Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:00

Als die hond vastgedraaaid zat in zijn tuig kun je geen kant op en aangezien zijn formaat kan hij de scoot ook nog omvertrekken. Ben je nog verder van huis.

Fijn dat er hulp kwam.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:03

Vroeger had men een wandelstok waarin een mes zat verborgen bij.
Dat was nog in de tijd dat ook de wolf nog niet geweerd was.

Nu willen ze terug in de tijd, maar dan enkel voor de wolf. De mens mag niet naar de regels van toen..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:06

Een tracker is idd een goed idee.

En dat loslaten, ik kan me voorstellen dat je in de paniek misschien overhaaste beslissingen neemt. Aan de andere kant, wij waren er niet bij. Ik dacht ook altijd loslaten geeft meer kans. Mijn hond is snel. Maar je ziet maar, een bordercollie is ook super snel en niet veilig los. De wolf is toch sneller uiteindelijk ;(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:11

Ja hoe erg die hond vast zat en wat dan slim is icm scootmobiel is natuurlijk invullen nu ook weer door ons, dat weten we niet precies. En het is hoe dan ook achteraf gezien makkelijker praten. Het is maar net waar iemand op zo'n moment naar handelt op luttele seconden tijd of misschien bewust voor kiest en dat kan zo'n persoon alleen zelf bepalen of idd in reactie op wat een ander persoon erbij dan aangeeft, waar je naar handelt zoals in dit geval. Want er is altijd idd nu achteraf wel wat over te zeggen, one way or another. Voor mijn gevoel zou ik in ieder geval mijn hond hoe dan ook nooit losmaken, maar met zo'n scootmobiel erbij is de situatie ook alweer anders dan als dat je zo'n ding niet erbij hebt plus dat je gewoon vaak niet rationeel handelt - daar kom je pas achter als je daadwerkelijk in een situatie zit.

Ik ben met sommige dingen met mijn hond wel zo dat als er ruimte nodig is, ze die vrijheid krijgt als dat in een nood situatie nodig is. Mja, er zijn geen richtlijnen aangezien de wolven zeer onvoorspelbaar zijn en niet onder de indruk zijn- deze specifieke wolven. Ik hoop het in ieder geval echt niet mee te maken, wat een nachtmerrie materiaal dit soort ervaringen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:15

tienus63 schreef:
Vanavond 19.45 uur live Geleidewolf vanwege 1 jarig bestaan van de podcast
Citaat:
Hiep hiep hoera!
Geleidewolf bestaat vandaag 1 jaar en dat vieren we vanavond om 20:00 uur met een livestream. Iedereen is welkom om mee te luisteren, dus niet alleen vrienden! Prik jij een puntje taart mee?

De inloop is om 19:45. Je kunt meeluisteren via ferry.fm/live.

#feestje #verjaardag #gemengdegevoelens #podcast #livestream

[ Afbeelding ]
Bron geleidewolf
https://www.facebook.com/share/v/19eKz9 ... tid=wwXIfr

Wat dom dat ze een foto van een hond gebruiken.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:24

DuoPenotti schreef:
Voor dier zijn ze duidelijk niet.

Was het niet de bedoeling dat ze de Partij van de Duurzaamheid wilden heten, maar ze bang waren daar te weinig mensen mee te trekken.
Heb hun partijprogramma gelezen, niet heel erg realistisch.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:27

Wintu schreef:
DuoPenotti schreef:
Voor dier zijn ze duidelijk niet.

Was het niet de bedoeling dat ze de Partij van de Duurzaamheid wilden heten, maar ze bang waren daar te weinig mensen mee te trekken.
Heb hun partijprogramma gelezen, niet heel erg realistisch.

Klopt. Dat hebben ze inderdaad ooit gezegd.

Tijd om die naam weer te gaan gebruiken.
Want niet dat ik een partij aan kan wijzen die nog meer leed goedkeurt dan wat zij doen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:27

Mellow schreef:
Wat een goed idee, werkt rondom oudehorne e.o. ook erg goed tegen de damhertenpopulatie. Zo goed dat ze pony's verkiezen boven de damherten.

En er lopen nogal wat hier... meer damherten dan pony's...

Ik ben enigzins sarcastisch.

