Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CtjeLief schreef:Clausje, kun je je post onderbouwen? Waarom zouden wij geen vluchtelingen kunnen helpen?
KiWiKo schreef:politiekevluchtelingen zijn altijd welkom........ economische niet, alhoewel ik hun wel begrijp hoor, zou ik het morgen in afrika beter krijgen ga ik ook emigreren...........
ennuh, zo welgesteld zijn we niet meer hoor![]()
lifaya schreef:Ik vind het appart dat mensen durven te zeggen dat wij vluchtelingen niet moeten helpen
Ik had toevallig een vriendin die een vluchteling uit Sudan was. Ze waren politieke vluchtelingen en met de dood bedreigd. Ze heeft meer dood en verderf gezien en meegemaakt dan menige Nederlanders en dat voor iemand die toen 12 jaar was. Toen ze in NL kwamen waren ze zelf nog achtervolgd! Nou dan is het wel ernstig hoorinmiddels hebben ze een NL paspoort en wonen ze echt in NL, en ze heeft het nu heel wat beter dan in Sudan, waar ze het waarschijnlijk niet overleefd hadden. Dit soort mensen kun je niet niet binnenlaten, dat is in mijn ogen vreselijk egoistisch en draag je bij aan hun dood.
Lovely schreef:Oh, hebben de Chinezen Afghanistan gekocht?
Zullen we in dit topic proberen om vluchtelingen, azielzoekers en allochtonen niet door elkaar te halen?
zipje71 schreef:Waar die etnische registratie voor nodig is zal je aan wilders moeten vragen, ik heb VVD gestemd.Wilders wil zo ver ik het kan bekijken geen immigratie van mensen die hier zonder opleiding etc komen en het land dus veel geld kosten (was het geen 13 miljard)
Wat betreft Elias, jullie betrekken hem bij de discussie over moslims en dat begrijp ik niet helemaal. Elia zal ongetwijfeld van Surinaamse afkomst zijn en Suriname hoorde tot 1975 bij Nederland en zijn ouders zullen wellicht wel geslaagde immigranten zijn. Daar hoor ik Wilders ook niet over, zolang jij een bijdrage aan de samenleving levert zal je hem niet horen.
Lovely schreef:Oh, hebben de Chinezen Afghanistan gekocht?
Lovely schreef:Zullen we in dit topic proberen om vluchtelingen, azielzoekers en allochtonen niet door elkaar te halen?
kensha schreef:@CtjeLief
Wat Clauseje bedoeld en ik ben er wel mee eens.
Is dat de problemen in Nederland eerst grotendeel opgelost moet worden voordat we er maar weer veder in zakken het is bijna onmogelijk om 2 dingen te gelijk te kunnen doen als jij je land probeert te redden.
Wanneer economie weer aangroeit en voor de huidige bewoners van Nederland weer beter wordt kunnen we ze meer in Nederland toelaten.
superwoman schreef:Ik geloof dat er veel vluchtelingen zijn die veel "naars" hebben meegemaakt.
Echter zijn hiervoor regels gemaakt wanneer je wel of niet wordt geholpen en mag blijven.
Nogmaals; je kunt mensen vanalles gunnen, maar het kunnen geven is veel lastiger.
Er zijn hele landen waar mensen veel moeten doorstaan (oorlog, honger etc) , maar die mensen kunnen we onmogelijk allemaal opvangen en vanalles geven.