Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:44

Het is redelijk gevaarlijk om dat gedrag als simpel af te wimpelen. Let wel.. men moet imo gewoon met hun poten ervanaf blijven. Maar dat vind ik zeer wrs omdat ik zo ben opgevoed. :D Omdat het merendeel dat vindt, omdat onze samenleving en alles wat zij ademt dat vindt. Zie je het euvel als je opgroeit in een cultuur waar dat anders is? Nb.. laten we nu ook niet alle moslims of syriers of asielzoekers afschilderen als vrouwendegrijpgragen! Want er zijn er genoeg zo zeker t merendeel die gewoon hun tengels wel thuis kunnen houden. Uit fatsoen, cultuur of opvoeding.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:54

Sammie schreef:
Het is redelijk gevaarlijk om dat gedrag als simpel af te wimpelen. Let wel.. men moet imo gewoon met hun poten ervanaf blijven. Maar dat vind ik zeer wrs omdat ik zo ben opgevoed. :D Omdat het merendeel dat vindt, omdat onze samenleving en alles wat zij ademt dat vindt. Zie je het euvel als je opgroeit in een cultuur waar dat anders is? Nb.. laten we nu ook niet alle moslims of syriers of asielzoekers afschilderen als vrouwendegrijpgragen! Want er zijn er genoeg zo zeker t merendeel die gewoon hun tengels wel thuis kunnen houden. Uit fatsoen, cultuur of opvoeding.

dat is zo...het zijn niet allemaal wilden.In Keulen waren het er maar ongeveer 1000. :+

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:58

100... Wel een aantal dat ik echt zorgwekkend vind. Voer voor psychologen.. Is dit gepland? Georganiseerd dus of echt spontaan gebeurd? Wat imo wel onwaarschijnlijk is, gezien er de hele avond al onrust was. Bah..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:06

Wat is er gevaarlijk aan om zwaar crimineel gedrag af te wimpelen als simpel?
waarom moeten we het ingewikkelder maken dan het is.
het zou heel eenvoudig kunnen zijn, er zitten een aantal rotte appels tussen en die moeten eruitgehaald worden.
Dan zullen er ongetwijfeld genoeg vluchtelingen overblijven die wel beshikken over een gezond stukje verstand en zich niet laten leiden door hun oerinstincten.
Waarom zou je een verkrachter uit bijvoorbeeld Syrië anders gaan benaderen dan een willekeurige autochtone verkrachter.
En als je om wat voor reden dan ook geen zelfbeheersing hebt zoals bijvoorbeeld: zwak begaafd, slechte jeugd of om het feit dat je in de woestijn bent opgegroeid.

Voor mij staan deze mannen gelijk aan een viespeuk als bijvoorbeeld Benno L.
Wat is er gevaarlijk aan om iets dergelijks af te wimpelen als simpel?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:17

Omdat je je eigen cultuur, denkwijze etc. boven dat van een ander zet. Een hardnekkige kwaal van t Westen, even bij een ander gaan vertellen hoe ze het moeten doen. Wij zijn niet perse beter of slechter, gewoon anders. Een optelsom van onze geschiedenis en omgeving. Waren we in Iran ofzo geboren hadden we misschien eensgezind geroepen They had it coming. Simpeler kan ik t eigenlijk niet proberen uit te leggen. (Als in letterlijk weet geen andere uitleg) Misschien ook verder niet zo relevant voor de verdere discussie, hoor.

Verder moet er niemand anders behandeld of gestraft worden. Dat staat er ook helemaal niet. Onze straffen geldt voor iedereen omdat wij hebben afgesproken wat wel mag en wat niet mag. Doe je dat wel dan gebeurt er X.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:39

geerke schreef:
LadyMadonna schreef:
Mwah, homo's zijn in onze cultuur ook nog steeds niet algemeen geaccepteerd.

maar we meppen ze niet in elkaar...we waren trouwens goed op weg om homo's normaal te vinden.

Typisch voorbeeld van bekrompen denken als je t mij vraagt.. Je moet wel je ogen willen openen natuurlijk..

