Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:26

Totaal geen zelfreflectie die man. Hij brengt hiermee alleen maar meer schade toe aan zichzelf als persoon en het beeld dat men van hem had als oerdegelijke vader, etc.
Als hij vanaf het begin af aan de zaak met het gezin netjes had opgelost was hij er nu vanaf geweest en had hij zijn carriere weer kunnen oppakken. .
Hij is gewoon fouter dan fout.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:28

Saga schreef:
Even voor de goede orde; het is nooit de schuld van een minderjarige als er onzedelijke dingen gebeuren tussen een volwassen persoon en een minderjarige. Nooit.

Dit is inderdaad iets wat ik ook pas later te horen kreeg en van op keek toen. Ik vond toen dat een minderjarige hier ook best een eigen verantwoordelijkheid in had, zeker boven de 14 jaar. Maar ik zie dat nu anders, ik begrijp nu waar deze regel vandaan komt. Een volwassene wordt beoogd verstandig te zijn en nee te zeggen, ook al wil de minderjarige het wel. Maar goed, volwassen zijn wil niet altijd zeggen dat je een verstandig mens bent die de juiste dingen doet. Dat besef ik me nu ik zelf ouder ben ook maar al te goed. Met name de hormonen/gevoelens maken het voor volwassenen gewoon heel lastig. Ik vind dit echt ingewikkeld en moeilijk om objectief hier naar te kijken merk ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:30

Saga schreef:
Ohja, ik zie het, dankje!

Dude... :x :x
Citaat:
De officier van justitie leest nu nog meer uit het appgesprek met het vermeende slachtoffer voor. Hierin moedigt Borsato het vermeende slachtoffer aan zichzelf te bevredigen om te ontspannen.

Ik hoef niet eens meer te lezen dan ik tot nu toe heb gedaan om met heel mijn hart te hopen dat die vent een flinke straf krijgt.

Jezus, hoe kom je erbij dat als volwassen man te appen aan een tiener :').

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:32

Majabeestje schreef:
Hij heeft haar in appjes aangemoedigd zichzelf te bevredigen om te ontspannen... -O-

Whut??

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:33

Suzanne F.: Ik snap wel waar je weg komt, en het is denk ik zelfs 'normaal' om ook wel te denken;"Ja, maar zij stond met ontblootte borsten voor hem, zij deed dat zelf", maar het is een kind.
Een meisje van 15 dat absoluut beschermd had moeten worden, áls het gegaan is zoals nu wordt geschreven natuurlijk.
Als zij dit heeft gedaan, had hij de eerste beste keer weg moeten lopen en niet meer terug moeten komen.
Misschien in een openbare/professionele setting, maar niet in een persoonlijke.
Zij heeft niks verkeerd gedaan en ik hoop echt dat dit tot iedereen doordringt (ondanks dat ik snap wat een initiële reactie kan zijn hierover).

Is de moeder ook aanwezig? Lijkt me echt heel moeilijk om je mond dicht te houden tijdens bepaalde uitspraken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:35

Majabeestje schreef:
Hij heeft haar in appjes aangemoedigd zichzelf te bevredigen om te ontspannen... -O-

Als dat waar is. Dan is hij net als Ali de grens over gegaan.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:36

De officier van justitie leest letterlijk die appjes voor...

Citaat:
De officier van justitie leest nu nog meer uit het appgesprek met het vermeende slachtoffer voor. Hierin moedigt Borsato het vermeende slachtoffer aan zichzelf te bevredigen om te ontspannen.

Citaat:
Borsato heeft aan de moeder verteld dat hij een droom over het vermeende slachtoffer had waarbij hij samen met haar in bad zat. Hij heeft zich vervolgens laten onderzoeken door een forensisch psycholoog, die concludeerde dat de zanger geen seksuele afwijking heeft. "Ik walg ervan", zegt hij nu over die droom.

Citaat:
Er wordt een appje voorgelegd waarin hij haar "een goede vrijpartij" aanraadt.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:37

Oh wauw, ik volg het beetje via Nu.nl mee en van tevoren riep ik heel hard dat ik geloofde in Marco zijn onschuld, maar wat ik nu toch lees over die appjes en shoppen voor lingerie... :oo

Dat kan echt niet
Maar, een hele grote maar
Ik vind die moeder ook echt niet goed klinken in dit verhaal als het echt waar is hoor

Waarom zou zij vragen of hij haar wil troosten als ze naakt op bed ligt? Of dat ze hem vraagt te gaan shoppen voor lingerie...
Als dat echt waar is, dan klinkt het toch als een vooropgezet plan of zo

Echt wauw, ik word wel heel naar hiervan hoor

En ik zeg dit niet om zijn straatje schoon te vegen hoor ;)
Laatst bijgewerkt door josewoos op 28-10-25 11:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:37

Suzanne F. schreef:
Met name de hormonen/gevoelens maken het voor volwassenen gewoon heel lastig. Ik vind dit echt ingewikkeld en moeilijk om objectief hier naar te kijken merk ik.

