Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:37

Ik weet dat een 3-wieler scootmobiel een heel stuk minder stabiel is dan een 4-wielige en wat weegt een beetje Berner Sennen??? 40 kilo ??

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:44

Hond aan scootmobiel is een andere discussie, lijkt me. In dit geval is dat niet zo relevant want de combi hond-aan-scootmobiel in wolvenland is (nog) geen hot topic.

Als je hond los is, kan hij ook dodelijk gewond raken, een wolf is vele malen sneller dan een Berner, en vele malen sneller dan verreweg de meeste huishonden. En hond aan de lijn kan ook dodelijk gegrepen worden want de bijtkracht van een wolvenkaak is vele malen groter dan die van een hond.

Verder: het was binnen de bebouwde kom, begrijp ik? Daar verwacht je toch (nog) geen wolf? Tijdstip verbaast me wel een beetje, 05.30 las ik ergens?

Kinke

denk nog wel een stuk zwaarder. Onze vorige hond was een Mastin Espanol, niet eens heel groot voor het ras, die woog al 65 kilo. Zo'n Berner Sennen zal toch wel 50 kilo wegen?

cursebreaker

Hoe meer je erover nadenkt hoe meer je wel kunt begrijpen waarom op zo'n moment toch die keuze word gemaakt. En ze hebben inderdaad zeker geluk gehad allemaal zo. Als er eenmaal zo'n confrontatie is, kan het gewoon heel snel fout gaan. Ik vind het ook echt schrijnend om te zien hoe rap dit soort verhalen zich nu opvolgen qua frequentie of het is door hetgeen wat met Daisy is gebeurd ook dat er nu meer focus op ligt. Met ook het verplaatsen van de wolven, kun je ook niet in elke regio zeggen; ik ga daar niet meer heen met de hond... soms zijn ze ineens ook daar waar je ze niet verwacht natuurlijk. Heel lastig, zeker met de toename van het aantal wolven door de jaren heen. Straks zijn er denk ik nauwelijks nog gebieden waar het wolf vrij zal zijn. Gelukkig zijn een groot deel van de wolven qua gedrag niet zo gevaarlijk zoals deze enkeling nu, maar ze moeten wel echt eens op de proppen gaan komen met een fatsoenlijk beleid/management/aanpak en het liefst gisteren al.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:49

Hoe komen jullie aan 2 vrouwen? De persoon in de scootmobiel kan ook een man zijn toch?
Niet dat dat wat uitmaakt, maar toch.

En aan de hand van je eigen karakter weet je wel wat je eerder doet en wat niet.
Nee niet zeker, dat is waar, maar geeft wel een indicatie.
Ik ben van het erop af gaan en later bedenken: was niet slim niet...

Ben ook wel eens op een grommende hond af gegaan, ook type berg hond.
Ook op een bouvier.
En had toen niets bij om te meppen.

Naar inbrekers gelopen en op heterdaad betrapt.

En als ik buiten in het donker wat hoor ga ik ook naar buiten terwijl vriendlief ligt te ronken.

Maar je word ook geen beveiliger ials je karakter is om achter een boom te gaan staan bij onraad :P

Dat ben IK.
En nee zit niet in een scootmobiel, das waar, maar denk niet dat dit mijn karakter veranderd met de info die IK heb.

Dus jullie kunnen er over doorzagen dat je dat niet mag zeggen, wij mogen ook zeggen dat je dat net zo min over ons kan zeggen.

En niemand geeft de vrouw de schuld, die dat wel doet heeft zelf die gedachte.... hou die ook bij jezelf.
Dat is jou/jullie manier van denken, zoals je waarschijnlijk ook anders handelt.
Dat is niet de gedachte van de mensen die zeggen IK had:
En geen van beide gedachtes/handelen is fout, wel anders

edit: en dat is het laatste wat ik er over zeg, want vind het het geneuzel....
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 11-09-25 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:11

Ik had ook gemept om mijn honden te beschermen. Maar afgezien van of hun handelingen verstandig waren…. een aanval op een aangelijnde hond in de bebouwde kom. Ik heb dit echt even tot me door moeten laten dringen. Het is onbegrijpelijk dat het zo ver komt en dat er geen maatregelen genomen worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:17

Ik vind het prachtig dat de dame die wolf een mep met haar fietspomp heeft kunnen geven.
Echt geweldig gedaan!

