Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:29

martichr schreef:
Janneke2 schreef:

I beg your pardon....?

Economische sancties, bij uitstek HET geweldloze middel dat in Iran en Zuid Afrika geholpen heeft - van tafel vegen?
(Mbt Zuid Korea blijft effect voorlopig nog uit.)

En voor alle duidelijkheid citeer ik bisschop Tutu mbt het lijden van de bevolking:
"We black in South Africa, we suffer anyway. That is why we demand economic sanctions. It might increase our suffering a bit, but that will be suffering on the way to freedom".

Noord Korea .. :D

Weet je meteen waarom het effect in ZUID Korea uitblijft...... :D

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:07

Drifter schreef:
Het lastige is ook dat Trump zichzelf omringt heeft met mensen die hem naar de mond kletsen, en dus niet geremd wordt als hij weer eens een twitter-aanval heeft.

Een handje vol van zijn kandidaten:
Bannon: een extreem rechtse anti semiet die zijn ex-vrouw net zolang lastig viel tot ze toegaf en een huiselijk geweld rechtzaak dus niet verder kwam. Een man die denkt dat de oorzaak voor psychiatrische problemen ligt in het feit dat we onze kinderen niet genoeg slaan. Een man die net als Lenin wil zijn en denkt dat de "dark side of the force" echte kracht is.
Pence: die is blijven hangen in de periode "we'll shock the gay right out of them" en nog steeds gelooft dat HIV er niet zou zijn zonder homoseksuelen.
Betsy DeVos die doneerde aan "goede doelen" die die gedachten met Pence deelden. Ze vind dat scholen geprivatiseerd moeten worden en broerlief heeft een grote particulaire militaire organizatie die nogal omsteden is, maar wel al jaren ingehuurd worden om die dingen te doen die wij door internationaal recht niet mogen doen.
Rex Tillerson een olie-man die nog steeds goed kan profiteren van nieuwe olie deals, onder andere met Rusland, waar hij enorm veel contact me heeft gehad in het verleden. Gelooft niet in klimaatverandering, want dat levert geen winst op.
Jef Sessions die zwarte mensen nog steeds hier en daar het N-word en "boy" noemt en de KuKluxKlan wel ok vond tot hij erachter kwam dat ze wiet rookten, dat ging dan weer wel te ver. Anti-immigratie en voor 'Law en order', een term die vaker gebruikt wordt door mensen die vinden dat minderheden aan meer regels zouden moeten voldoen dan de rest van de bevolking.
Mike Pompeo die ook anti-islam ideen heeft en vind dat Guantanamo open moet blijven. Is ook voorstander van het martelen van gevangenen en vind dat de NSA maar gewoon alles van de gewone burger moet kunnen verzamelen zonder reden of rechterlijke order.
Steven Mnunich een bankman door en door. Een man die zijn hele leven heeft geprofiteerd van de ondergang van gewone burgers, door hun huizen in beslag te nemen en weer door te verkopen. Ook niet vies van een beetje insider trading hier en daar, moet kunnen, toch?
Rick Perry die niet in klimaatverandering geloofd, en eigenlijk vond dat het hele "department of energy" afgeschaft zou moeten worden, tot het de enige plek bleek te zijn die nog voor hem over was, toen mocht het blijven.
Sean Spicer de pers secretaris die vind dat de pers maar op moet schrijven wat hij wilt, en zoveel verstand heeft van sociale media dat hij zijn eigen wachtwoord per ongeluk tweet, of de welbekende parodie-site "the union" groot gelijk geeft in hun "facts".

Enz enz.

Als je de hele club terug in de tijd zou transporteren zouden ze bijna allemaal niet misstaan in de biblioteek van een katoenplantage, met een whiskey en een sigaar in de hand.

:D die laatste zin....
Ok, eigenlijk helemaal niet om te lachen natuurlijk, eerder om te huilen. Enge groep mensen samen....