Ik totaal niet. Dit doe je niet, zeker als je zelf ook vader bent. Hij had kinderen in dezelfde leeftijd -O-

Bij het meisje kun je je voorstellen dat ze op een bepaalde manier wellicht een beetje verliefd was; daarbij het leeftijdsverschil, de man was een grootheid, de financiele afhankelijkheid. Allemaal aspecten waarbij dit zo ontzettend scheef en fout is. Het is onbegrijpelijk dat hij zich dit niet heeft beseft. Ik kan dat niet geloven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:38

Saga schreef:
Suzanne F.: Ik snap wel waar je weg komt, en het is denk ik zelfs 'normaal' om ook wel te denken;"Ja, maar zij stond met ontblootte borsten voor hem, zij deed dat zelf", maar het is een kind.
Een meisje van 15 dat absoluut beschermd had moeten worden, áls het gegaan is zoals nu wordt geschreven natuurlijk.
Als zij dit heeft gedaan, had hij de eerste beste keer weg moeten lopen en niet meer terug moeten komen.
Misschien in een openbare/professionele setting, maar niet in een persoonlijke.
Zij heeft niks verkeerd gedaan en ik hoop echt dat dit tot iedereen doordringt (ondanks dat ik snap wat een initiële reactie kan zijn hierover).

Is de moeder ook aanwezig? Lijkt me echt heel moeilijk om je mond dicht te houden tijdens bepaalde uitspraken.

Ja dat begrijp ik nu ook beter. Dank voor je begripvolle reactie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:39

josewoos schreef:
Ik vind die moeder ook echt niet goed klinken in dit verhaal als het echt waar is hoor

Waarom zou zij vragen of hij haar wil troosten als ze naakt op bed ligt? Of dat ze hem vraagt te gaan shoppen voor lingerie...

Voorlopig is dit het verhaal van Marco. Dat van de moeder komt nog. Ben ik wel benieuwd naar.
Maar ook al zou dit waar zijn (wat ik niet geloof, dat blijkt nl. niet uit het dagboek). Dan nog is Marco vreselijk fout imo.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:41

Babootje schreef:
josewoos schreef:

Voorlopig is dit het verhaal van Marco. Dat van de moeder komt nog. Ben ik wel benieuwd naar.
Maar ook al zou dit waar zijn (wat ik niet geloof, dat blijkt nl. niet uit het dagboek). Dan nog is Marco vreselijk fout imo.

Komt de moeder vandaag nog aan het woord?
Ik ben daar ook echt benieuwd naar.

Maar verder met je eens hoor

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:42

Geen probleem, Suzanne F. Het is niet zo vreemd.

Citaat:
Er worden nu geluidsfragmenten uit het gesprek tussen Borsato en de moeder van het vermeende slachtoffer afgespeeld. Hierin geeft hij toe dat de gevoelens naar het vermeende slachtoffer zijn veranderd en niet meer als die van een vader zijn.

Citaat:
Borsato zegt dat de moeder het gesprek naar het seksuele toetrok en dat hij zijn woorden anders had gekozen als hij had geweten dat het werd opgenomen.
Vooral die laatste zin zegt ook genoeg.

Het is inderdaad nog het verhaal van hem.
Vandaar ook mijn vraag of de moeder ook aanwezig is daar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:42

Alleen al als die appjes waar zijn is het al fout. Een volwassen man die zich zo opstelt. En klopt dan ook niet met zijn bewering dat er nooit wat gebeurd is.

Saga

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:43

Fijn dat je dat nu ook inziet. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:48

Volgens mij zijn de moeder en dochter al in besloten setting verhoord?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:50

Cayenne schreef:
Volgens mij zijn de moeder en dochter al in besloten setting verhoord?

Daar zou ik me wel iets bij kunnen voorstellen. Ter bescherming van het meisje.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:51

Dat zou een goede zaak zijn inderdaad.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:57

Maar hoe kunnen mensen van tevoren ook geloven in zijn onschuld terwijl het OM deze zaak heeft aangespannen? Alle advocaten zeiden van tevoren al dat als het OM zelf je aanklaagt, die beweren genoeg bewijs te hebben om je te vervolgen, anders doen die dat echt niet. Is dat dan echt omdat het een lieve bn'er is en je er dan maar automatisch vanuit gaat dat die zulke dingen niet doen?

