Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:50

Het linkje van Wranglerbutt is wat dat betreft best interessant.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:05

Ik ben het eens met Mixje, de media lijken er ook erg op gebrand om alle zaken omtrent asielzoekers/vluchtelingen/moslims (tot zover ze er al niet van uitgaan dat het allemaal hetzelfde is) op te blazen, helemaal als het negatief is :(

Het grote publiek VREET dat soort nieuws namelijk. En het komt de politiek ook niet bepaald slecht uit dat de aandacht van hun onkunde en wanbeleid wordt wordt afgeleid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:02

Overigens heeft de Duitse politie bekend gemaakt dat de groep mannen die de vrouwen in Keulen aangerand hebben geen vluchtelingen waren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:09

Nou.. item net afgelopen op rtl en daar wordt gezegd dat ze het niet weten plus dat ze nog op zoek zijn naar de daders. Kortom ze weten bar weinig op het uiterlijk na .

Maar kom op he. 100 mannen. . Dat klinkt haast als georganiseerde misdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:11

Sammie schreef:
Nou.. item net afgelopen op rtl en daar wordt gezegd dat ze het niet weten plus dat ze nog op zoek zijn naar de daders. Kortom ze weten bar weinig op het uiterlijk na .

Maar kom op he. 100 mannen. . Dat klinkt haast als georganiseerde misdaad.

In het laatste NOS artikel dat erover gepubliceerd is staat dat het volgens de Duitse politie geen vluchtelingen zijn, maar dat zal wel een aanname zijn dan.

Een groep van 100 mensen klinkt inderdaad eerder als georganiseerde misdaad voor mij.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:47

Net op NPO1 werd bekend gemaakt dat er papieren voor asielaanvraag werden gevonden bij enkele mensen die zijn opgepakt in Köln.
Ook werd er verbazing uitgesproken dat Nederland in eerste instantie dit incident uit het nieuws probeerde te houden en dan ook nog tot vandaag de afkomst van de daders uit het nieuws probeerde te houden.

Inmiddels weet ik uit eigen ervaring ook dat wordt geprobeerd om zeker de negatieve berichten uit het nieuws te houden. Geen verstandige keuze imho.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:50

En wellicht georganiseerd juist om vluchtelingen in een kwaad daglicht te stellen, schoot door mijn hoofd...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:32

gelukkig heeft de Burgemeester van Keulen de oplossing.Een gedragscode voor vrouwen!
Een armlengte bij mannen vandaan blijven.
Zo ik kan ook weer slapen...probleem uit de wereld! :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:39

Wat een doos.. echt..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:53

Sammie schreef:
Wat een doos.. echt..

Ja écht he! sorry maar dan ben je niet helemaal wijs. :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:14

geerke schreef:
In hun cultuur is de vrouw minder dan niets.

Wat is "hun" cultuur? En waar baseer je dat op?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:29

Mixje90 schreef:
geerke schreef:
In hun cultuur is de vrouw minder dan niets.

Wat is "hun" cultuur? En waar baseer je dat op?

Hun cultuur zit iets anders in elkaar dan de onze.Weet je dat niet? :7

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:32

Wat is "hun" cultuur? De syrische cultuur? "Islamitische" cultuur? En waar baseer je dat op?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:38

Mixje90 schreef:
Wat is "hun" cultuur? De syrische cultuur? "Islamitische" cultuur? En waar baseer je dat op?

De stammencultuur die nog steeds de onderliggende cultuur is in het Midden-Oosten en Afrika ongeacht de religieuze oriëntatie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:56

Mixje90 schreef:

de niet westerse....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:02

Is dat nou een cultuur?
Gewoon maar je lusten botvieren op een willekeurige voorbijganger.
Ik zie niet in wat voor cultureels daar nu in zit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:05

Loretta schreef:
Is dat nou een cultuur?

het omgaan of op een bepaalde manier denken over vrouwen of homo's zit wel degelijk in een bepaalde cultuur iets anders in elkaar dan in de onze.
Is dat nou zo moeilijk te begrijpen vraag ik mij dan af?
En waar ik dat op baseer?Nou,het is gewoon zo.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:09

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:15

Mwah, homo's zijn in onze cultuur ook nog steeds niet algemeen geaccepteerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:17

