Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Killyenn schreef:
mirim schreef:Is het niet wat apart dat je meteen gelooft in wat een ander hoort van iemand die wat gehoord heeft?![]()
Wie weet heeft de man iets gezegd in een heel andere context dan wat de hoorder begrepen meent te hebben.
Ik zou niet meteen een mening durven te hebben over deze man.
Tenslotte ben ik niet bij de preek geweest
Varekaj schreef:Het enige wat ik merk is dat de vluchtelingen momenteel nergens heen kunnen. Door niveau 4 bleven de deuren voor inschrijving dicht, wat alweer een extra nacht op straat betekent. Want meestal staan ze met zoveel te wachten dat de dienst het niet kan bijhouden. Die mensen hebben inderdaad horror meegemaakt. Dan moet het toch immens pijnlijk zijn dat de terroristen hen nu een veilige haven ontzeggen Door te doen alsof ze allemaal rotte appels zijn? Het is toch frustrerend dat het noodlot hen letterlijk achtervolgt en buitenspel zet? Die mensen slapen nota bene in de parken van Brussel hè! Alle hens aan dek voor toeristen en inwoners gisteren. Maar werd er eigenlijk iets gedaan om hen te beschermen? Ik zie betrekkelijk weinig dingen die het op dit moment voor hen opnemen, maar evenmin weinig waaruit blijkt dat ze deze klopjachten ook meer dan beu zijn Door hun "achtervolger".
OsMo schreef:Joolien wat vond diegene ervan die dit jou vertelde? Heeft hij er wat van gezegd?
Varekaj schreef:Het was iets wat me te binnen schoot, ook omdat blijkbaar niveau 4 van kracht blijft. Ik begrijp dat de ambtenaren veilig thuis blijven, maar tegelijk is het wel weer een teleurstelling voor diegene die daarmee nu letterlijk in de kou staan.
Zo ook met de buren: dit is gewoon geen woonblok waar constant alleman in en uit loopt. Een deurbel in het midden van de nacht, dat valt op. Net zoals opa aan de overkant die plots niet op zijn dagelijkse uur op de krant staat te wachten. Dan denk je ook "hè, zou er wat zijn?"
Of dat sinds enkele weken 1 van onze toegangspoorten met regelmaat op slot is, maar geen enkele bewoner heeft de sleutel...