Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:48

rapido schreef:
Schei toch uit met de vluchtelingen constant te verdedigen. er komt daar een crisis beraad en er is een hoop over te doen.
Wel heel toevallig dat dit nu gebeurt en jaren eerder nooit aan de hand was.
En neen, ik begrijp ook wel dat een brave huisvader die met zijn gezin is over gestoken hier niet komt als raddraaier echter blijft er genoeg gespuis mee komen die dat wel doen.

mee eens...vind dat er heel veel verdoezelt word.Is nergens voor nodig.Dat maakt de burgers alleen maar negatiever tegenover de vluchtelingen.Benoem de problemen gewoon.
Zolang je het niet benoemt kun je het ook niet oplossen.
Met de mantel der liefde bedekken schiet niemand iets mee op,vooral de brave huisvader met zijn gezin niet die wel voor een mooie toekomst wil gaan in Europa.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:49

Er wordt nergens (behalve bij 1 specifieke casus (die ook weer anders is, nlm 1 persoon in huis ipv massaal op publieke plek)) gesproken over vluchtelingen. Bij het geval van de verkrachting wordt gesproken over een russisch accent.

Verder wordt alleen noord-afrikaans/arabisch uiterlijk benoemd. Ik hoop dat het snel opgelost wordt, want vind het niet echt een fijne kant uit gaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:51

Ik verdedig niks. Ik zeg alleen dat t er niet in staat :') alleen buitenstaanders die er niet eens bij betrokken waren noemen de term vluchtelingen. De politie niet, zelfs de vrouwen niet _O- die noemen alleen t specifieke buitenlandse uiterlijk en dat is in Duitsland toch echt niet uniek. Meer zeg ik niet. :+ oh ja en de NOS benoemde dat ze dronken waren en dat las ik bij Elsevier weer niet. Ja het is opvallend dat t nu gebeurd, maar dat maakt imo niet dat je maar kunt zeggen dat hebben hunnie gedaan. Als t wel asielzoekers waren mogen ze van mij een enkeltje thuisland krijgen, gevaarlijk of niet. Was het een ander hoort er ook straf te komen. Isse simpel..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:58

Sammie schreef:
Ik verdedig niks. Ik zeg alleen dat t er niet in staat :') alleen buitenstaanders die er niet eens bij betrokken waren noemen de term vluchtelingen. De politie niet, zelfs de vrouwen niet _O- die noemen alleen t specifieke buitenlandse uiterlijk en dat is in Duitsland toch echt niet uniek. Meer zeg ik niet. :+ oh ja en de NOS benoemde dat ze dronken waren en dat las ik bij Elsevier weer niet. Ja het is opvallend dat t nu gebeurd, maar dat maakt imo niet dat je maar kunt zeggen dat hebben hunnie gedaan. Als t wel asielzoekers waren mogen ze van mij een enkeltje thuisland krijgen, gevaarlijk of niet. Was het een ander hoort er ook straf te komen. Isse simpel..

ik bedoel vooral de media,die weinig slechts over vluchtelingen meldt.En ik bedoel niet alleen deze ''groepsaanranding''.
Er mag ook niet gefilmd worden bij AZC,en als je het wel doet en bepaalde opmerkingen/ideen uit een asielzoeker futselt die niet stroken met de westerse denkbeelden sta je voor de rechter ;)
(powned)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:00

geerke schreef:
Sammie schreef:

ik bedoel vooral de media,die weinig slechts over vluchtelingen meldt.En ik bedoel niet alleen deze ''groepsaanranding''.
Er mag ook niet gefilmd worden bij AZC,en als je het wel doet en bepaalde opmerkingen/ideen uit een asielzoeker futselt die niet stroken met de westerse denkbeelden sta je voor de rechter ;)
(powned)

Dat geval van Powned ben je nu aan het verdraaien. Zij zijn niet voor de rechter gesleept omdat ze bepaalde opmerkingen ontfrutseld hebben, ze zijn voor de rechter gesleept (en terecht) omdat de verslaggeefster in kwestie tegen de asielzoeker in kwestie heeft gezegd dat zij Journalistiek student was en dat het item niet gepubliceerd zou worden. Dat is gewoon interviewen onder false pretenses, en dat is ook illegaal als je geen vluchteling aan het interviewen bent. Vervolgens hebben ze maar één opmerking uit het hele interview laten zien (ik heb het transcript gelezen dus ja, dat weet ik), wat net de opmerking was die niks te maken had met de rest van het interview.

