Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:http://m.telegraaf.nl/buitenland/articl ... cebookpage
Californie wil zich afscheiden.
Het lijkt wel een klucht
elenaMM77 schreef:Electra63 schreef:http://m.telegraaf.nl/buitenland/articl ... cebookpage
Californie wil zich afscheiden.
Het lijkt wel een klucht
net even ingedoken, maar dat zijn vooral een paar hardware kopstukken omdat zij in de problemen komen met de hightechstate california, immers alle hardware wordt zo'n beetje in azie in elkaar geknutseld. die oproep tot Calexit is al gaande vanaf november. je hebt aflevering 1 van de soap gemist
Electra63 schreef:We lachen er nu om, maar je zal maar inwoner van de VS zijn en even op familiebezoek zijn naar Iran en dan niet meer terug mogen komen.
Shadow0 schreef:Electra63 schreef:We lachen er nu om, maar je zal maar inwoner van de VS zijn en even op familiebezoek zijn naar Iran en dan niet meer terug mogen komen.
Ja. Ik zag ergens (maar ik heb nu wel wat veel tabbladen open dus ik kan het denk ik niet meer terugvinden) over een jongetje van 5 dat was vastgehouden.
En ik ken ook al iemand die inderdaad niet meer naar een techmeeting kan. Het is een klucht van een afstandje. Maar je zult maar in een detentiecentrum zitten ergens op een vliegveld.
Shadow0 schreef:Tamary, geloof die onzin die je hier opschrijft toch niet
tamary schreef:Shadow0 schreef:Tamary, geloof die onzin die je hier opschrijft toch niet
Is het onzin dat ik aangeef dat Trump op zoek is naar een oplossing voor de ellende die zijn voorgangers hebben achtergelaten op een ander continent?
Citaat:Nu de economische groei langdurig achterloopt op de eerste decennia na WOII, waar de groei zo danig was dat dit opgevangen kon worden, kraakt het systeem aan alle kanten.
Shadow0 schreef:tamary schreef:Is het onzin dat ik aangeef dat Trump op zoek is naar een oplossing voor de ellende die zijn voorgangers hebben achtergelaten op een ander continent?
Het is in elk geval niet wat Trump doet. Die is niet op zoek naar 'oplossingen' - die is bezig (of eigenlijk, Bannon is bezig) om de democratie en de rechtstaat zo snel mogelijk kapot te maken.Citaat:Nu de economische groei langdurig achterloopt op de eerste decennia na WOII, waar de groei zo danig was dat dit opgevangen kon worden, kraakt het systeem aan alle kanten.
En de 'oplossing' die zowel Trump als Bannon zien, en dat hebben ze openlijk gezegd, en inmiddels ook heel duidelijk bewezen met hun acties, is om het hele kaartenhuis in de fik te steken, chaos te creeren, alles omver te gooien.
Doe daar toch niet aan meeDat soort regimes eindigen in een samenleving waar uiteindelijk iedereen alleen maar in angst leeft, waar iedereen slachtoffer wordt van de willekeur. Dat is nergens voor nodig. (En nee, zo'n samenleving hebben we nog niet.)
tamary schreef:Alles slopen kan je wel degelijk als oplossing zien.
Citaat:Niet een die ik wil zien trouwens en met mij 99% van de burgerbevolking niet, maar
Citaat:hoeveel invloed heeft de burgerbevolking nu nog werkelijk over "onze" regeringen? Is het dat de regering in dusdanige angst leeft voor "zijn" burgers dat die doelbewust deze kant op stuurt?
tamary schreef:Shadow0 schreef:Tamary, geloof die onzin die je hier opschrijft toch niet
Is het onzin dat ik aangeef dat Trump op zoek is naar een oplossing voor de ellende die zijn voorgangers hebben achtergelaten op een ander continent?
Er moet een oplossing komen, is dit een goede? Nee. en zolang links en rechts elkaar enkel voor alles wat mooi en lelijk is blijven uitmaken zal er zeker geen oplossing komen. De ellende in het midden-oosten zorgt in de hele westerse wereld voor problemen. Alleen al omdat er geen capaciteit is om deze mensen op te vangen. Er zijn bv niet genoeg artsen, en betaalbare huurwoningen voor deze extra groep. We komen zonder al aan alle kanten tekort, ons economisch systeem is niet ontworpen op een groeiende groep mensen die aanspraak moeten maken op het sociaal vangnet. Nu de economische groei langdurig achterloopt op de eerste decennia na WOII, waar de groei zo danig was dat dit opgevangen kon worden, kraakt het systeem aan alle kanten.
elenaMM77 schreef:dus de oplossing die anderen hebben gecreeerd door zich overal in te willen mengen, los je op de door de deur dicht te trekken en te roepen.. je mag er niet in en zoek het daar maar lekker uit, want wij trekken overal onze handen vanaf en 'ohhhh ja' barst met jullie economie, want we willen niets meer van jullie hebben, of onze mensen die wel van jullie kopen worden daar flink voor bestraft.
jup.. hele goede oplossing om recht te zetten wat andere volgens hem verkeerd hebben gedaan.. wereld in de fik gestoken door de voorgangers en je verwijderd al het bluswater en brandweerlieden en sluit het water af.. om vervolgens verderop achterover te leunen, wachten tot het uitgefikt is, om daarna van de vruchtbare grond die achterblijft te kunnen profiteren?
