Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

superwoman

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:32

Ik vind Amsterdam over het algemeen wel vriendelijk.
Ga ook graag winkelen in Amsterdam. Echter vind ik de dorpen prettig om in te leven, omdat er meer soiciale controle is. Roddelen heb ik een hekel aan, maar het is fijn dat je niet alles hoeft vast te beschermen om te voorkomen dat het gestolen of gesloopt wordt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:51

janderegelaa schreef:
Jullie moeten je huiswerk echt beter doen.

Vervolging van christenen neemt wereldwijd toe [deel 1]: de moslimwereld
Posted on 22 januari 2010
by brabosh| 1 reactie
Volgens de mensenrechtenorganisatie OFWI (One Free World International) zijn in de Moslimwereld in 2009 ruim 165.000 Christenen vermoord, enkel vanwege hun geloof. Iedere drie minuten wordt er ergens in een Islamitisch land een Christen gemarteld vanwege zijn levensovertuiging. De Palestijnse Moslimterroristen op de Gazastrook maken het helemáál bont: zij graven zelfs de lijken van overleden Christenen op, omdat deze de grond zouden ‘verontreinigen’.

Voorganger Majed El Shafie, het hoofd van One Free World International dat in Toronto haar hoofdkantoor heeft, staat aan het hoofd van een delegatie die bestaat uit mensenrechtenactivisten, leden van het Canadese parlement en diverse religieuze voormannen, die een mensenrechtenconferentie in Jeruzalem heeft georganiseerd. Volgens El Shafie worden er op dit moment over de hele wereld tussen de 200 en 300 miljoen Christenen vanwege hun geloof in Jezus Christus vervolgd. 80% van deze vervolging vindt plaats in Moslimlanden, de rest in hoofdzakelijk communistische landen (Noord Korea, China).

http://www.brabosh.com

In de gazastrook zijn de verhoudingen zo vertroebeld dat het mij logisch lijkt dat ze zich tamelijk bizar gedragen daar, er heerst immers oorlog... Niet de situatie waarin mensen zich van hun redelijkste kant laten zien.
Van Nederlandse militairen raken er ook wel eens beelden kwijt.

Vergeet niet dat in landen waar christenen gemarteld en vervolgd worden, ook gematigde moslims in het algemeen en vrouwen in het bijzonder vogelvrij zijn. Christenvervolging is een symptoom van doorgeslagen religie.
Dat is helaas in deze landen zo gegroeid, het is afgrijselijk, maar met Islam heeft het weinig te maken, wel met een politieke en dolgedraaide cultuur en religie.

Dat soort taferelen kennen we ook uit het vroegere christendom, katharen uitmoorden en inquisitie en zo...
Nou kan je roepen dat dat toen was en niet nu. Het punt is dat de cultuur en de politieke situatie in een bepaald gebied mede bepalen hoever een godsdienst van het padje kan raken en in een soort gezamenlijke psychose veranderd.

Afganistan is een voorbeeld van een land dat zo slecht nog niet was, voor extremisten het kapotsloegen.
In Iran is het extremistische bewind een reactie op het beleid van een corrupte en niet zo betrouwbare shah die zeer vooruitstrevend westers was en sterke banden met de USA had.
Dat de Palestijnen Jodenhaters zijn, lijkt me ook niet zo gek, dat ze een hekel hebben aan Groot-Britannie ook niet echt.
Ik denk dat in verschillende landen onder de christenhaat een onderliggende haat zit: die godsdienst was de godsdienst van de koloniale bezetters, is daar soms ook onder dwang ingevoerd. Nu biedt de Islam ineens een mogelijkheid deze haat te uiten... Dat soort geautoriseerde groepsprocessen kunnen tot de meest gruwelijke taferelen leiden. Kijk maar naar de groepsverkrachtingen na WOII van meisjes die een relatie met Duitsers hadden.

Dat er sinds 9-11 een steeds grotere kloof tussen moslims en westerlingen ontstaat... Wie had anders verwacht? De VS sturen ook al langer aan op negatieve beeldvorming van islamieten. Tuurlijk, die hadden aan de geringste aanleiding voldoende om de pijpleidingen uit het Midden-Oosten hun kant op te sturen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:13

Goede post randalinpony! Mooi zoals je alles heel genuanceerd neerzet. Heb ik niets aan toe te voegen ;)
Behalve misschien aansluitend te zeggen dat dingen dus niet zo zwart-wit zijn als ze soms lijken! En we niet zomaar overal iets van kunnen vinden en willen, alles heeft zijn geschiedenis en die moeten we niet vergeten!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 13:14

PattyOosten schreef:
jantergouw schreef:
Dat is toch heel logisch? Hij ziet de Islam niet als een geloof maar als een ideologie. Dat mag en hij staat daar niet alleen in. Er zijn veel politici, islamologen die dat ook vinden. Dat mag je iemand niet verwijten, dat heet vrijheid van mening.
Dat mag hij natuurlijk vinden, maar voor de mensen die het wel als geloof zien, is het natuurlijk vervelend als de Koran verboden wordt. Kun je ook het Christendom wel een ideologie noemen (doe ik niet hoor) en de Bijbel gaan verbieden.

