Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:53

Nicolletje schreef:
xKnol, het gaat erom dat er ook meisjes uit land van herkomst 'gebruikt' worden om uit te huwelijken aan Nederlandse (allochtone) mannen en andersom worden ook Nederlandse (allochtone) meisjes 'gebruikt' om uit te huwelijken aan een neef uit verweggistan.
Dit staat elke vorm van integratie in de weg en zo'n meisje dan uitleggen dat dit hier niet de gewoonte is, dan ben je ten eerste te laat, ten tweede zet je zo'n meisje in een hele moeilijke positie als ze wel kiest voor vrijheid.
De blijf-van-mijn-lijf huizen zitten er vol mee.

Daar heb je gelijk in, en het is inderdaad ook vreselijk dat zo'n meisje ineens in een land terechtkomt waar ze de taal niet spreekt en niet geintegreerd is. Maar bedenk je wel dat uithuwelijken echt niet vaak voorkomt in Nederland. Moeten daarom bijna alle moslims het land uit en terug naar het eigen land? Lekker makkelijk. Hoe moeten de in Nederland geboren/opgegroeide kinderen zich dan voelen? Die moeten zich dan zeker ineens wel integreren in het geboorteland van hun ouders, waar zij de taal niet spreken en waar ze ver afstaan van de cultuur omdat ze in een westers land zijn opgegroeid? Nee, dat is fijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:00

xKnol schreef:
Moeten daarom bijna alle moslims het land uit en terug naar het eigen land?

Huh dat zeg ik niet :?

Maar er is hier genoeg keus in huwbare vrouwen en mannen, lijk mij:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijgezel

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:01

Nicolletje schreef:
xKnol schreef:
Moeten daarom bijna alle moslims het land uit en terug naar het eigen land?

Huh dat zeg ik niet :?

Maar er is hier genoeg keus in huwbare vrouwen en mannen, lijk mij:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijgezel

Nee dat weet ik, maar dat is wel éen van Wilders standpunten en ik probeer duidelijk te maken dat mijn mening is dat zijn "oplossingen" geen oplossingen zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:03

Maargoed tja, hier zie je maar weer heel goed dat als je de discussie wil voeren over uithuwelijken, dat er dus maar geconcludeerd wordt dat de discussieerder meteen alle moslims weg wil hebben??
Erg zwart-wit.

*edit: is dat zijn standpunt of denk je dat dat zijn standpunt is?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:04

xKnol schreef:
Nicolletje schreef:
xKnol, het gaat erom dat er ook meisjes uit land van herkomst 'gebruikt' worden om uit te huwelijken aan Nederlandse (allochtone) mannen en andersom worden ook Nederlandse (allochtone) meisjes 'gebruikt' om uit te huwelijken aan een neef uit verweggistan.
Dit staat elke vorm van integratie in de weg en zo'n meisje dan uitleggen dat dit hier niet de gewoonte is, dan ben je ten eerste te laat, ten tweede zet je zo'n meisje in een hele moeilijke positie als ze wel kiest voor vrijheid.
De blijf-van-mijn-lijf huizen zitten er vol mee.

Daar heb je gelijk in, en het is inderdaad ook vreselijk dat zo'n meisje ineens in een land terechtkomt waar ze de taal niet spreekt en niet geintegreerd is. Maar bedenk je wel dat uithuwelijken echt niet vaak voorkomt in Nederland. Moeten daarom bijna alle moslims het land uit en terug naar het eigen land? Lekker makkelijk. Hoe moeten de in Nederland geboren/opgegroeide kinderen zich dan voelen? Die moeten zich dan zeker ineens wel integreren in het geboorteland van hun ouders, waar zij de taal niet spreken en waar ze ver afstaan van de cultuur omdat ze in een westers land zijn opgegroeid? Nee, dat is fijn.

