Dan maak je jezelf gewoon gek.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Vanmiddag viel mijn mond open. Ik sprak iemand die gisteren naar de kerk is gweest, diegene zit in een streng gelovige gemeenschap, christelijk gereformeerd geloof ik. De dominee droeg gisteren voor dat de dood van de slachtoffers bij het concert hun eigen schuld was, omdat ze die muziek luisterden.... Mijn mond viel open. Ik heb respect voor de kerk en het geloof en ik laat graag mensen in hun waarde, maar wat deze man zegt vind ik zeer, zeer verontrustend en ik heb geen greintje respect voor iemand die zoiets zegt. Dit was in een klein dorp voor een volle kerk. En mensen nog ja-knikken ook. Verschrikkelijk toch...
Tcm62 schreef:Russisch vliegtuig neergehaald door Turkije op grens Syrie en Turkije...gaat lekker zo..
Bambolina schreef:Tcm62 schreef:Russisch vliegtuig neergehaald door Turkije op grens Syrie en Turkije...gaat lekker zo..
Gevechtsvliegtuig, belangrijk detail. Gebeurt vaker dat er onaangekondigd Russische militaire vliegtuigen opduiken waar het niet helemaal de bedoeling is, ook boven Nederland een paar keer.
Rot situatie. Rusland gaat ontkennen dat ze het luchtruim hebben geschonden en Turkije had niet meteen moeten schieten (hoewel ze wel gewaarschuwd hadden). Gaat iig de situatie niet bevorderen..
Ess_Ramona schreef:Is nog onbevestigd ja!
Wij twijfelen om naar Antwerpen te gaan aankomend weekend..
NOS.nl schreef:Er zijn berichten dat een van de twee piloten om het leven is gekomen. De ander zou in handen zijn van opstandelingen.
NOS.nl schreef:Rusland ontkent overigens dat het gevechtsvliegtuig is neergehaald door Turkse F-16's. "De Russen zeggen dat er vanaf de grond, in Syrië, is geschoten. En dat het toestel helemaal niet in het Turkse luchtruim is geweest", zegt correspondent David Jan Godfroid.
beatje schreef:Ess_Ramona schreef:Is nog onbevestigd ja!
Wij twijfelen om naar Antwerpen te gaan aankomend weekend..
Cruise schepen meren hier momenteel niet meer aan wegens onveilig.In Antwerpen lopen wel veel bewapende militairen ik weet niet hoe gezellig je dat vind.Wij (ons gezin) werken en studeren in Antwerpen en doen dit ook gewoon.Maar echt gezellig vind ik het nu niet ,terwijl andere jaren rond deze tijd Antwerpen best gezellig is.
Emmaa_ schreef:De twee piloten uit het vliegtuig zijn op tijd gesprongen. Zag filmpjes op Twitter dat een van de piloten dood gevonden is, maar dat is nog nergens bevestigd dus daar twijfel ik ook een klein beetje aan. Als ze het allebei overleefd hebben zal dit geen staartje krijgen, als ze wel zijn overleden dan kan het wel eens voor spanningen zorgen. Turkije ligt al niet lekker bij Rusland omdat ze flink duidelijk zijn in hun voorkeur voor Al Nuusra t.o.v Assad.
Edit: Ah, wordt wel gemeld:NOS.nl schreef:Er zijn berichten dat een van de twee piloten om het leven is gekomen. De ander zou in handen zijn van opstandelingen.
Dubbel edit:NOS.nl schreef:Rusland ontkent overigens dat het gevechtsvliegtuig is neergehaald door Turkse F-16's. "De Russen zeggen dat er vanaf de grond, in Syrië, is geschoten. En dat het toestel helemaal niet in het Turkse luchtruim is geweest", zegt correspondent David Jan Godfroid.
Zo te lezen gaat dit absoluut een staartje krijgen.
Emmaa_ schreef:Ik heb gister een interview van 20 minuten gehad met een terrorisme expert, en die gaf verschillende redenen waarom de kans groter is dat er in Belgie of Frankrijk een aanslag gepleegd wordt dan hier. Even op een rijtje, voor mensen die angstig zijn of wat bevestiging willen;
- Frankrijk en Belgie hebben een politiemacht die lijkt op onze marechaussee. De gendarmerie is veel meer militair, en de gemeentelijke polities daar zijn een lachertje (alleen maar verkeer regelen en boetes uitdelen). In Nederland is dit samengevoegd, en is de politie er veel meer op gericht om een community te vormen. Dat geeft natuurlijk geen uitsluitsel, maar het feit dat wij hier in Nederland wijkagenten hebben scheelt enorm veel. Situaties als in Molenbeek, waar politie de wijk niet meer in durft en waar het enorm uit de hand loopt qua jihadisten, hebben wij hier in Nederland niet. Er zijn geen wijken waar 200-250 jihadisten wonen.
