Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Jullie moeten je huiswerk echt beter doen.
Vervolging van christenen neemt wereldwijd toe [deel 1]: de moslimwereld
Posted on 22 januari 2010
by brabosh| 1 reactie
Volgens de mensenrechtenorganisatie OFWI (One Free World International) zijn in de Moslimwereld in 2009 ruim 165.000 Christenen vermoord, enkel vanwege hun geloof. Iedere drie minuten wordt er ergens in een Islamitisch land een Christen gemarteld vanwege zijn levensovertuiging. De Palestijnse Moslimterroristen op de Gazastrook maken het helemáál bont: zij graven zelfs de lijken van overleden Christenen op, omdat deze de grond zouden ‘verontreinigen’.
Voorganger Majed El Shafie, het hoofd van One Free World International dat in Toronto haar hoofdkantoor heeft, staat aan het hoofd van een delegatie die bestaat uit mensenrechtenactivisten, leden van het Canadese parlement en diverse religieuze voormannen, die een mensenrechtenconferentie in Jeruzalem heeft georganiseerd. Volgens El Shafie worden er op dit moment over de hele wereld tussen de 200 en 300 miljoen Christenen vanwege hun geloof in Jezus Christus vervolgd. 80% van deze vervolging vindt plaats in Moslimlanden, de rest in hoofdzakelijk communistische landen (Noord Korea, China).
http://www.brabosh.com
PattyOosten schreef:jantergouw schreef:Dat mag hij natuurlijk vinden, maar voor de mensen die het wel als geloof zien, is het natuurlijk vervelend als de Koran verboden wordt. Kun je ook het Christendom wel een ideologie noemen (doe ik niet hoor) en de Bijbel gaan verbieden.Dat is toch heel logisch? Hij ziet de Islam niet als een geloof maar als een ideologie. Dat mag en hij staat daar niet alleen in. Er zijn veel politici, islamologen die dat ook vinden. Dat mag je iemand niet verwijten, dat heet vrijheid van mening.
Kanniet schreef:Die grens is er, bij iedereen en bij elk volk. Alleen in Nederland is die grens erg rekbaar omdat we zo tolerant zijn.
Nicolletje schreef:Dat is gekomen omdat mensen hier verhalen uit eerste hand neerzetten en tegenstanders bij elk bericht vroegen:
Bron?
PattyOosten schreef:Er gebeuren zoveel dingen in Nederland die niet kunnen. Mannen die hun vrouw mishandelen, priesters die kinderen misbruiken afijn, jullie weten dat ook wel. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle mannen hun vrouw mishandelen, of alle katholieken kindermisbruikers zijn. Dat zijn nare excessen. En zo ook bij de Moslims. Niet ieder meisje wordt uitgehuwelijkt, is gedwongen een hoofddoek te dragen of wordt besneden. En Wilders scheert het voor het gemak maar even allemaal over 1 kam, en dat is niet fair tegenover de hele grote groep Moslims die niets fout doet.
Electra63 schreef:Het is de schuld van de PVDA, terwijl er altijd een kabinet was met of CDA of VVD.
janderegelaa schreef:En zodra hier echte feiten neergezet worden negeren mensen zoals Electra het gewoon alsof het niet gezegd is. Overschreeuwen is dan hun tactiek.
Feiten van officiële websites zoals de gemeente Rotterdam liegen niet en dan kan het in de wijk van Electra naar haar idee wel rustig zijn maar de cijfers vertellen een ander verhaal.
jantergouw schreef:Werd van de Paus en kardinalen ook niet verwacht dat ze duidelijk stelling zouden nemen en die daden zouden veroordelen? Dat zie ik in de Moslim door de grote leiders niet gebeuren. Laat mij maar ergens zien dat een hooggeplaatste moslim al die daden afkeurt. Kan ook niet, want het staat in de koran.
PattyOosten schreef:jantergouw schreef:Werd van de Paus en kardinalen ook niet verwacht dat ze duidelijk stelling zouden nemen en die daden zouden veroordelen? Dat zie ik in de Moslim door de grote leiders niet gebeuren. Laat mij maar ergens zien dat een hooggeplaatste moslim al die daden afkeurt. Kan ook niet, want het staat in de koran.
