Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:01

jantergouw schreef:
Dat is toch heel logisch? Hij ziet de Islam niet als een geloof maar als een ideologie. Dat mag en hij staat daar niet alleen in. Er zijn veel politici, islamologen die dat ook vinden. Dat mag je iemand niet verwijten, dat heet vrijheid van mening.

Dat mag hij natuurlijk vinden, maar voor de mensen die het wel als geloof zien, is het natuurlijk vervelend als de Koran verboden wordt. Kun je ook het Christendom wel een ideologie noemen (doe ik niet hoor) en de Bijbel gaan verbieden.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:23

Waves schreef:
kanniet schreef:
Ook Wilders wil geen allochtonen het land uit zetten, mits ze zich aanpassen aan onze cultuur en niet eisen dat wij ons aanpassen aan hun cultuur, en dat ze gewoon sociaal gedrag vertonern zoals de gemiddelde nederlander -of die nu jood, christen, boeddhist, homofiel, man of vrouw is. Als de zgn allochtonen van de derde generatie zich nog steeds niet aan kunnen passen aan de nederlandse gewoonten is het mi een kwestie van niet willen. En dan ben ik er voor om deze mensen terug te laten gaan naar een land waar ze wel passen in de cultuur.

En ja, dat uithuwelijken is een zich in Nederland uitbreidend probleem. Wil jij dit stoppen door het toe te staan? Denk jij dat dat werkt? Dan sta ik mijn kinderen toe te stelen, misschien dat ze het dan afleren.........Op een of andere manier vind ik dat een vreemde redenatie.

En wie bepaalt wanneer iemand voldoende is aangepast? Wat is sociaal gedrag? Wat zijn Nederlandse gewoonten?

Ik ken persoonlijk overigens genoeg Nederlandse gewoonten waarvan het prima zou zijn als mensen die niet overnemen.

Hoe zou je dat in de praktijk willen gaan regelen? Een commissie die iedereen gaat beoordelen? Of leggen we de grens bij het succesvol afronden van een inburgeringscursus? Of bij wetsovertredingen? En moet je dan het land al uit als je een pakje peuken jat of als je een moord pleegt? En naar welk land zetten we die mensen uit? En wat als dat land ze niet wil hebben? En hoe doen we dat met de internationale verdragen?

Vragen vragen... de werkelijkheid is zoveel complexer dan dit soort schijnbaar daadkrachtige maar oh zo vage uitspraken... en niemand die op Wilders heeft gestemd heeft er een antwoord op. Wilders heeft er zélf namelijk helemaal geen antwoord op. Alleen daarom al snap ik niet dat mensen op hem gestemd hebben. Je wil toch weten wáár je precies voor stemt?

Je hebt gelijk, sociaal gedrag is een breed begrip. Maar iedereen weet aan te wijzen wie a-sociaal gedrag vertoont en wie niet. Als jij gasten in jouw huis krijgt die a-sociaal gedrag vertonen dan komen die niet lang. Jij zal ze niet meer hartelijk verwelkomen, maar de deur uit kijken.Misschien zelfs de deur wijzen. En dan kun jij het begrip a-sociaal gedrag niet verklaren aan deze mensen, want zij doen misschien gewoon zoals zij gewend zijn. En wat in het klein gebeurd gebeurd ook in het groot. Op een gegeven moment heb je als gastheer zoveel gegeven dat de nemers niet meer welkom zijn. Die grens is er, bij iedereen en bij elk volk. Alleen in Nederland is die grens erg rekbaar omdat we zo tolerant zijn.

Electra63

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:30

kanniet:
Dat is nog steeds geen antwoord.
Wie bepaalt dan in ons land tot hoeverre iemand zich moet aanpassen aan de Nederlandse cultuur?
En de 3e generatie, heeft Nederlands paspoort?
Deze discussies zijn al zo vaak gevoerd in deze topics, maar er komt nooit een antwoord op.
Omdat denk ik, iedereen wel weet, dat de PVV de beloftes niet waar kan maken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:44

PattyOosten schreef:
jantergouw schreef:
Dat is toch heel logisch? Hij ziet de Islam niet als een geloof maar als een ideologie. Dat mag en hij staat daar niet alleen in. Er zijn veel politici, islamologen die dat ook vinden. Dat mag je iemand niet verwijten, dat heet vrijheid van mening.

