ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 23:20

Lusitana schreef:
Ik vind het maar vreemd dat hier door iemand meteen maar gesuggereerd wordt dat de rechercheur incompetent geweest moet zijn voor ontslag.
Het gaat om de coördinator en het ligt POLITIEK. Ik heb van het begin af aan gezegd dat de politieke betrekkingen gevoelig liggen.
Ik kan het artikel dat in de portugese krant staat niet vertalen. De auto waarin ik vanmiddag zat is vanmiddag met fikse vaart aangereden en ik ben niet lekker. Ik zit dus liever niet te lang aan de pc.

Beterschap
Heb nog leuke site voor als je wat anders wil www.Isketch.net K ben al Btje verslaafd

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:19

faye schreef:
Als je niet beter hebt.......

Kan ik niet geloven portugal is een nog redelijk tot goed ontwikkeld forensisch land, en dat uit zich vaak evenredig aan corps. Krijg altijd het gevoel dat mensen denken dat portugal kwa onderzoek minder ontwikkeld is ofzo
Ik denk ook politiek, zoals het hele zaakje al geweest is.

Verder dat dit bloed niet van der was, is toch al langer bekend, en logisch bloed in hotelkamer is niet echt een vreemd fenomeen.

Gaat nu verder lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:55

Toch is alles mogelijk, zoals de zaak van Lindy Chamberlain, ook zij was onterecht veroordeeld en heeft zelfs jaren moeten vechten voor haar onschuld. Er was geknoeid met forensisch bewijs, tot jaren later resten van de kleding van haar dochter in een dingo hol gevonden werd. Zij is nooit in ere hersteld. Heel Australie geloofde in haar schuld, is een flinke mediahype geweest.

Interessant om het verhaal van haar te lezen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:24

Dat betekent niet dat dit nu ook is, omdat het eens gebeurd is Lachen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:27

russel schreef:
Toch is alles mogelijk, zoals de zaak van Lindy Chamberlain, ook zij was onterecht veroordeeld en heeft zelfs jaren moeten vechten voor haar onschuld. Er was geknoeid met forensisch bewijs, tot jaren later resten van de kleding van haar dochter in een dingo hol gevonden werd. Zij is nooit in ere hersteld. Heel Australie geloofde in haar schuld, is een flinke mediahype geweest.
Interessant om het verhaal van haar te lezen.

Ik ken het verhaal. Maar ik kan me niet herinneren dat er geknoeid was met het forensisch bewijs. Men vond het gewoon geen geloofwaardig verhaal, dat de dingo het kind had gepakt. Ze had de schijn gewoon tegen zich. Het recht werkt daar gewoon zo; quilty untill proven innocent. Gelukkig is het in Europa zo, dat er voldoende bewijs moet zijn om iemand te veroordelen. En dat is maar goed ook.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 23:17

Jee, dat is tig jaar geleden gebeurd, we zijn toch echt wel uit het stenen tijdperk wat forensisch onderzoek betreft. EN toevallig ligt het forensisch onderzoek wat betreft de zaak Maddie in BIRMINGHAM (ENGELAND), in het meest geavanceerde lab van Europa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 07:47

Dan ken je het verhaal niet, de clou van het verhaal is dat niemand haar geloofde, de media haar afmaakte, de politie haar niet geloofde, haar onbeschoft behandelde en speculaties naar buiten bracht. Ze is veroordeeld, heeft nog jaren door gevochten en uiteindelijk kwam dan het bewijs. Ze is nooit in ere hersteld, niemand wilde er nadien nog op terugkomen, wat natuurlijk schandelijk is.

Het forensisch bewijs was rode verf in haar auto. Er moest immers een veroordeling komen. Zij zelf ziet veel overeenkomsten met deze zaak en heeft er over geschreven, vandaar dat ik het ook aanhaal, echter in het begin van het topic refereerde ik er al naar. Ik had het verhaal meegekregen van een vriendin die daar toendertijd een rondreis aan het maken was en er vol van was.

Katiavl, juist omdat het ooit zo is gebeurd, ook de moeder van dat andere meisje werd verdacht, kan het nu ook zo zijn gebeurd.

Babootje er was wel geknoeid met forensisch bewijs. Pas toen de resten van kleding in een dingohol jaren later werd gevonden, was het ultieme bewijs geleverd.