Nou, bijvoorbeeld deze?
http://www.pharos.nl/home/nieuws/3/170/
janderegelaa schreef:PattyOosten schreef:
Dat is toch raar, volgens mij is er net iemand uit dit topic vertrokken die zei dat dit soort excessen als meisjesbesnijdenis in Nederland niet plaats vinden.
Langzaamaan trekken jullie je eigen beerput open.
PattyOosten schreef:Dat was de vraag van Jantergouw niet. Hij claimde dat er geen Imams zijn die stelling nemen tegen wanpraktijken, en die zijn er dus wel. Vrouwenbesnijdenis is in NL verboden, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Je dochter sexueel misbruiken is ook verboden in Nederland, maar dat gebeurt toch ook?
PattyOosten schreef:Dat was de vraag van Jantergouw niet. Hij claimde dat er geen Imams zijn die stelling nemen tegen wanpraktijken, en die zijn er dus wel. Vrouwenbesnijdenis is in NL verboden, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Je dochter sexueel misbruiken is ook verboden in Nederland, maar dat gebeurt toch ook?
janderegelaa schreef:Sterker nog, ik heb 1 van de Nederlandse moslim dames van Bokt gevraagd of ze openlijk stelling wil nemen tegen de aanslagen van 9/11. Ze doet het niet....Als zij het al niet doet hoe kunnen we dan verwachten dat hooggeplaatse moslimleiders het al niet doen? Of moeten we eerst wachten tot die leiders het doen voordat zij het doet?
Nicolletje schreef:Nouja...Zolang je blijft ontkennen dat de terroristen Moslims waren... Zo ken ik er nog een paar.
Ik heb een probleem met Sinterklazen, de laatste tijd betasten ze mijn kinderen onzedelijk, ik wil hierover discussieren!
Ja maar een Sinterklaas die kindjes onzedelijk betast is geen echte Sinterklaas, jammer joh we kunnen je niet verder helpen. Je wil op die manier toch niet alle Sinterklazen veroordelen? Er zitten hele goeie tussen!
PattyOosten schreef:Nicolletje schreef:Nouja...Zolang je blijft ontkennen dat de terroristen Moslims waren... Zo ken ik er nog een paar.
Ik heb een probleem met Sinterklazen, de laatste tijd betasten ze mijn kinderen onzedelijk, ik wil hierover discussieren!
Ja maar een Sinterklaas die kindjes onzedelijk betast is geen echte Sinterklaas, jammer joh we kunnen je niet verder helpen. Je wil op die manier toch niet alle Sinterklazen veroordelen? Er zitten hele goeie tussen!
Ik ontken dat helemaal niet. Maar dat er slechte tussen zitten, wil niet zeggen dat er helemaal niemand meer beliijdend Islamiet mag zijn, toch? Er zitten bij ieder geloof rotzakken (bijv. de katholieke priesters die niet van kleine jongetjes af kunnen blijven) en die moet je aanpakken binnen de wet. Niet de wet zo maken dat een heel geloof praktisch niet meer te belijden is.
janderegelaa schreef:Je moet eerst afbreken voordat je weer op kunt bouwen. Helaas, maar zo werkt het. Pappen en nathouden is nou precies waar de regering nu al jaren mee bezig is en dat blijkt niet te werken.
PattyOosten schreef:Wie heeft het over verbieden? Volgens mij staat dat in geen enkel programma van welke partij dan ook. Wat wel indirect in de programma's van VVD, CDA en PVV staat is pesten. Pesten tot ze het hier niet prettig meer vinden, en zeker geen zin hebben om meer te komen. Dat dat gebeurt komt omdat we met internationale regels te maken hebben, en op een directe manier niet voor mekaar kunnen krijgen wat we willen. Dan maar indirect. Het water stroomt toch waar het niet gaan kan, dat houd je nooit tegen.Dus ook het katholieke geloof maar verbieden vanwege die foute priesters? Ik denk dat jij ook niet heel blij zou zijn als jou bepaalde vrijheden worden afgepakt, omdat anderen er niet mee om kunnen gaan.