Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:05

Arabesk schreef:
De onderste steen zal nooit boven komen. We wachten nog steeds op het ware verhaal van de bijlmerramp immers.... daar werd ook ineens het eea weggehaald en wie gelooft nog dat er 'alleen maar bloembollen' aan boord waren. Er gebeurt zoveel meer dan dat wij weten.

Welk waar verhaal? De oorzaak is bekend. Al enkele jaren. De rest is gewoon complottheorieën die altijd weer blijven sudderen omdat mensen dat liever geloven dan de 'koude kille' waarheid.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:09

Arabesk schreef:
De enige die hier beter van worden zijn wapenleveranciers (Ukraïne, Israël etc etc)........ ze gaan letterlijk over lijken, het interesseert ze geen hol of er burgerslachtoffers vallen of niet.

En waar zitten grote wapenleveranciers...

Nederland is trouwens ook niet wapenfabrikant vrij. -O-

Arabesk

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:11

Klopt. In een oude woonplaats waar ik woonde stond een kogelfabriek.......

Overigens is er ook geplunderd na de bijlmerramp, in ons hollandse landje, dus als het hier al gebeurt, laat staan in een oorlogsgebied.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:13

Citaat:
Nog tijdens het onderzoek werden delen als schroot verkocht. Niet-geborgen delen zijn samen met het puin van de flats op de vuilnisbelt terechtgekomen
nou als dat hier al gebeurde... weinig hoop voor Ukraïne

Citaat:
De commissie kon echter niet alle waarnemingen verklaren. Ook concludeerde de commissie, dat het waarschijnlijk was dat er bewijsmateriaal was verdwenen.
(over de mannen in witte pakken)

Citaat:
Een Zweeds onderzoek, in opdracht van de Stichting Visie, naar de ontlasting van overlevenden, toonde in maart 1998 een verhoogde hoeveelheid uranium aan. Een deskundige van de Universiteit Leiden adviseerde de Stichting de resultaten niet naar buiten te brengen, omdat de toegepaste methode om uranium te ontdekken niet valide was.

Citaat:
die in juli 1998 concludeerde dat de overheidsdiensten "inconsistent" hadden gehandeld bij het verzamelen van de vrachtbrieven en dat van 20 ton lading niet achterhaald kon worden waaruit deze bestond. In het NRC Handelsblad verschenen later berichten dat het vliegtuig 190 liter DMMP vervoerde, verpakt in 10 plastic vaatjes. Deze lading was bestemd voor Israëls voornaamste staatsinstelling voor onderzoek naar de werking van gifgassen.[7][8] DMMP Is de belangrijkste grondstof voor het zenuwgas sarin. Op de vrachtdocumenten die de Nederlandse autoriteiten hadden gekregen werd dat deel van de lading omschreven als "brandbare vloeistof".

Kortom hier in ons eigen land al een hoop gerommel met bewijsmateriaal etc. Ik verwacht van Oekraïne alleen maar beroerder.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:34

fransje23 schreef:
Arabesk schreef:
De enige die hier beter van worden zijn wapenleveranciers (Ukraïne, Israël etc etc)........ ze gaan letterlijk over lijken, het interesseert ze geen hol of er burgerslachtoffers vallen of niet.

En waar zitten grote wapenleveranciers...

Nederland is trouwens ook niet wapenfabrikant vrij. -O-

En Nederland sponsort hier gewoon leuk aan mee, dus ze zijn net zo erg.....

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:35

Die wapens worden gebouwd uit verschillende onderdelen.
Dus wie weet komen de schroefjes uit China.....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:40

ThreeFingers schreef:
Die wapens worden gebouwd uit verschillende onderdelen.
Dus wie weet komen de schroefjes uit China.....

En iedereen met een bankrekening bij de ABN is indirect ook medeschuldig. ABN financiert de wapenhandel etc. Voor mij oa een reden om over te stappen op de triodos.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:43

Bron Wiki :7 oh wat zijn we toch heilig, geen bloed aan onze handen.....

Citaat:
Nederland is een van de grootste wapenexporteurs. Volgens een rapport van de Campagne tegen Wapenhandel zou Nederland, per hoofd van de bevolking gemeten, de grootste wapenexporteur in 2008 zijn.[3] In de periode 2003-2007 was Nederland grofweg de op vijf na grootste wapenexporteur ter wereld, gemeten naar het volume van geëxporteerde zware wapens. De relatief hoge Nederlandse wapenexport was in deze periode vooral te danken aan de verkoop van overtollig krijgsmachtmaterieel door de Nederlandse staat, onder meer aan Chili, Duitsland, België, Portugal en Egypte. De Nederlandse overheid rapporteerde in haar jaarlijkse overzichten van de nationale wapenexport voor de periode 2003-2007 een export van overtollig militair materieel ter waarde van rond de 1,5 miljard euro.[4] Overigens is de export van wapens vanuit Nederland aanzienlijk minder dan de wapenexport vanuit de VS, Rusland, Duitsland en Frankrijk.[5] In 2007 bedroeg de export 874 miljoen euro. In 2008 was Nederland de op vier na grootste wapenexporteur.[6]

