Citaat:
Geachte Gedeputeerde Mirjam Sterk,
Ik las vandaag een Woo-document van u, waarin u schrijft in 2023 dat Utrecht de eerste Nederlandse provincie was waar geprobeerd is om een wolf te zenderen en dat Utrecht daarmee ook de eerste provincie was waar praktijkervaring is opgedaan. Maar mevrouw Sterk dat is absoluut niet waar! U bent weer in de maling genomen, want in 2015 is in de Provincie Groningen al eerder geprobeerd een wolf te zenderen die in een woonwijk, industrieterrein en winkelstraat liep en niet schuw was. Ook die vang/ zender poging mislukte! De wolvenknuffelaars noemde dat in 2015 nog A-typisch gedrag en dat dat zorgelijk was. Vandaag de dag noemen ze dat zwervende wolven en is er niets aan de hand. Leest u even mee Gedeputeerde Mirjam Sterk, want mijn documenten spreken de waarheid. Laten we wel bij de feiten blijven!
———————————————————————-
Ik schreef eerder:
Ik lees nu voor het eerst in een oud persbericht dat zelfbenoemde wolvenexpert Leo Linnartz spreekt over dat de niet schuwe wolf destijds in Groningen maart 2015, niet alleen een zender zou krijgen, maar ook een chip. Ik weet al een tijd, dat ze gevangen wolven ook chippen, maar mooi dat Linnartz dat ook in pers heeft gezegd jaren geleden.
———————————————————————
Er liep in 2015 een wolf in Groningen in woonwijken, industrieterrein en winkelstraat die A-typisch gedrag vertoonde, niet bang was voor mensen en dat was zorgelijk, aldus Gedeputeerde Staghouwer van de Provincie Groningen in 2015. Voormalig Gedeputeerde Henk Brink en Gedeputeerde Henk van de Boer beide van de VVD Provincie Drenthe wilde na verdoving en zenderen diezelfde wolf weer uitzetten in Provincie Drenthe en dat ook nog eens is afgestemd met Ministerie Economische Zaken. De vang/ zenderpoging is uiteindelijk ook mislukt. In juli 2015 stond dat hij in april 2015 is doodgereden. De dierenarts van Stichting Free Nature heeft wel zijn factuur geschreven met gevulde darts en Domosedan. En alle andere facturen en bonnetjes inclusief hotelovernachting Van Der Valk Zuidbroek van firma Lupus ( German Institute for Wolf Monitoring And Research) die zijn komen helpen zijn wel gefactureerd aan Provincie Drenthe. Joep van de Vlasakker: Kans is groot dat de wolf is ontsnapt of bewust is losgelaten.
Tja als dit nu zou gebeuren, is het ineens heel normaal en noemen ze het een zwervende wolf. Ook Staatsbosbeheer noemde het afwijkend gedrag.

Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1BJtJr ... tid=wwXIfr