wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:51

Als je bij de PVV de punten immigratie en Islamisering buiten beschouwing laat is het zelfs een zeer links sociaal gerichte partij. Ik vermoed dat Wilders met de twee eerder genoemde punten in het gat wil duiken waar andere partijen in het verleden geen aandacht aan hebben willen geven of gewoon te soft mee om zijn gegaan.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:59

Hermelientje schreef:
@zipje
Ik weet niet helemaal precies wat je niet snapt, maar Elia is gewoon een voetballer en een Nederlander want anders mocht hij niet voor het Nederlands elftal spelen. Of hij al dan niet moslim is zou helemaal niet belangrijk moeten zijn. Maar wel is hij waarschijnlijk (ik ken hem niet persoonlijk dus ik weet het niet zeker) een kind van een niet Westerse immigrant, dat zijn die wezens die door Wilders ongewenst zijn verklaard omdat ze niets bijdragen aan de samenleving en alleen maar geld kosten. Is het zo duidelijk?

Waar is die etnische registratie voor nodig zipje?

Waar die etnische registratie voor nodig is zal je aan wilders moeten vragen, ik heb VVD gestemd.Wilders wil zo ver ik het kan bekijken geen immigratie van mensen die hier zonder opleiding etc komen en het land dus veel geld kosten (was het geen 13 miljard)
Wat betreft Elias, jullie betrekken hem bij de discussie over moslims en dat begrijp ik niet helemaal. Elia zal ongetwijfeld van Surinaamse afkomst zijn en Suriname hoorde tot 1975 bij Nederland en zijn ouders zullen wellicht wel geslaagde immigranten zijn. Daar hoor ik Wilders ook niet over, zolang jij een bijdrage aan de samenleving levert zal je hem niet horen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:25

zipje71 schreef:
Als je bij de PVV de punten immigratie en Islamisering buiten beschouwing laat is het zelfs een zeer links sociaal gerichte partij. Ik vermoed dat Wilders met de twee eerder genoemde punten in het gat wil duiken waar andere partijen in het verleden geen aandacht aan hebben willen geven of gewoon te soft mee om zijn gegaan.

Ik denk dat Wilders met zijn linkse standpunten heel strategisch de ontevreden SP-stemmers wilde lokken die na de vorige verkiezingen met lege handen achterbleven, en dat is hem ook prima gelukt dacht ik.
En met dat Immigratiepuntje trekt hij een bepaald deel van de VVD-stemmers naar zich toe (die zijn ten slotte begonnen met dit op de agenda te zetten, niet geheel onterecht maar wel op typisch demagogische wijze).

Ik vind Wilders nu wel erg linkse keuzes maken voor een ex-VVD-er en ik ben dan ook benieuwd wat ervan overend blijft, mocht hij in een coalitie terechtkomen.
Ik geloof eigenlijk geen bal van zijn programma als ik eerlijk ben.

Uit de wikipedia:
Citaat:
Binnen de VVD voer Wilders steevast een uitzonderlijk conservatief-liberale koers, wat wrijving veroorzaakte met partijgenoten.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:28

zipje71 schreef:
.Wilders wil zo ver ik het kan bekijken geen immigratie van mensen die hier zonder opleiding etc komen en het land dus veel geld kosten (was het geen 13 miljard)

Wilders wil geen immigranten vanuit moslimlanden. Geslaagd, kansloos, maakt hem niet uit. Als ze de Koran lezen, zijn ze niet welkom. Staat ook duidelijk in zijn programma hoor!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:29

randalinpony schreef:
zipje71 schreef:

Ik denk dat Wilders met zijn linkse standpunten heel strategisch de ontevreden SP-stemmers wilde lokken die na de vorige verkiezingen met lege handen achterbleven, en dat is hem ook prima gelukt dacht ik.
En met dat Immigratiepuntje trekt hij een bepaald deel van de VVD-stemmers naar zich toe (die zijn ten slotte begonnen met dit op de agenda te zetten, niet geheel onterecht maar wel op typisch demagogische wijze).

Ik vind Wilders nu wel erg linkse keuzes maken voor een ex-VVD-er en ik ben dan ook benieuwd wat ervan overend blijft, mocht hij in een coalitie terechtkomen.
Ik geloof eigenlijk geen bal van zijn programma als ik eerlijk ben.

Uit de wikipedia:
Citaat:
Binnen de VVD voer Wilders steevast een uitzonderlijk conservatief-liberale koers, wat wrijving veroorzaakte met partijgenoten.

ik vind 'm op sommige punten zelfs naar de SGP neigen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:30

christel1857 schreef:
Dat heeft toch geen invloed? Welke moslim heb jij de wedstrijd zien bepalen?