Dat mag hij natuurlijk vinden, maar voor de mensen die het wel als geloof zien, is het natuurlijk vervelend als de Koran verboden wordt. Kun je ook het Christendom wel een ideologie noemen (doe ik niet hoor) en de Bijbel gaan verbieden.

Het Christendom wordt ook verboden in moslim landen. Dat begint al in Marokko, dat toch als gematigd bekend staat.

Spanje: Marokko zet christenen uit
vrijdag 16 jul 2010, 08:39

Spanje heeft bij de Marokkaanse regering aan de bel getrokken over het uitzetten van christenen. Sinds maart dit jaar heeft Marokko 130 christenen het land uitgezet op beschulding van bekeringsdrift.

De krant El Pais schrijft dat de Spaanse ambassadeur in Marokko bij de regering in Rabat om opheldering heeft gevraagd. Spanje wil dat Marokko zich houdt aan de internationale verplichtingen op het gebied van godsdienstvrijheid.

Onder de uitgezette christenen zijn de zeven Nederlanders die in maart Marokko moesten verlaten. Ze bekommerden zich over kansarme kinderen in het weeshuis Village of Hope in het dorp Ain Leuh. Ook zouden ze de kinderen hebben willen bekeren tot het christendom, en dat is verboden in Marokko.

Minister Verhagen van Buitenlandse Zaken protesteerde bij de Marokkaanse autoriteiten.

Bron: NOS

En als wij dan een probleem maken van de Islam staat iedereen op zijn achterste benen. Maar ik hoor jullie niet over de uitwijzing van de Christenen in Marokko.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:01

Electra63 schreef:
kanniet:
Dat is nog steeds geen antwoord.
Wie bepaalt dan in ons land tot hoeverre iemand zich moet aanpassen aan de Nederlandse cultuur?
En de 3e generatie, heeft Nederlands paspoort?
Deze discussies zijn al zo vaak gevoerd in deze topics, maar er komt nooit een antwoord op.
Omdat denk ik, iedereen wel weet, dat de PVV de beloftes niet waar kan maken.

Of de 3e generatie een Nederlands paspoort heeft ligt aan of de ouders aan de daarvoor geldende regels voldoen en of de ouders het wel willen want die keuze hebben ze. 3 maal raden welke nationaliteit de kinderen uit de 3e generatie vaak hebben ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:07

Volgens mij hebben wij het niet over de situatie in een ander land. Marokko is niet te vergelijken met Nederland.
Nederland stond bekend als een tolerant land.
Marokko bij mijn weten niet. Verder behoort Marokko niet tot de EEG etc.
Ik vind dit dus appels met peren vergelijken.

Het gaat mij om de situatie in Nederland.
En vergeleken bij Marokko, is die zo slecht nog niet.

Daarom erger ik me ook aan die berichten/links over steniging van (overspelige vrouwen), uithuwelijking van meisjes van 10 jaar, etc.
Ik weet zeker dat iedere stemmer/bokker dat ook verschrikkelijk vind.
Maar dit gebeurt niet in Nederland, dus kunnen wij, Nederlandse bokkers daar weinig aan doen.

Mijn probleem met de PVV is, dat ze allerlei beloftes doen (zie de Visie op de PVV-site), maar dat niet kunnen waarmaken.
Behalve dat Nederland aan allerlei internationale verdragen moet voldoen, is een groot deel van deze belofte financieel niet haalbaar.
Maar die discussie is een tijdje geleden al gevoerd, maar daar komt altijd weinig reaktie op. Er worden dan weer links/berichten geplaatst over bijv. Marokkaanse straattuig.
Het zou zo gemakkelijk zijn, dat je iedereen die je niet bevalt, kan oppakken en het land kan uitgooien.
En dat gedoe over die 2 paspoorten, het zijn niet alleen de Marokkanen met een dubbele nationaliteit, zie Maxima.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:18

Die bewuste Christenen werden uitgewezen omdat ze ervan verdacht werden het Evangelie te verspreiden. Je mag in Marokko je Christelijk geloof wel belijden, maar je mag daar niet het Evangelie verspreiden. Doe je dat toch, moet je eruit.