Electra63

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:26

Daar sluit ik me ook bij aan.
Dat mensen in zo'n club mensen kan geloven.....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:30

Electra63 schreef:

Ja en vertrouwen.

en ja. Een hele enge club met mensen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:23

Janneke2 schreef:
Economische sancties,
(Mbt Zuid Korea blijft effect voorlopig nog uit.)
Citaat:
Noord Korea .. :D

Citaat:
Weet je meteen waarom het effect in ZUID Korea uitblijft...... :D

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:59

Aroha schreef:
rapido schreef:
Grappig eigenlijk dat er in 2011 weinig ophef was toen Obama vluchtelingen uit Irak voor 6 maanden een ban gaf!

Geef mij een legitieme bron, inclusief legitieme cijfers. Ik kan ze niet vinden. Tenzij jij posts op onduidelijke websites bedoelt die in de laatste 24 uur geplaatst zijn. Geef mij iets wat in 2011/2012 al online stond.

Iets kan pas op internet in een legitieme bron gepubliceerd worden als het uitkomt. In dit geval werd de ban op vluchteling niet bekend gemaakt en het kwam pas 2 jaar later uit:
http://abcnews.go.com/Blotter/al-qaeda- ... d=20931131

Citaat:
As a result of the Kentucky case, the State Department stopped processing Iraq refugees for six months in 2011, federal officials told ABC News – even for many who had heroically helped U.S. forces as interpreters and intelligence assets. One Iraqi who had aided American troops was assassinated before his refugee application could be processed, because of the immigration delays, two U.S. officials said. In 2011, fewer than 10,000 Iraqis were resettled as refugees in the U.S., half the number from the year before, State Department statistics show.

mysa schreef:
Weet je wat nog raarder is; Trump laat moslimlanden waar hij zelf zakelijke belangen heeft, buiten beschouwing. O.a Saudi-Arabië (home country van 9/11 terroristen), Afghanistan en Pakistan. Volstrekte willekeur.

Wat je suggereert is onjuist.
Correlatie is niet altijd causaliteit.

De 7 landen zijn geselecteerd op basis van een lijst van de Obama administratie: "countries of concern". Het is dus helemaal geen willekeur. Die stelling is dus onjuist.

De reden dat hij geen zakelijke belangen in die landen heeft is mede omdat het countries of concern zijn. Amerikaanse bedrijven hebben daar in het algemeen zo goed als geen zakelijke belangen en moeten mogelijk zelfs eerst expliciet toestemming krijgen om daar zaken te doen. Je suggestie dat hij de landen heeft geselecteerd omdat hij daar "toevallig" geen belangen heeft gaat dus niet op. Die stelling is dus ook onjuist.

Ierpier schreef:
Juist. En daarom mogen mensen met een green card het land niet in? Geen enkele motivatie is voor mij een goede reden tot deze belachelijke, racistische, maatregel. Dit is geneuzel inspelend op angst. Alsof mensen voorheen niet werden gecontroleerd.

Het is geen racistische regel want de regel is gebaseerd op land van herkomst, niet op ras. En trouwens ook niet op religie, ook al zou dat het nog geen racistische regel maken als het wel zo was aangezien moslim geen ras is.

Drifter schreef:
* En volgens Trump zelf gaat het dan toch weer wel over Moslims:
Citaat:
"I am establishing new vetting measures to keep radical Islamic terrorists out of the United States of America," Trump said during the signing at the Pentagon after the swearing-in of Defense Secretary James Mattis. "We don't want them here."
http://edition.cnn.com/2017/01/27/politics/trump-plans-to-sign-executive-action-on-refugees-extreme-vetting/

Ik zie daar "radical islamic terrorists" staan, niet moslims. Hoe lees jij het precies dat je iets totaal anders ziet staan?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:28

NatasjavE schreef:
Electra63 schreef:

Ja en vertrouwen.

en ja. Een hele enge club met mensen.

