IMANDRA schreef:Gnome schreef:Nouja blijkbaar zijn de verschillen te groot om tot een compromis te kunnen komen. Dat kunnen zij beter beoordelen dan ik. Anders zouden D66 en Forum ook prima samen kunnen werken bijv. Of een SGP.
Dat is helemaal niet bekeken. Daar gaat Yesilgöz vanuit maar er is helemaal geen poging gedaan om dichter bij elkaar te komen. Alleen een verkenningsgesprek waarbij het niet verder ging dan campagne praat vanuit de VVD. Geen oprechte “nou als jij x wil opgeven dan ben ik bereid y op te geven, want ik wil mijn kiezers graag z geven.”
En zo extreem is het niet —de partijen hebben praktisch gezien al eens 4 jaar samengewerkt in een kabinet. Dus dan zullen de verschillen niet onoverkomelijk zijn, gezien het Rutte wel was gelukt. FvD is echt een ander verhaal. Andere redenen om niet mee samen te werken ook…
Inderdaad. En vergeet niet dat intern de vvd het ook hier niet mee eens was. Verschillende regionale leden hebben zich uitgesproken, jong vvd was het hier niet mee eens en ook een nationaal lid (naam even kwijt) vond dat tijdens de campagnetijd dat Yeşilgöz dit niet zo hard moest roepen.
Ja nu blijven ze erbij. Maar het had nooit beloofd moeten worden, vvd zet hiermee zich op dezelfde voet als een populistische partij. Kom uit een trouwe vvd familie maar zij stappen nu allemaal tijdelijk over naar d66 omdat ze dit niet fatsoenlijk vinden.
Ze zijn alleen maar bezig met de volgende verkiezingen maar ze moeten eens uit de verkiezingshouding komen en fatsoenlijk regeren.
. FvD is echt een ander verhaal. Andere redenen om niet mee samen te werken ook…