De PVV wil het Moslims onmogelijk maken hun geloof te belijden, ik zie daar toch echt een verschil in. En buiten dat; omdat ze iets (imo doms) doen in Marokko, wil natuurlijk niet zeggen dat wij dat hier in Nederland ook maar moeten doen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:28

Jullie moeten je huiswerk echt beter doen.

Vervolging van christenen neemt wereldwijd toe [deel 1]: de moslimwereld
Posted on 22 januari 2010
by brabosh| 1 reactie
Volgens de mensenrechtenorganisatie OFWI (One Free World International) zijn in de Moslimwereld in 2009 ruim 165.000 Christenen vermoord, enkel vanwege hun geloof. Iedere drie minuten wordt er ergens in een Islamitisch land een Christen gemarteld vanwege zijn levensovertuiging. De Palestijnse Moslimterroristen op de Gazastrook maken het helemáál bont: zij graven zelfs de lijken van overleden Christenen op, omdat deze de grond zouden ‘verontreinigen’.

Voorganger Majed El Shafie, het hoofd van One Free World International dat in Toronto haar hoofdkantoor heeft, staat aan het hoofd van een delegatie die bestaat uit mensenrechtenactivisten, leden van het Canadese parlement en diverse religieuze voormannen, die een mensenrechtenconferentie in Jeruzalem heeft georganiseerd. Volgens El Shafie worden er op dit moment over de hele wereld tussen de 200 en 300 miljoen Christenen vanwege hun geloof in Jezus Christus vervolgd. 80% van deze vervolging vindt plaats in Moslimlanden, de rest in hoofdzakelijk communistische landen (Noord Korea, China).

http://www.brabosh.com

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:34

Ja Jan, dat is allemaal leuk, googlen naar berichten, maar dit gebeurt niet hier en wij (bokkers) kunnen daar weinig aan doen.
Is niet te vergelijken met de situatie hier in Nederland.

Het lijkt wel een trend dat googlen naar (negatieve) berichten op internet.

Abiola

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:50

Ik zei ook al dat we in Nederland niet iets moeten gaan doen, wat we bij andere landen afkeuren. Maar daar wordt dan niet op gereageerd.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:58

Electra63 schreef:
Ja Jan, dat is allemaal leuk, googlen naar berichten, maar dit gebeurt niet hier en wij (bokkers) kunnen daar weinig aan doen.

Maar het gaat wel om de gedachtegang van veel Moslims die zich hier willen vestigen of hier al wonen.
Foute Imams komen hier ook, die er nog een schepje bovenop doen!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:01

Electra63 schreef:

Ik weet natuurlijk niet op wat voor een berg of ivoren toren jij zit maar eerwraak en uithuwelijken gebeurd hier wel. En op grotere schaal dan je denkt. En dat vind je inderdaad op Google. Als ik nou Google naar " er is geen eerwraak in Nederland" of in Nederland wordt niet uitgehuwelijkt" dan vind ik geen enkel artikel. Lijkt me toch dat je hieruit je conclusies zou moeten kunnen trekken. Overigens erkennen alle politieke partijen ( dus ook de linkse ) dat eerwraak en uithuwelijken hier plaatsvindt.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:50

Idd gebeuren hier in Nederland dingen die niet kunnen. Uithuwelijken van jonge meisjes, besnijdenis van meisjes, eerwraak en noem er nog maar een paar op. De vrouw is ondergeschikt in het moslimgeloof. En natuurlijk zeggen moslims dat het niet zo is en dat vrouwen hier zelf voor kiezen. Kul!! Het wordt ze met de paplepel ingegoten en zwaar gestraft als een vrouw anders denkt.
Groepen marokkaanse tienerjongens die meisjes lastig vallen en verkrachten. Ik heb het van dichtbij meegemaakt. De jonge generatie moslims heeft een hele rare gedachtegang en daar zou goed naar gekeken moeten worden.

Ik ben helemaal niet bang maar heb een ongeloofelijke minachting voor dit geloof gekregen. Ik stem PVV omdat ik hoop dat het zo in Nederland in goede banen geleid gaat worden. De criminelen kun je niet uitzetten want marokko neemt ze niet terug!! Te krom voor woorden dat een land zijn eigen volk niet toelaat!
Mensen in Nederland geloven nog veel te veel in de goedheid van mensen en dat gaat een grote valkuil worden!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:59

PattyOosten schreef:
Die bewuste Christenen werden uitgewezen omdat ze ervan verdacht werden het Evangelie te verspreiden. Je mag in Marokko je Christelijk geloof wel belijden, maar je mag daar niet het Evangelie verspreiden. Doe je dat toch, moet je eruit.

