Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:19

N0a schreef:
Zoals iemand op twitter zei: "Tijdens het WK leek dit land uit bijna 16 miljoen deskundige bondscoaches te bestaan, nu uit bijna 16 miljoen oorlogsstrategen."

Ik vind het juist goed dat sommige mensen bedenkingen hebben.
Eigenlijk ben ik daar blij om, dat mensen vragen stellen bij het gebeuren.
Dat zijn de mensen die verder kijken dan enkel de ramp, vandaag zijn er weer veel mensen gestorven en het staat niet eens in het nieuws.
Slechter nog, er word zelfs sinds de ramp amper over gecorrespondeerd.

Plus dat ik het niet kan begrijpen dat iemand de aanpak in heel het Oekraïne Rusland goed keurt.
En neen oorlog is absoluut geen oplossing, alleen maar meer onnodige bloedverspilling.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 20-07-14 19:21, in het totaal 2 keer bewerkt

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:20

LadyMadonna schreef:
Ik hoor een hele andere toon. Ipv verdomme Poetin jij zit hierachter, help ons onze mensen terug te halen....
Kan positief uitpakken. Soms bereik je met vragen meer dan met dwingen

Idd. Poetin heeft poep aan alles. Met dreigen ga je echt niks bereiken volgens mij.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:23

Maar jij en ik weten helemaal niet wat voor sancties er dreigden als Poetin niet mee zou werken. Er is alleen verteld dat ze er zouden zijn. Met dat Engeland, Frankrijk, Duitsland en Amerika hier achter zouden staan. Die sancties hoefden niet alleen vanuit Nederland te komen he.
Voor het gesprek tussen Rutte en Poetin is er een gesprek tussen Rutte en alle leiders van deze landen geweest. Weet jij veel wat ze afgesproken hebben. Dat weten zei alleen. Ik kan me wel voorstellen dat ze die eventuele sancties niet bekend maken, waarom zouden ze als ze misschien niet eens nodig zijn?
En zie vandaag: de berichten geven aan dat onderzoekers hun werk hebben kunnen doen. Er zijn lijken geborgen en onder gebracht in diverse mortuaria in de omgeving, incl een koeltrein. Dat niemand nu weet waar die koeltrein naar toe gaat doet er nu eigenlijke helemaal niet toe. Iedereen weet waar hij op dit moment verblijft en het ding wordt echt wel in de gaten gehouden. Die verdwijnt niet zomaar

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:24

Furrow schreef:
N0a schreef:
Zoals iemand op twitter zei: "Tijdens het WK leek dit land uit bijna 16 miljoen deskundige bondscoaches te bestaan, nu uit bijna 16 miljoen oorlogsstrategen."

Ik vind het juist goed dat sommige mensen bedenkingen hebben.
Eigenlijk ben ik daar blij om, dat mensen vragen stellen bij het gebeuren.
Dat zijn de mensen die verder kijken dan enkel de ramp, vandaag zijn er weer veel mensen gestorven en het staat niet eens in het nieuws.
Slechter nog, er word zelfs sinds de ramp amper over gecorrespondeerd.

Plus dat ik het niet kan begrijpen dat iemand de aanpak in heel het Oekraïne Rusland goed keurt.
En neen oorlog is absoluut geen oplossing, alleen maar meer onnodige bloedverspilling.

Vragen stellen en betrokkenheid tonen is goed. Interesse is goed.. Maar lukraak schreeuwen op de social media dat ze daar plat gebombardeerd moeten worden of dat er een leger binnen moet vallen. Dat vind ik ronduit tenenkrommend.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:28

LadyMadonna schreef:
Toch ben ik geloof ik een van de weinige die de rebellen niet als grote boemannen ziet.
- de lichamen die geborgen konden worden zijn geborgen in de trein, op afwachting van experts
De zwarte dozen zijn geborgen, op afwachting van experts.

Ik kan ze best begrijpen, hun hebben met veel pijn en moeite, bloed zweet en tranen, dit stuk grond veroverd, dat staan ze niet zomaar af. Dus mensen zijn "welkom", maar op hun voorwaarden.

Dat er geplunderd is, geld, sieraden, credit cards, paspoorten... Is walchelijk, maar toch ook weer begrijpelijk.
Die mensen hebben níks.

