Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:03

FaberSmid schreef:
Hoe weet u dat zo zeker, jvds is een engel en usa zijn de slechterikken in dit verhaal?

FBI heeft de rol van Peter R over genomen als gemene belager van die lieve Joran, de ploerten :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:04

sarabande schreef:
FaberSmid schreef:
Hoe weet u dat zo zeker, jvds is een engel en usa zijn de slechterikken in dit verhaal?

FBI heeft de rol van Peter R over genomen als gemene belager van die lieve Joran, de ploerten :+

Vanwaar die :+ ?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:06

Maar de beschuldiging naar usa blijft hetzelfde, geloven of weten. Nog even en usa krijgt de schuld van jvds bestaan en het leed wat meneer heeft veroorzaakt.
Waar zijn dan de geluidsopmames en de beelden vanuit de kamer zelf? Denkt en geloofd u nu werkelijk dat als usa of wie dan ook een jonge dame vermoord ziet en hoord worden, dat die niks zullen ondernemen en blijven toekijken en luisteren?
Straks komt nieuws dat jvds een agent is of in opdracht die jonge dame heeft vermoord?
Bedenk u wel dat als u de usa doet "verdenken" met uw "geloven", dat u alle american vals doet beschuldigen. De american verdenken toch ook niet nedeland en zo alle nederlanders voor het geen jvds op zijn geweten heeft?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:06

Citaat:

Misschien omdat het scarcastich bedoeld is...??!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:08

Teddy321 schreef:
Citaat:

Misschien omdat het scarcastich bedoeld is...??!!

Apart om sarcastisch te doen over de mening van een ander

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:14

Weet je Lieveli, als je dat niet begrijpt......weetje , laat maar

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:16

Teddy321 schreef:
Weet je Lieveli, als je dat niet begrijpt......weetje , laat maar

Nuttige post +:)+ Ik begrijp het wel maar ik vind het niet respectvol

Toveren

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:26

Waar maakt iedereen zich toch zo druk om?
Deze beste men jvds is geen lieverdje dat is wel duidelijk......
Hoop dat het recht mag zegevieren en dat de jongen gestraft mag worden voor wat hij heeft gedaan; hetzij door amerika hetzij door peru als hij schuldig bevonden wordt.

Maare het lijkt me wel enigszins duidelijk dat hij sjaak banaan is in de us, jammer voor hem maar dat had hij niet zo aan moeten pakken. Zielig ook, anderen afpersen die zoveel verdriet hebben.
Ik hoef hem geen hand boven het hoofd te houden; Als bewezen kan worden dat hij de dader is, moet hij gestraft worden. Geen uitleveringsverdrag dus mooi in peru zn straf uitzitten want daar heeft hij (als het bewezen wordt) de moord gepleegd. Complotten geloof ik niet in tenzij het tegendeel bewezen wordt.

Waarom zou hij, uitgerekend joran, zn straf niet gewoon in peru uit moeten zitten? Waarom pleiten er een aantal voor overplaatsing want er is geen eerlijk proces?
Niemand weet of hij een eerlijk proces krijgt want we zijn er niet bij.
Denk je dat mensen die vastzitten voor drugsmokkel in Japan, of wherever ook allemaal overgeplaats worden? nee, pech hebben dus!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:37

En omdat andere niet uitgeleverd worden dan moet we dat maar gewoon zo houden.
Persoonlijk vind ik dat elke zaak op zich staat en dus ook elk persoon op zich. Omdat de ene iets mag of niet mag geeft niet gelijk het recht dat de ander dat ook mag of niet mag.
Er wordt zo zielig gedaan over een verloren leven ( en ik ben het met jullie eens dat het idd een zeer erg iets is) maar zodra we een ander verloren zien gaan dan zeggen we. Tja, eigen schuld dikke bult. "Hij weet wat hij gedaan heeft en nu moet hij met de consequenties leven." MAAR als jij bij een wild vreemde jongen zijn slaapkamer binnen gaat in je eentje of met een wild vreemde jongen mee gaat van een avondje uit en je weet dat er niemand is die je kan helpen, dan weet je ook dat hier consequenties aan vast kunnen zitten. DIT maakt het niet goed en ik zal zeker niet goedpraten wat er gebeurd is. Maar er wordt zo zwart wit gedacht in dit topic. Joran is de duivel en de vermoordde dames zijn engeltjes.
Sorry, maar dat gaat niet op. Als Joran gestraft moet worden ( en dat zou zeker moeten als hij schuld bevonden wordt door het gerechtshof) voor zijn daden wat hij een ander mens heeft aangedaan dan moeten we ook meerekenen dat hij een mens is en dat hij rechten heeft! Geen enkel ding in de wereld kan ervoor zorgen dat iemand zijn rechten verspeeld!
Het lijkt wel of iedereen hier uit is op wraak en niet gerechtigheid. Ik heb het al een paar keer gezegd in dit topic. Hij is pas schuldig zodra hij ervoor veroordeeld wordt, tot die tijd is hij een verdachte. En hij kan pas schuldig worden bevonden als ze hard bewijs hebben.
We denken allemaal omdat we de kranten lezen of het internet volgen dat we elke detail van deze zaak weten. Nou ik ben er stellig van overtuigd dat we nog maar het puntje van de ijsberg weten als doe je niets anders dan hele dagen het net afsnuffelen voor info. Niet alle info zal vrijgegeven zijn en er zal behoorlijk wat info in een geheim dossier verdwijnen. Daar is de FBI erg goed in, dingen laten verdwijnen. En ik heb niet alleen kritiek op de FBI ( voor alle fbi-liefhebbers) maar op alle politieke en justitiele instellingen. die durven nog wel eens een draai te geven aan dingen zodat het hun beter uitkomt!)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:44