Familie of vrienden van deze Christenen zit op bokt en heeft in 1 van deze topics gereageerd (dat dat niet waar was, dat ze alleen een weeshuis hadden).

Ik ken overigens 1 jongen (toen was het nog een jongen) die een tijdje in Marokko is gezet omdat zijn ouders hem te crimineel vonden en hij is daarna nooit meer over de schreef gegaan!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:00

Electra63 schreef:

Dat is gekomen omdat mensen hier verhalen uit eerste hand neerzetten en tegenstanders bij elk bericht vroegen:

Bron?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:15

FindingJack schreef:
Idd gebeuren hier in Nederland dingen die niet kunnen. Uithuwelijken van jonge meisjes, besnijdenis van meisjes, eerwraak en noem er nog maar een paar op. De vrouw is ondergeschikt in het moslimgeloof. En natuurlijk zeggen moslims dat het niet zo is en dat vrouwen hier zelf voor kiezen. Kul!! Het wordt ze met de paplepel ingegoten en zwaar gestraft als een vrouw anders denkt.
Groepen marokkaanse tienerjongens die meisjes lastig vallen en verkrachten. Ik heb het van dichtbij meegemaakt. De jonge generatie moslims heeft een hele rare gedachtegang en daar zou goed naar gekeken moeten worden.

Ik ben helemaal niet bang maar heb een ongeloofelijke minachting voor dit geloof gekregen. Ik stem PVV omdat ik hoop dat het zo in Nederland in goede banen geleid gaat worden. De criminelen kun je niet uitzetten want marokko neemt ze niet terug!! Te krom voor woorden dat een land zijn eigen volk niet toelaat!
Mensen in Nederland geloven nog veel te veel in de goedheid van mensen en dat gaat een grote valkuil worden!

Er gebeuren zoveel dingen in Nederland die niet kunnen. Mannen die hun vrouw mishandelen, priesters die kinderen misbruiken afijn, jullie weten dat ook wel. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle mannen hun vrouw mishandelen, of alle katholieken kindermisbruikers zijn. Dat zijn nare excessen. En zo ook bij de Moslims. Niet ieder meisje wordt uitgehuwelijkt, is gedwongen een hoofddoek te dragen of wordt besneden. En Wilders scheert het voor het gemak maar even allemaal over 1 kam, en dat is niet fair tegenover de hele grote groep Moslims die niets fout doet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:17

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:

Ik weet natuurlijk niet op wat voor een berg of ivoren toren jij zit maar eerwraak en uithuwelijken gebeurd hier wel. En op grotere schaal dan je denkt. En dat vind je inderdaad op Google. Als ik nou Google naar " er is geen eerwraak in Nederland" of in Nederland wordt niet uitgehuwelijkt" dan vind ik geen enkel artikel. Lijkt me toch dat je hieruit je conclusies zou moeten kunnen trekken. Overigens erkennen alle politieke partijen ( dus ook de linkse ) dat eerwraak en uithuwelijken hier plaatsvindt.

Ik zeg nergens dat dit niet gebeurt in Nederland, dat er geen misstanden zijn met moslims/allochtonen.
Maar dan begint het al met de vraag: wie is allochtoon? Hoe zit het dan met Nederlandse moslims? Als die een misstap begaan, gooien we die er ook uit? Waar naar toe dan?
Maar ik zie hier fimpjes/berichten voorbij komen met vrouwen die ter dood veroordeeld zijn door steniging, maar dat gebeurt hier in Nederland niet.
Er zijn zoveel misstanden in de wereld (die je op Google kan vinden), maar het lijkt me voor de discussie beter om het over Nederland te hebben.
En je moet goed lezen, ik had het over uithuwelijking van meisjes van 10 of 12 (zoals ook al hier over bericht), dat gebeurt niet in Nederland. Volgens mij, moet je nog steeds 18 jaar zijn om te trouwen in Nederland (of anders met toestemming van Bea).