Citaat:
Vooral jonge autochtone mannen stellen zich agressief op tegen homo's en lesbiennes. Dat blijkt uit het rapport 'Antihomogeweld in Nederland' van de Nationale Politie.

http://m.ad.nl/ad/m/nl/1012/Nederland/a ... -man.dhtml

Zal ik nu zeggen dat anti-homo geweld hoort bij de westerse cultuur? Of geldt het over een kam scheren en vooroordelen hebben niet als het "onze" cultuur betreft...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:48

Mixje90 schreef:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1012/Nederland/a ... -man.dhtml

Zal ik nu zeggen dat anti-homo geweld hoort bij de westerse cultuur? Of geldt het over een kam scheren en vooroordelen hebben niet als het "onze" cultuur betreft...
Dat is vast een bericht uit zo'n krantje uit de pacifistische linkse moslimknuffelhoek? >;)
Oh nee, het komt uit het AD :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:50

Volgens mij is hier al eerder cijfers geplaatst dat van t geweld tegen homo's t meerendeel 'eigen' volk is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:52

Mixje90 schreef:

Dat zou je heel makkelijk kunnen zeggen.
Maar je zou ook kunnen zeggen dat dit gewoon asocialen zonder zelfbeheersing zijn.
Waarom zou je je ook afvragen waarom iemand het nodig vindt om een homo in elkaar te slaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:54

Sammie schreef:
Volgens mij is hier al eerder cijfers geplaatst dat van t geweld tegen homo's t meerendeel 'eigen' volk is.

Dan ga ik daar toch ook geen hele theorie over cultuur aan ophangen. Je pleegt gewoon geen geweld als fatsoenlijk mens.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:55

Ik snap deze hele laatste opmerking niet in de context van geweld tegen homo's?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:58

Ik wil daar maar mee zeggen dat mensen die dit soort geweld tegen homo's plegen wat mij betreft onder dezelfde soort vallen. Of ze nu allochtoon of autochtoon zijn. Het i s gewoon beestachtig gedrag.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:01

Sammie schreef:

ja,derde generatie Marokkanen valt inderdaad onder eigen volk

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:08

geerke schreef:
Sammie schreef:

ja,derde generatie Marokkanen valt inderdaad onder eigen volk

Tuurlijk en al het autochtone huiselijk geweld zijn zeker ook 3e generatie Marokkanen. En al die moslimas die mishandeld worden om hun hoofddoekje of bespuugd worden komt ook door die 3e generatie Marokkanen.. Word eens wakker en kijk eens verder....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:14

Er zijn inderdaad genoeg criminelen met een Nederlandse achtergrond.
Maar hoe graag je het ook wilt, je kunt gewoon niet meer ontkennen dat er bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken.

Volgens mij worden er nog altijd heel wat meer joden om hun keppeltje lastiggevallen dan moslima's om hun hoofddoek

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:17

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:54

Het ligt er maar net aan waar je wat leest...
Ik heb zojuist even snel drie zng 'onderzoeken' doorgelezen en die zeggen alledrie wat anders.. Wat dat betreft is het lastig uitzoeken, behalve van wat je zelf meekrijgt...

Overigens, als een Syrier het zelf zegt, is het dan wel waar? Of komt dit uit de PVV spreekbuis??
(ja, flauw doen kunnen we allemaal)
"In het asielzoekerscentrum was de 20-jarige Syriër Omar vooral bezig met overleven. Hij werd vanwege zijn geaardheid door andere vluchtelingen bedreigd. Volgens COC gebeurt dit veel vaker. De belangenvereniging kreeg de afgelopen weken 14 meldingen binnen."
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... er-rechten

het stukje uit de link van Geerke is lastig te lezen. Er staat dat het merendeel van het anti homo geweld gepleegd wordt door autochtone mannen. Maar "Nederlands-Marokkaanse jongeren zijn wel oververtegenwoordigd: ze plegen 36 procent van de geweldsdelicten, terwijl 16 procent van de Amsterdamse jongeren een Marokkaanse achtergrond heeft." en " Onder allochtone jongeren speelt de macho en straatcultuur meer dan onder autochtonen."
"Negen op de tien Nederlanders heeft geen moeite met homoseksualiteit. Allochtonen hebben er meer moeite mee. Zo staat ongeveer 30 procent van de Turkse-Nederlanders en 25 procent van de Marokkaanse-Nederlanders negatief ten opzichte van homoseksualiteit."

