Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:42

mysa schreef:
Hond aan scootmobiel is een andere discussie, lijkt me. In dit geval is dat niet zo relevant want de combi hond-aan-scootmobiel in wolvenland is (nog) geen hot topic.

Als je hond los is, kan hij ook dodelijk gewond raken, een wolf is vele malen sneller dan een Berner, en vele malen sneller dan verreweg de meeste huishonden. En hond aan de lijn kan ook dodelijk gegrepen worden want de bijtkracht van een wolvenkaak is vele malen groter dan die van een hond.

Verder: het was binnen de bebouwde kom, begrijp ik? Daar verwacht je toch (nog) geen wolf? Tijdstip verbaast me wel een beetje, 05.30 las ik ergens?

Hoe laat iemand de hond uitlaat in een WOONWIJK moet niet uitmaken. Die wolf hoort in het bos, niet in Zuidbroek. Dat grenst niet eens aan het bos. Het is wel vlakbij de plek waar al eerder een wolf is doodgereden op de A50. De wolf loopt door de woonwijken, dat is het probleem.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:44

Little_Gift schreef:
Zoals gezegd: dat is JOUW interpretatie.

of jouw manier van verwoorden

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:44

Door woonwijken, maar ook over terrassen waar mensen met kinderen een ijsje zitten te eten.
Zouden ze nu ver weg in het bos blijven, ok, maar ook dat is meer en meer niet meer het geval.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:45

DubbelFun schreef:
Ik kreeg vanmiddag een helder idee toen ik een kunststof weidepaaltje zag wat ergens stond waar die niet hoorde....
Ik ga morgen eens kijken of ik de openingen voor het lint/draad er af kan zagen en dan bovenaan een flexibel handvat er op kan zetten. Dan heb ik toch een mooie stok met metalen punt van 1.50 mtr 8-)
Een soort van Nordic Walking stok in XL-versie :D

Poolnoodle en 2 tiewraps en klaar ben je.

DubbelFun

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:48

Dat is zeker een optie; tiewraps zat, maar geen poolnoodles :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 19:50

Voor wie naar die live uitzending van die Duitse herder wil luisteren.
Inloop is aan de gang.
Citaat:
Hiep hiep hoera!
Geleidewolf bestaat vandaag 1 jaar en dat vieren we vanavond om 20:00 uur met een livestream. Iedereen is welkom om mee te luisteren, dus niet alleen vrienden! Prik jij een puntje taart mee?

De inloop is om 19:45. Je kunt meeluisteren via ferry.fm/live.

https://a2.asurahosting.com:7930/radio. ... by=pplayer

#feestje #verjaardag #gemengdegevoelens #podcast #livestream

Afbeelding
Bron Geleidewolf
https://www.facebook.com/share/v/19eKz9 ... tid=wwXIfr

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:52

DubbelFun schreef:
Dat is zeker een optie; tiewraps zat, maar geen poolnoodles :)

Buizenisolatie ook geen stukje van liggen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 19:53

Even naar de DHZ winkel.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:55

tienus63 schreef:
Voor wie naar die live uitzending van die Duitse herder wil luisteren.
Inloop is aan de gang.
Citaat:
Hiep hiep hoera!
Geleidewolf bestaat vandaag 1 jaar en dat vieren we vanavond om 20:00 uur met een livestream. Iedereen is welkom om mee te luisteren, dus niet alleen vrienden! Prik jij een puntje taart mee?

De inloop is om 19:45. Je kunt meeluisteren via ferry.fm/live.

https://a2.asurahosting.com:7930/radio. ... by=pplayer

#feestje #verjaardag #gemengdegevoelens #podcast #livestream

[ Afbeelding ]
Bron Geleidewolf
https://www.facebook.com/share/v/19eKz9 ... tid=wwXIfr

Ik krijg een oude, die van 9 mei.

Oh wacht hij schakelt ineens over :+

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:00

Ik woon dus in die woonwijk.... Andere kant van de weg is het boerenland, aan dezelfde kant waar die ochtend nog een aantal schapen zijn gedood. Ik vind het dus niet gek als hij hier idd is gezien. Beangstigd mij wel, een buurt met vele jonge kinderen. Ook aan de andere kant van de snelweg in het buurt gemeenschap Beemte broekland paradeert hij/zij regelmatig door de straten. Mijn paard staat hemelbreed 6km van mijn huis en op 500m van mijn stal is het kroondomein. Klein stukje voor die wolf....

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:25

Toch bizar daar in Zuidbroek. Zomaar in de wijk. Als ik.jou verhaal lees over de doodgebeten schapen is de kans dus best reëel dat het daadwerkelijk een wolf is.
Dat kan uiteraard een hond ook doen.

