Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:11

Ja dat soort zaken lees ik steeds, ze willen tussen Lunteren en Ede het agrarische gebied ook volbouwen. Zo wordt het dus allemaal 1 grote stad steeds..kan me niet voorstellen dat dat goed is voor het milieu of het klimaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:14

Elisa2 schreef:
Ja dat soort zaken lees ik steeds, ze willen tussen Lunteren en Ede het agrarische gebied ook volbouwen. Zo wordt het dus allemaal 1 grote stad steeds..kan me niet voorstellen dat dat goed is voor het milieu of het klimaat.

Nee natuurlijk niet. Zo zonde dat ze alles zo volbouwen. We moeten echt zorgen dat Nederland niet meer groeit qua bevolking. Maar ja, niemand doet er iets aan. Over een tijd wonen we gewoon in een soort Dubai of Tokio. Helemaal volgebouwd met hoge flats en 1 grote stad zo groot als Nederland zelf. Ik hoop dat ik het niet meer zal meemaken. Maar arm nageslacht. Geen weilanden en koeien meer, geen uitzichten met beekjes en molens. Alleen maar stad en wegen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:16

Daar ben ik dus ook bang voor, verschrikkelijk! Nederland moet inderdaad niet meer groeien qua bevolking..het past gewoon niet. En ik snap de gedachtegang ook niet..want meer mensen en minder boeren..hoe wil je al die mensen dan voeden zonder afhankelijk te zijn van het buitenland met alle stikstofuitstoot van het vervoer daar bij? Het is zo onlogisch allemaal..daarnaast heeft Nederland een van de beste landbouwgronden ter wereld. Het is hartstikke zonde om dat vol te bouwen met huizen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:16

nee is zeker niet goed.

Toen het van de zomer warm was en ik zat achter het huis dan voelde ik de warmte nog om 11 uur 's avonds.
Liep ik dan de wei in was het echt zoveel koeler.
Laat staan dat het allemaal bebouwd zou zijn... en dan zeuren over de opwarming van de aarde....
Ja dat gaat er bij mij allemaal niet in dan. Ons tig laten betalen voor milieu dingen en vervolgens maar bouwen en bouwen.

Hier in de buurt ook, als ik kijk wat daar de afgelopen 20 jaar voortaan tegen elkaar ligt, wijken die erbij zijn gekomen, maar ook die blokkendozen.
Op sommige plaatsen gaan dorpen in dorpen over met bijna geen weide er meer tussen
Bijvoorbeeld regio Helmond/ Eindhoven.

Die lelijke blokkendozen die moeten ze maar in de grond bouwen, komt toch geen natuurlijk licht op.
Zet daar dan huizen bovenop. Dan heeft een zelfde stuk grond tenminste nog dubbele functie, ipv meer weides en akkers af te pakken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:18

Elisa2 schreef:
Daar ben ik dus ook bang voor, verschrikkelijk! Nederland moet inderdaad niet meer groeien qua bevolking..het past gewoon niet. En ik snap de gedachtegang ook niet..want meer mensen en minder boeren..hoe wil je al die mensen dan voeden zonder afhankelijk te zijn van het buitenland met alle stikstofuitstoot van het vervoer daar bij? Het is zo onlogisch allemaal..daarnaast heeft Nederland een van de beste landbouwgronden ter wereld. Het is hartstikke zonde om dat vol te bouwen met huizen.

melk komt toch uit de pak?
Oh nee melk, das niet vega... water moeten we drinken ...ooh f.ck ook al te kort, ja ook daar is niet geïnvesteerd met zoveel miljoenen mensen erbij...droogte, ja nog wat meer bouwen....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:20

Suzanne F. schreef:
Ze willen de hele polder tussen Nieuwegein en Utrecht ook volbouwen. Dat is het enige nog mooie groene stukje in die omgeving. Loopt van Nieuwegein tot aan De Meern. De polder Rijnenburg.
Wat zou dat zonde als die er ook aan ging. Ze hebben al megaveel volgebouwd met Leidsche Rijn, er is bijna een stad bijgekomen. Maar als die polder ook volgebouwd wordt dan is het dramatisch.