Uithuwelijken in Nederland komt wel vaak voor:

Gedwongen uithuwelijken moet stoppen

11-07-10 | 22:44
WUZzerr: Kinderombudsman | Velp (GLD)

Bang voor achterlaten/uithuwelijking, hier wat tips: Helaas bewijst iedere zomervakantie maar weer dat huwelijksdwang en gedwongen achterlating nog steeds een groot serieus probleem is waarmee jongeren en hulpverleners/professionals in Nederland te maken hebben.
Waar zijn ze gebleven?
Wat kunnen wij doen?
Wat kunt u doen?
Dat zijn vragen die de kinderombudsman ook dit jaar weer kreg en nog krijgt, zo ook in 2009 .Want in 2009 keerden veel islamitische jongeren (plm 20 ) ook al niet terug naar Nederland omdat ze werden uitgehuwelijkt.
Enkel in Rotterdam keerden er in 2009 plm 5 niet meer terug van vakantie door uithuwelijking.
Ook dit jaar anno 2010 voor de vakanties al kreeg de kinderombudsman weer veel islamitische jongeren aan de telefoon die vrezen om te worden uitgehuwelijkt, maar ook vriendinnen/vriendjes van Islamitische jongeren die vrezen dat hun vriedinnetje/vriendje word uitgehuwelijkt..

Waar zijn ze gebleven, wat kunnen wij doen, wat kan de kinderombudsman doen.
Dat zijn vragen die de kinderombudsman veelal van vrienden/vriendinnen ieder jaar weer binnenkrijgt als de schoolvakanties voorbij zijn.
Hieruit blijkt wel dat nog steeds veel kinderen/jeugdigen worden uitgehuwelijkt ,ondanks dat ze de Nederlandse nationaliteit hebben.

Honderden meisjes, maar ook jongens, worden nog steeds uitgehuwelijkt .
De ouders hebben in (hun) geboorteland dan een partner voor hun kind gezocht waar zij dan mee moeten trouwen. Als zij weigeren worden zij in hun vrijheid beperkt, en veelal verstoten uit de gemeenschap en of mishandeld. Veel jongeren geven uit loyaliteit toe aan ouders de familie.

Ook op Nederlandse bodem komt het nog steeds voor.
Hoeveel jongeren in Nederland gedwongen worden om te trouwen is helaas nog niet bekend, omdat het veelal ook verzwegen word uit schaamte en uit angst voor eerwraak.
Maar dat er honderden meisjes en jongens niet terug keren omdat ze zijn uitgehuwelijkt is wel bekend.Er zijn plannen om de ouders hiervoor te gaan straffen.Maar hoe pakt men dat aan.Men zou de ouders bv een contract kunnen laten ondertekenen, dat de kinderen ook weer mee terug komen naar Nederland. Ook kunnen kinderen kunnen bvb op school een verklaring achter laten waarmee de school bevoegd is om de politie in te schakelen als ze na de vakantie niet terugkeert. Een gedwongen verblijf in het buitenland kan hiermee in ieder geval worden aangevochten.

Bron: kinderombudsman

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:05

Nicolletje schreef:
Maargoed tja, hier zie je maar weer heel goed dat als je de discussie wil voeren over uithuwelijken, dat er dus maar geconcludeerd wordt dat de discussieerder meteen alle moslims weg wil hebben??
Erg zwart-wit.

Nee dat is aboluut niet het geval. Tuurlijk snap ik dat zelfs een groot deel van de mensen die notabene om Wilders stemmen het er niet mee eens zijn dat allochtonen het land moeten verlaten. Ik zeg alleen dat Wílders dit wil (ik spreek dus niet over jou!) en dat dat geen oplossing is. Ik betrek jou er toch helemaal niet in?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:07

... ja maar.... waar zegt hij dan dat alle allochtonen het land uit moeten? :=
Ik heb dat denk ik gemist dan.

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:11

Nicolletje schreef:
... ja maar.... waar zegt hij dan dat alle allochtonen het land uit moeten? :=
Ik heb dat denk ik gemist dan.

