Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:19

De gewone burger kan best wat doen, en dat zie je (gelukkig!) nu ook gebeuren: massaal protesteren en helpen waar het kan. Er zijn bijvoorbeeld advocaten naar de vliegvelden gegaan om de mensen die worden vastgehouden vrijwillig juridische hulp te bieden en de mensen die uiteindelijk wel het land in mogen worden welkom geheten door honderden mensen die speciaal naar het vliegveld gekomen zijn om hun solidariteit te betuigen.

Ik vind het heel bemoedigend dat er gelijk zo'n tegengeluid klinkt, niet alleen internationaal, maar ook in de VS zelf.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:20

Fauvetje schreef:
Dat is de fout die we ons eigen maken.
Het volk heeft echt meer stem dan je denkt, maar we hebben ons een nogal passieve en gelaten houding aangemeten.

Het feit dat je het al als 'no go area' omschrijft zegt eigenlijk al veel.
Ok , het is niet simpel om contact te zoeken. Maar door principieel al te stellen dat die gebieden eigenlijk hopeloos zijn geef je de bevolking van de gebieden een soort identiteit, die ze zelf ook aannemen. En daar ligt het probleem, een stageplaats geven gaat niet helpen nee. Maar intensieve interactie en het betrekken van die gemeenschappen doet wel veel. En he Moslims ... Het zijn mensen ;) Zitten er in die no go areas ook geen andere bevolkingsgroepen ?

jawel....maar die durven niet meer naar buiten en de politie doet ook niets

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:20

geerke schreef:
We hebben trouwens in Europa ook aardig last van moslims die verdommen om zich aan te passen.Bepaalde wijken in Parijs,marseille....allemaal no go areas.En dat is niet omdat ze allemaal zo blij zijn en zich hebben aangepast.En een stageplaats geven lost dit niet op

Maar dit gebeurt niet omdat het moslims zijn, dit gebeurt omdat dit mensen zijn met slechte vooruitzichten, slecht onderwijs, slechte levensomstandigheden en en natuurlijk ook een aantal criminelen.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:24

geerke schreef:
Fauvetje schreef:
Dat is de fout die we ons eigen maken.
Het volk heeft echt meer stem dan je denkt, maar we hebben ons een nogal passieve en gelaten houding aangemeten.

Het feit dat je het al als 'no go area' omschrijft zegt eigenlijk al veel.
Ok , het is niet simpel om contact te zoeken. Maar door principieel al te stellen dat die gebieden eigenlijk hopeloos zijn geef je de bevolking van de gebieden een soort identiteit, die ze zelf ook aannemen. En daar ligt het probleem, een stageplaats geven gaat niet helpen nee. Maar intensieve interactie en het betrekken van die gemeenschappen doet wel veel. En he Moslims ... Het zijn mensen ;) Zitten er in die no go areas ook geen andere bevolkingsgroepen ?

jawel....maar die durven niet meer naar buiten en de politie doet ook niets

Geerke,... Ik kom zelf uit een no go area. En ik durf gerust wel naar buiten gaan. Woon jij in dergelijke omgeving , of heb je het over 'van horen zeggen' en dat staat in het plaatselijke nieuws ?
Ik ga akkoord met nynke dergelijke problemen zitten niet in het feit dat het moslims zijn en die hebben lak aan onze waarden en normen. Maar wederom de installatie van dergelijke bevolkingsgroepen door de overheid en onze eigen gemeenschap.
Als je al zo een defensieve houding hebt tegenover dergelijke gemeenschappen scherp je het contrast en de problematiek alleen maar aan.

Popstra

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:29

Net was de heer Timmermans op NPO1 en die verwoorde het goed. Namelijk dat men zich niet zo gek moeten latén maken door tweets van een president, het ons probleem niet is omdat wij hier wonen en ons moeten focussen op een goede samenleving hier in eigen land en Europa.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:34

Aroha schreef:
rapido schreef:
Grappig eigenlijk dat er in 2011 weinig ophef was toen Obama vluchtelingen uit Irak voor 6 maanden een ban gaf!

Geef mij een legitieme bron, inclusief legitieme cijfers. Ik kan ze niet vinden. Tenzij jij posts op onduidelijke websites bedoelt die in de laatste 24 uur geplaatst zijn. Geef mij iets wat in 2011/2012 al online stond.

Ga je overigens mijn vragen nog beantwoorden of laat je het hierbij?