En dat bedoel ik dus met de berichten van jou en anderen hier in dit topic.
Laat mij maar eens een bericht zien, van een linkse stemmer, die misstanden binnen de islam ontkent (uithuwelijking, eerwraak etc.)
Ik heb dit al vaker gezegd, ik heb helemaal niets met het geloof, met geen enkel geloof. Maar als iemand wil geloven, prima.
Ik heb ook niets met de SGP (vrouwen thuis achter het aanrecht bijv.)
Maar als ik zie hoe er over sommige moslims wordt gesproken, vind ik dat belachelijk en zeer beledigend.
Zie die topics over hoofddoekjes of over iemand die geslaagd was voor zijn schooldiploma, die een turkse (?) vlag buiten had gehangen?
Waar gaat het over? Ik vind dat alles zeer overtrokken wordt.
Wat maakt mij het uit, dat het meisje achter de kassa bij AH een hoofddoekje draagt? Zolang ze vriendelijk is, mijn boodschappen goed aanslaat, zal mij het een zorg zijn dat ze een hoofddoekje draagt, of hanenkam, piercings etc.
En altijd die opmerkingen: aanpassen aan de Nederlandse cultuur? Ook zo'n dooddoener.

En zo, kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

En, als ik vraag hoe denkt de PVV dit te gaan financieren?
Als je de Visie van de PVV leest (even nu niet over het eventuele regeerakkoord)?
Er wordt wat bezuinigd op uitkeringen (voor moslims/allochtonen), moskeeën sluiten etc, publieke omroep.
En als je dan leest 10.000 mensen bij de politie en in de zorg erbij?
Waar gaat de PVV dat van betalen? Politie is ambtenarij, maar daar gaat hij op bezuinigen?
En al die verpleegkundigen/politie-agenten moeten allemaal ook nog opgeleid worden?

Ik vind het leuk, en volgens mij meer bokkers, om over dat soort dingen te discussiëren, maar jullie halen altijd linkse kerk, linkse media, linkschen mensen erbij. Het is de schuld van de PVDA, terwijl er altijd een kabinet was met of CDA of VVD.
Daarom haken steeds mensen af in deze topics.

Ik begrijp best dat er mensen zijn die PVV stemmen. Maar niet altijd.
Als mijn collega PVV stemt, terwijl ze in real-life nooit een moslim tegenkomt, dus ook geen vervelende dingen ondervindt, maar dan zegt: ik stem PVV, want er zijn teveel moslims, dan vind ik dat raar. En zoals zij zijn er velen, lees de topics hier op Bokt maar na.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:23

Electra63 schreef:
Ik vind het leuk, en volgens mij meer bokkers, om over dat soort dingen te discussiëren, maar jullie halen altijd linkse kerk, linkse media, linkschen mensen erbij.

En 'jullie' halen Hitler erbij, fascisme, onderzoeken dat PVV'ers dom zijn.
Echt waar, de pot verwijt de ketel _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:31

Nicolletje schreef:
Electra63 schreef:

Dat is gekomen omdat mensen hier verhalen uit eerste hand neerzetten en tegenstanders bij elk bericht vroegen:

Bron?

Ja, maar ik zie berichten voorbij komen, die helemaal niets met de PVV te maken hebben.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:56

Electra63 schreef:
En je moet goed lezen, ik had het over uithuwelijking van meisjes van 10 of 12 (zoals ook al hier over bericht), dat gebeurt niet in Nederland. Volgens mij, moet je nog steeds 18 jaar zijn om te trouwen in Nederland (of anders met toestemming van Bea).

Ze trouwen ook niet in Nederland, ze krijgen een enkeltje Marokko of Pakistan en blijven dan daar in afwachting van hun eerste menstruatie want daarna mag de ( vaak veel oudere ) man geslachtsgemeenschap met ze hebben. Zie jij je 12 jarige dochter al liggen met een vent van 40?

Electra63 schreef:
Laat mij maar eens een bericht zien, van een linkse stemmer, die misstanden binnen de islam ontkent (uithuwelijking, eerwraak etc.)
Nu we er dus uit zijn dat er inderdaad misstanden ( net schreef je nl nog dat het hier niet gebeurd ) zijn begrijp je misschien ook dat er een partij opstaat die ze echt aan de kaak wil stellen en niet met theedrink uurtjes in het koffiehuis probeert op te lossen.