Verder doet Saskia Belleman inderdaad verslag op X. Zij heeft ook bevestigd dat moeder en dochter al verhoord zijn in besloten setting, zoals gebruikelijk. Die verklaringen komen dus al wel de hele tijd voorbij alleen niet uit hun mond.

Overigens vind ik dat Saskia Belleman meer zegt dan bijvoorbeeld liveblogs van nieuwssites. Dus als je zoveel mogelijk wilt weten zou ik haar volgen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:58

Saga schreef:
Fijn dat je dat nu ook inziet. :)

Dat zie ik sowieso. Maar wel als het waar is.
En tot die tijd veroordeel ik hem iig nog niet.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:01

Ik vind beide partijen bijzonder.
Maar ook bijzonder dat tegenpartij heel vaak zegt 'ik weet het niet meer precies ' terwijl Borsato duidelijk antwoord geeft op elke vraag omtrent situatie?
Ze is er zelf niet bij begrijp ik?

Dat met de moeder vind ik ook bel bijzonder.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:01

Denk je niet dat als de appjes niet van M.B. waren of bewerkt waren, dat M.B. dat zou hebben genoemd?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:05

FennyPower schreef:
Ik vind beide partijen bijzonder.
Maar ook bijzonder dat tegenpartij heel vaak zegt 'ik weet het niet meer precies ' terwijl Borsato duidelijk antwoord geeft op elke vraag omtrent situatie?
Ze is er zelf niet bij begrijp ik?

Dat met de moeder vind ik ook bel bijzonder.

Ze zijn al gehoord in besloten setting, zoals altijd, en ze hoeven er niet bij te zijn omdat in deze zaak Borsato terecht staat. Hij heeft ook een zaak aangespannen tegen hun vanwege smaad en laster maar die is op pauze gezet tot deze zaak behandeld is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:17

nevica schreef:
Maar hoe kunnen mensen van tevoren ook geloven in zijn onschuld terwijl het OM deze zaak heeft aangespannen? Alle advocaten zeiden van tevoren al dat als het OM zelf je aanklaagt, die beweren genoeg bewijs te hebben om je te vervolgen, anders doen die dat echt niet. Is dat dan echt omdat het een lieve bn'er is en je er dan maar automatisch vanuit gaat dat die zulke dingen niet doen?

Dat klopt ook. Het OM gaat echt niet vervolgen als er niet voldoende bewijs is. Dat blijkt ook uit de meldingen die in het kader van TVOH Kids zijn gedaan. Dat waren een stuk of 3 a 4 meldingen van ex deelneemsters van betastingen die zouden zijn gedaan tijdens de jaarlijkse BBQ feestjes bij Borsato thuis. Maar die hebben niet geleid tot een formele aangifte.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:34

Saga schreef:
Denk je niet dat als de appjes niet van M.B. waren of bewerkt waren, dat M.B. dat zou hebben genoemd?

Waarom zou hij dat benoemen?

In het begin van deze zaak dacht ik daar zal wel iets van waar zijn.

Maar na dat gesprek/interview op tv waarbij presentatoren hem zelfs uitdaagde iets negatiefs te zeggen.

Sprak hij met naar mijn idee zoveel respect over dat ze geen negatieve reactie uit konden lokken. Het meisje was jong en zag hem een hele tijd als vader figuur en had gevoelens voor hem gekregen dat vond hij heel erg voor het meisje die had echt gevoelens en hij gaf aan dat hij ook een dochter had en dat hij het heel erg zou waarderen als daar respectvol mee omgegaan werd. Ook dat hij hoe dan ook ook was er nooit wat gebeurd hij de volwassene was en eigenlijk meer afstand van hun had moeten nemen. Maar dat vond hij heel lastig.

Ik vond dat een heel eerlijk of iig zo kwam het over verhaal.

Hij kan of heeeel erg goed liegen
Dat is ook heel goed mogelijk want hij is ook gewend voor de camera te spreken dus komt dan waarschijnlijk sneller geloofwaardig over.

Maar het is de manier waarop toen dat mij overtuigde dat het verhaal iig niet zo zwart wit was en hem daarvoor niet al als schuldige te zien.

Toen kwam dat met tvoh. En weer de schijn tegen maar daar is dus niks aangetoond of bewezen daar is hij iig niet schuldig bevonden.