LadyMadonna schreef:
Mwah, homo's zijn in onze cultuur ook nog steeds niet algemeen geaccepteerd.

maar we meppen ze niet in elkaar...we waren trouwens goed op weg om homo's normaal te vinden.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:21

Duidelijk verhaal Geerke, bedankt voor de link. Aanpakken die hap

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:23

geerke schreef:
Loretta schreef:
Is dat nou een cultuur?

het omgaan of op een bepaalde manier denken over vrouwen of homo's zit wel degelijk in een bepaalde cultuur iets anders in elkaar dan in de onze.
Is dat nou zo moeilijk te begrijpen vraag ik mij dan af?
En waar ik dat op baseer?Nou,het is gewoon zo.

Zo gedragen dieren op Animal planet zich ook.
bij een cultuur denk ik aan beschaving maar chimpansees zijn nog beschaafder dan deze mensen.
Eigenlijk is het woord mensen niet eens meer op zijn plaats maar komt beesten dichter in de buurt van de realiteit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:25

dat is wrs ook plaats en regionaal gebonden. Nederland staat toch bekend als t meest liberale land op het gebied van homorechten. Dat als dat wordt bedoeld met onze cultuur. Kijken we naar t gehele westen.. Ja dan zijn er grotere verschillen.. Maar wij schudden hier in Europa ook grotendeels meewarig ons hoofd als we kijken naar de Amerikaanse wapencultuur. Elke cultuur heeft z'n voor en nadelen, subculturen inbegrepen. Er komt bij zeer grote verschillen echter wel veel wrijving bovendrijven. Dat kan ook niet anders.. Als jij geleerd bent van jongs af in alles wat je ademt en doet dat onbedekte vrouwen aangeraakt en betast mogen worden (en ja die culturen zijn er) dan kun je niet verwachten dat ze hier langs al dat bloot lopen zonder íets te denken. Geen vrijbrief om dan maar iets te doen, maar het vergt wel enorm veel van je aanpassingsvermogen. En de ene persoon heeft daar meer moeite mee dan de ander. Je neemt toch iets mee vanuit je oude omgeving.

Even voorop gesteld dat t naar mijn idee nog steeds niet duidelijk is of dit de reden is waarom deze mannen dit hebben gedaan. Als ze werkelijk die asielpapieren hebben gezien en dat onder t tapijt willen vegen daar is het diep triest gesteld daar in Keulen ea...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:33

Sammie schreef:
(en ja die culturen zijn er) dan kun je niet verwachten dat ze hier langs al dat bloot lopen zonder íets te denken. Geen vrijbrief om dan maar iets te doen, maar het vergt wel enorm veel van je aanpassingsvermogen. En de ene persoon heeft daar meer moeite mee dan de ander. Je neemt toch iets mee vanuit je oude omgeving.

Iets denken is nog iets heel anders dan er gelijk maar als een dolle stier bovenop springen.
Als je simpel bent dat je gelijk maar je lusten botviert op een toevallige passant dan hoor je gewoon thuis in een Tierpark.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:41

Loretta schreef:
Sammie schreef:
(en ja die culturen zijn er) dan kun je niet verwachten dat ze hier langs al dat bloot lopen zonder íets te denken. Geen vrijbrief om dan maar iets te doen, maar het vergt wel enorm veel van je aanpassingsvermogen. En de ene persoon heeft daar meer moeite mee dan de ander. Je neemt toch iets mee vanuit je oude omgeving.

Iets denken is nog iets heel anders dan er gelijk maar als een dolle stier bovenop springen.
Als je simpel bent dat je gelijk maar je lusten botviert op een toevallige passant dan hoor je gewoon thuis in een dierentuin.

Als je door de segregatie in je land van herkomst amper vrouwen ziet, laat staan met iets onbedekts qua huid, is daar geen mogelijkheid voor. Het excuus voor het zo scheiden van de geslachten en het bedekken van het vrouwenlichaam is dat mannen geen zelfbeheersing hebben. Met zo'n achtergrond en het leren dat je dan geen controle over je gedrag hoeft/kan hebben is het niet gek dat dit hier zo mis gaat. Het is wel geheel onacceptabel en de aanpassing zal vanuit deze mensen zelf moeten komen. Aanpassingen van onze kant werken niet, dat hebben we al 60+ jaar geprobeerd en de ellende die er van komt is bekend.