kanniet schreef:Ook Wilders wil geen allochtonen het land uit zetten, mits ze zich aanpassen aan onze cultuur en niet eisen dat wij ons aanpassen aan hun cultuur, en dat ze gewoon sociaal gedrag vertonern zoals de gemiddelde nederlander -of die nu jood, christen, boeddhist, homofiel, man of vrouw is. Als de zgn allochtonen van de derde generatie zich nog steeds niet aan kunnen passen aan de nederlandse gewoonten is het mi een kwestie van niet willen. En dan ben ik er voor om deze mensen terug te laten gaan naar een land waar ze wel passen in de cultuur.
En ja, dat uithuwelijken is een zich in Nederland uitbreidend probleem. Wil jij dit stoppen door het toe te staan? Denk jij dat dat werkt? Dan sta ik mijn kinderen toe te stelen, misschien dat ze het dan afleren.........Op een of andere manier vind ik dat een vreemde redenatie.
En wie bepaalt wanneer iemand voldoende is aangepast? Wat is sociaal gedrag? Wat zijn Nederlandse gewoonten?
Ik ken persoonlijk overigens genoeg Nederlandse gewoonten waarvan het prima zou zijn als mensen die niet overnemen.
Hoe zou je dat in de praktijk willen gaan regelen? Een commissie die iedereen gaat beoordelen? Of leggen we de grens bij het succesvol afronden van een inburgeringscursus? Of bij wetsovertredingen? En moet je dan het land al uit als je een pakje peuken jat of als je een moord pleegt? En naar welk land zetten we die mensen uit? En wat als dat land ze niet wil hebben? En hoe doen we dat met de internationale verdragen?
Vragen vragen... de werkelijkheid is zoveel complexer dan dit soort schijnbaar daadkrachtige maar oh zo vage uitspraken... en niemand die op Wilders heeft gestemd heeft er een antwoord op. Wilders heeft er zélf namelijk helemaal geen antwoord op. Alleen daarom al snap ik niet dat mensen op hem gestemd hebben. Je wil toch weten wáár je precies voor stemt?