wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:48

ik vind zowizo dat allochtonen met een verblijfsvergunning EN vaste baan nooit terugggestuurd moeten mogen worden...........

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:57

Ik weet niet of iemand het voetbalteam van Eenvandaag volgt? De arme mensen in Afrika die amper een dak boven hun hoofd hebben?

Vreemd he, dat die mensen hier heen komen om een fatsoenlijk bestaan op de bouwen!!!!!

Vluchtelingen het land niet meer inlaten vind ik verschrikkelijk onbeschoft als welgesteld land.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:00

politiekevluchtelingen zijn altijd welkom........ economische niet, alhoewel ik hun wel begrijp hoor, zou ik het morgen in afrika beter krijgen ga ik ook emigreren...........

ennuh, zo welgesteld zijn we niet meer hoor :) :)

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:04

Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen, heb wat pagina's gelezen
En wilde toch even mijn mening met jullie delen,
En ik vind dat we eerst hier maar eens onze zaakjes op orde moeten krijgen voordat we andere landen / vluchtelingen gaan helpen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:28

Clausje, kun je je post onderbouwen? Waarom zouden wij geen vluchtelingen kunnen helpen?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:31

Ik vind dat wij eerst zelf orde op zaken moeten hebben, voordat je de massa immigranten binnenlaat. Zorg eerstmaar voor dat wat we hebben en kijk daarna wat er bij kan. Politiek vluchtelingen moet je wel tot een bepaalde mate binnen laten.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:32

CtjeLief schreef:
Clausje, kun je je post onderbouwen? Waarom zouden wij geen vluchtelingen kunnen helpen?

ik vind dat echte vluchtelingen (dus mensen die in hun eigen land om bijv. geloofsredenen vervolgd worden) hier mogen blijven en niet uitgezet hoeven te worden zodra ze in gevaar zijn. Mits ze zich hier gedragen.
Mensen die alleen maar uit het buitenland komen om hier rijk te worden, of gewoon te gaan leven, maar die wel de boel hier gaan verstoren door bijv. criminaliteit, laat die maar lekker snel teruggaan naar hun eigen land!

Manishdra - ben ik met je eens :j

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:32

@CtjeLief

Wat Clauseje bedoeld en ik ben er wel mee eens.
Is dat de problemen in Nederland eerst grotendeel opgelost moet worden voordat we er maar weer veder in zakken het is bijna onmogelijk om 2 dingen te gelijk te kunnen doen als jij je land probeert te redden.

Wanneer economie weer aangroeit en voor de huidige bewoners van Nederland weer beter wordt kunnen we ze meer in Nederland toelaten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:35

Ik vind het appart dat mensen durven te zeggen dat wij vluchtelingen niet moeten helpen :=

Ik had toevallig een vriendin die een vluchteling uit Sudan was. Ze waren politieke vluchtelingen en met de dood bedreigd. Ze heeft meer dood en verderf gezien en meegemaakt dan menige Nederlanders en dat voor iemand die toen 12 jaar was. Toen ze in NL kwamen waren ze zelf nog achtervolgd! Nou dan is het wel ernstig hoor ;) inmiddels hebben ze een NL paspoort en wonen ze echt in NL, en ze heeft het nu heel wat beter dan in Sudan, waar ze het waarschijnlijk niet overleefd hadden. Dit soort mensen kun je niet niet binnenlaten, dat is in mijn ogen vreselijk egoistisch en draag je bij aan hun dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:36

KiWiKo schreef:
politiekevluchtelingen zijn altijd welkom........ economische niet, alhoewel ik hun wel begrijp hoor, zou ik het morgen in afrika beter krijgen ga ik ook emigreren...........

ennuh, zo welgesteld zijn we niet meer hoor :) :)

Afghanistan is binnenkort tha place to be, als je slim bent koop je er nu grond voor weinig.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:50

lifaya schreef:
Ik vind het appart dat mensen durven te zeggen dat wij vluchtelingen niet moeten helpen :=

Ik had toevallig een vriendin die een vluchteling uit Sudan was. Ze waren politieke vluchtelingen en met de dood bedreigd. Ze heeft meer dood en verderf gezien en meegemaakt dan menige Nederlanders en dat voor iemand die toen 12 jaar was. Toen ze in NL kwamen waren ze zelf nog achtervolgd! Nou dan is het wel ernstig hoor ;) inmiddels hebben ze een NL paspoort en wonen ze echt in NL, en ze heeft het nu heel wat beter dan in Sudan, waar ze het waarschijnlijk niet overleefd hadden. Dit soort mensen kun je niet niet binnenlaten, dat is in mijn ogen vreselijk egoistisch en draag je bij aan hun dood.