Overigens, wat mij beangstigt is dat er grote groepen mensen over lijken te komen uit landen waar men niet moeilijk doet over lijfstraffen, idd homo intolerantie en een aparte manier van denken heeft over vrouwen...
Uiteraard is het lastig voor hen om hier te aarden, maar ze zullen wel moeten

Overigens vraag ik me af of de denkwijzen hierover beïnvloed worden door waar je woont en in welke mate je "er midden in" zit of niet...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:49

Cer schreef:
Overigens vraag ik me af of de denkwijzen hierover beïnvloed worden door waar je woont en in welke mate je "er midden in" zit of niet...

Denk jij dat JIJ minder over homo's en vrouwen gaat denken wanneer je gaat verhuizen naar een land waar die cultuur heerst?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:58

sneeuwpop schreef:
Cer schreef:

Denk jij dat JIJ minder over homo's en vrouwen gaat denken wanneer je gaat verhuizen naar een land waar die cultuur heerst?

nee hoor...je neemt je gedachten gewoon mee.Ik woon al jaren in frankrijk,ben echt nog nederlands.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:59

sneeuwpop schreef:
Cer schreef:

Dat hoop ik niet, maar misschien wel voor behoud van lijf en leden.... overlevingsdrang is ook een dingetje..

Overigens, dat bedoelde ik niet, maar het staat er idd wat onduidelijk. Maar ik vraag me af of men anders denkt over vluchtelingen (of 'buitenlanders' in het algemeen) als je op de rand of in een probleemwijk woont, of naast een AZC of wanneer je op een eiland in zeeland woont of een dorpje ergens bij de grote stad vandaan.

(ik herinner me van een oud collega die altijd heel erg de 'maak je niet zo druk-mentaliteit' had maar iedere avond naar haar luxe woning in BurghHaamstede ging waar je de achterdeur nog open kon laten, bij wijze van.. Die snapte niks van het 'gedoe' rondom de Haagse Markt bijvoorbeeld.. of de koopavonden in de Haagse Binnenstad, of de soms dreigende sfeer in Scheveningen met cruisende en fluitende donkergekleurde medelanders en vond ons dan ook bijzonder racistisch als we daar iets over zeiden)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:06

Sammie schreef:
Omdat je je eigen cultuur, denkwijze etc. boven dat van een ander zet. Een hardnekkige kwaal van t Westen, even bij een ander gaan vertellen hoe ze het moeten doen. Wij zijn niet perse beter of slechter, gewoon anders. Een optelsom van onze geschiedenis en omgeving. Waren we in Iran ofzo geboren hadden we misschien eensgezind geroepen They had it coming. Simpeler kan ik t eigenlijk niet proberen uit te leggen. (Als in letterlijk weet geen andere uitleg) Misschien ook verder niet zo relevant voor de verdere discussie, hoor.

Verder moet er niemand anders behandeld of gestraft worden. Dat staat er ook helemaal niet. Onze straffen geldt voor iedereen omdat wij hebben afgesproken wat wel mag en wat niet mag. Doe je dat wel dan gebeurt er X.

Hoewel je gelijk hebt wat betreft hoe zij er tegen aan kijken, maaaaaaaaaaaaaaar; zij weten dondersgoed dat dat soort gedrag hier niet is toegestaan. En dat je hier gewoon met je poten van vrouwen af moet blijven. Ze hebben daar net als hier al jaren internet en weten heel goed wat de regels in het Westen zijn. Zijn geen onderontwikkelde woestijnbewoners wat hier komt.
Is niet voor niks dat een andere groep de politie flink heeft bezig gehouden zodat die viespeuken hun gang konden gaan.
Dit is georganiseerd geweest en daarom uiteraard ook met voorbedachte rade. Althans; dat is de conclusie die ik uiteraard trek aan de hand van de mediaberichten en berichten van slachtoffers.