geerke

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:04

dat was de aanklacht ja....maar als het interview heel positief had uitgepakt hadden ze niet voor de rechter gestaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:08

Whahaha dat wil ik ondanks dat powned echt riooljournalistiek is van de onderste rioolbuis nog wel geloven. Anyway.. Is en blijft niet netjes van powned en zo zijn er wel meer voorbeelden hunnerzijds. Dat er standaard niet gefilmd mag worden bij een azc is wel vreemd. Als de asielzoekers daar zelf geen problemen meehebben zou dat moeten kunnen lijkt mij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:12

en dan kun je ook nog bedenken...wat is riooljournalistiek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:13

Buiten AZC's geldt gewoon de algemene wet, namelijk dat je wel vanaf straat mag filmen en dus ook naar binnen mag filmen als dat mogelijk is. Daar kan je niet voor opgepakt worden en daar mogen ze je ook niet wegsturen. Wat echter niet mag is op de daadwerkelijke grond filmen, maar als je op de stoep staat is er geen probleem.

En waarom ze dat doen? Om de mensen die er zitten wat rust te geven. Vooral rondom drukke periodes als dit zouden azc's anders overspoelen met journalisten die vluchtelingen hier vragen willen stellen over aanrandingen in Keulen en over waarom dat gebeurt. Die mensen hebben genoeg aan hun hoofd.

Overigens heb ik gewoon gefotografeerd en geïnterviewd in een azc. Was voor een schoolopdracht en dus niet gepubliceerd, maar als je je vriendelijk opstelt en genoegen neemt met de mensen die met jou willen praten is het zeker een mogelijkheid. Ze strooien er alleen niet mee rond omdat ze liever niet willen dat er allerlei journalisten met volledige cameraploegen rond komen lopen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:33

geerke schreef:
rapido schreef:
asiel zoekers dan!?
Ik begrijp niet dat mensen nog steeds denken er alleen maar lieverdjes ,,vluchten,,

In hun cultuur is de vrouw minder dan niets.
En er ligt geen A 4 tje met regels van het westen klaar,misschien moeten we daar eens mee beginnen.

En dat baseer jij op?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:35

rapido schreef:
asiel zoekers dan!?
Ik begrijp niet dat mensen nog steeds denken er alleen maar lieverdjes ,,vluchten,,

En er ligt geen A 4 tje met regels van het westen klaar,misschien moeten we daar eens mee beginnen.[/quote]

En dat baseer jij op?[/quote]

wat baseer ik waar op?De plaats die de vrouw inneemt of de gebruiksaanwijzing van het westen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:57

Emmaa_ schreef:
Vooral rondom drukke periodes als dit zouden azc's anders overspoelen met journalisten die vluchtelingen hier vragen willen stellen over aanrandingen in Keulen en over waarom dat gebeurt. Die mensen hebben genoeg aan hun hoofd.

Overigens heb ik gewoon gefotografeerd en geïnterviewd in een azc. Was voor een schoolopdracht en dus niet gepubliceerd, maar als je je vriendelijk opstelt en genoegen neemt met de mensen die met jou willen praten is het zeker een mogelijkheid. Ze strooien er alleen niet mee rond omdat ze liever niet willen dat er allerlei journalisten met volledige cameraploegen rond komen lopen.
dat eerste stuk.. Ik snap dat er regulering plaats dient te vinden, maar daar en later ga je er al vanuit dat journalisten alleen maar negatief willen plaatsen (staat haaks op de meningen hier). Uiteraard moet het interview wederzijds zijn. Niet mensen dwingen, wie niet wil laat je met rust.. Duidelijke regels toepassen, mensen duidelijk en eerlijk vertellen wat er gaande is.

Die mensen hebben idd genoeg aan hun hoofd, maarrem.. Er zijn genoeg beelden en interviews te zien van diverse mensen die de media zelf opzoeken als ze weer een grens niet doormogen, dat ze vertellen uit Turkije te vertrekken na drie jaar daar gewoond en gewerkt te hebben, om te laten zien hoe ze door zeven landen heen ontsnappen of reizen (je zou verwachten dat ze zelden meer aan hun hoofd hebben dan op dat moment), of als de WiFi slecht is, of als ze twee boterhammen met kaas krijgen en dat kennen ze niet, dat ze van hot naar her gesleept worden enz enz.