Dat weet ik niet. Even kort door de bocht, de voetbal hooligans die je normaal PVV ziet stemmen, liepen gister hand in hand met de Marokkaanse relschoppers hier uit de buurt :P

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:36

Sport verbroedert. ;)

@Zipje: niemand wil toch stromen kansloze immigranten? Iedereen is er toch allang van doordrongen dat Nederland dat niet kan dragen?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:43

zipje71 schreef:
[
ik vind 'm op sommige punten zelfs naar de SGP neigen

Auw,.... dat is wel een extreem conservatieve partij. Veel vrijheid voor vrouwen ;) .

Blue_Eyes

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:44

De SGP heeft op zich nog wel meer standpunten dan alleen dat over vrouwen, Yarrah ;)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:48

PattyOosten schreef:
zipje71 schreef:
.Wilders wil zo ver ik het kan bekijken geen immigratie van mensen die hier zonder opleiding etc komen en het land dus veel geld kosten (was het geen 13 miljard)

Wilders wil geen immigranten vanuit moslimlanden. Geslaagd, kansloos, maakt hem niet uit. Als ze de Koran lezen, zijn ze niet welkom. Staat ook duidelijk in zijn programma hoor!

“Geen enkele samenleving heeft een onbeperkt absorptievermogen voor
nieuwkomers en geen enkele samenleving heeft een oneindige capaciteit om achterstanden
te bestrijden en mensen te emanciperen. Dus we hebben behoefte aan een selectief
migratiebeleid. Dit vraagt grote terughoudendheid om mensen binnen te laten die door te grote
achterstanden geen kans van slagen hebben in de Nederlandse samenleving”. Dat schreef
Wouter Bos in 2006.

Het idee is dus niet helemaal nieuw

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:50

Selectief beleid is iets heel anders dan gewoon de deur op slot gooien voor iedereen uit welk moslim land dan ook ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:50

Maar staat Moslim gelijk aan kansloos?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:51

Wouter Bos heeft het over stromen kansloze immigranten en wat hij erover zegt dat onderschrijf ik volledig.
Hij verbindt het alleen op geen enkele manier aan één godsdienst of etnisch kenmerk zoals Wilders graag doet, dat is het verschil.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:53

randalinpony schreef:
Wouter Bos heeft het over stromen kansloze immigranten en wat hij erover zegt dat onderschrijf ik volledig.
Hij verbindt het alleen op geen enkele manier aan één godsdienst of etnisch kenmerk zoals Wilders graag doet, dat is het verschil.

en dan wel een generaal pardon erdoor duwen?! 8)7

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:54

En hoe zou je in het geval van Wouter moeten selecteren? Iemand enig idee?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:55

Generaal pardon was voor die mensen die hier al jaar in, jaar uit op antwoord zaten te wachten en intussen hier al een heel leven hadden opgebouwd :)* Die kun je toch met goed fatsoen ook niet meer terugsturen? Dat noem ik onmenselijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:57

Blue_Eyes schreef:
Generaal pardon was voor die mensen die hier al jaar in, jaar uit op antwoord zaten te wachten en intussen hier al een heel leven hadden opgebouwd :)* Die kun je toch met goed fatsoen ook niet meer terugsturen? Dat noem ik onmenselijk.

Nee, zij waren steeds in hoger beroep gegaan en dus zelf ook gekozen om te blijven wachten.

Vind het ook niet goed dat het zo lang moest duren hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het geen generaal pardon waard :n

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:05

Voor het Pardon moest men aan een aantal voorwaarden voldoen en het ging idd om een groep mensen die hier al langere tijd verbleven en vaak ook werk hadden gevonden.

Voor het Algemeen Pardon was indertijd voldoende draagvlak in de samenleving, een verschil met nu.

De mening van nu is dus niet relevant, er was tóen een situatie ontstaan waarin het Pardon niet eens de slechtste oplossing was en misschien niet eens de duurste, aangezien het veelal ging om mensen die ook gewoon netjes belasting betaalden, of die illegaal hier werkten en nú dus wel netjes belasting betalen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:17

randalinpony schreef:
Voor het Pardon moest men aan een aantal voorwaarden voldoen en het ging idd om een groep mensen die hier al langere tijd verbleven en vaak ook werk hadden gevonden.

Voor het Algemeen Pardon was indertijd voldoende draagvlak in de samenleving, een verschil met nu.

