Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Waar betaald ie dat van dan?
Goede keuze Anjali! Beheer van de wolf was voor mij ook een belangrijke.
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Waar betaald ie dat van dan?
Goede keuze Anjali! Beheer van de wolf was voor mij ook een belangrijke.
Mijn Syrische buurman werkt / verdient meer dan ik… met hem vele anderen. En zij die niet kunnen werken krijgen een uitkering. Net als de autochtone Nederlanders. Die trouwens ook urgentie krijgen als ze dakloos zijn.
De meeste uitkeringen van de overheid gaan nog steeds naar Nederlanders hoor.
Elisa2 schreef:Nee hoor, gewoon in balans zijn met wat er binnen komt..wat er binnen komt eerst goed begeleiden naar integratie, werken, huis etc. En dan pas weer meer mensen laten binnenkomen, nu loopt alles in de soep omdat er teveel aanwas is en dat gaat ten koste van iedereen.
En dat weet de politiek natuurlijk ook maar al te goed, daarom staat dit bij alle partijen op de agenda.
Saga schreef:Daarom ben ik het overigens ook mee eens, dat de begeleiding richting een goede toekomst beter moet.
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Nee hoor, gewoon in balans zijn met wat er binnen komt..wat er binnen komt eerst goed begeleiden naar integratie, werken, huis etc. En dan pas weer meer mensen laten binnenkomen, nu loopt alles in de soep omdat er teveel aanwas is en dat gaat ten koste van iedereen.
En dat weet de politiek natuurlijk ook maar al te goed, daarom staat dit bij alle partijen op de agenda.
Ja en wat jij noemt is vooral wat linkse partijen als oplossing bedacht hebben…

Esaqar schreef:Hoe weet jij dat ik niet heb gespaard?
Op mijn 15e begonnen met een bijbaantje bij de Lidl. Toen ik 18 was BBL gaan doen en 24-uur bij de Lidl. Toen ik 20 was 38 uur gaan werken en sinds 2 jaar werk ik +/- 50 uur. (Ben nu ook aan het werk). Voor sociale huur kom ik niet aan aanmerking. + Waar betaald Achmed die sociale huur van dan?
In je eentje kan je met geluk zo'n 2 ton lenen wat betekend dat ik 150.000 euro gespaard moet hebben. Lijkt me wat overdreven in je eentje als je ook nog een sociaal leven en hobby's wil hebben.
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Ja dus ze krijgen alles..zonder er ooit voor gewerkt te hebben.
Dus Nederlands mensen die niet werken mogen ook geen sociale huurwoning?
Die krijgen namelijk net zo goed alles.
MarlindeRooz schreef:Esaqar schreef:Hoe weet jij dat ik niet heb gespaard?
Op mijn 15e begonnen met een bijbaantje bij de Lidl. Toen ik 18 was BBL gaan doen en 24-uur bij de Lidl. Toen ik 20 was 38 uur gaan werken en sinds 2 jaar werk ik +/- 50 uur. (Ben nu ook aan het werk). Voor sociale huur kom ik niet aan aanmerking. + Waar betaald Achmed die sociale huur van dan?
In je eentje kan je met geluk zo'n 2 ton lenen wat betekend dat ik 150.000 euro gespaard moet hebben. Lijkt me wat overdreven in je eentje als je ook nog een sociaal leven en hobby's wil hebben.
Ahmed werkt vaak gewoon? En anders krijgt hij een uitkering waar jij ook recht op hebt.
En dat jij geen huis kan kopen heeft echt niks te maken met het asielbeleid. Maar met hoe rechts omgegaan is met het woningtekort.

Esaqar schreef:MarlindeRooz schreef:
Ahmed werkt vaak gewoon? En anders krijgt hij een uitkering waar jij ook recht op hebt.
En dat jij geen huis kan kopen heeft echt niks te maken met het asielbeleid. Maar met hoe rechts omgegaan is met het woningtekort.
"vaak"
Waarom zou hij recht hebben op een uitkering wanneer hij daar nooit wat voor heeft gedaan?
Ik heb inmiddels duizenden euro's aan belastinggeld betaald (en dat doe ik helaas nog steeds) maar wordt nog steeds vanuit alle kanten genaaid.
@Saga, naja of mensen die niet in dezelfde situatie zitten kunnen zich niet voorstellen hoe k*t deze situatie is.
Esaqar schreef:@Saga, naja of mensen die niet in dezelfde situatie zitten kunnen zich niet voorstellen hoe k*t deze situatie is.