Emmaa_ schreef:Vooral rondom drukke periodes als dit zouden azc's anders overspoelen met journalisten die vluchtelingen hier vragen willen stellen over aanrandingen in Keulen en over waarom dat gebeurt. Die mensen hebben genoeg aan hun hoofd.
Overigens heb ik gewoon gefotografeerd en geïnterviewd in een azc. Was voor een schoolopdracht en dus niet gepubliceerd, maar als je je vriendelijk opstelt en genoegen neemt met de mensen die met jou willen praten is het zeker een mogelijkheid. Ze strooien er alleen niet mee rond omdat ze liever niet willen dat er allerlei journalisten met volledige cameraploegen rond komen lopen.
dat eerste stuk.. Ik snap dat er regulering plaats dient te vinden, maar daar en later ga je er al vanuit dat journalisten alleen maar negatief willen plaatsen (staat haaks op de meningen hier). Uiteraard moet het interview wederzijds zijn. Niet mensen dwingen, wie niet wil laat je met rust.. Duidelijke regels toepassen, mensen duidelijk en eerlijk vertellen wat er gaande is.
Die mensen hebben idd genoeg aan hun hoofd, maarrem.. Er zijn genoeg beelden en interviews te zien van diverse mensen die de media zelf opzoeken als ze weer een grens niet doormogen, dat ze vertellen uit Turkije te vertrekken na drie jaar daar gewoond en gewerkt te hebben, om te laten zien hoe ze door zeven landen heen ontsnappen of reizen (je zou verwachten dat ze zelden meer aan hun hoofd hebben dan op dat moment), of als de WiFi slecht is, of als ze twee boterhammen met kaas krijgen en dat kennen ze niet, dat ze van hot naar her gesleept worden enz enz.
Ik denk dat duidelijke beeldgeving meer rust geeft voor buitenstaanders dan dat stiekeme en geheimzinnige gedoe waardoor je juist pownedjes en geenstijltjes en dus mogelijk een scheef beeld krijgt.
Ben trouwens wel benieuwd wat dat 'crisisberaad' op gaat leveren.