Ik durf de weddenschap wel aan dat al zou je dat doen, je door niemand met de dood bedreigt zult worden en ook geen 24/7 bescherming nodig hebt.
Kanniet schreef:
Die grens is er, bij iedereen en bij elk volk. Alleen in Nederland is die grens erg rekbaar omdat we zo tolerant zijn.

Bij een heel groot deel van het volk is die grens al lang bereikt, de linkse politiek heeft het daarentegen steeds onder kleedjes geschoven en het debat erover vermeden. Nu zijn we zo ver dat dit deel van het volk zich tot radicalere opties wendt, in de vorm van een PVV. Als de politiek eerder in had gegrepen en het brandje bestreden had voordat het een uitslaande brand werd, was het nooit zo ver gekomen. Deze uitslaande brand slaat nu ook over naar de omringende gebouwen!
Nicolletje schreef:
Dat is gekomen omdat mensen hier verhalen uit eerste hand neerzetten en tegenstanders bij elk bericht vroegen:
Bron?

Inderdaad. Nu wordt het gedaan, is het weer niet goed.
PattyOosten schreef:
Er gebeuren zoveel dingen in Nederland die niet kunnen. Mannen die hun vrouw mishandelen, priesters die kinderen misbruiken afijn, jullie weten dat ook wel. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle mannen hun vrouw mishandelen, of alle katholieken kindermisbruikers zijn. Dat zijn nare excessen. En zo ook bij de Moslims. Niet ieder meisje wordt uitgehuwelijkt, is gedwongen een hoofddoek te dragen of wordt besneden. En Wilders scheert het voor het gemak maar even allemaal over 1 kam, en dat is niet fair tegenover de hele grote groep Moslims die niets fout doet.

Electra63 schreef:
Het is de schuld van de PVDA, terwijl er altijd een kabinet was met of CDA of VVD.

Bijna altijd zat er een linkse partij bij die ingrepen blokkeerden! Als er steeds weer gedreigd wordt met het laten vallen van een kabinet als zo'n punt aangepakt zou worden, ddan kunnen CDA en VVD niets beginnen. Nu pas, voor het eerst sinds hele lange tijd, komt er een echt rechtse regering waar links niets meer kan blokkeren. Nu pas kunnen dit soort dingen aangepakt worden.
Werd van de Paus en kardinalen ook niet verwacht dat ze duidelijk stelling zouden nemen en die daden zouden veroordelen? Dat zie ik in de Moslim door de grote leiders niet gebeuren. Laat mij maar ergens zien dat een hooggeplaatste moslim al die daden afkeurt. Kan ook niet, want het staat in de koran.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 17-08-10 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:36

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:41

janderegelaa schreef:
En zodra hier echte feiten neergezet worden negeren mensen zoals Electra het gewoon alsof het niet gezegd is. Overschreeuwen is dan hun tactiek.

Feiten van officiële websites zoals de gemeente Rotterdam liegen niet en dan kan het in de wijk van Electra naar haar idee wel rustig zijn maar de cijfers vertellen een ander verhaal.

Volgens mij heb ik ook al heel vaak vragen gesteld, maar komt daar geen antwoord op?

En, niemand hier op Bokt, hoeft mij te vertellen hoe het met mijn wijk is.
Maar de cijfers gaan over de deelgemeente Charlois, en mijn wijkje is daar een onderdeel van.
Dat heb ik al uitgelegd. Bij mij om de hoek wonen dokters, officier van justitie, een notaris etc.
Er is een gedeelte waar heel veel kunstenaars wonen.
Maar ook een turks gezin en een pakistaans gezin (sind een half jaar).
Er woont hier van alles wat, rijk, arm, jong, oud, blank, zwart. Daarmee wil ik zeggen, dat het allemaal niet zo slecht is zoals jullie denken.
Janderegelaar vertelde dat hij vanuit de stad naar een veiliger leefomgeving was verhuisd.
En ik ben van mening dat het niet altijd onveilig is om in de stad te wonen. Ook in een dorp kunnen dingen gebeuren.
Ik denk altijd: verkeerde tijd, verkeerde plaats. Je kan het niet altijd voorkomen.
Als antwoord krijg je dan van jullie: of je komt nooit buiten, of je ziet de problemen niet en steekt je kop in het zand.
Dat alles is helemaal niet waar.
In iedere grote stad op deze wereld zie je problemen, maar daarom kan je er nog wel prettig wonen.
En de grootste problemen in Charlois worden trouwens veroorzaakt door Antillianen en niet door moslims. En overvallen op winkels worden voornamelijk gepleegd door Oostblokkers.
Maar dat is mijn ervaring. Als ik hier niet prettig zou wonen, zou ik wel naar een Vinex-wijk verhuizen, maar daar hou ik juist niet van, dezelfde mensen, dezelfde huizen, allemaal een lease-bak.

Maar ik ga weer stoppen in dit topic, ik heb het wel weer gezien hier :evaw:

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:42

jantergouw schreef:
Werd van de Paus en kardinalen ook niet verwacht dat ze duidelijk stelling zouden nemen en die daden zouden veroordelen? Dat zie ik in de Moslim door de grote leiders niet gebeuren. Laat mij maar ergens zien dat een hooggeplaatste moslim al die daden afkeurt. Kan ook niet, want het staat in de koran.

Nou, bijvoorbeeld deze?
http://www.pharos.nl/home/nieuws/3/170/

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 13:58

@Nicolletje
Goed geschreven stuk is dat. Zou voor links ook een zeer leerzaam artikel zijn. ;-)

Dat is niet wat ik bedoel. Ik heb het over het afkeuren van de Jihad, de bomaanslagen en de wil om overal de sharia in te voeren.
Om tegen besnijdenis te zijn is niet zo moeilijk, dat is iedere weldenkend mens en het is ook geen onderdeel van de koran of islam.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 17-08-10 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:58

PattyOosten schreef:
jantergouw schreef:

Nou, bijvoorbeeld deze?
http://www.pharos.nl/home/nieuws/3/170/

Dat is toch raar, volgens mij is er net iemand uit dit topic vertrokken die zei dat dit soort excessen als meisjesbesnijdenis in Nederland niet plaats vinden.
Langzaamaan trekken jullie je eigen beerput open.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 17-08-10 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:00

jantergouw schreef:
@Nicolletje
Goed geschreven stuk is dat. Zou voor links ook een zeer leerzaam artikel zijn. ;-)

Vooral als je in de comment leest dat er in 1785 ook al moslim terrorisme was. Ligt dus niet aan onze hedendaagse acties maar aan die verschrikkelijke ideologie.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:00

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:02

Dat was de vraag van Jantergouw niet. Hij claimde dat er geen Imams zijn die stelling nemen tegen wanpraktijken, en die zijn er dus wel. Vrouwenbesnijdenis is in NL verboden, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Je dochter sexueel misbruiken is ook verboden in Nederland, maar dat gebeurt toch ook?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:02

Electra63 schreef:
Als antwoord krijg je dan van jullie:

Jullie, of jou?

Ik weet telkens niet of ik ook onder Jullie val :o?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 14:03

janderegelaa schreef:
PattyOosten schreef:

Dat is toch raar, volgens mij is er net iemand uit dit topic vertrokken die zei dat dit soort excessen als meisjesbesnijdenis in Nederland niet plaats vinden.
Langzaamaan trekken jullie je eigen beerput open.

Dat is ook de enige manier. Sherlock Holmes wist dat al. Als je maar vaak genoeg alle onmogelijkheden bewijsbaar uitschakelt, dan is wat overblijft logischerwijs DE waarheid, hoe onwaarschijnlijk deze ook mag lijken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:05

Kunnen we dan ook nog even inhoudelijk reageren?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:05

PattyOosten schreef:
Dat was de vraag van Jantergouw niet. Hij claimde dat er geen Imams zijn die stelling nemen tegen wanpraktijken, en die zijn er dus wel. Vrouwenbesnijdenis is in NL verboden, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Je dochter sexueel misbruiken is ook verboden in Nederland, maar dat gebeurt toch ook?

Het ligt eraan wat je aanziet voor wanpraktijken en hoe het gerelateerd is aan Islam.
Het is echt niet zo zwart-wit.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 14:06

PattyOosten schreef:

Dat vroeg Jan Tergouw helemaal niet! Dat maak je er zelf van. Ik vroeg waarom die hooggeplaatste moslimleiders geen stelling nemen tegen wandaden. Ik voegde er zelfs nog aan toe dat ze dat nie konden omdat het in de koran staat. Op welke bladzijde van de koran vind ik iets over besnijdenis???