En dat Zijn er toch 65 miljoen alleen in de USA

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:39

Rapido,
Vertrouw jij wel op Trump? Of ben jij het wel eens met (sommige) beslissingen van Trump?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:51

Ik kan alleen concluderen hij een man van zijn woord is deze Korte tijd hij aan de macht is

Of ik hem zou vertrouwen dat kun je nu na 2 weken nog niet zeggen. Dat moet zich uitwijzen in de toekomst
Of ik het eens ben met zijn beslissingen doet er niet toe. Echter vind ik wel dat alles momenteel alleen maar in het negatieve word gezet door media e.d terwijl sommige dingen toch echt niet nieuw zijn in deze wereld.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 30-01-17 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:52

Ik heb geen zin om een semantische discussie te voeren over racisme en of dat alleen over ras gaat. Je begrijpt wat ik bedoel.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:55

Wat ik trouwens nog niet voorbij heb zien komen is dat dit verbod ook geldt voor mensen die een dubbele nationaliteit hebben. Ben je dus Nederlands met een Nederlands én Irakees paspoort, dan kom je de VS ook niet meer in.

Verder vind ik zeggen dat dit niet discriminatie is echt een gevalletje bord voor het hoofd (disclaimer: mijn mening :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:08

Urbiezira schreef:
Verder vind ik zeggen dat dit niet discriminatie is echt een gevalletje bord voor het hoofd (disclaimer: mijn mening :D)

Volgens mij zegt ook niemand dat en als ze het wel doen gaat het vast om de precieze definitie.

Mensen anders behandelen op basis van ... is volgens mij een definitie van discriminatie (vul zelf "geloof", "geslacht", "huidskleur", "lievelingskleur", "gewicht" in, of in dit geval; "land van herkomst").

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:20

Nederland maakt zich trouwens ook schuldig aan rasisme...mensen uit Amerika hoeven geen visum aan te vragen,turken wel....

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:20

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:24

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:27

@ Enzino: het kwam niet pas 2 jaar later uit:
http://www.nytimes.com/2011/07/13/world ... ghdad.html

Zes maanden stop op vluchtelingen uit Irak om de procedures te verscherpen naar aanleiding van een reele bedreiging, is wat anders dan ineens de deur dichtgooien voor iedereen uit 7 landen, zonder een direkte aanleiding. Waaronder Visa en greencard houders die al woonden en werkten in Amerika en al een screening doorgestaan hebben, en mensen met een dubbele nationaliteit.

Geen Muslim ban? Guilliani legt even uit hoe het allemaal ontstond:
vanaf 3:10
https://www.youtube.com/watch?v=l9GKL6i38pI
"So when he first announced it he said Muslim ban, he called me up and said put a commission together, show me the right way to do it legally."

En nog even de order zelf:
Citaat:
(b) Upon the resumption of USRAP admissions, the Secretary of State, in consultation with the Secretary of Homeland Security, is further directed to make changes, to the extent permitted by law, to prioritize refugee claims made by individuals on the basis of religious-based persecution, provided that the religion of the individual is a minority religion in the individual’s country of nationality. Where necessary and appropriate, the Secretaries of State and Homeland Security shall recommend legislation to the President that would assist with such prioritization.

Laat de minderheid nou net geen Moslim zijn.. wat toevallig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:38

rapido schreef:
Ik kan alleen concluderen hij een man van zijn woord is deze Korte tijd hij aan de macht is

Of ik hem zou vertrouwen dat kun je nu na 2 weken nog niet zeggen. Dat moet zich uitwijzen in de toekomst
Of ik het eens ben met zijn beslissingen doet er niet toe. Echter vind ik wel dat alles momenteel alleen maar in het negatieve word gezet door media e.d terwijl sommige dingen toch echt niet nieuw zijn in deze wereld.

Hij doet zeker wat hij belooft.
De vraag is wel, of en hoe lang hij dat volhoudt. Ik verwacht nog steeds, dat een deel van de Republikeinen gaat ingrijpen.