Als er hier een Russisch vliegtuig neer stort zetten we daar ook onze eigen mensen op

Je bent niet de enige, ik zie Poetin als de hoofdschuldige. En dat er "niet zo netjes" met het gebied rond het wrak wordt omgegaan komt met name doordat de mensen daar geen flauw idee hebben van de regels die ze schenden.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:28

Sorry voor alle mensen die in dit conflict geraakt worden.... Maar wat heeft de wereld eraan, om uit het Rusland-Oekraine conflict een WWIII te laten ontstaan? Helemaal niks...
En eerlijk gezegd, denk ik dat het gevaar voor onze samenleving uit de Moslimwereld komt (de extremisten dan natuurlijk, zoals ISIS, Boko Haram). En niet uit Rusland.......

En ik vindt opmerkingen zoals: kun je niet effe een paar soldaten en F16-s daarheen sturen, want die kunnen toch wel een gebied van 10km2 onder controle houden? een beetje "dom"....Wat denk je, dat Nederland een invasie gaat doen, om die 10kmn2? Want dat is het dan, een invasie. Wij hebben geen recht, ook al liggen daar nu Nederlanders, om daar grond in te nemen!

En de telefoongesprekken tussen Poetin en Rutte, die gaan echt niet van, Rutte: "ik ben ziedend!" Poetin: "ja sorry ik heb nog zo gedreigd maar de separatisten luisteren niet.". Die zijn volgens mij echt wel vet aan het onderhandelen of zo. De onderste steen boven, die krijgt Rutte nooit! Die separatisten en Russische helpers die zien een enkeltje tribunaal al tegemoet als de onderste steen boven komt. Alsof die van mensenrechten gehoord hebben.... Ze moeten zover gaan dat Poetin de medewerking verleend, maar daarvoor moeten "wij" helaas ook concessies doen. Anders wordt het wel WWIII ben ik bang.
Laatst bijgewerkt door Kamy op 20-07-14 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:29

N0a schreef:

En 1 persoon die nogal overdreven de boel uit zijn context haalt.. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:30

Nikass schreef:
Maar wat moet er gebeuren voordat Nederland tenminste durft te zèggen dat ze het ergens niet mee eens zijn?
Dat ze Poetin een misdadiger vinden die zich bij het gerechtshof in Den Haag zou moeten verantwoorden

Wat heeft het voor zin om dat nu te zeggen? Nederland wil Poetin helemaal niet voor het gerechtshof brengen. Sowieso wil Nederland geen voortrekkersrol meer in de internationale rechtsorde. Maar daarnaast - dit is wel ongeveer het stomste moment om zoiets te zeggen: op het moment dat je medewerking wilt.

Citaat:
Dat ze niet naar de spelen gaan enz

Maar ja Poetin zegt wèl gewoon hoe hypocriet Nederland is, en hij had nog een punt ook (dat ging over de manier waarop Rusland homo's behandeld)

Inderdaad - wij hadden toen niet naar de Spelen moeten gaan, en zeker niet de met de koning. Maar toen vonden we dat allemaal niet zo belangrijk. NU kunnen we het in elk geval niet zeggen, want kost dat ons meer (in menselijk leed) dan het ons oplevert. Nu hebben we die medewerking nodig, dus dat is even slikken. En met alle respect, het nu zeggen is ook hypocriet. We trokken ons niks van Oekraine aan en alle doden die er gevallen zijn.

(Overigens vond ik niet dat Poetin zo'n sterk punt had hoor.)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:39

Sammie schreef:
N0a schreef:

En 1 persoon die nogal overdreven de boel uit zijn context haalt.. :+

Wellicht, maar de persoon had wel een punt. Veel mensen beginnen nu met een grote waffel te schreeuwen dat de bommen los moeten. Maar niemand heeft echt een idee wat daar aan de hand is en wat de gevolgen daarvan zullen zijn.

Sammie

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:41

Tja.. dan zal ik wel niet 'veel' mensen kennen. Ik lees hier het e.e.a., maar verder heb ik niemand gehoord over bommen los, platbombarderen etc etc.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:42

Sammie schreef:
Tja.. dan zal ik wel niet 'veel' mensen kennen. Ik lees hier het e.e.a., maar verder heb ik niemand gehoord over bommen los, platbombarderen etc etc.

Heel twitter staat er vol mee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:45

Ik heb geen twitter. Zomaar een kreet op internet gooien is trouwens makkelijker dan je mening geven in een goed face-to-face gesprek. Dus twitter neem ik bij voorbaat al niet zo heel erg serieus.'