LecyTinker schreef:
En omdat andere niet uitgeleverd worden dan moet we dat maar gewoon zo houden.
Persoonlijk vind ik dat elke zaak op zich staat en dus ook elk persoon op zich. Omdat de ene iets mag of niet mag geeft niet gelijk het recht dat de ander dat ook mag of niet mag.
Er wordt zo zielig gedaan over een verloren leven ( en ik ben het met jullie eens dat het idd een zeer erg iets is) maar zodra we een ander verloren zien gaan dan zeggen we. Tja, eigen schuld dikke bult. "Hij weet wat hij gedaan heeft en nu moet hij met de consequenties leven." MAAR als jij bij een wild vreemde jongen zijn slaapkamer binnen gaat in je eentje of met een wild vreemde jongen mee gaat van een avondje uit en je weet dat er niemand is die je kan helpen, dan weet je ook dat hier consequenties aan vast kunnen zitten. DIT maakt het niet goed en ik zal zeker niet goedpraten wat er gebeurd is. Maar er wordt zo zwart wit gedacht in dit topic. Joran is de duivel en de vermoordde dames zijn engeltjes.
Sorry, maar dat gaat niet op. Als Joran gestraft moet worden ( en dat zou zeker moeten als hij schuld bevonden wordt door het gerechtshof) voor zijn daden wat hij een ander mens heeft aangedaan dan moeten we ook meerekenen dat hij een mens is en dat hij rechten heeft! Geen enkel ding in de wereld kan ervoor zorgen dat iemand zijn rechten verspeeld!
Het lijkt wel of iedereen hier uit is op wraak en niet gerechtigheid. Ik heb het al een paar keer gezegd in dit topic. Hij is pas schuldig zodra hij ervoor veroordeeld wordt, tot die tijd is hij een verdachte. En hij kan pas schuldig worden bevonden als ze hard bewijs hebben.
We denken allemaal omdat we de kranten lezen of het internet volgen dat we elke detail van deze zaak weten. Nou ik ben er stellig van overtuigd dat we nog maar het puntje van de ijsberg weten als doe je niets anders dan hele dagen het net afsnuffelen voor info. Niet alle info zal vrijgegeven zijn en er zal behoorlijk wat info in een geheim dossier verdwijnen. Daar is de FBI erg goed in, dingen laten verdwijnen. En ik heb niet alleen kritiek op de FBI ( voor alle fbi-liefhebbers) maar op alle politieke en justitiele instellingen. die durven nog wel eens een draai te geven aan dingen zodat het hun beter uitkomt!)

Ik denk dat je de FBI en CIA een beetje verward Lecy.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:45

Ik ben uit op gerechtigheid... En daarbij hoort ook je straf uitzitten in een land zonder uitleveringsgedrag. Joran die een moord pleegt of iemand die 20 kilo cocaine smokkelt maakt me dan geen drol uit :) Joran is niet de enige he die zn straf in het buitenland moet uitzitten.
Kijk gevangen in het buitenland (sbs6) of achter vreemde tralies oid bij de publieke omroep.
Joran is geen uitzondering; Hij heeft de daad daar begaan en ik heb er totaal geen medelijden mee als het zo is. Geef eens 1 goede reden waarom hij naar nederland hetzij aruba moet om zn straf uit te mogen zitten? Kost ons alleen een hoop geld en ellende dus we schieten er niks mee op.
En nee het is niet omdat het joran is, maar laten we eerlijk zijn hij verdient geen voortrekkersrol boven de andere gevangen in het buitenland die drugs smokkelen of een andere misdaad begaan.

