wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:35

Ja wat een omgekeerde wereld he daphna
Soms dan zit ik daar nog wellis aan te denken as ik iets koop
van zouden hier kinderen hard voor hebben gewerkt?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:39

Zou leuk zijn als Wilders daar ook aan denkt als hij zegt dat alle ontwikkelingshulp moet stoppen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:40

Ik vind dat er nu ook niet veel ontwikkelingshulp word geboden
Maar is het dan al duidelijk dat wilders bij de pvda mag?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:45

Wilders en PvdA???

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:46

Heino schreef:
Wilders en PvdA???

Ik vroeg het me al af :=

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:47

xSaarSaar schreef:
Heino schreef:
Wilders en PvdA???

Ik vroeg het me al af :=

_O- ik ben echt zwaar in de war vvd

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:47

Ontwikkelinghulp mag van mij ook wel stoppen als het op deze manier gaat, het is dweilen met de kraan open.. problemen worden niet aangepakt, maar salarissen van toezichthouders worden gespekt en corruptie gestimuleerd. In een docu over een ziekenhuis in Afghanistan werd er flink geld gepompt door Nederland, uit eindelijk is er maar een tiende in het ziekenhuis terecht gekomen, de rest is 'verdwenen'.. Ik zou zeggen verbied producten afkomstig van uitbuiting, verlaag de belasting erop, maak een controle orgaan daarvoor, is een stuk goedkoper dan ontwikkelingshulp en waarschijnlijk effectiever... Helaas geen onderwerp bij de verkiezingen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:49

Daphna schreef:
Ontwikkelinghulp mag van mij ook wel stoppen als het op deze manier gaat, het is dweilen met de kraan open.. problemen worden niet aangepakt, maar salarissen van toezichthouders worden gespekt en corruptie gestimuleerd. In een docu over een ziekenhuis in Afghanistan werd er flink geld gepompt door Nederland, uit eindelijk is er maar een tiende in het ziekenhuis terecht gekomen, de rest is 'verdwenen'.. Ik zou zeggen verbied producten afkomstig van uitbuiting, verlaag de belasting erop, maak een controle orgaan daarvoor, is een stuk goedkoper dan ontwikkelingshulp en waarschijnlijk effectiever... Helaas geen onderwerp bij de verkiezingen.

mee eens!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:02

shilady schreef:
Daphna schreef:

mee eens!

:j Ik ook!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:04

Hermelientje schreef:
Natuurlijk kan Nederland niet alle armoedeproblemen oplossen en alle mensen helpen, maar het helpt ook helemaal niet als wij onze ogen sluiten voor de rol die wij zelf spelen bij de armoede van veel van de mensen die hier naar toe willen komen. Als mensen in hun eigen land een redelijk bestaan hebben zijn ze veel minder geneigd uit hun eigen land weg te gaan.

Doen wij dat dan? Onze ogen sluiten?
Ik vraag me af in hoeverre wij een rol spelen daarin namelijk. "Wij" als gewone man en niet "wij" als bedrijven met advokaten die uitpluizen wat het goedkoopste is en een manier verzinnen om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen zonder dat de aandeelhouders en klanten erachter komen?
Nederland spendeerd héél veel geld aan ontwikkelinghulp en de asielzoekers, zeker in verhouding met grotere landen.
Waarbij de vraag nog steeds is of het zin heeft.
http://ethiopieweblog.web-log.nl/ethiop ... ngshu.html
Citaat:
Een frontale aanval op ontwikkelingshulp. Dat is het onderzoek waarmee Wiet Janssen later dit jaar promoveert aan de Universiteit Twente. Zijn conclusie: ontwikkelingshulp doet meer kwaad dan goed...

Janssen besteedde ruim vijf jaar aan zijn onderzoek. Zijn resultaten scheppen een somber beeld. Zo meent hij dat hulpgelden slecht bestuur in Afrikaanse landen alleen maar in stand houden. Daarnaast wijst hij erop dat miljarden verdwenen in de zakken van corrupte ambtenaren. Zo heeft hij becijferd dat van de Nederlandse ontwikkelingshulp jaarlijks een derde, ruim 1,5 miljard euro, zoekraakt door corruptie...