Ik heb er weinig van mee kregen, alleen hier iemand die het .e.e.a. roept.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:49

Lees net op nu.nl dat er Nederlandse experts naar het gebied worden gevlogen morgen. Ben benieuwd of er nu dan een klein positief stapje vooruit gemaakt gaat worden.
Aan de ene kant hoop ik dat alles nu in een stroomversnelling gaat, aan de andere kant ergens ook weer niet. Niet ? Nou mbt het vliegtuig uiteraard wel maar ik vraag mij af wat er gaat gebeuren zodra de lichamen weer thuis zijn. Laten we de boel daar weer de boel ? Gaan er nog discussies als deze gevoerd worden of is het dan weer hun probleem ?

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:51

_Mondy_ schreef:
Lees net op nu.nl dat er Nederlandse experts naar het gebied worden gevlogen morgen. Ben benieuwd of er nu dan een klein positief stapje vooruit gemaakt gaat worden.
Aan de ene kant hoop ik dat alles nu in een stroomversnelling gaat, aan de andere kant ergens ook weer niet. Niet ? Nou mbt het vliegtuig uiteraard wel maar ik vraag mij af wat er gaat gebeuren zodra de lichamen weer thuis zijn. Laten we de boel daar weer de boel ? Gaan er nog discussies als deze gevoerd worden of is het dan weer hun probleem ?

Die stap is al gemaakt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:52

Ruth gaf volgens mij al aan dat Timmermans de VN niet ging vragen om inzet /hulp toch? Of ik heb ik dat verkeerd gehoord.

Rutte heeft gelijk dat de eerste prioriteit is dat de lichamen naar huis komen. En dan zien we wel weer verder.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:57

N0a schreef:
Sammie schreef:

Heel twitter staat er vol mee.

Ben blij dat ik geen Twitter heb, en weer een goede reden omdat zo te houden :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:03

Ik denk ook dat het type schreeuwerd op twitter zit.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:12

Weet je, de schuldvraag lijkt mij eigenlijk vrij duidelijk en zou op dit moment misschien zelfs een 'mooi' onderhandelpunt zijn omdat de onderste steen naar mijn mening nooit echt naar boven zal komen ... en mócht dat wel het geval zijn (al geloof ik dat echt niet ..), wat dan ? Nog meer en langer (politiek) gesteggel dat uiteindelijk tot niets anders dan nog meer spanning en frustratie zal leiden ?

Nee, laat Poetin zijn woorden van medewerking te zullen verlenen maar omzetten in daden ..
Laat de landen die slachtoffers, door deze daad, te betreuren hebben Poetin erop wijzen dat de pro-Russische separatisten/rebellen (hopelijk en vermoedelijk .. ) alleen de persoonlijke orders van hem zullen opvolgen.
Laat hem naar de rampplek afreizen en de mensen aldaar persoonlijk toespreken, orders geven om het gebied én de toegang hiernaartoe vrij te geven voor de hulpverleners en af te blijven van de lichamen en persoonlijke bezittingen ...
In ruil daarvoor: geen nader onderzoek naar de (ver)oorzaak(ers) van deze ramp.

Onterecht en frustrerend dat de daders hiermee dan zo 'makkelijk' wegkomen ?
Jazeker, maar wie gelooft er nu daadwerkelijk nog dat er a. nog (voldoende sluitend) bewijsmateriaal te vinden is en als dat dan al toch nog gevonden zou worden dat er dan b. ook daadwerkelijk sancties/straffen zullen plaatsvinden richting álle (echte ..) verantwoordelijken ???

Ik heb daar geen geloof en vertrouwen in, sterker nog ... denk dat dit weer zo'n bodemloze beerput is en wordt.
Daarom ben ik voor een 'oplossing' waarbij en waardoor de nabestaanden van alle getroffenen hun dierbaren en hun bezittingen in ieder geval naar huis moeten mogen kunnen laten komen (..) .. dat is toch het minste wat men in deze situatie kan en moet doen ?!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:25

Wanderers schreef:
Weet je, de schuldvraag lijkt mij eigenlijk vrij duidelijk en zou op dit moment misschien zelfs een 'mooi' onderhandelpunt zijn omdat de onderste steen naar mijn mening nooit echt naar boven zal komen ... en mócht dat wel het geval zijn (al geloof ik dat echt niet ..), wat dan ? Nog meer en langer (politiek) gesteggel dat uiteindelijk tot niets anders dan nog meer spanning en frustratie zal leiden ?