Ik vind het zo een dooddoener; Net of wij joran helemaal de grond in stampen en de meisjes geweldig vinden. HIJ moord, zij niet. Wat zij hebben gedaan doet er toch niet toe? Ze kunnen geen verhaal meer doen, hen ouders zullen ze nooit meer zien en weet ik het wat niet allemaal meer. Joran is hier degene die een delict is begaan niet zij!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:49

faye1995 schreef:
Ik ben uit op gerechtigheid... En daarbij hoort ook je straf uitzitten in een land zonder uitleveringsgedrag. Joran die een moord pleegt of iemand die 20 kilo cocaine smokkelt maakt me dan geen drol uit :) Joran is niet de enige he die zn straf in het buitenland moet uitzitten.
Kijk gevangen in het buitenland (sbs6) of achter vreemde tralies oid bij de publieke omroep.
Joran is geen uitzondering; Hij heeft de daad daar begaan en ik heb er totaal geen medelijden mee als het zo is. Geef eens 1 goede reden waarom hij naar nederland hetzij aruba moet om zn straf uit te mogen zitten? Kost ons alleen een hoop geld en ellende dus we schieten er niks mee op.
En nee het is niet omdat het joran is, maar laten we eerlijk zijn hij verdient geen voortrekkersrol boven de andere gevangen in het buitenland die drugs smokkelen of een andere misdaad begaan.

Ik vind het zo een dooddoener; Net of wij joran helemaal de grond in stampen en de meisjes geweldig vinden. HIJ moord, zij niet. Wat zij hebben gedaan doet er toch niet toe? Ze kunnen geen verhaal meer doen, hen ouders zullen ze nooit meer zien en weet ik het wat niet allemaal meer. Joran is hier degene die een delict is begaan niet zij!

En ik maar denken dat hij nog helemaal niet veroordeeld is.. :o

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:51

Ik zeg nergens dat hij veroordeeld is, lees de post daarboven dan even :)

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:53

faye1995 schreef:

heb jij hier de bewijzen van? Dan zal ik die snel overhandigen als ik jou was, dan kunnen ze hem inderdaad opsluiten

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:54

Teddy321, hahaha, de cia is ook helemaal gewedig wat die dingen betreft. Maar de FBI (federal bureau of investigation) is me ook niet zo heilig hoor!

Hahahah Jessix, je kon het niet beter zeggen!!!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:57

linn__ schreef:
faye1995 schreef:

heb jij hier de bewijzen van? Dan zal ik die snel overhandigen als ik jou was, dan kunnen ze hem inderdaad opsluiten

Als we allemaal ophouden te lezen dan is er ook geen gesprek mogelijk.
faye1995 schreef:
Waar maakt iedereen zich toch zo druk om?
Deze beste men jvds is geen lieverdje dat is wel duidelijk......
Hoop dat het recht mag zegevieren en dat de jongen gestraft mag worden voor wat hij heeft gedaan; hetzij door amerika hetzij door peru als hij schuldig bevonden wordt.

Maare het lijkt me wel enigszins duidelijk dat hij sjaak banaan is in de us, jammer voor hem maar dat had hij niet zo aan moeten pakken. Zielig ook, anderen afpersen die zoveel verdriet hebben.
Ik hoef hem geen hand boven het hoofd te houden; Als bewezen kan worden dat hij de dader is, moet hij gestraft worden. Geen uitleveringsverdrag dus mooi in peru zn straf uitzitten want daar heeft hij (als het bewezen wordt) de moord gepleegd. Complotten geloof ik niet in tenzij het tegendeel bewezen wordt.

Waarom zou hij, uitgerekend joran, zn straf niet gewoon in peru uit moeten zitten? Waarom pleiten er een aantal voor overplaatsing want er is geen eerlijk proces?
Niemand weet of hij een eerlijk proces krijgt want we zijn er niet bij.
Denk je dat mensen die vastzitten voor drugsmokkel in Japan, of wherever ook allemaal overgeplaats worden? nee, pech hebben dus!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:01

1 reden zeg je he? Dus als ik je die reden geef dan ga je het van een andere kant bezien? Dat is het, je gedachten staat zo vast met wat je nu denkt, dat al zou ik met een super reden komen dan zou je die nog tegen spreken!

Ik vind persoonlijk dat als we de plichten hebben omdat we nederlander zijn, dat we ook de rechten zouden moeten hebben.
Ik nederland zou hij nederlandse rechtsbijstand krijgen. Een advocaat die nederlander is en zou hij steun kunnen krijgen van zijn familie. Zolang het niet onomstotelijk bewezen is dat hij het gedaan heeft, behoud hij de rechten van een ontschuldige!
Ik vind het erg voor de vermoordde meisjes en de mogelijke meisjes waar we niets vanaf weten. Maar er zijn serie moordenaars (tja, mocht hij het gedaan hebben dan is hij er daar ook 1 van) die meer moorden op hun geweten hebben en waarvan het bewezen is dat ze het gedaan hebben, die op een betere plek hun straf aan het uitzitten zijn.
Het is niet aan ons om te bepalen welke burger er wel of geen steun krijgen van de nederlandse rechtsgang. Hij is nederlander en behoord alleen al door dit feit geholpen te worden door nederland. Ongeacht wat hij gedaan heeft.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:05