Maar gezien er vaker daar een wolf loopt is het niet gek dat die dus wellicht ook in Zuidbroek is geweest.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:32

Goh, je zult je kind maar op pad sturen om even de hond uit te laten...niet te geloven dit weer...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:58

Nou, ik heb niet het gevoel dat ik op het platteland woon. Maar aan de rand van onze gemeente zijn ze ook gezien, er is recent aan de rand van de woonwijk waar ik woon (die grenst aan het bos) een aanval geweest op schapen. Er is in datzelfde bos recent nog een confrontatie geweest tussen een moeder die met 2 jonge kinderen en een hond in het bos liep. Het is dus echt geen probleem van het platteland. Die wolf die deze week bij Ijs van Co voorbij stiefelde illustreert dat ook perfect trouwens.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:05

SusanH schreef:
Nou, ik heb niet het gevoel dat ik op het platteland woon. Maar aan de rand van onze gemeente zijn ze ook gezien, er is recent aan de rand van de woonwijk waar ik woon (die grenst aan het bos) een aanval geweest op schapen. Er is in datzelfde bos recent nog een confrontatie geweest tussen een moeder die met 2 jonge kinderen en een hond in het bos liep. Het is dus echt geen probleem van het platteland. Die wolf die deze week bij Ijs van Co voorbij stiefelde illustreert dat ook perfect trouwens.

Ik weet niet of jij in Rhenen of Veenendaal woont, hoef ik ook niet te weten, maar aan de rand van Rhenen is een wei met geiten en ook de uiterwaarden met de Plantage.
Vraag mij dus sterk af of daar nu dus ook niet kalfjes, veulens en damherten genuttigd worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 21:42

Zichtmelding Ermelo Gld
Citaat:
Ermelo Gelderland
11-09-2025
20.19 uur

Wolf stak de Stakenbergweg over. Ging richting de Stakenberg.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1B9rtQ ... tid=wwXIfr

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 22:04

Het probleem dat wolven door de woonwijken lopen en door de dorpen wordt alleen maar groter. Maar de haagse politiek onderneemt geen actie. Er moet dus blijkbaar echt eerst een mens dodelijk verwond raken voor er misschien een beetje actie ondernomen wordt.

Stiekem hoop ik dat zo'n wolvenwappie eens goed te grazen wordt genomen. Eens kijken of ie de wolf dan nog steeds zo leuk vindt....

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 22:06

Tja en met de nieuwe beslissing om eea omtrent de wolf op de lange baan te schuiven wordt het er ook niet beter op.

Wordt er wel moedeloos van zo.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 22:08

Het zit er natuurlijk binnenkort een x aan te komen dat er iemand door meerdere wolven achtervolgd of erger aangevallen wordt, gevalletje als t kalf verdronken is zal het dan wel worden .onvoorstelbaar hoe weinig er begeleid in de regelgeving , ik snap er niets van

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 22:10

Ik snap het wel. Wolven lopen niet door de grachtengordel van Amsterdam en/of door Den Haag.
T interesseert die navelstarende politici geen hol. Die zijn alleen maar met hun eigen ego bezig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 23:53

Citaat:
Geachte Gedeputeerde Mirjam Sterk,
Ik las vandaag een Woo-document van u, waarin u schrijft in 2023 dat Utrecht de eerste Nederlandse provincie was waar geprobeerd is om een wolf te zenderen en dat Utrecht daarmee ook de eerste provincie was waar praktijkervaring is opgedaan. Maar mevrouw Sterk dat is absoluut niet waar! U bent weer in de maling genomen, want in 2015 is in de Provincie Groningen al eerder geprobeerd een wolf te zenderen die in een woonwijk, industrieterrein en winkelstraat liep en niet schuw was. Ook die vang/ zender poging mislukte! De wolvenknuffelaars noemde dat in 2015 nog A-typisch gedrag en dat dat zorgelijk was. Vandaag de dag noemen ze dat zwervende wolven en is er niets aan de hand. Leest u even mee Gedeputeerde Mirjam Sterk, want mijn documenten spreken de waarheid. Laten we wel bij de feiten blijven!
———————————————————————-
Ik schreef eerder:
Ik lees nu voor het eerst in een oud persbericht dat zelfbenoemde wolvenexpert Leo Linnartz spreekt over dat de niet schuwe wolf destijds in Groningen maart 2015, niet alleen een zender zou krijgen, maar ook een chip. Ik weet al een tijd, dat ze gevangen wolven ook chippen, maar mooi dat Linnartz dat ook in pers heeft gezegd jaren geleden.
———————————————————————
Er liep in 2015 een wolf in Groningen in woonwijken, industrieterrein en winkelstraat die A-typisch gedrag vertoonde, niet bang was voor mensen en dat was zorgelijk, aldus Gedeputeerde Staghouwer van de Provincie Groningen in 2015. Voormalig Gedeputeerde Henk Brink en Gedeputeerde Henk van de Boer beide van de VVD Provincie Drenthe wilde na verdoving en zenderen diezelfde wolf weer uitzetten in Provincie Drenthe en dat ook nog eens is afgestemd met Ministerie Economische Zaken. De vang/ zenderpoging is uiteindelijk ook mislukt. In juli 2015 stond dat hij in april 2015 is doodgereden. De dierenarts van Stichting Free Nature heeft wel zijn factuur geschreven met gevulde darts en Domosedan. En alle andere facturen en bonnetjes inclusief hotelovernachting Van Der Valk Zuidbroek van firma Lupus ( German Institute for Wolf Monitoring And Research) die zijn komen helpen zijn wel gefactureerd aan Provincie Drenthe. Joep van de Vlasakker: Kans is groot dat de wolf is ontsnapt of bewust is losgelaten.
Tja als dit nu zou gebeuren, is het ineens heel normaal en noemen ze het een zwervende wolf. Ook Staatsbosbeheer noemde het afwijkend gedrag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1BJtJr ... tid=wwXIfr