Nee, laat Poetin zijn woorden van medewerking te zullen verlenen maar omzetten in daden ..
Laat de landen die slachtoffers, door deze daad, te betreuren hebben Poetin erop wijzen dat de pro-Russische separatisten/rebellen (hopelijk en vermoedelijk .. ) alleen de persoonlijke orders van hem zullen opvolgen.
Laat hem naar de rampplek afreizen en de mensen aldaar persoonlijk toespreken, orders geven om het gebied én de toegang hiernaartoe vrij te geven voor de hulpverleners en af te blijven van de lichamen en persoonlijke bezittingen ...
In ruil daarvoor: geen nader onderzoek naar de (ver)oorzaak(ers) van deze ramp.

Onterecht en frustrerend dat de daders hiermee dan zo 'makkelijk' wegkomen ?
Jazeker, maar wie gelooft er nu daadwerkelijk nog dat er a. nog (voldoende sluitend) bewijsmateriaal te vinden is en als dat dan al toch nog gevonden zou worden dat er dan b. ook daadwerkelijk sancties/straffen zullen plaatsvinden richting álle (echte ..) verantwoordelijken ???

Ik heb daar geen geloof en vertrouwen in, sterker nog ... denk dat dit weer zo'n bodemloze beerput is en wordt.
Daarom ben ik voor een 'oplossing' waarbij en waardoor de nabestaanden van alle getroffenen hun dierbaren en hun bezittingen in ieder geval naar huis moeten mogen kunnen laten komen (..) .. dat is toch het minste wat men in deze situatie kan en moet doen ?!

Ik ben het volledig me je eens! alleen ik ben bang, dat het niet het gebrek aan macht of leiderschap van Poetin is dat hij niet de macht over de separatisten lijkt te hebben. Ik ben bang dat die separatisten nu in opdracht van hem verwarring etc strooien. Anders komt er een hoop rotzooi van Poetin naar buiten nu, en dat wil hij voorkomen.....

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:27

F_Orumster schreef:
Ik denk ook dat het type schreeuwerd op twitter zit.

Ook, dat zeker, maar niet enkel. Twitter kan je erg veel info bieden, als je zelf in staat bent om het voor jezelf te filteren. Maar dat geldt net zo goed voor wat je via de media tot je krijgt. Ik volg twitter deze dagen flink (nog meer dan anders) en vind het zowiezo een prettig en open (met alle voors en tegens) medium.
Onder #MH17 en #MalaysiaAirlines kom je van alles tegen, bijvoorbeeld ook de tweets van de journalisten ter plekke.
En direct deze lijst: https://twitter.com/Bertine83/lists/mh17-eyes-on-site = Journalists, photographers and other eye witnesses on #MH17 site(s)

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:44

Mijn gedachten gaan uit naar de families van een vriend van mijn broer, en zijn vriendin. Wat een verschrikkelijk drama is dit, wel vind ik het mooi om te zien dat iedereen meeleeft. De beelden van de bloemen in Oekraïne vond ik zeer indrukwekkend.
Mogen zij rusten in vrede, en mogen de nabestaanden hun verdriet een plaats kunnen geven. Y;(

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:53

De onderste steen zal nooit boven komen. We wachten nog steeds op het ware verhaal van de bijlmerramp immers.... daar werd ook ineens het eea weggehaald en wie gelooft nog dat er 'alleen maar bloembollen' aan boord waren. Er gebeurt zoveel meer dan dat wij weten.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:55

Bah bah kwam net een foto op Facebook voorbij van een meisje van 17 jaar, mooi en lief meisje....ze zat dus in dat vliegtuig...
Haar vader heeft een brief geschreven aan Putin.

Het komt dacht ik in Hart van Nederland.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:02

Sammie schreef:
Ruth gaf volgens mij al aan dat Timmermans de VN niet ging vragen om inzet /hulp toch? Of ik heb ik dat verkeerd gehoord.

Rutte heeft gelijk dat de eerste prioriteit is dat de lichamen naar huis komen. En dan zien we wel weer verder.

Klopt,dat heb je goed gehoord.Dat hoorde ik n.l. ook. ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:03

De enige die hier beter van worden zijn wapenleveranciers (Ukraïne, Israël etc etc)........ ze gaan letterlijk over lijken, het interesseert ze geen hol of er burgerslachtoffers vallen of niet.