- In zowel Belgie als Frankrijk wonen veel geradicaliseerden in de grote steden. Marseille, Parijs, Brussel, Antwerpen.. Allemaal grote steden waar veel jihadisten wonen en vandaan komen. In Nederland is het een zooitje ongeregeld die voornamelijk uit kleinere steden en zelfs dorpen komen. Een aanslag in die dorpen of kleine steden (denk bijvoorbeeld Hilversum, Huizen, Almere) zou niet genoeg impact maken, maar de jihadisten die hier nog wonen of hier vandaan komen kennen de grote steden niet goed genoeg om daar een aanslag te plegen. Vooral jongere jihadisten zullen misschien in hun hoofd hebben dat ze willen sterven als voor Allah, maar in de realiteit willen ze toch wel erg graag een vluchtroute voor als ze van gedachte veranderen. Iemand die een aanslag pleegt op Amsterdam Centraal maar vervolgens niet weet hoe hij uit Amsterdam moet navigeren zonder gepakt te worden door de politie zal dus automatisch niet zo snel een aanslag plegen op Amsterdam Centraal.
Als ander belangrijk punt gaf hij aan dat de 'boefjes', jeugd die eventueel zou radicaliseren als ze verkeerde invloeden krijgen, in Nederland enorm goed in de gaten gehouden worden, en ook heel goed geholpen worden. Ze zouden niet zo snel iets onverwachts doen als een aanslag plegen, omdat ze veel steun krijgen vanuit de Nederlandse staat. Het geloof is misschien wel enorm belangrijk voor ze, maar een goed leven ook, en dat hebben ze hier in Nederland. Ik weet niet hoe dat in Belgie zit maar als je kijkt naar de allochtone jeugd in bijvoorbeeld Marseille, Lille of Parijs... Je wilt echt niet weten hoe het er daar aan toe gaat. Die komen in enorme achterstandswijken terecht, worden met de nek aangekeken en krijgen totaal geen hulp van de Franse staat. Dan radicaliseren ze ook 20x zo snel.
Zoe_97 schreef:je eerste punt is gewoon onzin hier zijn ook gewoon wijkagenten en gendarmerie bestaat al tijden niet meer :' dat is allemaal gewoon politie![]()
Nederland is in al die punten echt niet beter dan België hoor Bij ons zitten de geradicaliseerde misschien samen (waar ze die dus wel int oog houden), bij jullie zijn die er evengoed, maar zitten dan versprijd
Zoe_97 schreef:je eerste punt is gewoon onzin hier zijn ook gewoon wijkagenten en gendarmerie bestaat al tijden niet meer :' dat is allemaal gewoon politie![]()
Nederland is in al die punten echt niet beter dan België hoor Bij ons zitten de geradicaliseerde misschien samen (waar ze die dus wel int oog houden), bij jullie zijn die er evengoed, maar zitten dan versprijd
besita schreef:Zoe_97 schreef:je eerste punt is gewoon onzin hier zijn ook gewoon wijkagenten en gendarmerie bestaat al tijden niet meer :' dat is allemaal gewoon politie![]()
haha ja wat een lachertje Emmaa
Zoe_97 schreef:maar dan is die 'expert' toch niet goed op de hoogte hoor wijkagenten (wat hij ziet als hetgeen waardoor dat in nederland niet is?) zijn hier ook gewoon Er zijn gewoon net zoveel geradicaliseerde, het verschil en 'probleem' is dat ze hier gecocentreerd zitten en bij jullie versprijd
Citaat:De twee piloten uit het vliegtuig zijn op tijd gesprongen. Zag filmpjes op Twitter dat een van de piloten dood gevonden is, maar dat is nog nergens bevestigd dus daar twijfel ik ook een klein beetje aan. Als ze het allebei overleefd hebben zal dit geen staartje krijgen, als ze wel zijn overleden dan kan het wel eens voor spanningen zorgen. Turkije ligt al niet lekker bij Rusland omdat ze flink duidelijk zijn in hun voorkeur voor Al Nuusra t.o.v Assad.NOS.nl schreef:Er zijn berichten dat een van de twee piloten om het leven is gekomen. De ander zou in handen zijn van opstandelingen.
Dubbel edit:NOS.nl schreef:Rusland ontkent overigens dat het gevechtsvliegtuig is neergehaald door Turkse F-16's. "De Russen zeggen dat er vanaf de grond, in Syrië, is geschoten. En dat het toestel helemaal niet in het Turkse luchtruim is geweest", zegt correspondent David Jan Godfroid.