Ik denk dat duidelijke beeldgeving meer rust geeft voor buitenstaanders dan dat stiekeme en geheimzinnige gedoe waardoor je juist pownedjes en geenstijltjes en dus mogelijk een scheef beeld krijgt.

Ben trouwens wel benieuwd wat dat 'crisisberaad' op gaat leveren.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:02

geerke schreef:

Dat stuk :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:27

rapido schreef:
Schei toch uit met de vluchtelingen constant te verdedigen. er komt daar een crisis beraad en er is een hoop over te doen.
En neen, ik begrijp ook wel dat een brave huisvader die met zijn gezin is over gestoken hier niet komt als raddraaier echter blijft er genoeg gespuis mee komen die dat wel doen.

Amen.
Poedel Wilders noemt ze niet voor niks testosteronbommen. M.i. terecht. Sinds de komst van de 'vluchtelingen' nog nooit zoveel gevallen van aanranding gemeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:52

Sammie schreef:
Emmaa_ schreef:
Vooral rondom drukke periodes als dit zouden azc's anders overspoelen met journalisten die vluchtelingen hier vragen willen stellen over aanrandingen in Keulen en over waarom dat gebeurt. Die mensen hebben genoeg aan hun hoofd.

dat eerste stuk.. Ik snap dat er regulering plaats dient te vinden, maar daar en later ga je er al vanuit dat journalisten alleen maar negatief willen plaatsen (staat haaks op de meningen hier). Uiteraard moet het interview wederzijds zijn. Niet mensen dwingen, wie niet wil laat je met rust.. Duidelijke regels toepassen, mensen duidelijk en eerlijk vertellen wat er gaande is.

Die mensen hebben idd genoeg aan hun hoofd, maarrem.. Er zijn genoeg beelden en interviews te zien van diverse mensen die de media zelf opzoeken als ze weer een grens niet doormogen, dat ze vertellen uit Turkije te vertrekken na drie jaar daar gewoond en gewerkt te hebben, om te laten zien hoe ze door zeven landen heen ontsnappen of reizen (je zou verwachten dat ze zelden meer aan hun hoofd hebben dan op dat moment), of als de WiFi slecht is, of als ze twee boterhammen met kaas krijgen en dat kennen ze niet, dat ze van hot naar her gesleept worden enz enz.

Ik denk dat duidelijke beeldgeving meer rust geeft voor buitenstaanders dan dat stiekeme en geheimzinnige gedoe waardoor je juist pownedjes en geenstijltjes en dus mogelijk een scheef beeld krijgt.

Ben trouwens wel benieuwd wat dat 'crisisberaad' op gaat leveren.

Maar dat is dan toch gelijk je voorbeeld van hoe vluchtelingen wel slecht in de media worden geportretteerd? De journaliste van RTV ZH (volgens mij) die het interview gepubliceerd heeft met de vrouw die klaagde over de volgens haar slechte leefomstandigheden in het azc loopt gewoon nog op vrije voeten hoor.

En je benoemt tevens gelijk het grote verschil. Mensen zoeken zelf de media op. En als ze hun verhaal willen doen dan zoeken ze die media ook wel. Toch zijn er duizenden gezinnen in azc's die geen camera's in hun gezicht willen.

Ik snap je punt hoor, en ik vind de berichtgeving van PowNews en GeenStijl juist vaak erg nuttig. Het is een andere kant van de journalistiek, die ook nodig is. Er moeten ook een keer wat deuren open geschopt worden in plaats van netjes kloppen. Maar het is wel degelijk een gevoelige groep, dus met de berichtgeving moet je ook voorzichtig omgaan.

En zeker niet alle journalisten willen voor de negatieve berichtgeving gaan, dat weet ik zelfs uit praktijkervaring. Maar waar ga je dan de lijn trekken? Je kan niet alleen journalisten toelaten die vluchtelingen positief in het nieuws willen brengen, dus dan maar helemaal niemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:52

aslo schreef:
rapido schreef:

Amen.
Poedel Wilders noemt ze niet voor niks testosteronbommen. M.i. terecht. Sinds de komst van de 'vluchtelingen' nog nooit zoveel gevallen van aanranding gemeld.

