Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:08

Fira schreef:
Ik vrees dat Trump er met de overwinning vandoor gaat. Ongelooflijk, had dat echt niet verwacht.
Misschien is dat maar naïef van mij.

Huh wacht, maar Biden staat voor?
En stemmen via de post zijn naar verwachting overwegend democratisch?

Magrathea

nynke55 schreef:
net op de radio 236 kiesmannen voor Biden, BBC zegt 220, wie kan er nou niet tellen?

Waarschijnlijk loopt de BBC achter óf ze baseren zich op andere bronnen. Soms zijn bronnen namelijk wat snel / ambitieus met het uitroepen van een winnaar, misschien dat de BBC wat afwachtender is.

secricible

volgens mij hangt het idd op de criteria die een nieuwszender gebruikt voor ze een staat bijtellen. BBC neemt daarin wat voorzichtigere criteria's aan, waarschijnlijk omdat veel mensen BBC als leidend nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:09

In de Staten die er nog bij moeten staat Trump op voorsprong , maar hopen dat de poststemmen allemaal blauw zijn. Op CNN is het nog 220 213 voor Biden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:09

IMANDRA schreef:
Fira schreef:
Ik vrees dat Trump er met de overwinning vandoor gaat. Ongelooflijk, had dat echt niet verwacht.

Als je kijkt naar het NOS kaartje lijkt het wel op een overwinning voor Trump. Maar: als je erop klikt zie je dat de verschillen erg klein zijn.

Het enige dat 100% consistent is is dat steden democratisch stemmen en landelijke gebieden republikeins. Echt wow.

Edit: in North Carolina en Georgia zie je bijvoorbeeld dat Biden zijn achterstand aan het inlopen is, Trump heeft daar nog maar 1 en 2 procentpunt voorsprong respectievelijk.
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 04-11-20 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:10

IMANDRA schreef:
Fira schreef:

Ja, op het eerste gezicht staat hij voor. Maar bepaalde staten met veel kiesmannen lijken nu naar Trump te gaan.
Nog niks definitiefs, maar ziet er niet goed uit.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:13

Het lijkt er wel op dat de republikeinen de senaat houden, dat is niet positief...

@Fira thanks voor de uitleg!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:13

Ik heb het eerder gezegd en ik blijf het zeggen, deze man gaat niet vrijwillig het Witte Huis uit.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:14

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:15

Ik zie 236 - 216 voor Biden op WhatsApp langs komen maar weet niet waar vandaan. Waren de stemmen van Arizona erbij.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:16

IMANDRA schreef:
Het lijkt er wel op dat de republikeinen de senaat houden, dat is niet positief...

Eerder zeiden ze op het nieuws dat het er juist op leek dat deze naar de Democraten zou gaan? Nancy P. leek in ieder geval positief. Het is wel te hopen dat als Biden wint, hij ook de senaat mee krijgt. Anders gebeurt er alsnog helemaal niks.

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:22

Het feit dat Trump nu al met rechtszaken dreigt, laat zien dat zijn kamp blijkbaar er al vanuit gaat dat ze via de stembus verloren hebben. Het lijkt nu heel close, maar dat vertekent, doordat de, voornamelijk democratische, poststemmen nog geteld moeten worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:24

Berdien schreef:
IMANDRA schreef:

Eerder zeiden ze op het nieuws dat het er juist op leek dat deze naar de Democraten zou gaan? Nancy P. leek in ieder geval positief. Het is wel te hopen dat als Biden wint, hij ook de senaat mee krijgt. Anders gebeurt er alsnog helemaal niks.

Oh zou kunnen, zie bij BBC de reps 47 hebben en de dems 46 :j Vandaar.
Iig rete spannend!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:24

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:36

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:38

Karl66 schreef:
Het feit dat Trump nu al met rechtszaken dreigt, laat zien dat zijn kamp blijkbaar er al vanuit gaat dat ze via de stembus verloren hebben. Het lijkt nu heel close, maar dat vertekent, doordat de, voornamelijk democratische, poststemmen nog geteld moeten worden.

Ja dat dus. Ik geloof ook niet dat het Hogerechtshof ooit zou zeggen dat het tellen van de stemmen nu al moet stoppen. Ook al is er een Republikeinse meerderheid. Wel schandalig dat Trump dat durft te roepen, maar verbaast me niets.

Edit: lees net dat in de belangrijke swingstates vooral de stedelijke stemmen (veel poststemmen) nog niet geteld zijn. Dit zijn vooral democratische stemmen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:42

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:46

Uitslag is nog heel onzeker.
Als ik lid zou zijn van de Democratische partij dan zou ik terstond mijn lidmaatschap opzeggen. Wat een geblunder. Een breekbaar oud mannetje als presidentskandidaat! Niks geleerd van het verleden? Na kandidaten als Kennedy, Clinton en Obama? Kennedy had zgn. geen schijn van kans als katholiek. Obama ook niet, als zwarte kandidaat. Maar ze hadden wat anders. Dat zien de kiezers heus wel. Ze waren ook niet de eerste keus, de voorkeur van het partij establishment maar het getuigde van moed. Zowel van de partijbonzen als van de kandidaten. Nu had de Democratische partij de bal voor het intikken. Met een ongelikte beer als tegenstander. Zonder fatsoen.
Dus klopt het toch? Dat de macht vooral ligt bij dat partijestablishment. Binnen die partij zijn zoveel talentvolle senatoren en andere politieke talenten. Ik hoop dat ik het mis heb maar ik zie Biden nog niet redden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:48