Ik geloof niet in zijn (goede) intenties. Ik geloof ook niet dat hij zijn zakelijke belangen uit handen heeft gegeven (tijdelijk).
Ik vind een aantal van zijn adviseurs en ministers heel eng (banden met KKK, eigen belangen) en ik geloof daarom ook niet dat Trump en consorten opkomen voor de "gewone" Amerikaan. Laat staan voor de Latino's en Afro-Amerikanen. Je zal daar nu maar wonen als "minderheid", dan voel je je toch niet meer thuis daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:47

Drifter schreef:
@ Enzino: het kwam niet pas 2 jaar later uit:
http://www.nytimes.com/2011/07/13/world ... ghdad.html

Zes maanden stop op vluchtelingen uit Irak om de procedures te verscherpen naar aanleiding van een reele bedreiging, is wat anders dan ineens de deur dichtgooien voor iedereen uit 7 landen, zonder een direkte aanleiding. Waaronder Visa en greencard houders die al woonden en werkten in Amerika en al een screening doorgestaan hebben, en mensen met een dubbele nationaliteit.

Geen Muslim ban? Guilliani legt even uit hoe het allemaal ontstond:
vanaf 3:10
https://www.youtube.com/watch?v=l9GKL6i38pI
"So when he first announced it he said Muslim ban, he called me up and said put a commission together, show me the right way to do it legally."

En nog even de order zelf:
Citaat:
(b) Upon the resumption of USRAP admissions, the Secretary of State, in consultation with the Secretary of Homeland Security, is further directed to make changes, to the extent permitted by law, to prioritize refugee claims made by individuals on the basis of religious-based persecution, provided that the religion of the individual is a minority religion in the individual’s country of nationality. Where necessary and appropriate, the Secretaries of State and Homeland Security shall recommend legislation to the President that would assist with such prioritization.

Laat de minderheid nou net geen Moslim zijn.. wat toevallig.

6 maanden is inderdaad heel wat anders want het is 2 keer zolang als Trump zijn maatregel. En de reden is gelijk: het proces moet eerst verbeterd worden.

En het is toch logisch dat vluchtelingen die het meest bedreigd worden voorrang krijgen? Aangezien de terroristen in die gebieden vrijwel allemaal moslim zijn zou dat dus betekenen dat niet-moslims voorrang krijgen. Dat heeft weinig met toeval te maken.

En nee, het is geen moslim ban. Waarom worden mensen van andere moslim landen dan niet geweerd? Zou een moslim ban niet gericht moeten zijn op alle moslims, ongeacht het land van herkomst. Je mag het noemen hoe je wilt maar het is een ban voor mensen uit die 7 landen ongeacht hun geloof en er is geen ban voor moslims uit alle andere 100+ landen die moslim zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:52

harbourlight schreef:

Deze hoorde ik vandaag ook, je was me voor met een bron vinden.

Nu mag iedereen erin springen met een "maar dat zij het doen is geen reden om het zelf ook te doen".

Dat is misschien een regel van de kleuterklas maar in de internationale politiek werkt het wel zo. Vandaar dat ik ook zo tegen Trump zijn importtarief ideeen ben: andere landen zullen Amerika met gelijke munt terug betalen en dan is iedereen slechter af.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:54

enzino schreef:
6 maanden is inderdaad heel wat anders want het is 2 keer zolang als Trump zijn maatregel. En de reden is gelijk: het proces moet eerst verbeterd worden.

Dat is weer zo'n statement zonder inhoud: wat deugt er niet aan het proces? Niemand die het weet. Er wordt gesproken van een 'probleem' maar dat probleem is voornamelijk verzonnen: terrorisme. (Hier wordt het overigens wel voortdurend aan moslims gekoppeld overigens, dus doen alsof het geen moslimban is, is ook om deze reden al onzin.)