Ik ben dan toch wel ernstig benieuwd waar je dat vandaan haalt. De politie heeft namelijk op Twitter geplaatst dat er sinds de komst van de grote vluchtelingenstroom amper extra incidenten zijn gemeld, en al helemaal geen incidenten waar Nederlandse staatsburgers bij zijn betrokken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:25

Emmaa_ het is bekend dat de politie niet alle ongeregeldheden vanuit het AZC of door "vluchtelingen" veroorzaakt naar buiten brengt.Ze doen dit niet om de mensen niet bang te maken en on de 'vluchtelingen' te beschermen.Dat heb ik al een paar keer gelezen bij de NOS,Telegraaf,enz.
Dus amper incidenten is niet waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:29

gohya schreef:
Emmaa_ het is bekend dat de politie niet alle ongeregeldheden vanuit het AZC of door "vluchtelingen" veroorzaakt naar buiten brengt.Ze doen dit niet om de mensen niet bang te maken en on de 'vluchtelingen' te beschermen.Dat heb ik al een paar keer gelezen bij de NOS,Telegraaf,enz.
Dus amper incidenten is niet waar.

Dat klopt, maar in dat geval gaat het voornamelijk om interne incidenten, dus bijvoorbeeld vechtpartijen onder vluchtelingen. Op het moment dat er iets gebeurt waar een blanke staatsburger bij betrokken is dan is het echt wel op het nieuws hoor. Kan de politie leuk zeggen dat ze er niet mee naar buiten komen maar wat dacht je van het slachtoffer zelf?

Daarbuiten denk ik niet dat ze zo stellig zouden melden dat er amper een toename incidenten in de regio's is geweest als ze eigenlijk informatie achterhouden. Dat ze interne problemen niet melden kan ik dan weer wel begrijpen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:36

Ik kijk er niet vreemd van op als ze informatie achterhouden hoor,doen ze wel vaker in het belang van bepaalde daders.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:39

Lees de buitenlandse (met name de Duitse) media er maar eens op na. Of neem Noorwegen, asielzoekers krijgen daar sinds kort een cursus 'omgaan met vrouwen'. Gewoon omdat het een leuke cursus is zeker ;-)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:40

Ik kijk er niet van op dat misdaden tegen vluchtelingen e.d. ook niet bekend gemaakt worden.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:43

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:45

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:30

Emma, in de asielzoekers centra worden dagelijks vrouwen en meisjes aangerand. Ook in ons land. In en in triest natuurlijk! Zo ook de homo's die een veiliger heenkomen in ons land moeten zoeken omdat ze hun leven niet zeker zijn in de opvang. En neen, dat word niet aan de grote klok gehangen en dat laten de barmhartige BNNrs rond de kerst in de specials ook niet zien op tv want dan moet je alleen maar zielige kindjes tonen met pijnlijke voetjes en desperade ouders...maar als je het nieuws volgt en dan bedoel ik bijvoorbeeld geen vuige fb pagina's van aanhangers pvv en dat soort kul maar gewoon NOS dan zie je dat wel vaker passeren.
Zo worden er ook regelmatig caissières bespuwd en bedreigd door ,,vluchtelingen,, die hun boodschapjes doen.
Je kan natuurlijk je kop in het zand steken maar er komen toch echt steeds meer en meer problemen. Wat natuurlijk ook heel logisch is want de stroom van miljoenen mensen die vluchten is niet te doseren en te controleren. Het is gewoon een puinhoop en daar gaat ook onze maatschappij nu niet echt op vooruit.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:41

Ik vind het maar lariekoek tot het tegendeel bewezen is. Als een allochtoon wat flikt bij een homo is het Nos nieuws en wordt zijn religie erbij vermeld als het om een moslim gaat. Dan krijg je een vertekend beeld (opzettelijk?) van de realiteit, want meer dan 80% van het anti homo geweld komt van autochtone (blanke) Nederlanders.
Ik denk dat er gewoon een vies spelletje gespeeld door media en politiek en vind het eng veel lijken op wat je leest over fascistische propaganda tegen joden voor ww2.