Maar het is toch van de zotte he, zo kwetsbaar in je scoot mobiel je nu ook bent

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:20

Met mijn scootmobiel zou ik een sitting duck zijn, ik ben volgens mij vooral blij voor diegene dat de hond het doelwit was en niet de persoon zelf. Wat ontzettend eng lijkt mij dat...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:21

Ik raapte vandaag 2 stenen op vanaf het bospad.
Idd voor eventuele munitie.
Toen ging het ook door mn hoofd, wat nou als dat de wolf juist triggert om aan te vallen.

Nou ben ik niet de meest accurate gooier, met sneeuwballen moet degene naast mijn doel meer oppassen dan mijn doel zelf.
Dus ik gok dat ik niet eens in de buurt kom.

Maar die gedachte ging wel door mn hoofd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:25

Hoe vaak gooi je in Nederland tegenwoordig nog met sneeuwballen :) (iig te weinig om accuraat te leren gooien).
Nu zijn er mensen met weinig en een beter balgevoel, maar ga gewoon eens oefenen door stenen te gooien. Misschien krijg je er meer feeling door en voel je je daarbij prettiger.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:26

Of met knikkers, want die blijven gelijk van gewicht.
Maar of dat zo makkelijk is op bewegend doel?

Vroeger wel gedart en die 180 viel ook niet mee :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:32

Ik kreeg vanmiddag een helder idee toen ik een kunststof weidepaaltje zag wat ergens stond waar die niet hoorde....
Ik ga morgen eens kijken of ik de openingen voor het lint/draad er af kan zagen en dan bovenaan een flexibel handvat er op kan zetten. Dan heb ik toch een mooie stok met metalen punt van 1.50 mtr 8-)
Een soort van Nordic Walking stok in XL-versie :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:37

Onze regering ziet het probleem nog steeds niet -:(-

https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2025/ ... h3G6krPerw

[quote]
meerderheid voor het controversieel verklaren van oa deze onderwerpen;
Daarnaast zijn door de Kamer diverse natuuronderwerpen op de lange baan geschoven. Het gaat onder meer om het verlagen van de beschermde status van de wolf...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:43

Niemand wil er zijn vingers nu nog aan branden... kan stemmen kosten 8-)
Volgens mij kunnen ze beter tot prinsjesdag 'in reces'...en dan weer tot de verkiezingen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:46

Alles op de lange baan. Laat het platteland maar verrekken.
Anderzijds, heel goed zo vlak voor de verkiezingen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:46

DubbelFun schreef:
Niemand wil er zijn vingers nu nog aan branden... kan stemmen kosten 8-)
Volgens mij kunnen ze beter tot prinsjesdag 'in reces'...en dan weer tot de verkiezingen.

Ze zijn te stom om ook maar in de gaten te hebben, dat deze manier van opstellen ze juist stemmen kost.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:53

Ik ben iig wel benieuwd waar de kieshulpprogramma's zo op uitkomen ??

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:54

Ik zag de laatste dagen ook al op andere vlakken moties voorbij komen.
En mijn stem gaat nog steeds naar BBB

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:08

Ook het CDA lijkt een stevige anti-wolf (als in goed beheren) agenda te hebben.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 18:47

Citaat:
11 september 2025/Nieuwe Oogst
Nederland nog langer op slot en verlaging beschermde status wolf zal nog langer op zich laten wachten.
Een falende overheid die de burgers niet beschermd
---
De Tweede Kamer blokkeert een verdere behandeling van een reeks landbouwdossiers door demissionair minister Femke Wiersma en demissionair staatssecretaris Jean Rummenie van het ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur. De landbouwcommissie stemde donderdag in meerderheid voor het controversieel verklaren van deze onderwerpen.
Grote dossiers die nu tijdelijk of voor langere termijn niet verder worden behandeld, zijn het Convenant dierwaardige veehouderij, het vervangen van de kritische depositiewaarde in de stikstofwet, een grondgebonden melkveehouderij, een nieuwe derogatie en de verdere uitwerking van het agrarisch natuurbeheer.

Daarnaast zijn door de Kamer diverse natuuronderwerpen op de lange baan geschoven. Het gaat onder meer om het verlagen van de beschermde status van de wolf, de jacht en het faunabeheer. Ook voorstellen over kraamkooien, oneerlijke handelspraktijken en genetische veredelingstechnieken zijn controversieel verklaard.
Niet hoog gespannen

Na het stikstofdebat van woensdag werd al duidelijk dat veel partijen weinig vertrouwen hebben in het beleid van Wiersma. De verwachtingen over de stikstofplannen die op Prinsjesdag worden gepresenteerd, zijn dan ook niet hoog gespannen. Dat de Kamer de bewindsvrouw nu grotendeels buitenspel zet, komt dan ook niet als een verrassing.
De controversieel verklaring geldt in ieder geval tot het aantreden van de nieuwe Tweede Kamer op donderdag 6 november. In de nieuwe samenstelling kan besloten worden dossiers weer van de lijst met controversiële onderwerpen te halen. Demissionair minister Wiersma kan er dan ook weer meer verder.