Citaat:
En nee, het is geen moslim ban. Waarom worden mensen van andere moslim landen dan niet geweerd? Zou een moslim ban niet gericht moeten zijn op alle moslims, ongeacht het land van herkomst.

Guiliani heeft al verteld dat de intentie expliciet was om een moslimban te krijgen, en men heeft in de campagne ook beloofd een moslimban op te leggen, dus hoezo is het geen moslimban?

Dat soort semantische spelletjes zijn vooral afleidingsmanouvres. Dat verbergen onder allerlei definitiedingen is vooral erg onoprecht.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:57

Hij had belooft dat hij Obama care zo omvormen tot een nieuw stelsel wat beter zou werken maar nu heeft hij gewoon Obama care afgeschaft.
Dat treft oa de veteranen waar hij juist voor zou opkomen.

Hij doet inderdaad vooral wat hem goed uit komt , niet wat goed is voor het volk.
Het is niet Amerika first maar Trump first >;)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:20

harbourlight schreef:

Dit is al jaren bekend en geen breaking news. Dit is ook de reden waarom je bij binnenkomst in Israël geen paspoort stempel krijgt maar een pasje. Zo hoef je geen nieuw paspoort aan te vragen als je naar andere Arabische landen gaat.

Israël laat als tegenreactie van diezelfde landen ook vrijwel niemand binnen en kan jou, als simpele Hollander, ook weigeren als jij een paspoortstempel bezit van een van deze landen. Met o.a. stempels van Egypte en de Emiraten ben ik ook apart genomen en ondervraagd.

Dit soort nieuws komt altijd ineens opnieuw naar buiten, maar waarom? Verzacht het de handelingen van Trump? Lijkt me niet. Beide zaken zijn imo even kwalijk en verontrustend.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:25

Aroha omdat ik mij afvraag waarom daarover niet iedereen veontwaardigd is. Net zoals ik mezelf afvraag waarom er geen duizenden mensen de straat opgaan voor de vrouwenrechten in landen waar vrouwen gestenigd worden als ze verkracht zijn, waar vrouwen zonder pardon besneden worden en verplicht achter hun man moeten lopen etc.

Ik ben absoluut niet voor Trump maar verbaas mij over de hypocrisie en schrik er van dat sommige mensen gewoon lijken te hopen dat hij wordt vermoord.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:27

enzino schreef:

Obama:
6 maanden tijdelijke stop op vluchtelingen uit Iraq.
Trump:
Stop op vluchtelingen uit Syrie, onbepaalde tijd.
Mensen uit nog 6 andere landen komen 6 maanden niet meer binnen. Ook niet diegenen die al een verblijfsvergunning of visa hebben en volledig aan onze regels en procedures voldeden. We gaan ze allemaal opnieuw checken, en pas daarna mogen ze weer terug komen naar hun huis, werk, studie, gezin en vrienden.

"Het proces verbeteren" heeft Shadow al aangehaald.

enzino schreef:
En het is toch logisch dat vluchtelingen die het meest bedreigd worden voorrang krijgen? Aangezien de terroristen in die gebieden vrijwel allemaal moslim zijn zou dat dus betekenen dat niet-moslims voorrang krijgen. Dat heeft weinig met toeval te maken.
Ga je er voor het gemak even vanuit dat Moslims alleen mensen van het andere geloof doden? Dat is ook wat Trump beweerd. En het is een leugen. De bedreiging is net zo groot voor Christenen als het is voor Moslims, omdat iedereen die anders denkt dan de terorrist in gevaar is.
Maar ik ben het met je eens dat toeval weinig met Trump zijn beredenering te maken heeft. .

enzino schreef:
En nee, het is geen moslim ban. Waarom worden mensen van andere moslim landen dan niet geweerd? Zou een moslim ban niet gericht moeten zijn op alle moslims, ongeacht het land van herkomst. Je mag het noemen hoe je wilt maar het is een ban voor mensen uit die 7 landen ongeacht hun geloof en er is geen ban voor moslims uit alle andere 100+ landen die moslim zijn.
"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."
"But mr. President, people won't like it if you call it a duck!"
"Ok, lets call it a cow!"
Dat daar zoveel mensen in trappen is schrikbarend.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:30

dems75 schreef:
Drifter schreef:
Het lastige is ook dat Trump zichzelf omringt heeft met mensen die hem naar de mond kletsen, en dus niet geremd wordt als hij weer eens een twitter-aanval heeft.