De grootste fout van een onderzoek is de tunnelvisie die dus door enkelen in dit topic flink aanwezig is. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 07:48

Lusitana schreef:
Jee, dat is tig jaar geleden gebeurd, we zijn toch echt wel uit het stenen tijdperk wat forensisch onderzoek betreft. EN toevallig ligt het forensisch onderzoek wat betreft de zaak Maddie in BIRMINGHAM (ENGELAND), in het meest geavanceerde lab van Europa.

Dat lab heeft het bewijs geleverd dat het DNA niet van Maddie is, dus we tasten nog steeds in het duister.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:49

Tunnelvisie? Vind echt wel leuk dat je telkens weet hoe een persoon denkt. Hier halen ze genoeg mogelijke oplossingen, en meerdere mogelijkheden aan. Zelfs paar keer de onschuld, beide richtingen denken, niet geforceerd op onschuld, of schuld.
Lijkt me niet echt tunnelvisie, vanaf het moment dat je weet hoe andere denken, is het vaak tijd om ook eens te kijken naar je eigen denkwijze.

En we weten zowiezo waarschijnlijk niet eens de helft van de bewijzen dat ze hebben, of wat er speelt. En geknoei vind je in elke zaak, maar dan genoeg het blijven mensen die bezig zijn. Die zijn ook niet perfect, een moordzaak, vermissingszaak is telkens uniek en kan je niet met elkaar vergelijken Lachen

En verf is een mooi forensisch bewijs
Laatst bijgewerkt door lesilla op 05-10-07 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:54

Ja, tunnelvisie! Ook zonder bewijs MOET Kate volgens velen in dit topic de schuldige zijn omdat ze anders reageert dan die mensen zelf zouden hebben gedaan.

In plaats dat er op alle mogelijke manieren gekeken wordt, wordt er alleen maar gekeken hoe Kate genageld kan worden. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden....

Dat er nog geen lijk is gevonden wil niet zeggen dat het kind niet levend gevonden kan gaan worden. Ook die mogelijkheid moet nog steeds aanwezig zijn, een ontvoering moet ook nog steeds in de gedachten aanwezig zijn, al is het via een ontslagen kindermeisje van maanden terug. Wie is zij?, welke kontakten heeft zij...?, ook die mogelijkheid is er. Maar ook dat werd onmiddellijk van tafel geveegd. Omdat de roddelpers er nog niet van gehoord had? Omdat Kate er om wat voor reden niet over gesproken had, wellicht wel geen idee had dat dat in dat meisje leefde? Nee, Kate is schuldig!! Die tunnelvisie. Wellicht ook wel die tunnelvisie bij de politie?? Heel makkelijk hoor om in een onderzoek in een tunnelvisie te komen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:13

gaan we weer....

er word gespeculeerd in dit topic, jij wil perse dat kate onschuldig is, terwijl het toch een redelijk logische oplossing zou zijn.

we weten het allemaal niet hier...ik mag toch aannemen dat we allemaal hopen dat maddie levend gevonden word.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:16

Is er trouwens al wat nieuws in het nieuws Tong uitsteken gekomen lusitana

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:17

Nee ik wil niet per se dat Kate onschuldig is, ik stoor mij aan het per se schuldig verhaal zonder dat er ook maar een echt bewijs is. En alles wat ook als optie geopperd wordt, mag niet gezegd worden. Alles moet wijzen naar Kate.

Dit is een Kate-is-schuldig topic en we moeten zoveel mogelijk krantenbewijs bij elkaar zoeken om alle verdachtmakingen te harden.
Misschien moet de titel van het topic veranderd worden, dan is het duidelijk. Praten we niet meer over een mogelijke ontvoering, zoals de titel aangeeft. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:21

Ik ben het wel met russel eens, als je iets anders oppert of een andere kant laat zien wordt je van aanvallen beschuldigd of door het scherm getrokken.

Een rechercheur wordt niet zomaar om politieke redenen van een zaak gehaald, zeker niet als je toch mag aannemen dat de beste man de job gekregen heeft wegens het internationale karakter van deze zaak.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:28

russel schreef:
Dan ken je het verhaal niet, de clou van het verhaal is dat niemand haar geloofde, de media haar afmaakte, de politie haar niet geloofde, haar onbeschoft behandelde en speculaties naar buiten bracht. Ze is veroordeeld, heeft nog jaren door gevochten en uiteindelijk kwam dan het bewijs. Ze is nooit in ere hersteld, niemand wilde er nadien nog op terugkomen, wat natuurlijk schandelijk is.

