Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fauvetje schreef:Dat is de fout die we ons eigen maken.
Het volk heeft echt meer stem dan je denkt, maar we hebben ons een nogal passieve en gelaten houding aangemeten.
Het feit dat je het al als 'no go area' omschrijft zegt eigenlijk al veel.
Ok , het is niet simpel om contact te zoeken. Maar door principieel al te stellen dat die gebieden eigenlijk hopeloos zijn geef je de bevolking van de gebieden een soort identiteit, die ze zelf ook aannemen. En daar ligt het probleem, een stageplaats geven gaat niet helpen nee. Maar intensieve interactie en het betrekken van die gemeenschappen doet wel veel. En he Moslims ... Het zijn mensenZitten er in die no go areas ook geen andere bevolkingsgroepen ?
geerke schreef:We hebben trouwens in Europa ook aardig last van moslims die verdommen om zich aan te passen.Bepaalde wijken in Parijs,marseille....allemaal no go areas.En dat is niet omdat ze allemaal zo blij zijn en zich hebben aangepast.En een stageplaats geven lost dit niet op
geerke schreef:Fauvetje schreef:Dat is de fout die we ons eigen maken.
Het volk heeft echt meer stem dan je denkt, maar we hebben ons een nogal passieve en gelaten houding aangemeten.
Het feit dat je het al als 'no go area' omschrijft zegt eigenlijk al veel.
Ok , het is niet simpel om contact te zoeken. Maar door principieel al te stellen dat die gebieden eigenlijk hopeloos zijn geef je de bevolking van de gebieden een soort identiteit, die ze zelf ook aannemen. En daar ligt het probleem, een stageplaats geven gaat niet helpen nee. Maar intensieve interactie en het betrekken van die gemeenschappen doet wel veel. En he Moslims ... Het zijn mensenZitten er in die no go areas ook geen andere bevolkingsgroepen ?
jawel....maar die durven niet meer naar buiten en de politie doet ook niets
Aroha schreef:rapido schreef:Grappig eigenlijk dat er in 2011 weinig ophef was toen Obama vluchtelingen uit Irak voor 6 maanden een ban gaf!
Geef mij een legitieme bron, inclusief legitieme cijfers. Ik kan ze niet vinden. Tenzij jij posts op onduidelijke websites bedoelt die in de laatste 24 uur geplaatst zijn. Geef mij iets wat in 2011/2012 al online stond.
Ga je overigens mijn vragen nog beantwoorden of laat je het hierbij?
rapido schreef:Net was de heer Timmermans op NPO1 en die verwoorde het goed. Namelijk dat men zich niet zo gek moeten latén maken door tweets van een president, het ons probleem niet is omdat wij hier wonen en ons moeten focussen op een goede samenleving hier in eigen land en Europa.
Janneke2 schreef:Feit is, de eerste nederlaag van djt 'in court' is een feit.
Gaat hij het negeren, boos twitteren of snel proberen om een nieuwe wet te maken...?
(Negeren lijkt mij de verstandigste optie en die mogelijke nieuwe wet gaat het waarschijnlijk niet halen.)
<KNIP>
Janneke2 schreef:Het bericht van Justin Trudeau doet mij ondertussen goed: "alle vluchtelingen van alle geloven zijn welkom in Canada 'veelkleurigheid is onze kracht'."
Zo is dat maar net.
Ook geniet ik van de afkeuring door oa Theresa May van de 'muslim ban'. (Ze is wel op bezoek geweest, maar zoveel loyaliteit is daar nou ook weer niet mee gecreëerd...!)
mysa schreef:Weet je wat nog raarder is; Trump laat moslimlanden waar hij zelf zakelijke belangen heeft, buiten beschouwing. O.a Saudi-Arabië (home country van 9/11 terroristen), Afghanistan en Pakistan. Volstrekte willekeur.
Electra63 schreef:http://m.telegraaf.nl/buitenland/articl ... cebookpage
Californie wil zich afscheiden.
Het lijkt wel een klucht
mysa schreef:Ha ha. Dat het een klucht zou worden was al wel een beetje voorspelbaar met een dergelijke president. Ben erg benieuwd hoever ze komen.