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:20

Sterker nog, ik heb 1 van de Nederlandse moslim dames van Bokt gevraagd of ze openlijk stelling wil nemen tegen de aanslagen van 9/11. Ze doet het niet....Als zij het al niet doet hoe kunnen we dan verwachten dat hooggeplaatse moslimleiders het al niet doen? Of moeten we eerst wachten tot die leiders het doen voordat zij het doet?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:23

Nouja...Zolang je blijft ontkennen dat de terroristen Moslims waren... Zo ken ik er nog een paar.

Ik heb een probleem met Sinterklazen, de laatste tijd betasten ze mijn kinderen onzedelijk, ik wil hierover discussieren!
Ja maar een Sinterklaas die kindjes onzedelijk betast is geen echte Sinterklaas, jammer joh we kunnen je niet verder helpen. Je wil op die manier toch niet alle Sinterklazen veroordelen? Er zitten hele goeie tussen!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 14:34

janderegelaa schreef:
Sterker nog, ik heb 1 van de Nederlandse moslim dames van Bokt gevraagd of ze openlijk stelling wil nemen tegen de aanslagen van 9/11. Ze doet het niet....Als zij het al niet doet hoe kunnen we dan verwachten dat hooggeplaatse moslimleiders het al niet doen? Of moeten we eerst wachten tot die leiders het doen voordat zij het doet?

Wat ze wel willen zeggen is dat het een complot van de Amerikanen was om de moslims in een kwaad daglicht te zetten. Dat is het moment dat ik me dus afvraag of het nog gekker kan. Maar ja, je hebt ook mensen die geloven in een hogere macht die alles voor ons regelt, dus ik denk dat je bepaalde mensen van alles wijs kunt maken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:58

Nicolletje schreef:
Nouja...Zolang je blijft ontkennen dat de terroristen Moslims waren... Zo ken ik er nog een paar.

Ik heb een probleem met Sinterklazen, de laatste tijd betasten ze mijn kinderen onzedelijk, ik wil hierover discussieren!
Ja maar een Sinterklaas die kindjes onzedelijk betast is geen echte Sinterklaas, jammer joh we kunnen je niet verder helpen. Je wil op die manier toch niet alle Sinterklazen veroordelen? Er zitten hele goeie tussen!

Ik ontken dat helemaal niet. Maar dat er slechte tussen zitten, wil niet zeggen dat er helemaal niemand meer beliijdend Islamiet mag zijn, toch? Er zitten bij ieder geloof rotzakken (bijv. de katholieke priesters die niet van kleine jongetjes af kunnen blijven) en die moet je aanpakken binnen de wet. Niet de wet zo maken dat een heel geloof praktisch niet meer te belijden is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:02

PattyOosten schreef:
Nicolletje schreef:

Ik ontken dat helemaal niet. Maar dat er slechte tussen zitten, wil niet zeggen dat er helemaal niemand meer beliijdend Islamiet mag zijn, toch? Er zitten bij ieder geloof rotzakken (bijv. de katholieke priesters die niet van kleine jongetjes af kunnen blijven) en die moet je aanpakken binnen de wet. Niet de wet zo maken dat een heel geloof praktisch niet meer te belijden is.

Je moet eerst afbreken voordat je weer op kunt bouwen. Helaas, maar zo werkt het. Pappen en nathouden is nou precies waar de regering nu al jaren mee bezig is en dat blijkt niet te werken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:04

Dus ook het katholieke geloof maar verbieden vanwege die foute priesters? Ik denk dat jij ook niet heel blij zou zijn als jou bepaalde vrijheden worden afgepakt, omdat anderen er niet mee om kunnen gaan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:06

janderegelaa schreef:
Je moet eerst afbreken voordat je weer op kunt bouwen. Helaas, maar zo werkt het. Pappen en nathouden is nou precies waar de regering nu al jaren mee bezig is en dat blijkt niet te werken.

Dus eerst heel veel onschuldige mensen 'afbreken' ? Gelukkig werkt het niet zo, en gaat het ook nooit zo werken in Nederland.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:09

PattyOosten schreef:
Dus ook het katholieke geloof maar verbieden vanwege die foute priesters? Ik denk dat jij ook niet heel blij zou zijn als jou bepaalde vrijheden worden afgepakt, omdat anderen er niet mee om kunnen gaan.
Wie heeft het over verbieden? Volgens mij staat dat in geen enkel programma van welke partij dan ook. Wat wel indirect in de programma's van VVD, CDA en PVV staat is pesten. Pesten tot ze het hier niet prettig meer vinden, en zeker geen zin hebben om meer te komen. Dat dat gebeurt komt omdat we met internationale regels te maken hebben, en op een directe manier niet voor mekaar kunnen krijgen wat we willen. Dan maar indirect. Het water stroomt toch waar het niet gaan kan, dat houd je nooit tegen.