Hij zegt niet dat alle allochtonen het land uit moeten, maar dat de allochtonen die zich niet aan kunnen passen het land uit moeten. Denk je dat het makkelijk is om je aan te passen aan een andere cultuur? Lijkt me dat volgens hem een groot deel weg moet. Ik wil hem verder niet met andere mensen vergelijken, maar je ziet vaak dat opkomende leiders die tegen een groep mensen zijn en de macht krijgen, steeds langzamer meer regeltjes te maken om te zorgen dat hun mening wordt doorgedrukt. Nu is het nog dat allochtonen die zich niet aanpassen het land uit moeten, ik ben bang dat het over een tijdje (ik ben bang, hoeft dus niet te gebeuren) als Wilders machtig zal zijn er ineens regeltjes bij komen die ervoor zorgen dat ze allemaal mogen vertrekken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:21

Dan kan hij zichzelf en zijn vrouw ook het land uitsturen. Lijkt mij.

xKnol schreef:
Denk je dat het makkelijk is om je aan te passen aan een andere cultuur?

Dat is niet zo makkelijk nee, helemaal niet als je een hekel hebt aan de cultuur waar je in terecht bent gekomen.
Mij is het in Slowakije niet gelukt wat betreft vrouwenemancipatie. Ik woon daarom ook niet in Slowakije.
(had wel een Slowaakse vriend en die is teruggegaan)

jantergouw

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 15:27

Teddy321 schreef:
Mwahhh...de grens wordt hier wel zwaar overschreden hoor

Dat lijkt mij een eenzijdige conclusie. Als het terug te lezen valt dan hebben de scheidsrechters van dit forum gevonden dat de grens niet overschreden is. Dat is de beslissing die we te respecteren hebben. Soms valt hij in je voordeel uit, de andere keer in je nadeel. Het kan niet zo zijn dat als ze in je voordeel beslissen je ze oke vindt, en als ze in je nadeel beslissen ze er niets van weten of bevooroordeeld zijn.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:32

jantergouw schreef:
Teddy321 schreef:
Mwahhh...de grens wordt hier wel zwaar overschreden hoor

Dat lijkt mij een eenzijdige conclusie. Als het terug te lezen valt dan hebben de scheidsrechters van dit forum gevonden dat de grens niet overschreden is. Dat is de beslissing die we te respecteren hebben. Soms valt hij in je voordeel uit, de andere keer in je nadeel. Het kan niet zo zijn dat als ze in je voordeel beslissen je ze oke vindt, en als ze in je nadeel beslissen ze er niets van weten of bevooroordeeld zijn.

De grens wordt overschreden doordat moslimmensen het voor elkaar hebben gekregen om aparte loketten te regelen omdat zij het niet kunen verkroppen samen met die anderen voor één loket te staan wachten. En het allerergste is dat onze linkse politiek hieraan meewerkt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:33

xKnol schreef:
als Wilders machtig zal zijn

Mijn mening is: het is ook niet de bedoeling dat hij in zijn eentje het land gaat regeren, maar door hem uit te sluiten maak je hem alleen maar groter.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:35

kanniet schreef:
De grens wordt overschreden doordat moslimmensen het voor elkaar hebben gekregen om aparte loketten te regelen omdat zij het niet kunen verkroppen samen met die anderen voor één loket te staan wachten. En het allerergste is dat onze linkse politiek hieraan meewerkt.

Ik begrijp ook niet wie dit heeft verzonnen.
Het doet me bijna denken aan: Joden in deze rij en de rest in deze.
Maar dan is dit ineens 'positieve discriminatie' ofzo :?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:40

xKnol schreef:
Nicolletje schreef:
Erg zwart-wit.

Nee dat is aboluut niet het geval. Tuurlijk snap ik dat zelfs een groot deel van de mensen die notabene om Wilders stemmen het er niet mee eens zijn dat allochtonen het land moeten verlaten. Ik zeg alleen dat Wílders dit wil (ik spreek dus niet over jou!) en dat dat geen oplossing is. Ik betrek jou er toch helemaal niet in?

Ook Wilders wil geen allochtonen het land uit zetten, mits ze zich aanpassen aan onze cultuur en niet eisen dat wij ons aanpassen aan hun cultuur, en dat ze gewoon sociaal gedrag vertonern zoals de gemiddelde nederlander -of die nu jood, christen, boeddhist, homofiel, man of vrouw is. Als de zgn allochtonen van de derde generatie zich nog steeds niet aan kunnen passen aan de nederlandse gewoonten is het mi een kwestie van niet willen. En dan ben ik er voor om deze mensen terug te laten gaan naar een land waar ze wel passen in de cultuur.