Slechte nacht gehad? Ben duidelijk je pispaal vandaag!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:38

rapido, dat is nog steeds geen antwoord. En ik heb veel respect voor Frans Timmermans, maar het gaat hier niet om een paar rare tweets: het gaat om een bevel van een president dat daadwerkelijk effect heeft op mensen. En dat het ons probleem niet is, is natuurlijk geen excuus om maar onze schouders op te halen en de andere kant op te kijken.

Deze houding van Trump tegenover vluchtelingen staat niet op zichzelf: het is een trend aan het worden in het westen, en ik denk dat het juist goed is om te kijken naar voorbeelden van hoe het niet moet.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:01

rapido schreef:
Net was de heer Timmermans op NPO1 en die verwoorde het goed. Namelijk dat men zich niet zo gek moeten latén maken door tweets van een president, het ons probleem niet is omdat wij hier wonen en ons moeten focussen op een goede samenleving hier in eigen land en Europa.

Waar heeft hij dat gezegd dan? Als ik dit soort dingen lees: https://www.google.nl/amp/s/www.nrc.nl/ ... oid-huawei lijkt heer Timmermans zich prima te realiseren dat de acties van een wereldmacht als de VS overal impact zullen hebben.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:13

Feit is, de eerste nederlaag van djt 'in court' is een feit.
Gaat hij het negeren, boos twitteren of snel proberen om een nieuwe wet te maken...?
(Negeren lijkt mij de verstandigste optie en die mogelijke nieuwe wet gaat het waarschijnlijk niet halen.)

Het bericht van Justin Trudeau doet mij ondertussen goed: "alle vluchtelingen van alle geloven zijn welkom in Canada 'veelkleurigheid is onze kracht'."
Zo is dat maar net.
Ook geniet ik van de afkeuring door oa Theresa May van de 'muslim ban'. (Ze is wel op bezoek geweest, maar zoveel loyaliteit is daar nou ook weer niet mee gecreëerd...!)

Verder is Frans Timmermans tegenwoordig de ena hoogste pief in de wereldmacht 'EU'. (Een structuur waar ik tegen heb gestemd, maar soit, zo is het.)
Dat een hoge pief ziet dat een collega wereldmacht er een rommeltje van maakt en kiest voor 'rust en enige afstand' begrijp ik wel. Het betekent niet dat hij niets zou weten van de invloed die de US of A heeft gehad - mogelijk betekent het wel (...speculatie...) dat hij zich afvraagt wat er nog van die macht overblijft. (Een president die de wet niet kent, feiten ontkent, overhoop ligt met zijn inlichtingendiensten, binnen een week al een mogelijk lek uit het Witte Huis...)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 29-01-17 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:29

Ja, die Trudeau zegt rake dingen. Veelkleurigheid is onze kracht en hij besluit met: mensen willen dat hun problemen worden opgelost in plaats van uitgebuit.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:37

Janneke2 schreef:
Feit is, de eerste nederlaag van djt 'in court' is een feit.
Gaat hij het negeren, boos twitteren of snel proberen om een nieuwe wet te maken...?
(Negeren lijkt mij de verstandigste optie en die mogelijke nieuwe wet gaat het waarschijnlijk niet halen.)
<KNIP>

Gokje:
1. er komt een sneer naar de rechter in NY. Die zal het schuld zijn als de mensen die nu alsnog binnen komen terroristische daden gaan plegen;
2. de mensen die nu binnen mogen omdat ze een green card hebben gekregen van de 'watjesregering van Obama' gaat hij extra laten volgen ('and that's a promis! We'll be watching those people! );
3. mensen uit de 7 landen waar hij een immigratiestop voor heeft aangekondigd krijgen de komende maanden geen visum (we win!) behalve als het 'good christians' zijn.

Janneke2 schreef:
Het bericht van Justin Trudeau doet mij ondertussen goed: "alle vluchtelingen van alle geloven zijn welkom in Canada 'veelkleurigheid is onze kracht'."
Zo is dat maar net.
Ook geniet ik van de afkeuring door oa Theresa May van de 'muslim ban'. (Ze is wel op bezoek geweest, maar zoveel loyaliteit is daar nou ook weer niet mee gecreëerd...!)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:40

mysa schreef:
Ja, die Trudeau zegt rake dingen. Veelkleurigheid is onze kracht en hij besluit met: mensen willen dat hun problemen worden opgelost in plaats van uitgebuit.

Ik ga in juli 3 weken op vakantie naar Canada. Op deze manier maak ik eerdaags ook nog een onbedoeld politiek statement. :D

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:47

Mr.President is wakker!