Heel erg is dat!
Ik werkte vroeger in Vleuten en als je dan binnendoor op de brommer naar Utrecht of de Meern ging leek het net of je in een andere wereld zat, zo mooi die boerderijen en de weilanden met koeien.

Ik snap niet waarom het in de randstad nog voller moet, alles loopt al vol dus met een paar suizend woningen erbij wordt dat helemaal drama.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:25

Als er geen asielzoekers waren geweest, was er ook een groot woningtekort.

Moeten al die in Nederland geboren mensen dan maar onder een brug slapen? Of tot de ouders overlijden, bij hun ouders thuis? Ik heb er niet om gevraagd op deze aarde te worden gepleurd, maar nu ik hier toch ben, zou ik ook graag een huisje kunnen kopen om fijn te wonen. Is dat zo raar? Dat de bevolking doorgroeit is nu eenmaal een feit waarop geanticipeerd moet worden. En ja, daar hoort ook de bouw van extra woonruimte bij, in de vorm van nieuwe woningen of het ombouwen van bestaande bouw. Leuk? Nee, niet voor iedereen. Maar dat is slapen onder een brug ook niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:29

ja dan was er woning te kort, maar minder dan nu.
Zo simpel is het wel.
Want de groei in Nederland bestaat al enkele jaren niet door geboortes. Maar door mensen die nieuw binnen komen.
Dus het zou als we geen nieuwe mensen binnen zouden laten komen stabiliseren in de woningnood.
En dan zou bijbouwen nog wat zode aan de dijk zetten, nu is het bouwen dweilen met de kraan open.

Dat bijbouwen zou ook eens minder in de weides kunnen.
Maar in de stad de hoogte in, laat stad stad, maar laat platteland platteland.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:31

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:34

Elisa2 schreef:
Dat is niet zo, was afgelopen vrijdag nog in het nieuws dat immigratie de grootste veroorzaker is van de bevolkingsgroei. En dan heb ik het niet alleen over asielzoekers maar over alle immigranten.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/43 ... r-migratie

Immigranten, ja. Daar blijven er alsnog heel veel van over wanneer asielzoekers weg zouden vallen.

Dus het is nog steeds zo dat het huizentekort blijft wanneer asielzoekers wegvallen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:38

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:38

_San87_ schreef:
Elisa2 schreef:
Dat is niet zo, was afgelopen vrijdag nog in het nieuws dat immigratie de grootste veroorzaker is van de bevolkingsgroei. En dan heb ik het niet alleen over asielzoekers maar over alle immigranten.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/43 ... r-migratie

Immigranten, ja. Daar blijven er alsnog heel veel van over wanneer asielzoekers weg zouden vallen.

Dus het is nog steeds zo dat het huizentekort blijft wanneer asielzoekers wegvallen.

Ja omdat ze al veel te laat zijn met ingrijpen en ze grijpen nog steeds niet in...de problemen spelen al veel langer en dit hadden ze ook al kunnen zien aankomen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:43

Elisa2 schreef:
_San87_ schreef:

Ja omdat ze al veel te laat zijn met ingrijpen en ze grijpen nog steeds niet in...de problemen spelen al veel langer en dit hadden ze ook al kunnen zien aankomen.

Dus je pleit eigenlijk voor een immigratiestop. Dus niemand meer het land in?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:45

Wereldwijd groeit de populatie en die populatie verplaatst zich. Danwel bewust, danwel op de vlucht.
Migratie stoppen kun je wel willen maar gaat niet gebeuren.
Arbeidsmigranten kun je het meest effectief stoppen door geen werkgelegenheid en geen kenniscultuur. Echter krijg je dan weer veel emigratie van jongeren en de bijbehorende vergrijzing. Dat zie je dus gebeuren in Oosteuropa, die vervolgens naar Westeuropa komen voor werk.