Electra63 schreef:
En altijd die opmerkingen: aanpassen aan de Nederlandse cultuur? Ook zo'n dooddoener.

Mijn vrouw moet toch ook een hoofddoek om in Iran en mag geen auto rijden in Saoudie-Arabië? Daar passen wij ons ook op aan. Volkomen normaal al zijn we het er niet mee eens.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 17-08-10 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:57

Ik weet niet of het er echt helemaal niets mee te maken heeft.
Om een voorbeeld te noemen: er zijn een hoop landen, of zelfs plekken in Nederland, waar een zogenaamd masculiene samenleving is.
Jongens worden behandeld als kleine prinsjes en de meisjes worden geacht moeder te helpen in het huishouden en hun broertje(s) te verwennen en verder moeten ze hun mond houden.

Mensen die uit zo'n samenleving komen, en vervolgens 'mengen' met Nederlanders, kunnen in conflict komen.

Mijn eigen ervaring:
Mensen die alleen vanuit hun cultuur deze masculiene samenleving kennen (Oost-Europeanen, Russen, Zuid-Amerikanen, Chinezen bijv.) kunnen dit veel makkelijker opzij zetten als ze in Nederland willen wonen, of zich er in elk geval deels aan aanpassen.

Mensen die dit vanuit hun cultuur EN geloof meekrijgen, kunnen dat veel minder goed. Zij krijgen nog regelmatig bevestiging (vanuit het geloof zelf, via internet, thuis) dat hun aanpak 'goed' is en onze aanpak 'fout'.

Ik denk dat dat het conflict is met specifiek Islam, nu in Nederland.

En om dat te bevestigen worden er stenigingen enz. bijgehaald, denk ik.

Helemaal nu de wereld kleiner is geworden en de 3e generatie allerlei informatie ter beschikking heeft.
Bijvoorbeeld internet, youtube, enz. Dat was in de jaren 70 en 80 nog niet.
Laatst bijgewerkt door Nic op 17-08-10 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:06

Nicolletje schreef:
Electra63 schreef:
Ik vind het leuk, en volgens mij meer bokkers, om over dat soort dingen te discussiëren, maar jullie halen altijd linkse kerk, linkse media, linkschen mensen erbij.

En 'jullie' halen Hitler erbij, fascisme, onderzoeken dat PVV'ers dom zijn.
Echt waar, de pot verwijt de ketel _O-

Inderdaad. Wat moet je dan zeggen: bedankt?
Zie die berichten van een paar dagen geleden over mijn eigen wijk.
Als ik dan vertel dat het in mijn wijk (die trouwens heel groot is) helemaal niet zo slecht is, dan krijg je als antwoord: kom je weleens buiten? En als je dan antwoordt, komt er verder geen reactie als: het staat op Google, dus is het zo.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:09

Ik waag me er ook niet aan om jouw wijk te bediscussiëren ;)

Ik heb alleen op het hoe nu verder met politie-topic (waarom daar :? ) de volgende bijdragen over 'de grote stad':

Nicolletje @ [NM] Politiek, hoe nu verder?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:12

En zodra hier echte feiten neergezet worden negeren mensen zoals Electra het gewoon alsof het niet gezegd is. Overschreeuwen is dan hun tactiek.

Feiten van officiële websites zoals de gemeente Rotterdam liegen niet en dan kan het in de wijk van Electra naar haar idee wel rustig zijn maar de cijfers vertellen een ander verhaal.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:18

Ja maar dat kan ook een bewuste keuze zijn, Jan. Als iemand een bewuste keuze maakt om ergens te wonen dan wil je die dingen niet altijd zien, ook al zijn ze er wel.

Mijn zusje, enthousiast Amsterdam-fan, vindt dat we in mijn dorp achterlopen, allemaal met elkaar trouwen (?) en roddelen.
Ik vind het er meestal wel lekker rustig en er bestaat nog sociale controle en het is ook leuk dat ik ook daadwerkelijk mensen kén op Koninginnedag op straat.

Het kan ook gezien worden als een nadeel, mijn dorp, want verder dan de Turkse Pizza, shoarma en een soort toko komen wij niet, terwijl je vooral in Amsterdam heel veel keus hebt.