Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hermelientje schreef:@zipje
Ik weet niet helemaal precies wat je niet snapt, maar Elia is gewoon een voetballer en een Nederlander want anders mocht hij niet voor het Nederlands elftal spelen. Of hij al dan niet moslim is zou helemaal niet belangrijk moeten zijn. Maar wel is hij waarschijnlijk (ik ken hem niet persoonlijk dus ik weet het niet zeker) een kind van een niet Westerse immigrant, dat zijn die wezens die door Wilders ongewenst zijn verklaard omdat ze niets bijdragen aan de samenleving en alleen maar geld kosten. Is het zo duidelijk?
Waar is die etnische registratie voor nodig zipje?
zipje71 schreef:Als je bij de PVV de punten immigratie en Islamisering buiten beschouwing laat is het zelfs een zeer links sociaal gerichte partij. Ik vermoed dat Wilders met de twee eerder genoemde punten in het gat wil duiken waar andere partijen in het verleden geen aandacht aan hebben willen geven of gewoon te soft mee om zijn gegaan.
Citaat:Binnen de VVD voer Wilders steevast een uitzonderlijk conservatief-liberale koers, wat wrijving veroorzaakte met partijgenoten.
zipje71 schreef:.Wilders wil zo ver ik het kan bekijken geen immigratie van mensen die hier zonder opleiding etc komen en het land dus veel geld kosten (was het geen 13 miljard)
randalinpony schreef:zipje71 schreef:Als je bij de PVV de punten immigratie en Islamisering buiten beschouwing laat is het zelfs een zeer links sociaal gerichte partij. Ik vermoed dat Wilders met de twee eerder genoemde punten in het gat wil duiken waar andere partijen in het verleden geen aandacht aan hebben willen geven of gewoon te soft mee om zijn gegaan.
Ik denk dat Wilders met zijn linkse standpunten heel strategisch de ontevreden SP-stemmers wilde lokken die na de vorige verkiezingen met lege handen achterbleven, en dat is hem ook prima gelukt dacht ik.
En met dat Immigratiepuntje trekt hij een bepaald deel van de VVD-stemmers naar zich toe (die zijn ten slotte begonnen met dit op de agenda te zetten, niet geheel onterecht maar wel op typisch demagogische wijze).
Ik vind Wilders nu wel erg linkse keuzes maken voor een ex-VVD-er en ik ben dan ook benieuwd wat ervan overend blijft, mocht hij in een coalitie terechtkomen.
Ik geloof eigenlijk geen bal van zijn programma als ik eerlijk ben.
Uit de wikipedia:Citaat:Binnen de VVD voer Wilders steevast een uitzonderlijk conservatief-liberale koers, wat wrijving veroorzaakte met partijgenoten.
PattyOosten schreef:zipje71 schreef:.Wilders wil zo ver ik het kan bekijken geen immigratie van mensen die hier zonder opleiding etc komen en het land dus veel geld kosten (was het geen 13 miljard)
Wilders wil geen immigranten vanuit moslimlanden. Geslaagd, kansloos, maakt hem niet uit. Als ze de Koran lezen, zijn ze niet welkom. Staat ook duidelijk in zijn programma hoor!
randalinpony schreef:Wouter Bos heeft het over stromen kansloze immigranten en wat hij erover zegt dat onderschrijf ik volledig.
Hij verbindt het alleen op geen enkele manier aan één godsdienst of etnisch kenmerk zoals Wilders graag doet, dat is het verschil.
Blue_Eyes schreef:Generaal pardon was voor die mensen die hier al jaar in, jaar uit op antwoord zaten te wachten en intussen hier al een heel leven hadden opgebouwdDie kun je toch met goed fatsoen ook niet meer terugsturen? Dat noem ik onmenselijk.
randalinpony schreef:Voor het Pardon moest men aan een aantal voorwaarden voldoen en het ging idd om een groep mensen die hier al langere tijd verbleven en vaak ook werk hadden gevonden.
Voor het Algemeen Pardon was indertijd voldoende draagvlak in de samenleving, een verschil met nu.
De mening van nu is dus niet relevant, er was tóen een situatie ontstaan waarin het Pardon niet eens de slechtste oplossing was en misschien niet eens de duurste, aangezien het veelal ging om mensen die ook gewoon netjes belasting betaalden, of die illegaal hier werkten en nú dus wel netjes belasting betalen.
PattyOosten schreef:Selectief beleid is iets heel anders dan gewoon de deur op slot gooien voor iedereen uit welk moslim land dan ook
zipje71 schreef:PattyOosten schreef:Selectief beleid is iets heel anders dan gewoon de deur op slot gooien voor iedereen uit welk moslim land dan ook
De goede moeten altijd onder de kwaden lijden (zeggen de voetbalsupporters ook als ze weer eens door de ME worden bespoten door een waterkanon als een kleine meerderheid mongolen het vergalt voor de echte supporter)
superwoman schreef:randalinpony schreef:Voor het Pardon moest men aan een aantal voorwaarden voldoen en het ging idd om een groep mensen die hier al langere tijd verbleven en vaak ook werk hadden gevonden.
Voor het Algemeen Pardon was indertijd voldoende draagvlak in de samenleving, een verschil met nu.
De mening van nu is dus niet relevant, er was tóen een situatie ontstaan waarin het Pardon niet eens de slechtste oplossing was en misschien niet eens de duurste, aangezien het veelal ging om mensen die ook gewoon netjes belasting betaalden, of die illegaal hier werkten en nú dus wel netjes belasting betalen.
Ik kan alleen maar info vinden dat het Nederland miljoenen en zelfs miljarden kost...![]()
Draagvlak m'n ....... Ook toen betaalde we veel belasting en als dat minder kon, had ik dat ook fijn gevonden!
Blue_Eyes schreef:zipje71 schreef:Selectief beleid is iets heel anders dan gewoon de deur op slot gooien voor iedereen uit welk moslim land dan ook
De goede moeten altijd onder de kwaden lijden (zeggen de voetbalsupporters ook als ze weer eens door de ME worden bespoten door een waterkanon als een kleine meerderheid mongolen het vergalt voor de echte supporter)
Blue_Eyes schreef:De SGP heeft op zich nog wel meer standpunten dan alleen dat over vrouwen, Yarrah
randalinpony schreef:Nou ging ik er altijd van uit dat de eisen om aan het pardon te voldoen, waren dat je zaak al heel lang liep, je werk en bestaan had opgebouwd in Nederland en je ook geen crimineel feit op je naam had staan maar ik vind nu gegevens waaruit blijkt dat dat toch beetje anders ligt en dat verandert mijn kijk op de zaak enigszins.