Het forensisch bewijs was rode verf in haar auto. Er moest immers een veroordeling komen. Zij zelf ziet veel overeenkomsten met deze zaak en heeft er over geschreven, vandaar dat ik het ook aanhaal, echter in het begin van het topic refereerde ik er al naar. Ik had het verhaal meegekregen van een vriendin die daar toendertijd een rondreis aan het maken was en er vol van was.

Katiavl, juist omdat het ooit zo is gebeurd, ook de moeder van dat andere meisje werd verdacht, kan het nu ook zo zijn gebeurd.

Babootje er was wel geknoeid met forensisch bewijs. Pas toen de resten van kleding in een dingohol jaren later werd gevonden, was het ultieme bewijs geleverd.

De grootste fout van een onderzoek is de tunnelvisie die dus door enkelen in dit topic flink aanwezig is. Knipoog

Dan ken je het verhaal niet??? Ken de zaak. Over gelezen. Keer op Discovery gezien. Vertel es wat en hoe was er dan met bewijs geknoeid? Rode verf in een auto vind ik geen knoeien met bewijs. We zijn idd inmiddels wel uit het stenen tijdperk als we het over forensisch onderzoek hebben,
Het is overigens jammer dat de McCanns de plaats delict zo hebben bevuild met al hun vrienden die meteen met zijn allen in de kamer stonden.
Dat Kate ook zonder bewijs moet worden veroordeeld volgens dit topic vind ik een onterechte bewering. Ik denk dat jij zelf last hebt van tunnelvisie hebt. Je wilt beslist niet horen dat ook de ouders schuldig zou kunnen zijn. Ik houd in ieder geval alle opties open. Heel vervelend dat de aandacht zich ook richt op hen. Maar gezien de gevonden sporen is het meer dan logisch dat zij ook in het onderzoek worden meegenomen.

De zaak van Lindy Chamberlain was uniek. Helaas gebeurt het vaker dat mensen onterecht vastzitten. Dat de ouders van Maddie niet al veroordeeld zijn, hebben ze juist te danken aan het feit dat men het sluitend bewijs nog niet heeft gevonden. Zijn ze onschuldig, dan komt dat bewijs er ook niet.

Het verhaal van het ontslagen kindermeisje? van tafel geveegd? Als je zegt dat de Portugese politie dat spoor al heeft onderzocht en op niets is uitgelopen. Kom nou. Dat is wel erg kort door de bocht.

Nee echt hoor Russel, de tunnelvisie zit bij jou

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:38

russel schreef:
Lusitana schreef:

Dat lab heeft het bewijs geleverd dat het DNA niet van Maddie is, dus we tasten nog steeds in het duister.

Ik geloof dat je het DNA gedeelte in dit topic over het hoofd gezien hebt??? Over tunnelvisie gesproken!!!
Het lab heeft bewijs geleverd dat het DNA overeenkomt met dat van Maddy (88%) Bij de gebruikte (LCN) techniek kan het percentage niet veel hoger zijn, omdat je niet alle markers goed kunt vergelijken. Daarom kan het DNA dus ook van de tweeling zijn. Mogelijk zijn ze bezig met het verrichten van meer testen om dat uit te sluiten en dat kan wel ff duren en misschien lukt dat ook niet. Geen idee.
Feit blijft dat ze - gezien de hoeveelheid haar en lichaamssappen die zijn gevonden - ofwel Maddie of wel 1 van de andere kinderen in de kofferbak van de auto moeten hebben gestopt (IN DE RUIMTE WAAR NORMAAL HET RESERVEWIEL LIGT). Daar stop je ook geen spullen als je gaat verhuizen.
Van jou mogen we dat niet vreemd vinden. Neee, Kate en Gerry MOETEN onschuldig zijn.

Ik weet t iig niet. Jij blijkbaar wel.
Ik denk dat Maddie (helaas) niet meer leeft. Ik hoop iig dat zij en de dader(s) worden gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:39

Babootje 88% zegt helemaal niets, kan van Kate zelf zijn, van de tweeling. Het zegt dus niets.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:47

faye schreef:
Ik ben het wel met russel eens, als je iets anders oppert of een andere kant laat zien wordt je van aanvallen beschuldigd of door het scherm getrokken.
Een rechercheur wordt niet zomaar om politieke redenen van een zaak gehaald, zeker niet als je toch mag aannemen dat de beste man de job gekregen heeft wegens het internationale karakter van deze zaak.