Wat Janssen ook tegen de borst stuit, is dat veel geld wordt uitgegeven om kinderen te leren lezen en schrijven. "Daar hebben kinderen in de samenlevingen niets aan. het sluit niet aan bij de lokale behoeften."

Tuurlijk, "wij" zijn ook niet heilig, maar imo is niemand heilig. Je kunt hoogstends je best doen en imo wel kritsch blijven kijken.

Daphna: van die kinderarbeid is idd waar, máár wat als wij die producten niet meer kopen..wat gebeurd er dan met die kinderen? Ik geloof namelijk niet dat ze dan allemaal naar school gaan. Misschien doorbreek je de cirkel, maar ik ben bang van niet omdat er te weinig geld is. Ik geloof trouwens wel dat het wel langzaam minder wordt ómdat het meer bekend wordt. Omdat "het gewone volk" er nu meer weet van heeft en daar wel op reageerd. Je kunt niet alles in eens veranderen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:14

Daar is dacht ik iedereen het wel mee eens dat dat soort ontwikkelingshulp niet werkt, dat is mosterd na de maaltijd want dat gebeurt al bijna niet meer.

Vreemd standpunt van dat lezen en schrijven doet me een beetje denken aan vroeger in Limburg waar de industrieel tegen de pastoor zei: Jij zorgt dat ze dom blijven dan zorg ik dat ze arm blijven.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:16

superwoman schreef:
Daphna: van die kinderarbeid is idd waar, máár wat als wij die producten niet meer kopen..wat gebeurd er dan met die kinderen? Ik geloof namelijk niet dat ze dan allemaal naar school gaan. Misschien doorbreek je de cirkel, maar ik ben bang van niet omdat er te weinig geld is. Ik geloof trouwens wel dat het wel langzaam minder wordt ómdat het meer bekend wordt. Omdat "het gewone volk" er nu meer weet van heeft en daar wel op reageerd. Je kunt niet alles in eens veranderen.

Zo'n beetje de hele wereld (behalve vs en somalie geloof ik) hebben het kinder verdrag getekend, waarin staat er gratis basisonderwijs geboden moet worden. Tuurlijk is het niet altijd mogelijk, maar te profiteren van een kind, door stenen te laten sjouwen, in een fabriek te zetten, imo geen optie. Zo'n verdrag is er niet voor niets, waarom deze landen niet wijzen op hun verplichtingen? Economische druk doet een land echt wel in beweging zetten.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:22

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:29

Daphna schreef:
Zo'n beetje de hele wereld (behalve vs en somalie geloof ik) hebben het kinder verdrag getekend, waarin staat er gratis basisonderwijs geboden moet worden. Tuurlijk is het niet altijd mogelijk, maar te profiteren van een kind, door stenen te laten sjouwen, in een fabriek te zetten, imo geen optie. Zo'n verdrag is er niet voor niets, waarom deze landen niet wijzen op hun verplichtingen? Economische druk doet een land echt wel in beweging zetten.

Zoals je zelf al schrijft is het al wel in beweging gezet.
Tuurlijk is kinderarbeid nooit goed te keuren, maar je kunt niet zomaar ingrijpen zonder consequenties.
Economische druk opvoeren klink leuk, maar hieraan hangen veel consequenties. Denk je echt dat die landen zomaar toegeven als je er druk op legt, denk je niet dat die landen ook wat op het spel kunnen zetten? Spelen met macht is linke soep en de bevolking betaald altijd de prijs :j

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:00

superwoman schreef:
Daphna schreef:

Zoals je zelf al schrijft is het al wel in beweging gezet.
Tuurlijk is kinderarbeid nooit goed te keuren, maar je kunt niet zomaar ingrijpen zonder consequenties.
Economische druk opvoeren klink leuk, maar hieraan hangen veel consequenties. Denk je echt dat die landen zomaar toegeven als je er druk op legt, denk je niet dat die landen ook wat op het spel kunnen zetten? Spelen met macht is linke soep en de bevolking betaald altijd de prijs :j