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 06:12

Anne_GTI schreef:
Het probleem dat wolven door de woonwijken lopen en door de dorpen wordt alleen maar groter. Maar de haagse politiek onderneemt geen actie. Er moet dus blijkbaar echt eerst een mens dodelijk verwond raken voor er misschien een beetje actie ondernomen wordt.

Stiekem hoop ik dat zo'n wolvenwappie eens goed te grazen wordt genomen. Eens kijken of ie de wolf dan nog steeds zo leuk vindt....

Volgens mij was het een Stabij hond die gegrepen en geopereerd was en zelfs toen was betreffende eigenaar nog niet tegen de wolf. Bij sommige mensen zit een ideaal beeld zo ongelooflijk diep die veranderen echt niet na 1 of meerdere incidenten. Om heel ander voorbeeld te noemen al die heftige bijtincidenten met die stafford/xxl bullies/pittbulls men blijft volhouden 'het ligt altijd aan de opvoeding, nooit aan de hond'. Iedereen weet toch dat ze oorspronkelijk gefokt zijn voor vechthond? Dat een border collie vee hoedt is toch gewoon natuurlijke aanleg? Ja dat laatste beaamd iedereen maar dat eerste beaamd 75% van de mensen. Het menselijk brein is onbegrijpelijk.

Ik ken ijs van co heel goed. Als het ergens bij goed weer altijd mega!!! druk is dan is het daar. Het gefilmde stukje geeft het amper weer maar geloof me die wolf die daar liep dat was geen beetje afwijkend gedrag! Gewoon doodeng!!

Vandaag of morgen gaat het echt flink escaleren maar ik heb echt geen hoop dat de gemiddelde mens die nog steeds voor de wolf in Nederland is zijn/haar mening dan aan past.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 06:39

Die van Louie ook, mede omdat ze voor de provincie werkt 8)7

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 06:57

Tja, de ene gemiste kans na de andere. Ik snap het echt niet. Waarom niet iedere wolf die zichtbaar rondloopt met een paintgun beschieten? Dan zullen ze tenminste denken dat mensen geen gemakkelijke prooi zijn. Dan heeft met een stok rondlopen ook meer zin. Gewoon omdat de wolf denkt dat het op afstand geraakt kan worden. Zelfs als een wolf bij mensen langsloopt tolereert iedereen dat. Pas als de wolf aanvalt kssst roepen heeft dan toch helemaal geen zin meer. En een wolf met een halfhartige aanval met een stok te lijf gaan maakt ook niet veel indruk. Het enige wat zo nu en dan een wolf uit de populatie aanvalt is een auto waar de wolf zelf voorloopt. En als het mij zou overkomen zou ik de wolf dan ook nog proberen te ontwijken ook.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 07:31

Is er nog nieuws rond Daisy? Zijn er al resultaten rond het onderzoek van de gevonden schedel ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 07:35

Dierenfan idd wij reden de dag erna door Hoenderloo, je kan je eigenlijk niet voorstellen dat daar een wolf liep. Hele lange rijen mensen daar, aan de andere kant alles vol geparkeerd met oa een complete motorclub, wielrennens, gezinnen met kinderen die een ijsje eten. En hij zag er niet uit alsof hij erg schuw, in paniek of op zijn hoede was.