Het lijkt me wel zinvol om met iets van quota te werken zodat je instroom past bij je infrastructuur, dat gebeurd nu (nog) niet. Misschien zou de EU ook beter samen kunnen wetken met ontwikkeling van kanden waar weinig werkgelegenheid is (?)

Een groot deel dat dit jaar gekomen is zijn Oekrainers, hoe langer de oorlog duurt hoe kleiner de kans dat ze terug gaan. Daar moet dus ook al op ingespeeld worden.

Groei stoppen is hoe dan ook een illusie, dus de belangrijkste vraag moet zijn hoe die groei gereguleerd kan worden.
Dat geld uiteraard voor heel Europa. Het klinkt leuk en populistisch dat ze dan in Portugal moeten gaan zitten omdat daar wel plek is, maar dan moet daar ook werk zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:48

Die 70% die hier nooit heeft gewerkt is hier ook niet gekomen voor dan moet er wel werk zijn.
Ja ik begrijp wel dat dit niet de grootste groep is, maar elk die daarvan gezond een huis bezet is er 1 teveel.
Dat lukt ze bijvoorbeeld ook niet in andere landen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:48

Sizzle schreef:
Wereldwijd groeit de populatie en die populatie verplaatst zich. Danwel bewust, danwel op de vlucht.
Migratie stoppen kun je wel willen maar gaat niet gebeuren.
Arbeidsmigranten kun je het meest effectief stoppen door geen werkgelegenheid en geen kenniscultuur. Echter krijg je dan weer veel emigratie van jongeren en de bijbehorende vergrijzing. Dat zie je dus gebeuren in Oosteuropa, die vervolgens naar Westeuropa komen voor werk.

Het lijkt me wel zinvol om met iets van quota te werken zodat je instroom past bij je infrastructuur, dat gebeurd nu (nog) niet. Misschien zou de EU ook beter samen kunnen wetken met ontwikkeling van kanden waar weinig werkgelegenheid is (?)

Een groot deel dat dit jaar gekomen is zijn Oekrainers, hoe langer de oorlog duurt hoe kleiner de kans dat ze terug gaan. Daar moet dus ook al op ingespeeld worden.

Groei stoppen is hoe dan ook een illusie, dus de belangrijkste vraag moet zijn hoe die groei gereguleerd kan worden.
Dat geld uiteraard voor heel Europa. Het klinkt leuk en populistisch dat ze dan in Portugal moeten gaan zitten omdat daar wel plek is, maar dan moet daar ook werk zijn.

Eens, ja.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:56

DuoPenotti schreef:
Die 70% die hier nooit heeft gewerkt is hier ook niet gekomen voor dan moet er wel werk zijn.
Ja ik begrijp wel dat dit niet de grootste groep is, maar elk die daarvan gezond een huis bezet is er 1 teveel.
Dat lukt ze bijvoorbeeld ook niet in andere landen.

Ik neem aan dat je nu doelt op de werkeloze statushouders.
Helemaal eens dat hieraan iets moet veranderen, maar dit is niet de grootste groep huizenbezetters. De grootste groep nieuwkomers komt naar West-Europa om te werken. Dat is in alle grote steden zo, dus dat is ook een probleem in Berlijn, Parijs, Zürich of Antwerpen.
Dan komt er vast weet iemand zeggen: „ja maar Duitsland is nog niet zo dicht bevolkt“. Dat klopt, alleen wil er bijna niemand naar dunbevolkte gebieden want dat is niet voor niets dunbevolkt.

De meeste mensen migreren niet voor de rust, maar voor werkgelegenheid.

Ik las laatst ergens dat ze in NL natuurlijk ook bang zijn om de laaggelegen steden nog meer de bevolken (logisch ook) en dan overwegen om vooral richting steden als Nijmegen te gaan bouwen wat hoger ligt. Dan moet er echter ook beter OV naar Adam, Rdam, denHaag komen.

Misschien moeten we in Europa ook meer kijken naar Azie en bijv. Dubai en Emiraten en hun aanpak om af en toe gewoon ergens een nieuwe stad te „starten“.
Misschien kunnen we daar iets van leren om meer spreiding te genereren en snelle OV verbindingen te creeeren.
Anderzijds weet ik niet of spreiding naar dunbevolkte gebieden wel verstandig is aangezien je daarmee nog sneller je natuur in stukken hakt.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 30-10-22 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:02

Dat zeg ik toch, dat is niet de grootste groep.
Maar wel de groep die veel kost en niets inbrengt en elk huis is er 1 teveel.
Van die groep kunnen er een hoop het werk doen van de arbeidsmigranten, hoeven die er ook weer minder binnen te komen. Of wieberen en plaats maken voor wie wel wil integreren.

Daarnaast zeg ik al heel lang, de huisjes op vakantieparken zouden ook gewoon legaal bewoonbaar moeten worden.
Nee niet die schimmige plekken als die van Engel toen.
Maar er zijn ook nette parken, waar hier in de buurt al veel arbeidsmigranten wonen, maar ook Nederlanders die elders niets gevonden krijgen. Maar nu met een vals postadres er wonen.
Toch van de zotte met een woningtekort dat mensen daar niet legaal mogen verblijven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:10

Het is niet zo dat als je die statushouders aan het werk krijgt je dan automatisch minder werkmigranten krijgt hoor. Het is gewoon en en.
De werkeloze statushouders zijn een probleem op zichzelf, maar in het kader overbevolking nog maar een relatief kleine speler op dit moment (150.000-200.000 is 0.01%). Uiteraard wil je niet dat dit meer wordt.
Iets van 11% van de populatie heeft een Europese migratieachtergrond (waarvan ook een groot deel 2e generatie). Totaal heeft meer dan 4 miljoen van de NL. bevolking een migratieachtergrond (westers en niet westers), dus meer dan 20%.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 30-10-22 10:15, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:13

Elke vacature die ze vervullen hoeft niet door een ander gedaan te worden.
Wat ik eerder al zei, ik begrijp dat dit niet de grootste groep is, maar elk is er 1. En die mening blijf ik houden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:27

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:18

NL wordt vanzelf steeds minder aantrekkelijk om je te vestigen. Probleem zal zich dus wel oplossen, alleen is het dan te laat. Zonde van het land.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:06

Dus je pleit eigenlijk voor een immigratiestop. Dus niemand meer het land in?[/quote]

Per direct.
En inderdaad Nederland word 1 grote stad. Maar dat is ook geen geheim als je op de site van tristacity kijkt.
Daarom is de stikstof een gecreëerd probleem op papier puur om boeren te onteigenen. Zodat ze grond in bezit krijgen.
En de boeren die niet in de problemen komen door de stikstof, pakken ze wel door hun het leven zuur te maken met de decoratie, fosfaatrechten en dierenwelzijn.
De kosten en stress zullen daar zo hoog van zijn. Dat daardoor ook boeren zullen stoppen.

Voorbeeld.
Teveel mest laten afvoeren, wat 20000 euro kost. Dat je normaal over eigen land had uit kunnen rijden.
Maar je moet wel zoveel duizenden euro's aan kunstmest kopen om je land te bemesten 8)7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:38

Onzin, de helft van de Nederlandse grond is in bezit van de landbouw. Vijf % daarvan is genoeg om iedereen van een woning te voorzien.
Het zijn niet alleen immigranten maar zeker ook de Nederlanders die in veel grotere aantallen alleen wonen. En de bouw van huizen loopt daar zwaar in achter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:26

_San87_ schreef:
Dus je pleit eigenlijk voor een immigratiestop. Dus niemand meer het land in?

Ja, totdat de problemen hier opgelost zijn. Je moet ook niet vergeten dat vele immigranten hun hele familie ook nog laten overkomen. Zoals het nu gaat, gaat het land naar de klote.

En als dat niet kan volgens EU regels, dan aub zoals Deens model.

Ja er wonen veel Nederlanders alleen, ook omdat de markt totaal op slot zit en er geen doorstroming mogelijk is..