Natuur is waar mensenhanden wegblijven... en dat is hier niet in Nederland.

Ik heb een beeld bij damherten, zoals anderen misschien met ponies hebben. Vind het voor een damhert even k*t als voor een pony.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:29

Hannanas schreef:

Omdat?

Je weet dat de mensen met geleidehonden lopen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:30

DuoPenotti schreef:
Hannanas schreef:

Omdat?

Je weet dat de mensen met geleidehonden lopen?

Dat is hun eigen hond zelfs.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:31

Hannanas schreef:

Hoezo, het is de geleidehond van een van de presentatoren?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:46

Wintu schreef:
Mellow schreef:
Wat een goed idee, werkt rondom oudehorne e.o. ook erg goed tegen de damhertenpopulatie. Zo goed dat ze pony's verkiezen boven de damherten.

En er lopen nogal wat hier... meer damherten dan pony's...

Ik ben enigzins sarcastisch.

Natuur is waar mensenhanden wegblijven... en dat is hier niet in Nederland.

Ik heb een beeld bij damherten, zoals anderen misschien met ponies hebben. Vind het voor een damhert even k*t als voor een pony.

Dan begrijp je me niet goed Wintu, of althans dat denk ik uit je bericht te lezen.

Zoals in dat artikel staat willen ze in de waterleidingduinen de wolf introduceren om de damhertenpopulatie in te dammen. Echter is hier in de buurt gebleken dat dit dus niet werkt/gebeurd. De wolf verkiest hier de "makkelijke" prooi.

Tegens komt er dan menselijke bemoeienis waarmee je dus het "natuurlijke" wat sommige benoemen meteen van tafel kan vegen.

Dus vind ik dat als je dat dan doet je dus ook mag sturen en beheren. We bemoeien ons er immers toch al mee. Waar de wolf mag wonen en eigenlijk ook wat "wij als mens" willen zien van hem/of haar.

Het klopt gewoon niet allemaal. De ene keer is het natuur en mogen wij als mens ons er niet mee bemoeien en de andere keer gaan we zenderen, monitoren, verplaatsen enzovoort.

Kinke

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:54

kunnen we gewoon even ophouden met de 'als het mijn hond was had ik hem nooit losgemaakt' en alle vergelijkbare reacties? Wat jullie doen is die vrouw indirect de schuld geven dat die hond gewond is geraakt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:05

Je kunt ook overdrijven...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:26

DubbelFun schreef:
Je kunt ook overdrijven...

precies

nee ik zou dat niet gedaan hebben; IK
Met de weet dat een hond dan niet veiliger is gezien daisy.
Die van mij zijn beide trager dan Daisy
Op het moment dat je al met 2 mensen aan het verdedigen bent

of deze hond gewond is geraakt door de wolf weten we niet, dus kan je haar dat ook niet aanrekenen.
Misschien is hij in zijn vlucht wel ergens op getrapt.
Sowieso reken ik haar niets aan, want ik stond daar niet en deze 2 mensen deden op dat moment wat ze dachten wat het beste was.

Dus nee IK geef die vrouw geen schuld, IK zeg dat IK MIJN hond bij me wil houden.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 11-09-25 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:46

Little_Gift schreef:
Ook niet bijster slim om hem dan maar los te laten en het op zijn eentje te moeten rooien...

Ze waren goed bezig met de wolf afweren, de hond dan maar "voor de wolven gooien" door die er alleen op weg te laten rennen, is echt niet slim.

Plus, we moeten ook niet vergeten dat er ook mensen zijn die héél graag aandacht krijgen door te claimen dat ze geconfronteerd werden door een wolf of slachtoffer werden van verlies/aanval door een wolf.