In Nederland zijn er zo'n 250 bedrijven actief op het gebied van de productie en export van wapens of wapenonderdelen. In 1998 werd er door de overheid voor minstens 160 miljoen euro aan subsidie besteed aan deze industrie, die werk verschaft aan ongeveer 12.000 mensen. TNO is het bekendste en grootste onderzoeksinstituut dat zich met wapens bezighoudt. Verder zijn onder andere het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) en Stork betrokken bij de ontwikkeling van de Joint Strike Fighter. Scheepswerf De Schelde (eigendom van Damen Shipyards) is leverancier van marineschepen aan onder meer Indonesië. Vaak worden deze schepen uitgerust met Thales commando- en communicatieapparatuur

Nederlandse wapenexport moet voldoen aan de EU Gedragscode Wapenexport. De Gedragscode is niet toereikend om de toenemende globalisering van de wapenhandel het hoofd te bieden en vertoont een groot aantal gebreken. Bovendien is de gedragscode nog steeds niet juridisch bindend.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 20-07-14 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:44

Kamy schreef:
Sorry voor alle mensen die in dit conflict geraakt worden.... Maar wat heeft de wereld eraan, om uit het Rusland-Oekraine conflict een WWIII te laten ontstaan? Helemaal niks...
En eerlijk gezegd, denk ik dat het gevaar voor onze samenleving uit de Moslimwereld komt (de extremisten dan natuurlijk, zoals ISIS, Boko Haram). En niet uit Rusland.......

.

Het zijn de Moslims weer. :(:)

Srebrenica ...!! wordt ff aan de kant geschoven..
Het is verstandig om zo maar niet van alles te roepen..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:46

21u25 Poetin belooft medewerking
President Poetin wil meehelpen dat de trein met de lichamen van slachtoffers van MH17 kan vertrekken, zo heeft hij premier Rutte vanavond over de telefoon toegezegd. Bijna 200 lichamen van de vliegramp in het oosten van Oekraïne liggen in een trein op het station van het plaatsje Torez, maar de separatisten daar houden vooralsnog de trein tegen.

Bron: Volkskrant

Laten we hopen dat de lichamen dan toch eindelijk verplaatst en geïdentificeerd kunnen worden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:49

Willen ze niet eerst alle lichamen verzameld hebben en dan in 1 x laten vertrekken?

Er worden nl nog steeds lichamen geborgen in de velden...kan mij er iets bij voorstellen?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:50

N0a schreef:
21u25 Poetin belooft medewerking
President Poetin wil meehelpen dat de trein met de lichamen van slachtoffers van MH17 kan vertrekken, zo heeft hij premier Rutte vanavond over de telefoon toegezegd. Bijna 200 lichamen van de vliegramp in het oosten van Oekraïne liggen in een trein op het station van het plaatsje Torez, maar de separatisten daar houden vooralsnog de trein tegen.

Bron: Volkskrant

Laten we hopen dat de lichamen dan toch eindelijk verplaatst en geïdentificeerd kunnen worden.

Eerst zien, dan geloven. Als die sepatantisen, weet niet zo goed hoe je het schrijft, dwars liggen, kunnen ze het wel vergeten, want die liggen alleen maar dwars, en hij heeft er nog niks aan gedaan
om ze weg te laten halen...

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:52

Ik lees net dat de experts het gebied nog niet in kunnen, omdat de veiligheid nog niet gegarandeerd kan worden :( Hoop zo dat ze daar gauw in mogen/kunnen....

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:56

listiglistje schreef:
Willen ze niet eerst alle lichamen verzameld hebben en dan in 1 x laten vertrekken?

Er worden nl nog steeds lichamen geborgen in de velden...kan mij er iets bij voorstellen?

Ik las ergens op twitter een aantal keer, maar dat kan een onbetrouwbare bron zijn, dat de trein geen bezine (oid) meer had om de wagons te koelen. Dus lijkt mij prettig voor iedereen als ze daar nu weg gehaald worden. Volgens mij zijn verder alle lichamen die intact zijn geborgen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:57

Ik vind Nederland schokkend passief in dit hele dramatische gebeuren. Wat zou ik nu graag een president, cq regering, willen zien die er staat in zijn boosheid, zijn geschoktheid, zijn daadkracht maar vooral in het doortastend handelen!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:00

Sleeper schreef:
Ik vind Nederland schokkend passief in dit hele dramatische gebeuren. Wat zou ik nu graag een president, cq regering, willen zien die er staat in zijn boosheid, zijn geschoktheid, zijn daadkracht maar vooral in het doortastend handelen!

Leg eens uit, wat precies zou je anders willen?