En ja, dat uithuwelijken is een zich in Nederland uitbreidend probleem. Wil jij dit stoppen door het toe te staan? Denk jij dat dat werkt? Dan sta ik mijn kinderen toe te stelen, misschien dat ze het dan afleren.........Op een of andere manier vind ik dat een vreemde redenatie.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 15:52

Nicolletje schreef:
kanniet schreef:

Ik begrijp ook niet wie dit heeft verzonnen.
Het doet me bijna denken aan: Joden in deze rij en de rest in deze.
Maar dan is dit ineens 'positieve discriminatie' ofzo :?

Dat is iets dat heel zeker gaat verdwijnen. Zowel VVD, PVV en CDA zijn hier tegen. CDA was hier altijd al tegen, maar de PVDA moest en zou dit destijds instellen. Nu kan rechts die fouten weer gaan repareren. Heeft niets dan ellende gebracht al die voorkeur- en uitzonderingsregels.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:58

Als er vrouwen-sportuurtjes bij de sportschool zijn en er is vraag naar, dan zie ik daar geen probleem mee.
Het moet alleen geen (ongeschreven) regel worden dat je dan alleen in Islamitische kleding mag zwemmen bijvoorbeeld.
Of het zwembad dat afgeplakt moet worden.

Vanuit de overheid zelf apartheids-uurtjes/ rijen/ behandeling aansturen en financieren zie ik als een dikke no-no.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:25

Nicolletje schreef:
Als er vrouwen-sportuurtjes bij de sportschool zijn en er is vraag naar, dan zie ik daar geen probleem mee.
Het moet alleen geen (ongeschreven) regel worden dat je dan alleen in Islamitische kleding mag zwemmen bijvoorbeeld.

Vanuit de overheid zelf apartheids-uurtjes/ rijen/ behandeling aansturen en financieren zie ik als een dikke no-no.

Het moet een keuze blijven, geen verbod of gebod.
Zwembaden genoeg, je hoeft geen instelling te verplichten ramen af te plakken omdat er misschien islamitische vrouwen zwemmen. En dan blijft het voor mij de grote vraag of dat de wens van de vrouwen is of het gebod van de mannen.......dat is me echt nog niet duidelijk.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 17:10

Nicolletje schreef:

Dat is ook wat er veranderen gaat. Het staat iedereen vrij om dit op eigen kosten te doen, maar niet meer in gemeenschaps gelegenheden op kosten van de staat. Dan is het eind zoek. Als je dit toestaat dan krijg je steeds meer eisen waar je aan moet voldoen. Het was toch een krankzinnige situatie dat er zwembaden speciaal afgeplakt moesten worden omdat er een paar vrouwen niet gezien wilde worden?

Kanniet schreef:
Het moet een keuze blijven, geen verbod of gebod.
Zwembaden genoeg, je hoeft geen instelling te verplichten ramen af te plakken omdat er misschien islamitische vrouwen zwemmen. En dan blijft het voor mij de grote vraag of dat de wens van de vrouwen is of het gebod van de mannen.......dat is me echt nog niet duidelijk.

Dat is iets waar we nooit antwoord op zullen krijgen. Ten eerste omdat we het antwoord waarbij die vrouwen zeggen dat ze het vrijwillig doen, toch niet geloven omdat wij er met ons verstand niet bij kunnen dat je zoiets vrijwillig zou doen. Doen die vrouwen dat niet vrijwillig maar omdat de man dat zegt, dan zullen die vrouwen dat nooit eerlijk bekennen, omdat als de dwang al zo groot is wat zwemmen betreft, bedenk dan maar eens hoe groot die zal zin als ze de waarheid zouden vertellen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:33

Volgens mij is het gewoon een gevolg van de algehele sekse-apartheid die in de Islam geldt.

