Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:33

Met wat ik lees en wat Marco zelf toegeeft - al hoewel hij zoals hij zelf zegt geen seksuele bedoelingen heeft gehad - is hij m.i. wel te ver gegaan.
Kan zijn dat zo'n meisje best verliefd op hem is geweest. Maar ook al gaat zo'n meisje uit zichzelf op zijn schoot zitten om 'te knuffelen' ga je m.i. wel een grens over.

BeFunny

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:36

Dat ligt eraan hij was een soort vader figuur. En die knuffelen wel eens met hun dochters.
Hij vond zelf trouwens ook dat hij te ver is gegaan met haar volgens mij maar dat weet ik niet meer. Omdat hij wist van haar gevoelens maar hij heeft haar willen steunen niets meer dan dat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:39

BeFunny schreef:
Dat ligt eraan hij was een soort vader figuur. En die knuffelen wel eens met hun dochters.
Hij vond zelf trouwens ook dat hij te ver is gegaan met haar volgens mij maar dat weet ik niet meer. Omdat hij wist van haar gevoelens maar hij heeft haar willen steunen niets meer dan dat.

En nu is het allemaal de schuld van het meisje...

"Borsato ontkent dat hij ooit haar borsten heeft aangeraakt. Hij zegt dat het meisje grote borsten had, waarmee ze "te koop liep". Petsen op de billen waren "de mores van het gezin", zegt Borsato. Hij vond het raar, maar deed toch maar mee."

"Ik heb haar nooit bij mij op schoot uitgenodigd", zegt Borsato. "Het was het meisje dat continu het contact met mij zocht." De moeder zei dat er steeds mensen bij de zanger op schoot zaten."

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:42

In dat geval had hij als volwassen vent ook kunnen zeggen: "Nee, dit gaat te ver." maar deed hij ook niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:43

De aangiften die in het kader van The Voice Kids zijn gedaan zijn van dezelfde aard. Het ging daarbij vooral om betasten van borsten en billen. Maar daarvan zijn geen getuigen en is te weinig bewijs gevonden.
Bij dit meisje wel. Deskundigen hebben geoordeeld dat het dagboek van het meisje authentiek is.
Ik vind zijn verdediging erg zwak overkomen. Als je het in zijn totaliteit bekijkt zie je wel een patroon.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:43

Er zijn blijkbaar ook telefoongesprekken tevoorschijn gekomen. Ik ben benieuwd wat die toevoegen aan het proces.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:44

Babootje schreef:
BeFunny schreef:

"Borsato ontkent dat hij ooit haar borsten heeft aangeraakt. Hij zegt dat het meisje grote borsten had, waarmee ze "te koop liep". Petsen op de billen waren "de mores van het gezin", zegt Borsato. Hij vond het raar, maar deed toch maar mee."

"Ik heb haar nooit bij mij op schoot uitgenodigd", zegt Borsato. "Het was het meisje dat continu het contact met mij zocht." De moeder zei dat er steeds mensen bij de zanger op schoot zaten."

Nu na al die tijd kan ik mij voorstellen dat hij nu uit machteloosheid ook van zich af bijt. Mannen zijn ook mensen hè.

Ik begrijp ook best dat zo'n meisje verliefd is geweest en zich aan de kant geschoven voelde. Maar als er niks gebeurd is moet je dit iemand niet aan doen. Ze is nu ouder en wijzer. Dus als er niks gebeurd is dan mag dat heel duidelijk gemaakt worden en dan mag madam van mij best op de blaren zitten. Hoe haal je het in je hoofd zeg om zover te gaan.

Persen op de billen vind ik niet ok. Maar dat gebeurde daar dus bij die mensen aan de lopende band? Onder toeziend oog van de ouders van het meisje?
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 28-10-25 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:46

Het wordt wel erg nu hoor.... Nu is het ook de schuld van de moeder... Het is de schuld van iedereen behalve van hem. Hij kan beter zijn mond houden nu. |o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:47

Babootje schreef:
BeFunny schreef:

Nu na al die tijd kan ik mij voorstellen dat hij nu uit machteloosheid ook van zich af bijt. Mannen zijn ook mensen hè.

BeFunny schreef:
Ik begrijp ook best dat zo'n meisje verliefd is geweest en zich aan de kant geschoven voelde. Maar als er niks gebeurd is moet je dit iemand niet aan doen. Ze is nu ouder en wijzer. Dus als er niks gebeurd is dan mag dat heel duidelijk gemaakt worden en dan mag madam van mij best op de blaren zitten. Hoe haal je het in je hoofd zeg om zover te gaan.

Hou toch op zeg... Hij was volwassen, zij een puber. Dat is nu de hele reden waarom hij strafbaar is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:48

Babootje schreef:
Het wordt wel erg nu hoor.... Nu is het ook de schuld van de moeder... Het is de schuld van iedereen behalve van hem. Hij kan beter zijn mond houden nu. |o

Ik vind het bizar dat volgens Marco de moeder van het meisje had gevraagd of hij lingerie wilde kopen voor het meisje in plaats van dat het direct vanuit hem kwam zoals het meisje zegt.
Mocht de moeder dat hebben gevraagd, dan zeg je toch nee? :?
Dan gaan toch alle alarmbellen af?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:52

In eerste instantie was het de moeder die Marco beschuldigde.
Voor die the Voice gebeuren ging het daarover.
De moeder heeft wel iets gehad met Marco en voelde zich zelf misschien wel aan de kant gezet. En gebruikt nu het feit dat dochter minderjarig was om een hogere straf te Eissen.