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:01

ceasario schreef:
Kamy schreef:
Sorry voor alle mensen die in dit conflict geraakt worden.... Maar wat heeft de wereld eraan, om uit het Rusland-Oekraine conflict een WWIII te laten ontstaan? Helemaal niks...
En eerlijk gezegd, denk ik dat het gevaar voor onze samenleving uit de Moslimwereld komt (de extremisten dan natuurlijk, zoals ISIS, Boko Haram). En niet uit Rusland.......

.

Het zijn de Moslims weer. :(:)

Srebrenica ...!! wordt ff aan de kant geschoven..
Het is verstandig om zo maar niet van alles te roepen..

Nee, het zijn de moslim extremisten. De terroristen. Dat zei ik toch?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:02

Sleeper schreef:

En wat zouden ze dan moeten doen? Maar vooral waarom?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:05

listiglistje schreef:

Waar aan voorbij gegaan wordt aan de bevolking daar. Hoe gaan die reageren wanneer de tarwe komende week rijp is, ze hebben weinig inkomen. Daar zullen deze mensen direct mee bezig zijn.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:06

Sammie schreef:
Sleeper schreef:

Is dit een serieuze vraag? Waarom?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:07

Ja, dat is een serieuze vraag. Anders stelde ik hem niet. Ik ben erg benieuwd wat en waarom jij vindt dat datgeen moet gebeuren dat jij aanhaalt :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:08

Shadow0 schreef:
Nikass schreef:
Maar wat moet er gebeuren voordat Nederland tenminste durft te zèggen dat ze het ergens niet mee eens zijn?
Dat ze Poetin een misdadiger vinden die zich bij het gerechtshof in Den Haag zou moeten verantwoorden

Wat heeft het voor zin om dat nu te zeggen? Nederland wil Poetin helemaal niet voor het gerechtshof brengen. Sowieso wil Nederland geen voortrekkersrol meer in de internationale rechtsorde. Maar daarnaast - dit is wel ongeveer het stomste moment om zoiets te zeggen: op het moment dat je medewerking wilt.

Citaat:
Dat ze niet naar de spelen gaan enz

Maar ja Poetin zegt wèl gewoon hoe hypocriet Nederland is, en hij had nog een punt ook (dat ging over de manier waarop Rusland homo's behandeld)

Inderdaad - wij hadden toen niet naar de Spelen moeten gaan, en zeker niet de met de koning. Maar toen vonden we dat allemaal niet zo belangrijk. NU kunnen we het in elk geval niet zeggen, want kost dat ons meer (in menselijk leed) dan het ons oplevert. Nu hebben we die medewerking nodig, dus dat is even slikken. En met alle respect, het nu zeggen is ook hypocriet. We trokken ons niks van Oekraine aan en alle doden die er gevallen zijn.

(Overigens vond ik niet dat Poetin zo'n sterk punt had hoor.)

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Soms moet je even slikken en verstandig zijn. -O- Waarom wil Nederland geen voortrekkersrol meer?

Toen Poetin zei dat in Rusland geen politieke partij kan bestaan waar geen vrouwen aan deel mogen nemen en dat er in Rusland geen vereniging voor pedofielen zou worden getolereerd zoals in Nederland, toen stond ik wel even met mijn mond vol tanden ja :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:09

Je moet de separisten volgens mij ook niet zien als 1 hechte groep met 1 leider. Wellicht dat daarom de veiligheid ook niet gegarandeerd kan worden.
Wat me ook stoort is dat er opgeroepen wordt tot een boycot van het wk voetbal 2018.
Rusland is niet ineens verandert, Poetin is niet ineens verandert...
Maar nu er bijna 200 Nederlanders om komen (de andere 100 worden vergeten lijkt het) roepen ze om het hardst...
"Beetje" hypocriet imo

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:12

Sammie schreef:
Sleeper schreef:

Ja, ook ik zou het graag willen weten.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:13

LadyMadonna schreef:
Je moet de separisten volgens mij ook niet zien als 1 hechte groep met 1 leider. Wellicht dat daarom de veiligheid ook niet gegarandeerd kan worden.
Wat me ook stoort is dat er opgeroepen wordt tot een boycot van het wk voetbal 2018.
Rusland is niet ineens verandert, Poetin is niet ineens verandert...
Maar nu er bijna 200 Nederlanders om komen (de andere 100 worden vergeten lijkt het) roepen ze om het hardst...
"Beetje" hypocriet imo

Triest eigenlijk he, en maanden keren we onze rug om en laten we alles groeien...bloedvergiet en de steeds destructievere aanvallen...
En dan gebeurt er dit dramatisch ongeval gebeurt, zijn we kwaad en kunnen we ons niet voorstellen hoe dit ooit kan gebeuren.

Ik hoop dat het snel wordt opgelost, ze snel worden vrijgegeven en naar huis kunnen.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 20-07-14 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt