Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Nee maar een beetje logisch nadenken is ook geen zonde hoor!
Er was al woningnood en nu komen er zóveel mensen bij die ook og een woning moeten, 1+1…..
Sizzle schreef:Waarvan een enorm deel belastingbetalende arbeitsmigranten zijn en geen asielzoekers (zie topic titel).
Qerty schreef:Maar migranten worden wel als oorzaak van het woningtekort benoemd door OleJon en dat is gewoon niet het geval.
OleJon schreef:Qerty schreef:Maar migranten worden wel als oorzaak van het woningtekort benoemd door OleJon en dat is gewoon niet het geval.
Dat is wel het geval, er zijn te weinig woningen.
De bevolking groeit. En het laatste jaar kwam dat door immigranten.
Staat duidelijk in het artikel.
En ja doordat statushouders voorrang op een huis krijgen, zal dit probleem steeds groter worden. Want die statushouders die een huis krijgt. Komt er weer ruimte in het AZC en kunnen er nog meer binnen komen.
Degene die nog steeds denken dat asielzoekers geen rol spelen in de woning nood heeft echt een plaat voor de kop
Popstra schreef:Nou en of immigratie zorgt voor enorme groei vd bevolking alleen al in Amsterdam
https://www.parool.nl/nederland/flinke- ... ~b85d6028/
Elisa2 schreef:En waar willen ze 1,5 miljoen extra woningen neerzetten? dat kan toch helemaal niet? Nederland wordt een grote stad zo..en het blijft dweilen met de kraan open als je maar mensen blijft binnen halen onbeperkt.
Nou ik weet echt nog heel goed dat ze het destijds hadden over historisch lage huizenprijzen omdat ik toen nog dacht..dat is mooi. Misschien kan ik dan over een paar jaar ook een huis kopen. Maar dat hebben ze wel even flink veranderd met hun beleid en import.
Nee arbeidsmigranten zitten niet altijd in de onderste regio maar hier ging het om de zorg en verpleegkundigen. Dus ipv te zorgen voor betere werkomstandigheden worden er veel expats ingevlogen die ze beter uit kunnen buiten.