Een boycot lijkt me inderdaad niet verstandig, ik geloof dat wij prima diplomaten hebben die zich graag voor deze zaak willen inzetten. Hier ligt echter geen prioriteit. Het is niet simpel, je kan geven en nemen, stuur jij al je kinderen naar school, dan gaan wij investeren in een betere handels relatie, doe je dit niet, dan zoeken we een andere partner. De bevolking in deze landen betaald zowiezo, als je kinderen moeten werken omdat je ze zelf niet kan onderhouden, lijkt mij een van de grootste vernederingen. Mijn punt is dat Nederland andere prioriteiten moet nemen wat ontwikkelingssamenwerking betreft.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:06

Daphna schreef:
Een boycot lijkt me inderdaad niet verstandig, ik geloof dat wij prima diplomaten hebben die zich graag voor deze zaak willen inzetten. Hier ligt echter geen prioriteit. Het is niet simpel, je kan geven en nemen, stuur jij al je kinderen naar school, dan gaan wij investeren in een betere handels relatie, doe je dit niet, dan zoeken we een andere partner. De bevolking in deze landen betaald zowiezo, als je kinderen moeten werken omdat je ze zelf niet kan onderhouden, lijkt mij een van de grootste vernederingen. Mijn punt is dat Nederland andere prioriteiten moet nemen wat ontwikkelingssamenwerking betreft.

Dat laatste ben ik met je eens. De manier waarop jij denkt dat te kunnen doen is imo vrij naief. Zou mooi zijn als dat kon :j
Er zijn mensen met macht en mensen die behoorlijk gestoord zijn die je "te vriend" wil houden...Door "vriendschap" kun je ze beter in de gaten houden en proberen de juiste richting in te sturen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:14

dan zal ik hem heel hard toe juichen..
hij is in veel dingen een beetje te extreem.. maar van wat hij zegt.. mag best veel uitkomen..
van onder andere:
mensen moeten wel een kans kunnen krijgen.. als ze zich niet aanpassen eruit ermee..

Nederland moet weer Nederland worden..
met ras echte nederlanders..
Zo niet... dan zullen de mensen die niet van oorsprong uit nederland komen zich moeten aanpassen en dus ook de taal moeten leren en kennen.

ziektekosten:
de eigen risico moet weg, vind niet dat ze dat ons kunnen verplichten het is eerder ook altijd zonder eigen risico gegaan hoezo nu niet meer ??

over de koffieshops ben ik het ook niet met hem eens.. die moeten gewoon blijven bestaan
als die moeten sluiten krijg je troep op de markt en dan zullen er meer slachtoffers vallen

waar ik het ook mee eens ben, maar dat is niet vanuit de PVV , dat vandalen moeten betalen
vind dat de mensen die wat uithalen, zoals vernielingen, moorden, verkrachters, etcetcetc harder aangepakt moeten worden.

en ik vind dat de staat geen geld moet geven aan andere landen.. Nederland heeft het geld zelf hard genoeg nodig..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:17

bello2005 schreef:

..

Zo dan!

gut het is net of ik geschiedenisles krijg hier :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:21

bello2005 schreef:

dat gaat dan nog leuk worden gezien het grootste gedeelte van de Nederlanders niet 100% nederlanders zijn :') zal een uitgestorven land worden

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:24

Citaat:

2e keer in enkele dagen tijd dat ik in dit topic 70 jaar terug in de tijd keer...

Ik vind zo'n opmerking buitengewoon SCHAAM-TE-LIJK... niets geleerd vanuit de geschiedenis?

Ongelofelijk hoe sommige mensen denken.. verontrustend gewoon.. :n -O-

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:24

lifaya schreef:
bello2005 schreef:

dat gaat dan nog leuk worden gezien het grootste gedeelte van de Nederlanders niet 100% nederlanders zijn :') zal een uitgestorven land worden

Benieuwd wat ze daar dan mee wil doen? (of misschien wil ik het niet eens weten....)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:25

Er weer uit fokken?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:28

ja laten we een nederlanderfokkerij beginnen :Y)

Daphna

Tegenwoordig hebben we genetische manipulatie. We kunnen die bruine oogjes in de buik al blauw maken! Haren kunnen we wit verven a la Wilders.

xSaarSaar

Je kunt ook gewoon gekleurde lenzen nemen :=