Lichtpuntje! Alexandra Ocasio-Cortez is herkozen *\o/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:49

misterA schreef:
Uitslag is nog heel onzeker.
Als ik lid zou zijn van de Democratische partij dan zou ik terstond mijn lidmaatschap opzeggen. Wat een geblunder. Een breekbaar oud mannetje als presidentskandidaat! Niks geleerd van het verleden? Na kandidaten als Kennedy, Clinton en Obama? Kennedy had zgn. geen schijn van kans als katholiek. Obama ook niet, als zwarte kandidaat. Maar ze hadden wat anders. Dat zien de kiezers heus wel. Ze waren ook niet de eerste keus, de voorkeur van het partij establishment maar het getuigde van moed. Zowel van de partijbonzen als van de kandidaten. Nu had de Democratische partij de bal voor het intikken. Met een ongelikte beer als tegenstander. Zonder fatsoen.
Dus klopt het toch? Dat de macht vooral ligt bij dat partijestablishment. Binnen die partij zijn zoveel talentvolle senatoren en andere politieke talenten. Ik hoop dat ik het mis heb maar ik zie Biden nog niet redden.

Vergeet niet dat Trump nog een keer herkozen kon worden en dat in veel gevallen de zittende president herkozen wordt. Er heerst het vermoeden dat de Democraten nu Biden wilden gebruiken en in 2024 een frisse jonge kandidaat. Omdat Biden eigenlijk weinig kans had gemaakt. Niemand had Corona kunnen voorspellen een paar jaar terug, en dat Trump zo vreselijk erin zou blunderen.

Magrathea schreef:
Lichtpuntje! Alexandra Ocasio-Cortez is herkozen *\o/*

Oh goed nieuws!

Ben ook wel benieuwd of Enzino nu nog meeleest? Hoe ervaar jij de verkiezingen nu? En de uitspraken van beide kampen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:01

Bij ‘breekbaar’ denk ik toch eerder aan Trump dan aan Biden. Trump doet zich voor alsof hij heel sterk is, maar er hoeft maar íets te gebeuren of hij flipt. Terwijl Biden juist rust uitstraalt en ondanks alles toch probeert om mensen te verbinden. Hoe mensen dat als breekbaar zien snap ik niet zo goed.
Als dat het enige slechte is dat je in een persoon kan vinden dan doet ie het toch helemaal niet zo slecht.

Verder kost het enorm veel geld om voor president te runnen. Het is niet gek dat ze de jongere, betere kandidaten hebben bewaard tot de volgende verkiezing omdat een president normaal idd altijd voor een tweede termijn wordt gekozen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 04-11-20 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:03

Dat geloof je toch zelf niet IMANDRA? Dat de Dem. partij zich al bij voorbaat neerlegt bij een verkiezingsnederlaag? Ze heeft een veel groter kiezerspotentieel. Iedere goede energieke kandidaat had het met succes kunnen opnemen tegen Trump. De partijtop had van meet af aan nooit met de kandidatuur van Biden moeten instemmen. Machtsspelletjes? Belangenverstrengeling? Zeg het maar.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:07

8nnemiek schreef:
Bij ‘breekbaar’ denk ik toch eerder aan Trump dan aan Biden. Trump doet zich voor alsof hij heel sterk is, maar er hoeft maar íets te gebeuren of hij flipt. Terwijl Biden juist rust uitstraalt en ondanks alles toch probeert om mensen te verbinden. Hoe mensen dat als breekbaar zien snap ik niet zo goed.
Als dat het enige slechte is dat je in een persoon kan vinden dan doet ie het toch helemaal niet zo slecht.

Verder kost het enorm veel geld om voor president te runnen. Het is niet gek dat ze de jongere, betere kandidaten hebben bewaard tot de volgende verkiezing omdat een president normaal idd altijd voor een tweede termijn wordt gekozen.

Voor zijn leeftijd heeft hij het niet slecht gedaan. Maar kom toch onder die kaasstolp vandaan. Het is echt niet vanzelfsprekend dat een zittende president wordt herkozen. Gemaakte fouten en blunders erkennen is niet makkelijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:15

misterA schreef:
Dat geloof je toch zelf niet IMANDRA? Dat de Dem. partij zich al bij voorbaat neerlegt bij een verkiezingsnederlaag? Ze heeft een veel groter kiezerspotentieel. Iedere goede energieke kandidaat had het met succes kunnen opnemen tegen Trump. De partijtop had van meet af aan nooit met de kandidatuur van Biden moeten instemmen. Machtsspelletjes? Belangenverstrengeling? Zeg het maar.

Jawel. Omdat de kans dat ze winnen veel kleiner is. Bovendien hebben ze alsnog hard eraan gewerkt met Biden, maar als ze nu een frisse jonge candidate in hadden gezet en die had verloren, dan is de kans dat ze die volgende verkiezing óók in kunnen zetten en succesvol zijn natuurlijk kleiner. Het is gewoon een strategisch spelletje.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:21

8nnemiek schreef:

Ik vind Trump als 'n Fenix herrezen na zijn coronabesmetting. Hij straalt juist energie uit, terwijl Biden heel breekbaar overkomt.

Persoonlijk vind ik dat verkiezingen (ook in Europa) voornamelijk over beleid/gedachtengoed moeten gaan en veel minder over het poppetje dat het moet uitvoeren.