In bepaalde landen doen ze er erg gespannen over en omdat Nederland/ het 'westen' soms door moslims als angstaanjagend, immoreel en vrij wordt gezien, draait het hier ook door zodra dat gebeurt, in onze visie.

Het is naar mijn mening een fout signaal dit ook aan te moedigen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:36

Halsema:
http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/zo ... e_1_260670

Citaat:
"Neemt niet weg dat we geloofsgemeenschappen af en toe ook kritisch moeten bezien op hun publieke betekenis. Zeker als het gesloten gemeenschappen dreigen te worden die er juist toe bijdragen dat hun gelovigen minder kansen krijgen. Mijn kinderen gaan naar een school in onze zwarte woonwijk in Amsterdam. Islamitische klasgenootjes van mijn kinderen mogen soms niet bij ons thuis spelen omdat wij haram zijn, onrein. Ik vind zoiets zeer zorgelijk.”

Ik vind het ook zeer zorgelijk, en ook zorgelijk dat iemand zijn of haar kind en zichzelf dus op deze manier laat discrimineren.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 21:59

Paul de Krom van de VVD is daar ook duidelijk over. Dat is de man die de VVD minister van Immigratie en Integratie wil maken.

"Halverwege het gesprek komt Paul de Krom ineens met de term 'Nieuwe apartheid'. Die wil hij dus niet in Nederland. 'Daar trek ik echt de streep. Tot hier, niet verder!' Het gaat over gescheiden zwemmen, het afplakken van zwembaden zodat moslima's onbespied hun baantjes kunnen trekken.

'Ik ben daar tegen', aldus het Tweede Kamerlid, binnen de VVD verantwoordelijk voor Immigratie en Integratie. 'Het lijkt heel sympathiek dat je zorgt dat die vrouwen ook kunnen gaan zwemmen. Maar de prijs die je betaalt, is te hoog. Je geeft verworven vrijheden weg, je geeft de emancipatie op. We moeten orthodoxe moslims geen platform verschaffen om vrouwen anders te behandelen en hen in de publieke ruimte apart te zetten.

'Ik zeg dan: als het je als orthodoxe gelovige hier in dit land niet bevalt, dan kan je altijd weggaan. En als die vrouwen in een open zwembad niet mogen zwemmen, dan zwemmen ze maar niet. Want waar eindigt het als je dit toestaat? Straks hebben we ook apart openbaar vervoer, omdat die vrouwen anders niet met de bus gaan of aparte ingangen in het ziekenhuis omdat ze anders geen medische hulp zoeken. Dat kán dus niet. Niet hier, niet in mijn land.''

Lees hele interview hier

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:05

Net als in Frankrijk. Daar heb je hele vleugels in ziekenhuizen speciaal voor moslims omdat het anders oorlog wordt.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 22:13

De belofte van de VVD is dat dat in Nederland allemaal gaat verdwijnen. Dat is pas integratie! Die linkse politici begrijpen maar niet dat juist die uitzonderingsregels een enorme irritatie opwekken bij de gewone man op de straat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:45

jantergouw schreef:
De belofte van de VVD is dat dat in Nederland allemaal gaat verdwijnen. Dat is pas integratie! Die linkse politici begrijpen maar niet dat juist die uitzonderingsregels een enorme irritatie opwekken bij de gewone man op de straat.

gewone werkende man en gewone werkende vrouw om wat preciezer te zijn ;)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 22:53

langzamerhand begint ook bij de PVDA door te dringen dat het probleem groter is dan ze dachten. Dit is wat Lilliane Ploumen, voorzitter van de PVDA.

“Nieuwkomers moeten zich geen slachtofferschap aanpraten.”

“Het succes van het integratieproces wordt belemmerd door het onevenredig groot aandeel vreemdelingen die betrokken zijn bij criminaliteit en andere vormen van overlast, die burka’s importeren en mannen die weigeren een vrouw de hand te schudden.”

en

“De straat behoort ook mij toe. Ik wil niet omlopen als ik ze (overlastgevende allochtonen, red) op mijn pad tegen kom.”

Lees hele artikel hier