Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ja dat soort zaken lees ik steeds, ze willen tussen Lunteren en Ede het agrarische gebied ook volbouwen. Zo wordt het dus allemaal 1 grote stad steeds..kan me niet voorstellen dat dat goed is voor het milieu of het klimaat.
Elisa2 schreef:Daar ben ik dus ook bang voor, verschrikkelijk! Nederland moet inderdaad niet meer groeien qua bevolking..het past gewoon niet. En ik snap de gedachtegang ook niet..want meer mensen en minder boeren..hoe wil je al die mensen dan voeden zonder afhankelijk te zijn van het buitenland met alle stikstofuitstoot van het vervoer daar bij? Het is zo onlogisch allemaal..daarnaast heeft Nederland een van de beste landbouwgronden ter wereld. Het is hartstikke zonde om dat vol te bouwen met huizen.
Suzanne F. schreef:Ze willen de hele polder tussen Nieuwegein en Utrecht ook volbouwen. Dat is het enige nog mooie groene stukje in die omgeving. Loopt van Nieuwegein tot aan De Meern. De polder Rijnenburg.
Wat zou dat zonde als die er ook aan ging. Ze hebben al megaveel volgebouwd met Leidsche Rijn, er is bijna een stad bijgekomen. Maar als die polder ook volgebouwd wordt dan is het dramatisch.
Elisa2 schreef:Dat is niet zo, was afgelopen vrijdag nog in het nieuws dat immigratie de grootste veroorzaker is van de bevolkingsgroei. En dan heb ik het niet alleen over asielzoekers maar over alle immigranten.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/43 ... r-migratie
_San87_ schreef:Elisa2 schreef:Dat is niet zo, was afgelopen vrijdag nog in het nieuws dat immigratie de grootste veroorzaker is van de bevolkingsgroei. En dan heb ik het niet alleen over asielzoekers maar over alle immigranten.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/43 ... r-migratie
Immigranten, ja. Daar blijven er alsnog heel veel van over wanneer asielzoekers weg zouden vallen.
Dus het is nog steeds zo dat het huizentekort blijft wanneer asielzoekers wegvallen.
Elisa2 schreef:_San87_ schreef:
Immigranten, ja. Daar blijven er alsnog heel veel van over wanneer asielzoekers weg zouden vallen.
Dus het is nog steeds zo dat het huizentekort blijft wanneer asielzoekers wegvallen.
Ja omdat ze al veel te laat zijn met ingrijpen en ze grijpen nog steeds niet in...de problemen spelen al veel langer en dit hadden ze ook al kunnen zien aankomen.
Sizzle schreef:Wereldwijd groeit de populatie en die populatie verplaatst zich. Danwel bewust, danwel op de vlucht.
Migratie stoppen kun je wel willen maar gaat niet gebeuren.
Arbeidsmigranten kun je het meest effectief stoppen door geen werkgelegenheid en geen kenniscultuur. Echter krijg je dan weer veel emigratie van jongeren en de bijbehorende vergrijzing. Dat zie je dus gebeuren in Oosteuropa, die vervolgens naar Westeuropa komen voor werk.
Het lijkt me wel zinvol om met iets van quota te werken zodat je instroom past bij je infrastructuur, dat gebeurd nu (nog) niet. Misschien zou de EU ook beter samen kunnen wetken met ontwikkeling van kanden waar weinig werkgelegenheid is (?)
Een groot deel dat dit jaar gekomen is zijn Oekrainers, hoe langer de oorlog duurt hoe kleiner de kans dat ze terug gaan. Daar moet dus ook al op ingespeeld worden.
Groei stoppen is hoe dan ook een illusie, dus de belangrijkste vraag moet zijn hoe die groei gereguleerd kan worden.
Dat geld uiteraard voor heel Europa. Het klinkt leuk en populistisch dat ze dan in Portugal moeten gaan zitten omdat daar wel plek is, maar dan moet daar ook werk zijn.
DuoPenotti schreef:Die 70% die hier nooit heeft gewerkt is hier ook niet gekomen voor dan moet er wel werk zijn.
Ja ik begrijp wel dat dit niet de grootste groep is, maar elk die daarvan gezond een huis bezet is er 1 teveel.
Dat lukt ze bijvoorbeeld ook niet in andere landen.
_San87_ schreef:Dus je pleit eigenlijk voor een immigratiestop. Dus niemand meer het land in?