De mening van nu is dus niet relevant, er was tóen een situatie ontstaan waarin het Pardon niet eens de slechtste oplossing was en misschien niet eens de duurste, aangezien het veelal ging om mensen die ook gewoon netjes belasting betaalden, of die illegaal hier werkten en nú dus wel netjes belasting betalen.

Ik kan alleen maar info vinden dat het Nederland miljoenen en zelfs miljarden kost... :?
Draagvlak m'n ....... Ook toen betaalde we veel belasting en als dat minder kon, had ik dat ook fijn gevonden!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:19

PattyOosten schreef:
Selectief beleid is iets heel anders dan gewoon de deur op slot gooien voor iedereen uit welk moslim land dan ook ;)

De goede moeten altijd onder de kwaden lijden (zeggen de voetbalsupporters ook als ze weer eens door de ME worden bespoten door een waterkanon als een kleine meerderheid mongolen het vergalt voor de echte supporter)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:32

zipje71 schreef:
PattyOosten schreef:

De goede moeten altijd onder de kwaden lijden (zeggen de voetbalsupporters ook als ze weer eens door de ME worden bespoten door een waterkanon als een kleine meerderheid mongolen het vergalt voor de echte supporter)

En dat maakt het rechtvaardig?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:37

superwoman schreef:
randalinpony schreef:

Ik kan alleen maar info vinden dat het Nederland miljoenen en zelfs miljarden kost... :?
Draagvlak m'n ....... Ook toen betaalde we veel belasting en als dat minder kon, had ik dat ook fijn gevonden!

Natuurlijk kost het geld, alles kost geld. Als die mensen de Nederlandse staat blijven platprocederen op kosten van de belastingbetaler kost het ook klauwen geld en dan leveren ze meestal geeneens iets op want ze zijn hier illegaal dus mogen hier ook niet werken.

Ze uitzetten kost ook massa's geld.

Nou ging ik er altijd van uit dat de eisen om aan het pardon te voldoen, waren dat je zaak al heel lang liep, je werk en bestaan had opgebouwd in Nederland en je ook geen crimineel feit op je naam had staan maar ik vind nu gegevens waaruit blijkt dat dat toch beetje anders ligt en dat verandert mijn kijk op de zaak enigszins.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:39

Blue_Eyes schreef:
zipje71 schreef:

En dat maakt het rechtvaardig?[/quote]

Dat hoor je mij niet zeggen, maar zo werkt het helaas wel. Waar het ook over gaat

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:45

Blue_Eyes schreef:
De SGP heeft op zich nog wel meer standpunten dan alleen dat over vrouwen, Yarrah ;)

Die waren voor mij doorslagevend om niet op die partij te stemmen.

Als je de reden wilt weten:
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen!!

Partijen die vrouwen en geloof buitensluiten kunnen nooit een stem van mij verwachten. Hoe goed hun partijprogramma ook mag zijn. Ik heb wel goed opgelet tijdens de geschiedenislessen. En ik heb het niet alleen over de WOII.
Protestanten en Katholieken in N-Ierland
Joegoslavie
Wat nu gebeurd in Rusland
Oeigoeren in China
Tibet
De kasten verschillen in India
De Koerden
De burgeroorlog in Amerika
De boerenoorlog in Zuid Afrika (de engelsen hebben trouwens de concentratiekampen uitgevonden)
Irak
Iran
Israel
De genocide in Burundi
Indianen en de zwartebevolking van Amerika
Het apartheidsregime in zuid Afrika
En zo kan ik uren doorgaan.

Wij kunnen als volk zeggen dat willen we dus niet!!
Wij zijn dit keer niet slim geweest en we hebben als protest gekozen voor een partij die daar niet zo moeilijk over doet. Heel erg jammer.........
Ik heb nog steeds hoop dat de VVD een verstandige keuze gaat maken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:47

randalinpony schreef:
Nou ging ik er altijd van uit dat de eisen om aan het pardon te voldoen, waren dat je zaak al heel lang liep, je werk en bestaan had opgebouwd in Nederland en je ook geen crimineel feit op je naam had staan maar ik vind nu gegevens waaruit blijkt dat dat toch beetje anders ligt en dat verandert mijn kijk op de zaak enigszins.

Als ze allemaal een vaste baan hadden gehad en iig geen crimineel feit op hun naam hadden staan had ik er ook anders over gedacht ;)
Maar dan nog zit in mijn achterhoofd dat die mensen steeds in hoger beroep zijn gegaan en dus eigenlijk niet voldoen aan de eisen om hier te mogen blijven. Die regels zijn natuurlijk niet voor niets... al gun ik iedereen vanalles, het is onmogelijk om iedereen alles te geven.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 15-06-10 14:50, in het totaal 2 keer bewerkt