Helaas zijn 90% van de meldingen wel echt natuurlijk maar die 10% die het doen voor de aandacht en het perse op een wolf claimen, mogen we ook niet vergeten.

mooi voorbeeld van de schuld op die vrouw schuiven
en opmerkingen als: ik zou de hond nooit hebben losgelaten, ik snap niet waarom ze die hond hebben losgelaten….allemaal onnodig om te zeggen. Je was er niet bij, je weet niet eens wat je zelf zou hebben gedaan. Er stond gewoon een 2de persoon bij die de wolf probeerde te verjagen, wat dus blijkbaar geen enkel resultaat gaf
Laatst bijgewerkt door Kinke op 11-09-25 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:55

De hond weerloos vastgebonden aan een scootmobiel houden is ook suboptimaal zegmaar, vooral omdat de vrouw niet voor de grap in een scootmobiel zit. Er was geen enkele keus ´de beste´. Het is gegaan zoals het ging en gelukkig heeft iedereen het overleefd.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:04

Voor mensen met scootmobiel, maar ook wandelaars, zou een anti-wolf fluit een goede aanvullig zijn? Ik bestel er in elk geval wat. Ook aardig om aan tieners die op de fiets ergens heen moeten mee te geven lijkt me zo.

Bijv https://www.bol.com/nl/nl/p/noodfluit-m ... oductTitle

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:09

Met 120 decibel zou ik ook even oordoppen gebruiken :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:10

Niemand hier geeft de eigenaar van de hond de schuld, maar soms worden dingen wel eens omschreven dat je denkt huh?

Ik persoonlijk zou dus ook met 1 hand hond aan tuig of halsband losmaken van de lijn maar wel vasthouden aan halsband of tuig!! En met de andere hand de lijn loswerken. Ideaal? Nee, maar je laat je hond niet los.

Zie het dus niet als commentaar maar eerder wat zou jij doen in die situatie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:16

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:21

Onali schreef:
Niemand hier geeft de eigenaar van de hond de schuld, maar soms worden dingen wel eens omschreven dat je denkt huh?

Ik persoonlijk zou dus ook met 1 hand hond aan tuig of halsband losmaken van de lijn maar wel vasthouden aan halsband of tuig!! En met de andere hand de lijn loswerken. Ideaal? Nee, maar je laat je hond niet los.

Zie het dus niet als commentaar maar eerder wat zou jij doen in die situatie.

Je weet pas wat je doet in die situatie als je er in zit, anders heb je gewoon geen idee.

De mevrouw zit in een scootmobiel, ze heeft een grote hond (berner sennen), hond is in paniek en heeft zich vast gedraaid in tuig, hond zit vast aan de scootmobiel. Hoe denk je dat dat werkt, een paniekerige berner sennen onder controle houden vanuit je scootmobiel? Ik weet niet hoe stabiel zo een ding is? Ik weet ook niet wat de mevrouw in kwestie heeft dat ze in een scootmobiel zit? Ik denk dat de mevrouw ook zou zeggen dat ze haar hond nooit zou los laten, totdat ze in deze situatie kwam. Misschien was de hond wel in meer gevaar en zij ook, als ze hem niet had laten gaan. Maw, we waren er niet bij, kennen de situatie niet, de mensen niet en de hond niet.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:25

Ik ben zo'n sukkel die bang is dat de wolf juist aanvalt als je hem een mep geeft.
Zegt de sukkel die iedere avond een riek mee neemt naar de wei :Y)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:29

Saul schreef:
Ik ben zo'n sukkel die bang is dat de wolf juist aanvalt als je hem een mep geeft.
Zegt de sukkel die iedere avond een riek mee neemt naar de wei :Y)

Die kans is er ook best, ik heb eens een kangal gemept en gelukkig niet gepakt, hij had mn hond al in zn bek. Maar ik kreeg achteraf ook opmerkingen dat een dergelijke hond ook wel eens wil reageren door aan te vallen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:36

Ik dacht eerst zoals de meesten. Nog eens gelezen en ik lees 2 vrouwen. Een paraplu en fietspomp als wapen. 1 van 2 is zeer waarschijnlijk minder valide gezuen scootmobiel. Ze slaan beiden op de wolf in maar wolf gaat niet weg. Hond zit volledig vast gedraaid en kan geen kant meer op en wolf blijft aanvallen. Ja ik snap de reactie los laten want nu kunnen we ook niets om de hond te redden. Hond in paniek is ook extra trigger voor de wolf. Dadelijk had je 2 volwassenen en 1 hond dood he.
Zo'n keuze wil je nooit!!!! Moeten maken. Ze hebben ontzettend veel geluk dat het zo afgelopen is. Die zijn heel wat beschermengeltjes kwijt geraakt daar.