Tijd voor de dagelijkse sneer naar de pers en een "whataboutthem"-ism
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:11

Over de muslimban.. de wet is niet ongeldig gemaakt he. Er is een stay (uitstel) afgekondigd wat ervoor zorgt dat mensen die nu vastzitten op het vliegveld of vastgehouden worden door de federale politie het recht krijgen om een advocaat in armen te nemen en vrijgelaten te worden ipv terugsturen. Het geldt ook alleen voor greencard holders, niet voor vluchtelingen oid.
Terugdraaien kan zelfs een federale rechter niet, het is namelijk een executive order van de commander in chief.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:25

ik vind het zo raar dat er gezegd wordt: er zijn steden die hebben last van 'moslims'..
het overgrote deel van de moslims ter wereld woont geheel ergens anders.
Indonesië bijvoorbeeld 195 miljoen moslims.. Indonesie wordt ook beschouwd als tamelijk streng en strict moslim.. India, Pakistan, China.. deze vier landen samen vertegenwoordigen al ruim 45% van het totaal aantal moslims dat op deze aarde rondloopt.. te weten 1.650.000.000

in vergelijk Syrie telde 13.560.000 moslims... dus nog niet eens 1 procent van alle moslims in de wereld.. Als je alle syrievluchtelingen dus over 1 kam wilt scheren en ze dan ook nog 'de moslims' wilt noemen, dan heb je het dus over 1% waar mensen dus even 99% erbij vegen en het gezellig 'de moslims' noemt.

daarboven op is IS helemaal niet syrisch maar staat vooral onder Iraquees leiderschap dat handig gebruik maakte van de uitgebroken burgeroorlog die in Syrië uitbrak..

dus hoeveel procent van de syrische vluchteling extremistisch is of onderdeel uitmaakt van IS.. afgezet tegen de wereldpopulatie moslims zeg ik rustig, heel heel weinig.. Dus als je het hebt over syrische vluchtelingen .. waarom spreek je dan van moslims in z'n algemeen.. als je het feitelijk hebt, over de islamitisch syrische vluchteling die dan ook nog eens is aangesloten bij IS. En als je spreekt van randdebielen die denken dat ze alles kunnen maken.. Noem ze dan randdebielen die denken dat ze alles kunnen maken.. daar hebben we er ook zat van die van oorsprong kaasvreter zijn en ook een flink aantal die faceforward 5x plat tegen het tapijt gaan.. beide gevallen zijn het gewoon randdebielen die denken dat ze alles kunnen maken.. Maar nee.. we spreken liever van 'tokkies' (iedereen weet dan dat er over aso's gesproken wordt), en als ze een kleurtje hebben en een hoofddoek dragen zijn het ineens 'de moslims'. waarom gebruiken we dan de term Tokkie? en niet gewoon de blanke westeuropeaan schopt weer eens iemand van z'n fiets... Hoorde vandaag op de radio dat de Nederlanders weer eens een meisje hebben verkracht in Uden.. Voelt fijn als het zo gebracht wordt of niet?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:09

Weet je wat nog raarder is; Trump laat moslimlanden waar hij zelf zakelijke belangen heeft, buiten beschouwing. O.a Saudi-Arabië (home country van 9/11 terroristen), Afghanistan en Pakistan. Volstrekte willekeur.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:10

mysa schreef:
Weet je wat nog raarder is; Trump laat moslimlanden waar hij zelf zakelijke belangen heeft, buiten beschouwing. O.a Saudi-Arabië (home country van 9/11 terroristen), Afghanistan en Pakistan. Volstrekte willekeur.

Juist geen willekeur dan toch? Hij beschermt zijn de Amerikaanse belangen.....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:18

Onwillekeur dan ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:04

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:53

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:55

Trump Tower Island = het nieuwe Amerika ( de rest heeft ge-exit) ;)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:56

Ha ha. Dat het een klucht zou worden was al wel een beetje voorspelbaar met een dergelijke president. Ben erg benieuwd hoever ze komen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:55

mysa schreef:
Ha ha. Dat het een klucht zou worden was al wel een beetje voorspelbaar met een dergelijke president. Ben erg benieuwd hoever ze komen.

LOL! De Cowgirl had het er vandaag nog over. Ik had zoiets van: Joh, dat is zooooo 1860..... _O-

De club YesCalifornia bestaat overigens al 2 jaar. http://www.latimes.com/politics/essenti ... story.html

The Yes California group has been around for more than two years, Evans said. It is based around California taxpayers paying more money to the federal government than the state receives in spending, that Californians are culturally different from the rest of the country, and that national media and organizations routinely criticize Californians for being out of step with the rest of the U.S.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:00

Dan moet de muur nog een stukje langer....

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:18

Maar dan gaan de mexicanen miss blij zijn ... Aangezien california gaat meebetalen. alleen maar winnaars :D