@Babootje dus enkel omdat zij puber was is hij strafbaar?
Dus elke puber kan zeggen over elke man wat ze willen en dan is die strafbaar.
Als ze bij iemand in huis rondlopen of andersom dan is er makkelijk een hand aanraking tijdens het aan doen van een jas, het aanpakken van een glas. En als dat kind bij han en alleman op schoot gaat zitten zegt dat niks over Marco. Het feit dat ze dat als 15 jarige nog deed zegt wel iets over beiden en over de ouders. Wie laat zijn/haar 15 jarige dochter nou bij volwassen mannen op schoot zitten in hun eigen woonkamer tijdens een verjaardagsfeestje?

Voor mij is het verhaal met dat meisje iig helemaal niet zo duidelijk. En veroordelen laat ik liever aan de rechter over.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 28-10-25 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:53

BeFunny schreef:
De moeder heeft wel iets gehad met Marco en voelde zich zelf misschien wel aan de kant gezet. En gebruikt nu het feit dat dochter minderjarig was om een hogere straf te Eissen.

En hoe ben je daar zo zeker van?

Als je nu ook de inhoud van de appjes hoort, dan lijkt het wel echt alsof hij op z'n minst ontzettend naief is geweest of dat hij er echt wel veel meer mee bedoelde.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:59

Ik word er een beetje misselijk van. Hij gooit alles op "de mores binnen het gezin" van het meisje dan he? Blijkbaar hadden ze het daar thuis voortdurend over seks en is hij daarin te veel mee gegaan.
Het is allemaal niet zijn schuld zo blijft hij benadrukken.
Nou ik kan je zeggen: Hij hangt hoor..

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:01

Cayenne schreef:
In dat geval had hij als volwassen vent ook kunnen zeggen: "Nee, dit gaat te ver." maar deed hij ook niet.
Nou dit... ik snap niet zo goed hoe sommige mensen de schuld of verantwoordelijkheid bij het meisje kunnen leggen.

Even voor de goede orde; het is nooit de schuld van een minderjarige als er onzedelijke dingen gebeuren tussen een volwassen persoon en een minderjarige. Nooit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:03

Cayenne schreef:
BeFunny schreef:

En hoe ben je daar zo zeker van?

Als je nu ook de inhoud van de appjes hoort, dan lijkt het wel echt alsof hij op z'n minst ontzettend naief is geweest of dat hij er echt wel veel meer mee bedoelde.

Die heb ik dus niet gehoord.
Wel heb ik Marco gehoord in een interview nog voor de Voice gebeuren. Waarin hij zelf aangaf dat hij daarin zijn verantwoordelijkheid wilde nemen en dat er nooit iets gebeurd is maar dat hij zich wel teveel had laten meeslepen. Dat hij de volwassene was en wat het meisje ook vertelde dat hij daar niet boos over was etc.

Maar de moeder was een ander verhaal ;)

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:05

BeFunny schreef:

Als ze bij iemand in huis rondlopen of andersom dan is er makkelijk een hand aanraking tijdens het aan doen van een jas, het aanpakken van een glas. En als dat kind bij han en alleman op schoot gaat zitten zegt dat niks over Marco. Het feit dat ze dat als 15 jarige nog deed zegt wel iets over beiden en over de ouders. Wie laat zijn/haar 15 jarige dochter nou bij volwassen mannen op schoot zitten in hun eigen woonkamer tijdens een verjaardagsfeestje?

Voor mij is het verhaal met dat meisje iig helemaal niet zo duidelijk. En veroordelen laat ik liever aan de rechter over.
Ik hoop dat die moeder aangifte tegen jou doet vanwege smaad.
Bizar dat Bokt dit toestaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:11

BeFunny schreef:

Ja.

BeFunny schreef:

Er is blijkbaar voldoende bewijs gevonden bv in de vorm van appjes naar dochter en telefoongesprekken waarbij Borsato te ver is gegaan.

BeFunny schreef:

Gelukkig maar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:13

Ik moet regelmatig mn kaken van de grond rapen hier....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:19

Scherp van de OvJ :D :D :D
Maar zei Borsato niet eerder dat hij met het meisje omging zoals hij met zijn eigen kinderen omging, vraagt de OvJ? "Niet in alle gevallen", zegt hij. "Dit waren niet de omgangsvormen binnen ons eigen gezin."

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:19

Waar is het te volgen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:20

Via het profiel van Saskia Belleman op X. Zij bericht live vanuit de rechtszaal.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:20

Ooh jammer, ik heb geen account.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:22

Via Nu.nl kun je het ook volgen!

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:22

Ohja, ik zie het, dankje!

Dude... :x :x
Citaat:
De officier van justitie leest nu nog meer uit het appgesprek met het vermeende slachtoffer voor. Hierin moedigt Borsato het vermeende slachtoffer aan zichzelf te bevredigen om te ontspannen.

Ik hoef niet eens meer te lezen dan ik tot nu toe heb gedaan om met heel mijn hart te hopen dat die vent een flinke straf krijgt.
Laatst bijgewerkt door Saga op 28-10-25 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:24

Hij heeft haar in appjes aangemoedigd zichzelf te bevredigen om te ontspannen... -O-