De plannen van de ministeriële commissie Economie en Natuurherstel die op Prinsjesdag worden gepresenteerd, worden nog wel onderwerp van een Kamerdebat. Deze wordt op korte termijn nog ingepland.

https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2025/ ... OYWuwqTODA

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1JvhEa ... tid=wwXIfr

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:15

Kinke schreef:
Little_Gift schreef:
Ook niet bijster slim om hem dan maar los te laten en het op zijn eentje te moeten rooien...

Ze waren goed bezig met de wolf afweren, de hond dan maar "voor de wolven gooien" door die er alleen op weg te laten rennen, is echt niet slim.

Plus, we moeten ook niet vergeten dat er ook mensen zijn die héél graag aandacht krijgen door te claimen dat ze geconfronteerd werden door een wolf of slachtoffer werden van verlies/aanval door een wolf.

Helaas zijn 90% van de meldingen wel echt natuurlijk maar die 10% die het doen voor de aandacht en het perse op een wolf claimen, mogen we ook niet vergeten.

mooi voorbeeld van de schuld op die vrouw schuiven
en opmerkingen als: ik zou de hond nooit hebben losgelaten, ik snap niet waarom ze die hond hebben losgelaten….allemaal onnodig om te zeggen. Je was er niet bij, je weet niet eens wat je zelf zou hebben gedaan. Er stond gewoon een 2de persoon bij die de wolf probeerde te verjagen, wat dus blijkbaar geen enkel resultaat gaf

Euh how about "die vrouw een tip geven voor de volgende keer of mensen in het algemeen de tip geven voor een volgende keer om je hond toch echt niet los te laten" ipv de schuld steken op???

Interpreteer jij het hoe jij wil maar hang er geen waardeoordeel aan die NIET klopt!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:20

Midden in Zuidbroek! Daar hoort zo'n wolf niet te lopen. Het is niet aan de rand van de kroondomijnen ofzo. Dan zou ik het uitstapje van de wolf misschien nog iets kunnen snappen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:22

Little Gift, je geeft toch echt zelf een waarde oordeel….'niet bijster slim om hem los te laten….'
En wat hebben 'mensen die heel graag aandacht krijgen door te claimen dat ze geconfronteerd worden met een wolf…..' met het verhaal van deze persoon te maken? Heeft deze persoon dan een verhaal verzonnen voor aandacht?
Waar geef jij dan de tip dat mensen hun hond de volgende keer niet moeten loslaten? Ik zie geen tip. En ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in Nederland stikt het van de info dat je je hond moet aanlijnen. En in dit geval kon de hond dus helemaal niks meer beginnen omdat deze helemaal strak gedraaid zat aan de lijn. Dus volgens jou was de hond loslaten niet bijster slim (dom dus?). Ik zie juist allemaal oordelen in jouw reactie
Laatst bijgewerkt door Kinke op 11-09-25 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:22

Anne_GTI schreef:
Midden in Zuidbroek! Daar hoort zo'n wolf niet te lopen. Het is niet aan de rand van de kroondomijnen ofzo. Dan zou ik het uitstapje van de wolf misschien nog iets kunnen snappen.

Vandaar dat ik eerder al zei " we moeten ook opletten voor de 10% mensen die gewoon heel graag willen dat alles perse een wolf is"...

Ik denk dat dit hier misschien wel zo'n geval kan zijn dat het niet echt een wolf was maar erop leek, zeker in het donker.

Edit: quote toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 11-09-25 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:23

Kinke schreef:
je geeft toch echt zelf een waarde oordeel….'niet bijster slim om hem los te laten….'
En wat hebben 'mensen die heel graag aandacht krijgen door te claimen dat ze geconfronteerd worden met een wolf…..' met het verhaal van deze persoon te maken?
Waar geef jij dan de tip dat mensen hun hond de volgende keer niet moeten loslaten? Ik zie geen tip. En ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in Nederland stikt het van de info dat je je hond moet aanlijnen. En in dit geval kon de hond dus helemaal niks meer beginnen omdat deze helemaal strak gedraaid zat aan de lijn. Dus volgens jou was de hond loslaten niet bijster slim (dom dus?). Ik zie juist allemaal oordelen in jouw reactie

Zoals gezegd: dat is JOUW interpretatie.