Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Het is redelijk gevaarlijk om dat gedrag als simpel af te wimpelen. Let wel.. men moet imo gewoon met hun poten ervanaf blijven. Maar dat vind ik zeer wrs omdat ik zo ben opgevoed.Omdat het merendeel dat vindt, omdat onze samenleving en alles wat zij ademt dat vindt. Zie je het euvel als je opgroeit in een cultuur waar dat anders is? Nb.. laten we nu ook niet alle moslims of syriers of asielzoekers afschilderen als vrouwendegrijpgragen! Want er zijn er genoeg zo zeker t merendeel die gewoon hun tengels wel thuis kunnen houden. Uit fatsoen, cultuur of opvoeding.
geerke schreef:LadyMadonna schreef:Mwah, homo's zijn in onze cultuur ook nog steeds niet algemeen geaccepteerd.
maar we meppen ze niet in elkaar...we waren trouwens goed op weg om homo's normaal te vinden.
Citaat:Vooral jonge autochtone mannen stellen zich agressief op tegen homo's en lesbiennes. Dat blijkt uit het rapport 'Antihomogeweld in Nederland' van de Nationale Politie.
Mixje90 schreef:Dat is vast een bericht uit zo'n krantje uit de pacifistische linkse moslimknuffelhoek?http://m.ad.nl/ad/m/nl/1012/Nederland/a ... -man.dhtml
Zal ik nu zeggen dat anti-homo geweld hoort bij de westerse cultuur? Of geldt het over een kam scheren en vooroordelen hebben niet als het "onze" cultuur betreft...
Mixje90 schreef:Zal ik nu zeggen dat anti-homo geweld hoort bij de westerse cultuur? Of geldt het over een kam scheren en vooroordelen hebben niet als het "onze" cultuur betreft...
geerke schreef:Sammie schreef:Volgens mij is hier al eerder cijfers geplaatst dat van t geweld tegen homo's t meerendeel 'eigen' volk is.
ja,derde generatie Marokkanen valt inderdaad onder eigen volk
sneeuwpop schreef:Cer schreef:Overigens vraag ik me af of de denkwijzen hierover beïnvloed worden door waar je woont en in welke mate je "er midden in" zit of niet...
Denk jij dat JIJ minder over homo's en vrouwen gaat denken wanneer je gaat verhuizen naar een land waar die cultuur heerst?
sneeuwpop schreef:Cer schreef:Overigens vraag ik me af of de denkwijzen hierover beïnvloed worden door waar je woont en in welke mate je "er midden in" zit of niet...
Denk jij dat JIJ minder over homo's en vrouwen gaat denken wanneer je gaat verhuizen naar een land waar die cultuur heerst?
Sammie schreef:Omdat je je eigen cultuur, denkwijze etc. boven dat van een ander zet. Een hardnekkige kwaal van t Westen, even bij een ander gaan vertellen hoe ze het moeten doen. Wij zijn niet perse beter of slechter, gewoon anders. Een optelsom van onze geschiedenis en omgeving. Waren we in Iran ofzo geboren hadden we misschien eensgezind geroepen They had it coming. Simpeler kan ik t eigenlijk niet proberen uit te leggen. (Als in letterlijk weet geen andere uitleg) Misschien ook verder niet zo relevant voor de verdere discussie, hoor.
Verder moet er niemand anders behandeld of gestraft worden. Dat staat er ook helemaal niet. Onze straffen geldt voor iedereen omdat wij hebben afgesproken wat wel mag en wat niet mag. Doe je dat wel dan gebeurt er X.