Citaat:The old expression, “to the victor belong the spoils” -- you remember. I always used to say, keep the oil. I wasn’t a fan of Iraq. I didn’t want to go into Iraq. But I will tell you, when we were in, we got out wrong. And I always said, in addition to that, keep the oil. Now, I said it for economic reasons. But if you think about it, Mike, if we kept the oil you probably wouldn’t have ISIS because that’s where they made their money in the first place. So we should have kept the oil. But okay. (Laughter.) Maybe you’ll have another chance. But the fact is, should have kept the oil.
Ierpier schreef:rapido schreef:Net was de heer Timmermans op NPO1 en die verwoorde het goed. Namelijk dat men zich niet zo gek moeten latén maken door tweets van een president, het ons probleem niet is omdat wij hier wonen en ons moeten focussen op een goede samenleving hier in eigen land en Europa.
Waar heeft hij dat gezegd dan? Als ik dit soort dingen lees: https://www.google.nl/amp/s/www.nrc.nl/ ... oid-huawei lijkt heer Timmermans zich prima te realiseren dat de acties van een wereldmacht als de VS overal impact zullen hebben.
Citaat:There is also concern about the arbitrary nature of the list of the countries affected by the ban. A western official pointed out that Muslim-majority nations where Trump has business interests – such as Egypt, Saudi Arabia and Turkey – were excluded, while noting that no terrorist attacks on US soil have been carried out by nationals of the seven countries listed in the executive order.
Citaat:“Our most important allies in the fight against [the Islamic State] are the vast majority of Muslims who reject its apocalyptic ideology of hatred. This executive order sends a signal, intended or not, that America does not want Muslims coming into our country. That is why we fear this executive order may do more to help terrorist recruitment than improve our security.”
tamary schreef:elenaMM77 schreef:dus de oplossing die anderen hebben gecreeerd door zich overal in te willen mengen, los je op de door de deur dicht te trekken en te roepen.. je mag er niet in en zoek het daar maar lekker uit, want wij trekken overal onze handen vanaf en 'ohhhh ja' barst met jullie economie, want we willen niets meer van jullie hebben, of onze mensen die wel van jullie kopen worden daar flink voor bestraft.
jup.. hele goede oplossing om recht te zetten wat andere volgens hem verkeerd hebben gedaan.. wereld in de fik gestoken door de voorgangers en je verwijderd al het bluswater en brandweerlieden en sluit het water af.. om vervolgens verderop achterover te leunen, wachten tot het uitgefikt is, om daarna van de vruchtbare grond die achterblijft te kunnen profiteren?
Gelazer is dat al onze inmenging in dit gebied ongeacht onze intenties enkel meer ellende gebracht heeft. Sancties werken niet (weten we ook al lang), groepen uitkiezen, trainen en bewapenen om die aan de macht te krijgen werkt niet. En het deur dicht, muur bouwen en er vervolgens tonnen aan wapentuig en munitie overheen gooien werkt zeker niet. Laat stap 1 eens een wapenembargo zijn voor alle conflict gebieden (m.a.w. geheel Midden-oosten en Afrika) . Zal het zin hebben om ons er mee te blijven bemoeien? Ik denk van niet, 1. omdat wij geen respect meer hebben daar en dus geen betrouwbare of neutrale gesprekspartner zijn,
2. omdat wij met onze westerse blik de lokale cultuur gewoon niet bevatten, waardoor onze oplossingen niet zullen werken, omdat die daar niet passen.
Aroha schreef:http://www.parool.nl/buitenland/-trump- ... bf84d5a0ce
Ik zit op school dus geen uitgebreide reactie, maar kwam dit artikel tegen en wilde het hier even delen. Benieuwd hoe jullie hierover denken.
Citaat:(...)Sancties werken niet (weten we ook al lang)(....)
Janneke2 schreef:Citaat:(...)Sancties werken niet (weten we ook al lang)(....)
I beg your pardon....?
Economische sancties, bij uitstek HET geweldloze middel dat in Iran en Zuid Afrika geholpen heeft - van tafel vegen?
(Mbt Zuid Korea blijft effect voorlopig nog uit.)
En voor alle duidelijkheid citeer ik bisschop Tutu mbt het lijden van de bevolking:
"We black in South Africa, we suffer anyway. That is why we demand economic sanctions. It might increase our suffering a bit, but that will be suffering on the way to freedom".