Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:We hebben een gedeelte van de opbrengst van de agrarische sector nodig. Lang niet alles. We zijn na de USA het grootste exportland qua landbouw veeteelt enz.
elnienjo schreef:Ondernemers worden uitgezet tbv vluchtelingen:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/145802 ... oekrainers
Vraag me af wanneer Nederlanders eindelijk ns massaal de straat op gaan.
Sizzle schreef:Ik snap oprecht niet wat er mis is met normale fatsoenlijke particuliere huur. Wat een vreemde reacties zeg?
pmarena schreef:Dat verhuren van een huis is nog niet allemaal geweldig hoor. Wij hebben 2008 / 2009 een huis gekocht halverwege onze woonplaatsen, om in samen te gaan wonen. Helaas voor een normale prijs, nog net voor de vorige huizencrisis en voordat de overdrachtsbelasting naar beneden gingZijn huisje was gelukkig redelijk snel verkocht tegen een redelijke prijs. Geen vetpot, maar okee.
Mijn huisje hebben we nog een poos verhuurd aan expats zolang er geen koper voor was. Dan krijg je wel een leuke huurprijs (volledig gemeubileerd) maar ik vond het maar een grote kopzorg hoor! Je bent toch verantwoordelijk voor het hele spulletje. Buren die zeuren dat de tuin niet goed bijgehouden wordt. Andere buren die hun kans schoon zien om bomen lomp af te zagen en bij mij in de tuin te dumpen....dat soort ongein.
Er kan vanalles kapot gaan en dat moet je dan op stel en sprong repareren / vervangen en afspraken maken dat er werklui kunnen komen en die huurders dan ook daadwerkelijk de deur open doen. Het risico dat ze je huis van binnen slopen / schade maken en je daar mee laten zitten. Het risico dat ze stoppen met huur betalen / je ze er niet uit kan krijgen. Het risico dat de huurder opzegt en je een tijd zonder nieuwe huurder zit - terwijl je wel gewoon elke maand je hypotheek moet betalen.
Wij hebben het uiteindelijk verkocht met 40.000 euro restschuld, een jaar of 6-7 geleden geloof ik. Vlak voordat de prijzen zo lekker gingen stijgen.... Dat doet wel pijn hoorMaar toch overheerste de opluchting dat we er vanaf waren en we dan in ieder geval zeker wisten dat de schade niet meer dan dat zou worden
bigone schreef:Wel stond gisteren in de krant dat vakantie weer helemaal in is, 80 % gaat waarvan de helft naar het buitenland.
chevax schreef:Elisa2 schreef:Ik vind ook dat de AOW mee moet groeien, veel ouderen kunnen ook niet meer rondkomen en dat zijn mensen die hun hele leven hard gewerkt hebben er voor vaak. Of het minimum loon omhoog (en dan ook bij alle uitkeringen) of de prijzen omlaag en de belastingen naar beneden. Ik vind dat ook alles prima wel weer naar 6% belasting kan ipv de 21%. (edit, nouja alles..niet bij grote vervuilers etc. laat die maar betalen idd)
Boeren zijn slim genoeg om de gewassen te gaan verbouwen waar vraag naar is, het duurt alleen even voordat de gewassen gegroeid zijn.
Mijn vader had een erg goede baan. Bij een Amerikaans bedrijf in NL. Hij hoorde bij de eerste groep die met (vervroegd) pensioen ging. Leek prachtig. Tot er een erg goed verstopt addertje naar boven kwam. De pensioenen van dat bedrijf worden niet geïndexeerd. Want door een verandering valt het onder een Amerikaanse regeling. Dus wat voor mijn ouders prachtig begon na een leven hard werken, studeren en opklimmen werd een nachtmerrie. Mijn vader is overleden en mijn moeder zit met een pensioen dat al 28 jaar niet is geïndexeerd.
bigone schreef:Wel stond gisteren in de krant dat vakantie weer helemaal in is, 80 % gaat waarvan de helft naar het buitenland.
elnienjo schreef:Ik las op Telegraaf dat de gasprijzen gekelderd zijn tot het niveau van vóór de oorlog, dus hopelijk gaan ze dat vasthouden en zien we dat terug op een gunstigere rekening bij onze energiebedrijven.
https://www.telegraaf.nl/financieel/703 ... he-invasie
Sizzle schreef:1000 meer is wel heeel veel![]()
Aangezien onze vakanties normaal onder de 1500 euro blijven zou dat haast 200% verhoging zijn
Dan zou ik ook niet gaan inderdaad