Aroha schreef:rapido schreef:Grappig eigenlijk dat er in 2011 weinig ophef was toen Obama vluchtelingen uit Irak voor 6 maanden een ban gaf!
Geef mij een legitieme bron, inclusief legitieme cijfers. Ik kan ze niet vinden. Tenzij jij posts op onduidelijke websites bedoelt die in de laatste 24 uur geplaatst zijn. Geef mij iets wat in 2011/2012 al online stond.
Iets kan pas op internet in een legitieme bron gepubliceerd worden als het uitkomt. In dit geval werd de ban op vluchteling niet bekend gemaakt en het kwam pas 2 jaar later uit:
http://abcnews.go.com/Blotter/al-qaeda- ... d=20931131
Citaat:
As a result of the Kentucky case, the State Department stopped processing Iraq refugees for six months in 2011, federal officials told ABC News – even for many who had heroically helped U.S. forces as interpreters and intelligence assets. One Iraqi who had aided American troops was assassinated before his refugee application could be processed, because of the immigration delays, two U.S. officials said. In 2011, fewer than 10,000 Iraqis were resettled as refugees in the U.S., half the number from the year before, State Department statistics show.
mysa schreef:Weet je wat nog raarder is; Trump laat moslimlanden waar hij zelf zakelijke belangen heeft, buiten beschouwing. O.a Saudi-Arabië (home country van 9/11 terroristen), Afghanistan en Pakistan. Volstrekte willekeur.
Wat je suggereert is onjuist.
Correlatie is niet altijd causaliteit.
De 7 landen zijn geselecteerd op basis van een lijst van de Obama administratie: "countries of concern". Het is dus helemaal geen willekeur. Die stelling is dus onjuist.
De reden dat hij geen zakelijke belangen in die landen heeft is mede omdat het countries of concern zijn. Amerikaanse bedrijven hebben daar in het algemeen zo goed als geen zakelijke belangen en moeten mogelijk zelfs eerst expliciet toestemming krijgen om daar zaken te doen. Je suggestie dat hij de landen heeft geselecteerd omdat hij daar "toevallig" geen belangen heeft gaat dus niet op. Die stelling is dus ook onjuist.
Ierpier schreef:Juist. En daarom mogen mensen met een green card het land niet in? Geen enkele motivatie is voor mij een goede reden tot deze belachelijke, racistische, maatregel. Dit is geneuzel inspelend op angst. Alsof mensen voorheen niet werden gecontroleerd.
Het is geen racistische regel want de regel is gebaseerd op land van herkomst, niet op ras. En trouwens ook niet op religie, ook al zou dat het nog geen racistische regel maken als het wel zo was aangezien moslim geen ras is.
Drifter schreef:* En volgens Trump zelf gaat het dan toch weer wel over Moslims:
Citaat:
"I am establishing new vetting measures to keep radical Islamic terrorists out of the United States of America," Trump said during the signing at the Pentagon after the swearing-in of Defense Secretary James Mattis. "We don't want them here."
http://edition.cnn.com/2017/01/27/politics/trump-plans-to-sign-executive-action-on-refugees-extreme-vetting/
Ik zie daar "radical islamic terrorists" staan, niet moslims. Hoe lees jij het precies dat je iets totaal anders ziet staan?