Een handje vol van zijn kandidaten:
Bannon: een extreem rechtse anti semiet die zijn ex-vrouw net zolang lastig viel tot ze toegaf en een huiselijk geweld rechtzaak dus niet verder kwam. Een man die denkt dat de oorzaak voor psychiatrische problemen ligt in het feit dat we onze kinderen niet genoeg slaan. Een man die net als Lenin wil zijn en denkt dat de "dark side of the force" echte kracht is.
Pence: die is blijven hangen in de periode "we'll shock the gay right out of them" en nog steeds gelooft dat HIV er niet zou zijn zonder homoseksuelen.
Betsy DeVos die doneerde aan "goede doelen" die die gedachten met Pence deelden. Ze vind dat scholen geprivatiseerd moeten worden en broerlief heeft een grote particulaire militaire organizatie die nogal omsteden is, maar wel al jaren ingehuurd worden om die dingen te doen die wij door internationaal recht niet mogen doen.
Rex Tillerson een olie-man die nog steeds goed kan profiteren van nieuwe olie deals, onder andere met Rusland, waar hij enorm veel contact me heeft gehad in het verleden. Gelooft niet in klimaatverandering, want dat levert geen winst op.
Jef Sessions die zwarte mensen nog steeds hier en daar het N-word en "boy" noemt en de KuKluxKlan wel ok vond tot hij erachter kwam dat ze wiet rookten, dat ging dan weer wel te ver. Anti-immigratie en voor 'Law en order', een term die vaker gebruikt wordt door mensen die vinden dat minderheden aan meer regels zouden moeten voldoen dan de rest van de bevolking.
Mike Pompeo die ook anti-islam ideen heeft en vind dat Guantanamo open moet blijven. Is ook voorstander van het martelen van gevangenen en vind dat de NSA maar gewoon alles van de gewone burger moet kunnen verzamelen zonder reden of rechterlijke order.
Steven Mnunich een bankman door en door. Een man die zijn hele leven heeft geprofiteerd van de ondergang van gewone burgers, door hun huizen in beslag te nemen en weer door te verkopen. Ook niet vies van een beetje insider trading hier en daar, moet kunnen, toch?
Rick Perry die niet in klimaatverandering geloofd, en eigenlijk vond dat het hele "department of energy" afgeschaft zou moeten worden, tot het de enige plek bleek te zijn die nog voor hem over was, toen mocht het blijven.
Sean Spicer de pers secretaris die vind dat de pers maar op moet schrijven wat hij wilt, en zoveel verstand heeft van sociale media dat hij zijn eigen wachtwoord per ongeluk tweet, of de welbekende parodie-site "the union" groot gelijk geeft in hun "facts".

Enz enz.

Als je de hele club terug in de tijd zou transporteren zouden ze bijna allemaal niet misstaan in de biblioteek van een katoenplantage, met een whiskey en een sigaar in de hand.

:D die laatste zin....
Ok, eigenlijk helemaal niet om te lachen natuurlijk, eerder om te huilen. Enge groep mensen samen....

Klinkt als een groepje mensen met ernstige angst agressie die voor hun eigen welzijn beter opgenomen kunnen worden in een privékliniek, omdat zij de diversiteit van de echte wereld niet aan kunnen. Het is in elk geval duidelijk dat hun mentale staat ze ongeschikt maakt voor een bestuursfunctie op welk niveau dan ook.