Ik vroeg om 1 reden ja, en dan zou ik het van de andere kant kunnen gaan zien ;)
Mijn mening is dat wij dat idd niet kunnen bepalen. Maar ik vraag me af waarom bijv volgens sommigen hier Joran wel naar NL toe moet komen en waarom anderen wel in het buitenland moeten verblijven?
De meeste buitenlanders in de gevangenissen in het buitenland zijn Nederlanders die er zitten voor drugssmokkel! Pleiten jullie daar dan ook voor? Ik hoor daar nl nooit 1 woord over :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:11

Dat is omdat dit een topic over Joran is.
Ik ben niet op de hoogte van al die zaken van de drugsmokkelaars. Ik denk dat als hun zaak als invidueel zou worden bezien dat er ook een hele hoop van terug naar nederland zouden moeten komen. Maar het probleem met wetbrekers is vaak dat ze onder 1 noemer worden gegooit en dat maakt het moeilijk om ze als individue te bezien.
Joran heeft behoorlijk wat publiciteit gehad, dus mensen bezien hem nu als een geval apart. En dat zou elke zaak moeten zijn. We hebben het hier niet over een kleine snelheids overtreding die we met een geld boete kunnen afkopen. We hebben het hier over mensenlevens. En die van die meisjes was net zoveel waard als die van Joran ( ook al zou niemand dat zeggen door de omstandigheden). Maar een leven is een leven en zodra we dingen gaan goedpraten om 1 leven minder waard te laten zijn dan een ander dan zijn we al halverwege om te vergeten waarvoor we eigenlijk vechten! Maar goed, dat is mijn nederige mening maar en die staat niet gelijk aan die van de maatschappij!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:32

Ik denk dat het beter is om de zaken van beide meisjes apart te houden.. In het geval van Natalee is niet bewezen dat hij ze vermoord heeft.. Ook was het bekend bij haar dat ze cocaine snoof, en behoorlijk veel ook, in combinatie met veel alcohol zou dat ook haar fataal kunnen zijn geworden.. dat hij haar lichaam heeft verborgen uit schrik of uit angst dat hij als schuldige zou zijn aangewezen.. Ook zijn aandachtsgeilheid naar de media heeft hem niet zoveel goed gedaan.. Dat hij niet spoort is duidelijk..

Wat het andere meisje betreft, ook daar weet je niet het fijne van.. We zijn er tenslotte niet bij geweest en zijn afhankelijk van informatie van wat Peru ons wil geven.. Geloof ook dat de politie daar niet zo fijngevoelig is, en kan me voorstellen dat men hem ff snel een verklaring afdwong..
Ik wacht het in ieder geval wel af...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:28

Ik denk dat dat toch ook het enige is wat we kunnen Jesser.

Er wordt hier heel wat afgespeculeerd. Eerst vind bijna iedereen hem een grote hufter, dan weer niet. Dan gaat het om Stephanie en dan toch weer over Natalee. Daarna krijgen we het hele FBI complot verhaal. Daarna leeft Stephanie zelfs nog wel. En dan is ze weer dood en heeft Joran het toch wel gedaan. Of nee toch niet.. De FBI. Maar we weten het toch niet. Daarbij vind ik het erg jammer dat niet iedereen evenveel respect kan opbrengen voor de mening van een ander. Sommigen reageren alleen maar op èèn bepaald persoon in het algemeen.

Of hij nou wel of niet schuldig is, hij heeft vast wel wat gedaan om de FBI op zn nek te krijgen. Nog steeds geloof ik niet dat dit alleen om die afpersingszaak gaat. (sorry voor degenen die dat wel geloven) Dus straf zal hij wel verdiend hebben en helaas dan maar in Peru, net zoals alle andere (buitenlandse) gevangen die daar hun straf uitzitten.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:30

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:37

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:38

De een zn brood, de ander zn dood ;)

Ik vind dit inderdaad ook wel een beetje cru...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:41

Ik liep vrijdag in de winkel en daar liep een moeder met twee jongens en die liepen ruzie te maken. Ik lette niet op ze, maar toen de moeder Joran begon te roepen kon ik niet anders meer doen dan de hele tijd naar de jongens kijken.
Je kan er niets aan doen, maar je gaat toch een link leggen als je die naam hoort!

Ik vind dat spel ook veel te ver gaan! Wel steeds zeggen hoe een monster Joran is, maar dan vergeten ze de mensen die dit soort dingen bedenken en kopen! Te belachelijk voor woorden, vind ik!
Laatst bijgewerkt door LecyTinker op 23-06-10 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt