Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sclimpre schreef:rien10 schreef:Precies. En dat kan dus zijn een jonge vrouw op een bepaalde positie niet benoemen. Het kan niet zo zijn dat we maar klakkeloos "alles" moeten kunnen doen, toelaten etc. omdat er "niemand" gediscrimineerd of achtergesteld mag worden.
Soms is een jonge vrouw op een bepaalde positie gewoon niet handig. Ik heb bij bepaalde vacatures ook bewust gerekruteerd onder 40+ dames.
Ah bon. en ik maar denken dat die tijden allang achter ons lagen
Sclimpre schreef:rien10 schreef:Precies. En dat kan dus zijn een jonge vrouw op een bepaalde positie niet benoemen. Het kan niet zo zijn dat we maar klakkeloos "alles" moeten kunnen doen, toelaten etc. omdat er "niemand" gediscrimineerd of achtergesteld mag worden.
Soms is een jonge vrouw op een bepaalde positie gewoon niet handig. Ik heb bij bepaalde vacatures ook bewust gerekruteerd onder 40+ dames.
Ah bon. en ik maar denken dat die tijden allang achter ons lagen
Citaat:Amateursporters die geblesseerd kunnen raken?
Singles die wel eens een relatie kunnen krijgen met iemand die veraf woont en dan verhuizen en ontslag nemen nadat ze hun opleiding gehad hebben?
Bedoel je dat een HR functionaris moet leren mensen die tot één van deze groepen horen af te wijzen?
rien10 schreef:Of gewoon gevaarlijk. Een zwangere straaljagerpiloot lijkt me een te groot risico voor het ongeboren kind.
Magrathea schreef:rien10 schreef:Of gewoon gevaarlijk. Een zwangere straaljagerpiloot lijkt me een te groot risico voor het ongeboren kind.
joh, denk je dat je nog mag straaljagerpiloten als je zwanger bent?
Soms is het gewoon een risico maar dan hoor je ander werk te krijgen. Zie ook bijv vrouwelijke röntgenlaboranten die zwanger willen worden.
Hier trouwens geen kinderwens en er is ook niet naar gevraagd in mijn recente sollicitaties (ik ben 28)
Magrathea schreef:Ik snap best dat het lastig is voor een bedrijf om werk op te vangen. betekent niet dat het niet kan. Beetje aanpassingsvermogen van beide kanten is wel zo prettig toch![]()
Ik zou overigens liever zien dat vaderschapsverlof wordt uitgebreid want dan zijn mannen en vrouwen in die zin tenminste gelijk aan elkaar (en maakt een jonge man dus niet meer kans op die baan dan een jonge vrouw).
Ik kan me bij het gesprek waar ik ben aangenomen echt niet indenken hoe ze me naar een kinderwens of gevaarlijke hobby's hebben gevraagd... Misschien sprak het voor zich dat ik aangaf fulltime te willen werken? En hobby's zijn geheel niet ter sprake gekomen dat ik nog weet.
bigone schreef:Magrathea , zelfreflectie is dus iets zeer belangrijks in deze hele situatie. Wat vind je dan hier van?
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... erlanders/
Cer schreef:Oh, zo lees ik het niet..
Ik lees het als: "erken dat óók"
Dat het meerdere kanten op werkt... Nu wordt alleen de focus op de witte Europeanen gelegd, en iedere vraag of opmerking over 'hoe zit het dan met zus-en-zo" wordt gepareerd met 'ja nee dát heeft er niks mee te maken, jíj snapt er niks van'..
Terwijl iemand ook gewoon kan toegeven "ja, klopt, is ook zo, en is ook niet oke" en ik denk dat sommige mensen dat stukje missen"