Ik geloof dat er veel vluchtelingen zijn die veel "naars" hebben meegemaakt.
Echter zijn hiervoor regels gemaakt wanneer je wel of niet wordt geholpen en mag blijven.
Nogmaals; je kunt mensen vanalles gunnen, maar het kunnen geven is veel lastiger.
Er zijn hele landen waar mensen veel moeten doorstaan (oorlog, honger etc) , maar die mensen kunnen we onmogelijk allemaal opvangen en vanalles geven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:54

Lovely schreef:
Afghanistan is binnenkort tha place to be, als je slim bent koop je er nu grond voor weinig.

Ja grappig he er maar geld en menskracht inpompen terwijl China de boel al lekker aan het leeghalen is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:00

Oh, hebben de Chinezen Afghanistan gekocht?

Zullen we in dit topic proberen om vluchtelingen, azielzoekers en allochtonen niet door elkaar te halen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:03

Lovely schreef:

Zullen we in dit topic proberen om vluchtelingen, azielzoekers en allochtonen niet door elkaar te halen?

heel belangrijk. Vooral omdat vluchtelingen absoluut geen verkeerd gedrag vertonen (ja enkeling misschien, heb je overal) omdat ze dan per direct het land uit gezet worden.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:06

zipje71 schreef:
Waar die etnische registratie voor nodig is zal je aan wilders moeten vragen, ik heb VVD gestemd.Wilders wil zo ver ik het kan bekijken geen immigratie van mensen die hier zonder opleiding etc komen en het land dus veel geld kosten (was het geen 13 miljard)
Wat betreft Elias, jullie betrekken hem bij de discussie over moslims en dat begrijp ik niet helemaal. Elia zal ongetwijfeld van Surinaamse afkomst zijn en Suriname hoorde tot 1975 bij Nederland en zijn ouders zullen wellicht wel geslaagde immigranten zijn. Daar hoor ik Wilders ook niet over, zolang jij een bijdrage aan de samenleving levert zal je hem niet horen.

Wilders heeft het helemaal niet over opleiding of een bijdrage leveren aan de samenleving maar uitsluitend over etniciteit en/of uit een moslimland komen. Humberto Tan heeft hem dat ook al moeten uitleggen toen Wilders zei "Maar u mag wel blijven".
Bovendien kun je van te voren helemaal niet weten wie er echt gaan bijdragen aan de samenleving. Het zou zo maar kunnen zijn dat Wilders als hij straks oud en zielig en incontinent is geweldig goed verpleegd gaat worden door een lieve islamitische vrouw met hoofddoek (omdat zij de enige is die dat vuile werk wil opknappen :+ ).
Het maakt mij niks uit of mensen rechts of links stemmen, maar een stem op de PVV is voor mij echt een weggegooide stem. Er zijn zowel links, rechts als in het centrum voldoende alternatieven van fatsoenlijke partijen te vinden.

Wat betreft onze positie internationaal gezien kan ik met Mark Rutte als premier prima leven, daar kun je in elk land ter wereld mee aankomen. Met Wilders zou dat wel anders zijn. Dus gelukkig maar dat jij VVD hebt gestemd. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:06

Lovely schreef:

Nee die zijn al een tijdje bezig in Zuid Afghanistan met het ontginnen van diverse delfstoffen.

Lovely schreef:

Ik heb niet de indruk dat iedereen het verschil daartussen kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:10

Die Chinezen zijn slim! Terwijl we hier zitten te jeremieren over ditjes en datjes, gaan ze in Beijing gewoon een nieuwe Manhattan (maar dan groter) bouwen met gelijk een paar hogesnelheidslijnen er naartoe en desnoods nog een vliegveld ernaast.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:29

Intussen blijft Wilders zeuren dat Verhagen bij de informatie gesprekken aanwezig moet zijn
Als het CDA deze keer wel luistert naar de achterban, gaan ze dat niet doen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:39

Ik had vandaag toch zoiets grappigs!
Ik was op de fiets en toen kwam er en man op me afgefiets die schreeuwde heel de tijd IK heb lekker op wilders gestemd!!
Maar we reden ook in en wijk waar veel buitenlanders waren dus was al verbaasd dat er geen mensen achter hem aanrende ofzo haha

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:01

Shilady ik krijg steeds meer de indruk dat je enkel wilt rellen in dit soort topics. Jammer.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:03

ik vond het gewoon grappig maarja niet iedereen kan er tegen he.. jammer

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:10

kensha schreef:
@CtjeLief

Wat Clauseje bedoeld en ik ben er wel mee eens.
Is dat de problemen in Nederland eerst grotendeel opgelost moet worden voordat we er maar weer veder in zakken het is bijna onmogelijk om 2 dingen te gelijk te kunnen doen als jij je land probeert te redden.