Nou, als een minister zich ermee bemoeid dan heeft het wel een politieke lading. Een ontslag van een incompetente rechercheur wordt echt niet op dat niveau geregeld. Blijkbaar hecht Portugal aan goede betrekkingen met Engeland.

Overigens heb ik zowel pro's als contra's laten horen en heb ik niet het gevoel ooit "van t scherm" te zijn getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:47

Haha, vast, we zullen zien Vork

Maar Kate is nog steeds onschuldig bij mij..daarentegen zijn ze bij jouw wel schuldig, waarom zitten ze dan ondertussen nog niet in de gevangenis??

Ik kan me een laat gedateerd krantenartikel herinneren dat er gezegd werd dat het bloed, dus DNA in de slaapkamer niet van Maddy is, is ergens in dit topic, ga ik nu niet terugzoeken. Dat Kate uren is verhoord door de Portugese politie als GETUIGE en niet als VERDACHTE.
Over die gehuurde auto zijn nog onduidelijkheden. Als het aan jouw ligt is dat bewijs al rond, maar dat is het kennelijk niet. Er missen stukjes, stukjes die de media niet kent en weet, wat dus aan elkaar gespeculeerd wordt om een mooi verhaal te krijgen. Meteen wordt er aangenomen dat er een volledig kind in dat gat is gestopt, kan het ook op een andere manier daar zijn gekomen, het zijn immers sporen. Wie bewijst dat dat Kate is geweest en dus daar gaan we weer.

Vertel eens Babootje, hoe ver zijn we nu, hoe ver is de bewijsvoering omtrent Kate al gevorderd? Is het nog dat ene kleine dingetje dat nog niet is gevonden tegen haar, maar overweldigend bewijs dat ze het wel heeft gedaan, losstaand van het feit dat ze altijd zo raar reageert, dat ze zo fel om zich heen roept via de media, die media die haar nog steeds garandeerd dat ze niet zonder overweldigend bewijs achter de tralies gaat. Dat stoort de meesten, ik wil graag onomstotelijk bewijs zien. Knipoog

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:48

faye schreef:
Babootje 88% zegt helemaal niets, kan van Kate zelf zijn, van de tweeling. Het zegt dus niets.

Nee, kon niet van Kate zelf zijn alleen maar van de tweeling. 88% kun je echt niet niks noemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:50

Babootje schreef:
faye schreef:

Nou, als een minister zich ermee bemoeid dan heeft het wel een politieke lading. Een ontslag van een incompetente rechercheur wordt echt niet op dat niveau geregeld. Blijkbaar hecht Portugal aan goede betrekkingen met Engeland.

Overigens heb ik zowel pro's als contra's laten horen en heb ik niet het gevoel ooit "van t scherm" te zijn getrokken.

Babootje kennelijk neem je nu aan dat het op die manier geregeld wordt, is dat niet wat je graag zo wilt zien omdat een andere mogelijkheid niet in je straatje past?

Je kunt toch geen politieke redenen aanvoeren om een goede betrekking te onderhouden als je iemand onder verdenking wil laten veroordelen? Dan moet je toch met echte harde bewijzen aan komen? Hoezo politiek, dat zijn gewoon Verdragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:52

Babootje schreef:
faye schreef:

Nee, kon niet van Kate zelf zijn alleen maar van de tweeling. 88% kun je echt niet niks noemen

Nee, ik heb het over een ander artikel, niet deze aanname, die is al van een tijdje daarvoor. Daarin werd gezegd dat het niet van Maddie is.

Omdat er gewoon nog niets is, moet er nog steeds van ontvoering uit gegaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:52

Babootje schreef:
faye schreef:

spuugdoekje/speentje van de tweeling? Het is zeker geen 100% match.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:53

russel schreef:
Haha, vast, we zullen zien Vork

Maar Kate is nog steeds onschuldig bij mij..daarentegen zijn ze bij jouw wel schuldig, waarom zitten ze dan ondertussen nog niet in de gevangenis??

Larie in apenkool, zegt dus helemaal niks. Soms kan dat pas na vier jaar..... Tis de moeilijkheid van de misdaad die dat bepaald, en zeker dit kan ik geloven dat het langer duurt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:53

Babootje schreef:
faye schreef:

Als een rechercheur goed is wordt deze absoluut niet van de zaak gehaald. Zeker gezien de importantie van de internationale betrekkingen moet de beste man op de zaak. Juist een reden om iemand niet van de zaak te halen. Hoogstens een spreekverbod opleggen.