkeerplaats gestaan, nou wat een gekkenhuis zeg, er kwamen mensen uit Apeldoorn, Arnhem, Amersfoort, Hoorn, Utrecht, Deventer, ... Toen het zo druk werd, zijn we maar weggegaan.
Andere vrienden van mij waren wel binnengekomen, maar die raadden het ook al af om te komen.

Echt, wat een chaos. Wat een gestoorde mensen.
Altijd jammer, dat het gewoon onmogelijk is om een leuk feestje te bouwen met z'n allen.

En je kon zelf van te voren niet bedenken dat het enorm uit.de hand zou gaan lopen? Er is op voorhand zeer duidelijk aangegeven dat er geen feest zou zijn, wat dacht je daar dan mee te gaan maken?
Iedereen die er heen is geweest en achteraf ligt te piepen dat ie zulke rellen niet verwacht heeft, heeft een enorme plaat voor z'n kop, of is gewoon enorm dom!
Als je duizenden meelopers zonder een greintje eigen mening bij elkaar laat komen, dan gaan er gewoon gekke dingen gebeuren, want als er een begint doet de rest het ook. Da's nou eenmaal een eigenschap van meelopers...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:19

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:19

stef schreef:
Wat ik me echt serieus afvraag: vroeger had je (meestal) respect voor de politie, en zéker voor de ME. Tuurlijk had je toen ook extremen, hooligans, etc. Maar gevoelsmatig waren dat kleinere groepen van oudere mensen.
Waar komt die agressie toch vandaan?

te verwende kindertjes die denken dat ze alles kunnen maken, missen discipline e.d. vanuit thuis en denken dat pappie en mammie alles wel voor ze opknappen achteraf?

Wildgirl

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:23

Vriendje van de vriendin waar ik het vanochtend over had, heeft de hele ochtend met zijn vriendengroep alle filmpjes zitten bekijken die er maar op internet te vinden zijn en heeft 7(!!!) mensen aan kunnen geven bij de politie.
Volgens de politie waren deze personen nog niet herkend dus hulde aan hem, zaten ook 2 jongens van 15 en 16 tussen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:24

Wildgirl schreef:
Vriendje van de vriendin waar ik het vanochtend over had, heeft de hele ochtend met zijn vriendengroep alle filmpjes zitten bekijken die er maar op internet te vinden zijn en heeft 7(!!!) mensen aan kunnen geven bij de politie.
Volgens de politie waren deze personen nog niet herkend dus hulde aan hem, zaten ook 2 jongens van 15 en 16 tussen....

+:)+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:24

Dat is super Wildgirl. Hoe gaat dat nu verder, worden die meteen opgepakt?

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:25

Wildgirl schreef:

toppie! nu hopen dat er ook daadwerkelijk hard gestraft gaat worden..

nog even over de treinen, de burgemeester had er blijkbaar ook al aangedacht: Burgemeester: 'we hebben overwogen de treinen door te laten rijden naar Groningen. Die stad heeft groter absorptie-vermogen'

LadyMadonna

Nouja, ik denk idd wel heel erg dat opvoeding er een hele grote rol bij speelt.
Vroeger kreeg je op school straf, dan kwam je thuis, en kreeg je nog een keer op je lazer. Nu gaan ouders op school verhaal halen :?

xNK

Vala

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:27

Precies Stef, een beetje respect is tegenwoordig ver te zoeken, het is dieptriest...

Onali

sallandval schreef:
Zelfs ondanks het feit dat er niets was bedacht is er nog steeds sprake van alleen materiële schade, er waren slechts zo'n 30 mensen lichtgewond en 2 agenten. Als de drommen mensen echt op 'oorlog' uit waren geweest waren er beslist veel meer (dodelijke) slachtoffers gevallen. Strikt genomen was het deelnemen gisteren dus minder gevaarlijk dan het deelnemen aan een vierdaagse als het warm is. Mijn conclusie: dit waren mensen met niets beters te doen die een positief evenement door de neus geboord kregen.. wat krijg je dan? Afgereageerde agressie.

Dat zijn 30 mensen die er zelf omvroegen en 2 agenten TEVEEL gewond geraakt.

Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk als je er bent geweest. Serieus wat had je daar te doen en waarom?!!!
Mensen die gaan kijken zijn in mijn ogen net zo goed relschopers.

Anoniem

Ik hoor net dat een bekende van mij van plan was om heen te gaan... Maar de treinen stopten niet meer bij Haren toen hij wou gaan!!!
Om te kotsen gewoon!!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:29

In ieder geval sensatiezoekers, ik begrijp er ook niks van. Mensen zijn rare wezens.
Maar er is vantevoren ook wel veel te veel aandacht aan besteed door de media. Dat is geen excuus voor gedrag van mensen maar het heeft wel veel hersenlozen op een idee gebracht.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:31

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:32

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:33

Wildgirl schreef:

Super nieuws Wildgirl! :j
Spoor zoveel mogelijk mensen aan om die raddraaiers aan te geven en ik hoop dat de bokt-mensjes die er ook waren ook een bijdrage kunnen leveren!
Dit is niet normaal.
Hoe gaat het nu met je vriendin? Geef haar maar een dikke Mar- :(:) .

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:33

Wildgirl schreef:

Ik zou deze post even weghalen als ik jou was. Misschien kunnen ze op deze manier achterhalen wie hen verlinkt heeft.. :\

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:34

Paar jongens die ik ken zijn ook geweest, nou zijn het niet van die types die iets doen maar mocht ik ze spotten worden ze wel aangegeven.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:34

Wildgirl schreef:

+:)+ +:)+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:35

stef schreef:
Vroeger kreeg je op school straf, dan kwam je thuis, en kreeg je nog een keer op je lazer. Nu gaan ouders op school verhaal halen :?

Zeker mijn nicht is docent op vmbo school. Als ze een leerling uit de klas stuurt blijft diegene gewoon zitten.

Nicht is dus met hele klas naar ander lokaal gegaan.
Ze had leerlingen strafwerk gegeven, de dag dat het ingeleverd moest worden kreeg ze een briefje van de ouders van die leerlingen. Hun kinderen hoefden dat strafwerk niet te maken.. :oo

8)7 Van de zotte gewoon...

Laat die opvoedkundige tik maar terug komen hoor, ik heb er niks slechts aan over gehouden :n

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:35

Wildgirl schreef:

_/-\o_ _/-\o_ Super, echt super gewoon!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:36

Anoli schreef:
stef schreef:

Zeker mijn nicht is docent op vmbo school. Als ze een leerling uit de klas stuurt blijft diegene gewoon zitten.

Nicht is dus met hele klas naar ander lokaal gegaan.
Ze had leerlingen strafwerk gegeven, de dag dat het ingeleverd moest worden kreeg ze een briefje van de ouders van die leerlingen. Hun kinderen hoefden dat strafwerk niet te maken.. :oo

8)7 Van de zotte gewoon...

Laat die opvoedkundige tik maar terug komen hoor, ik heb er niks slechts aan over gehouden :n

Whaaat? Ik zou stoppen met lesgeven, dan zakken ze maar keihard. De leerlingen die wel les willen kunnen het krijgen, en anders rot je toch lekker op :=

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:37

Welbeschouwd is imo iedereen die naar Haren is gegaan die daar normaliter niet is, fout bezig geweest.
Je kunt op je klompen aanvoelen dat het mis zou gaan.
Een concert met 5000, 8000 man publiek gaat prima.
Waarom omdat men van te voren weet dat de boel geregeld is.

Nu wist iedereen dat het een groot vraagteken zou zijn en dus een grote kans op wat sommigen maar chaos en slechts materiële schade en een paar licht gewonden noemen en of sensatie, gezellige "feessie" noemen.
Ik noem het rellen

Alle aanwezigen zijn ondanks de verzoeken om niet te komen van politie en gemeente wel gegaan in de hoop op sensatie.
En daarmee waren zij debet aan het vergroten van de chaos, ook al stonden ze er alleen maar bij.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:37

LauraMc schreef:
Wildgirl schreef:

Ik zou deze post even weghalen als ik jou was. Misschien kunnen ze op deze manier achterhalen wie hen verlinkt heeft.. :\

En dan wat?
Zij noemt geen namen oid, dus er is niets te vrezen?