Wanneer economie weer aangroeit en voor de huidige bewoners van Nederland weer beter wordt kunnen we ze meer in Nederland toelaten.

Hier ben ik het mee eens
maar aan de andere kant als ik de topic zo zie hebben nu heel veel mensen moeite een baan vinden enzo en als ze imigranten maar toe blijven laten voor de kans voor derest toch weer kleiner dat ze een baan vinden. Je kan wel iedereen toelaten maar die mensen moeten ook erges werken en wonen ?
En als ik de straten van china en japan soms zie denk ik jesus wat veel mensen ze lopen erg op elkaar lip zou zo niet willen leven maar als je hier iedereen maar toe blijf laten krijgen we dan ook niet zoon situatie?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:23

superwoman schreef:
Ik geloof dat er veel vluchtelingen zijn die veel "naars" hebben meegemaakt.
Echter zijn hiervoor regels gemaakt wanneer je wel of niet wordt geholpen en mag blijven.
Nogmaals; je kunt mensen vanalles gunnen, maar het kunnen geven is veel lastiger.
Er zijn hele landen waar mensen veel moeten doorstaan (oorlog, honger etc) , maar die mensen kunnen we onmogelijk allemaal opvangen en vanalles geven.

Maar er zijn natuurlijk niet alleen mensen die hier naar toe willen komen vanuit oorlogssituaties of omdat er toevallig hongersnood is door droogte of onvoorziene omstandigheden. Het probleem is dat veel landen zich gewoon niet kunnen ontworstelen aan hun armoede, mede door de strenge regels voor invoer van onder andere Europa. Wij zijn ook rijk doordat we onze ogen dichtdoen voor de ellende die wordt aangericht in bijvoorbeeld Afrika ten behoeve van onze welvaart.

Vandaag op de televisie Shell die in Nigeria in de loop der jaren nog veel meer olie heeft laten weglekken dan nu door het ongeluk met het booreiland van BP voor de kust van Mexico. Grote verschil BP wordt door Obama in de gaten gehouden, de slachtoffers in Nigeria hebben die macht en invloed niet, die moeten heel langzaam stapje voor stapje hun recht zien te halen.

http://www.milieudefensie.nl/actueel/ni ... erschijnen

De oceaan rond west Afrika is volledig leeggevist door grote Europese schepen, zodat die kleine vissers daar niets anders overblijft dan mensensmokkelaar of piraat worden. Het is toch duidelijk wat er aan de hand is als een gevangen piraat smeekt om gestraft te worden zodat hij hier in de gevangenis komt te zitten in plaats van ongestraft te worden weggestuurd.

Natuurlijk kan Nederland niet alle armoedeproblemen oplossen en alle mensen helpen, maar het helpt ook helemaal niet als wij onze ogen sluiten voor de rol die wij zelf spelen bij de armoede van veel van de mensen die hier naar toe willen komen. Als mensen in hun eigen land een redelijk bestaan hebben zijn ze veel minder geneigd uit hun eigen land weg te gaan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:27

Je hebt helemaal gelijk over afrika
maar als ik dan weer lees dat het koningshuis wel lekker voor 100 miljoen per jaar op vakantie gaat dan ben ik een beetje flabergasted...
Ik vind het ook echt erg hoor van afrika en ik zag toevallig vd week een reportage dat zelf de blanke het er nu moeilijker hebben en in armoede leven ... Te gek voor woorden allemaal

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:33

Je hebt helemaal gelijk Hermelientje!! Een beetje off topic, maar het westen is wat dat betreft heel erg hypocriet. Kinderarbeid is hier verboden, maar producten verkopen waar kinderen aan gewerkt hebben is volkomen legaal, idem voor uitbuiting en diefstal.. Dan hebben wij nog alles zo mooi hier voor elkaar, mede dankzij ons VOC verleden, wrijf het er lekker in Balkenende, we moeten er trots op zijn :n , dat het in het verleden zo is geweest, kunnen wij niet veranderen, maar de huidige politiek gaat vrolijk verder op deze manier, het wordt gerechtvaardigd doordat de bestuurders van die landen een bulk geld krijgen, waardoor ze hen mond wel houden..