Elke dader die ze te pakken krijgen moeten gelijk weer terug gevlogen worden naar land van herkomst en op een zwarte lijst worden gezet zodat ze niet over 2 maanden net zo vrolijk weer in Europa zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:12

Ik vond 1 van de beginscenes van Homeland (ja, een tv serie) eigenlijk best heel treffend:

"They call it the end times. What do you think the beheadings are about? The crucifixions in diya heifer and the revival of slavery. You think they make this oliebol up? It's all in the book. Their fiets' book. The only book they ever read. They read it all the time, they never stop. They're there for one reason and one reason only, to dir for the caliphate and usher in a world without infidels. That's their strategy, and it's been that way since the seventh century, so do you really think that a few special forces teams are going to put a dent in that?"

Internet is bijna overal, maar er zijn nog zat mensen die daar weinig mee hebben. Zo verbaas ik me steeds over stokslagen, onthoofdingen voor de meest vreemde redenen, vrouwenbesnijdenis, ontvoeringen, kindbruiden etc... al die mensen hebben ook internet, maar houden toch vast aan oude tradities.

Oh ja, of stierenvechten ofzo... laten we dat niet vergeten..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:19

ik bedoel daar mee te zeggen, Cer, dat zij heel goed op de hoogte zijn van de regels in het westen en hoe wij met vrouwen omgaan. Dat bedoelde ik met die opmerking van het internet.
Helaas zorgt internet idd niet voor meer beschaving...integendeel zelfs; afbranden en de grond in trappen is niet voor niks een populaire bezigheid op forums.

Zij weten dankzij internet gewoon dondersgoed hoe het leven hier is en dat je hier niet zomaar met je poten aan een vrouw mag zitten, omdat jij vind dat ze niet moslimaproof gekleed is.
Is niet voor niks dat dit gebeuren zo georganiseerd is geweest. Die daders wisten heel goed waar ze mee bezig waren en dat is dat ze een zware misdaad aan het begaan waren.

Dat bedoelde ik ermee :)
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 06-01-16 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:21

Ja CYNN, ik weet dat wel, maar zo werkt t niet... "zij" vinden nl dat dat niet juist is, hoe wij dat doen. Net zoals wij vinden dat wat zij doen niet juist is.. En dan zit je in een impasse denk ik?

NB: "Zij" is niet generaliserend bedoeld (voor de komman**kers :D ")

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:30

zeker, idd ik vind idd dat wij in het westen het beter voor elkaar hebben dan daar, zeker wat betreft de rechten van de vrouw.
Maar ik weet ook dat dat daar niet zo is en zou ik bv naar SA ofzo op vakantie gaan dan pas ik me aan; dus ik ga niet in een hempie en korte broek de straat over om maar een vb te noemen. En bezoek ik een moskee dan zal ik m'n haren bedekken...gewoon omdat ik vind dat ik als gast in hun land me heb aan te passen aan hun gebruiken. Tot op zekere hoogte dan; ik zou bv wel gewoon naast mn vriend lopen en meedoen met gesprekken met mannen ipv dan maar in mn uppie naar mn hotelkamer te gaan, want ja mag niet he, meepraten als vrouw met de mannen; bij de strenge moslim dan.

Maar zij menen dat ze dat niet hoeven, prima, maar wij moeten die houding niet pikken. En is gewoon schofterig dat het altijd maar gebagatelliseerd wordt; het gedrag van verkeerde vluchtelingen. Dat moet eens afgelopen zijn, want het zijn geen zielige mensen, maar criminelen die denken ons hun mening op te moeten dringen.

Let wel; de vluchteling die zich zo gedraagd he...zijn gelukkig ook genoeg die gewoon voor een beter leven gaan en zich (tot op zekere hoogte) netjes aanpassen en bovenal; zich houden aan onze wetten.