FaberSmid schreef:Hoe weet u dat zo zeker, jvds is een engel en usa zijn de slechterikken in dit verhaal?
FBI heeft de rol van Peter R over genomen als gemene belager van die lieve Joran, de ploerten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LecyTinker schreef:En omdat andere niet uitgeleverd worden dan moet we dat maar gewoon zo houden.
Persoonlijk vind ik dat elke zaak op zich staat en dus ook elk persoon op zich. Omdat de ene iets mag of niet mag geeft niet gelijk het recht dat de ander dat ook mag of niet mag.
Er wordt zo zielig gedaan over een verloren leven ( en ik ben het met jullie eens dat het idd een zeer erg iets is) maar zodra we een ander verloren zien gaan dan zeggen we. Tja, eigen schuld dikke bult. "Hij weet wat hij gedaan heeft en nu moet hij met de consequenties leven." MAAR als jij bij een wild vreemde jongen zijn slaapkamer binnen gaat in je eentje of met een wild vreemde jongen mee gaat van een avondje uit en je weet dat er niemand is die je kan helpen, dan weet je ook dat hier consequenties aan vast kunnen zitten. DIT maakt het niet goed en ik zal zeker niet goedpraten wat er gebeurd is. Maar er wordt zo zwart wit gedacht in dit topic. Joran is de duivel en de vermoordde dames zijn engeltjes.
Sorry, maar dat gaat niet op. Als Joran gestraft moet worden ( en dat zou zeker moeten als hij schuld bevonden wordt door het gerechtshof) voor zijn daden wat hij een ander mens heeft aangedaan dan moeten we ook meerekenen dat hij een mens is en dat hij rechten heeft! Geen enkel ding in de wereld kan ervoor zorgen dat iemand zijn rechten verspeeld!
Het lijkt wel of iedereen hier uit is op wraak en niet gerechtigheid. Ik heb het al een paar keer gezegd in dit topic. Hij is pas schuldig zodra hij ervoor veroordeeld wordt, tot die tijd is hij een verdachte. En hij kan pas schuldig worden bevonden als ze hard bewijs hebben.
We denken allemaal omdat we de kranten lezen of het internet volgen dat we elke detail van deze zaak weten. Nou ik ben er stellig van overtuigd dat we nog maar het puntje van de ijsberg weten als doe je niets anders dan hele dagen het net afsnuffelen voor info. Niet alle info zal vrijgegeven zijn en er zal behoorlijk wat info in een geheim dossier verdwijnen. Daar is de FBI erg goed in, dingen laten verdwijnen. En ik heb niet alleen kritiek op de FBI ( voor alle fbi-liefhebbers) maar op alle politieke en justitiele instellingen. die durven nog wel eens een draai te geven aan dingen zodat het hun beter uitkomt!)
faye1995 schreef:Ik ben uit op gerechtigheid... En daarbij hoort ook je straf uitzitten in een land zonder uitleveringsgedrag. Joran die een moord pleegt of iemand die 20 kilo cocaine smokkelt maakt me dan geen drol uitJoran is niet de enige he die zn straf in het buitenland moet uitzitten.
Kijk gevangen in het buitenland (sbs6) of achter vreemde tralies oid bij de publieke omroep.
Joran is geen uitzondering; Hij heeft de daad daar begaan en ik heb er totaal geen medelijden mee als het zo is. Geef eens 1 goede reden waarom hij naar nederland hetzij aruba moet om zn straf uit te mogen zitten? Kost ons alleen een hoop geld en ellende dus we schieten er niks mee op.
En nee het is niet omdat het joran is, maar laten we eerlijk zijn hij verdient geen voortrekkersrol boven de andere gevangen in het buitenland die drugs smokkelen of een andere misdaad begaan.
Ik vind het zo een dooddoener; Net of wij joran helemaal de grond in stampen en de meisjes geweldig vinden. HIJ moord, zij niet. Wat zij hebben gedaan doet er toch niet toe? Ze kunnen geen verhaal meer doen, hen ouders zullen ze nooit meer zien en weet ik het wat niet allemaal meer. Joran is hier degene die een delict is begaan niet zij!
faye1995 schreef:Ik vind het zo een dooddoener; Net of wij joran helemaal de grond in stampen en de meisjes geweldig vinden. HIJ moord, zij niet. Wat zij hebben gedaan doet er toch niet toe? Ze kunnen geen verhaal meer doen, hen ouders zullen ze nooit meer zien en weet ik het wat niet allemaal meer. Joran is hier degene die een delict is begaan niet zij!
linn__ schreef:faye1995 schreef:Ik vind het zo een dooddoener; Net of wij joran helemaal de grond in stampen en de meisjes geweldig vinden. HIJ moord, zij niet. Wat zij hebben gedaan doet er toch niet toe? Ze kunnen geen verhaal meer doen, hen ouders zullen ze nooit meer zien en weet ik het wat niet allemaal meer. Joran is hier degene die een delict is begaan niet zij!
heb jij hier de bewijzen van? Dan zal ik die snel overhandigen als ik jou was, dan kunnen ze hem inderdaad opsluiten
faye1995 schreef:Waar maakt iedereen zich toch zo druk om?
Deze beste men jvds is geen lieverdje dat is wel duidelijk......
Hoop dat het recht mag zegevieren en dat de jongen gestraft mag worden voor wat hij heeft gedaan; hetzij door amerika hetzij door peru als hij schuldig bevonden wordt.
Maare het lijkt me wel enigszins duidelijk dat hij sjaak banaan is in de us, jammer voor hem maar dat had hij niet zo aan moeten pakken. Zielig ook, anderen afpersen die zoveel verdriet hebben.
Ik hoef hem geen hand boven het hoofd te houden; Als bewezen kan worden dat hij de dader is, moet hij gestraft worden. Geen uitleveringsverdrag dus mooi in peru zn straf uitzitten want daar heeft hij (als het bewezen wordt) de moord gepleegd. Complotten geloof ik niet in tenzij het tegendeel bewezen wordt.
Waarom zou hij, uitgerekend joran, zn straf niet gewoon in peru uit moeten zitten? Waarom pleiten er een aantal voor overplaatsing want er is geen eerlijk proces?
Niemand weet of hij een eerlijk proces krijgt want we zijn er niet bij.
Denk je dat mensen die vastzitten voor drugsmokkel in Japan, of wherever ook allemaal overgeplaats worden? nee, pech hebben dus!