wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:26

zipje71 schreef:
Maar dan halen jullie wel dingen door elkaar en betichten jullie wilders van dingen die hij niet beweerd.

Nee hoor wij tonen aan dat het veroordelen van een groep niet alleen verwerpelijk is, maar je op die manier ook opeens mensen uitschakelt die je eigenlijk niet wilt uitschakelen.

Ik heb gisteren heel wat Marokkanen trots horen zeggen, kijk 2 1/2 Marokkaan in het nationale elftal (de halve is Van Persie die een echtgenote van Marokkaanse afkomst heeft)
Eigenlijk is het triest dat Wilders voor elkaar gekregen heeft dat ze zich zo underdog voelen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:29

sarabande schreef:
zipje71 schreef:
Dan snap ik de verwijzing naar Elia nog steeds niet. In dit topic worden allochtonen en Islamieten blijkbaar gelijk gesteld??

Integendeel, wij proberen aan te tonen dat mensen individueel te bekijken zijn en niet als groep te veroordelen.

Inderdaad dat proberen we de hele tijd al uit te leggen dat je mensen niet als groep moet veroordelen. Dit in tegenstelling tot Wilders die mensen etnisch wil registreren en juist wel bij een groep wil duwen. Als Wilders mensen niet als groep wil beoordelen zipje waar is dan die registratie voor nodig volgens jou? Heb je het partijprogramma wel gelezen?

Wat betreft de formatie denk ik dat Wilders heel wat water bij de wijn zal doen want hij is behoorlijk machtsgeil. Over van standpunt veranderen maakt hij zich echt geen zorgen, in 2001 wees hij Fortuyn nog terecht over zijn strijd tegen de islam omdat Pim daarmee alle moslims op een hoop gooide volgens Wilders. Toen hij zag hoe goed Pim's spelletje werkte om aan de macht te komen is hij het pas zelf gaan spelen. Pim werd ook zo mateloos bewonderd om zijn grappige one-liners die stuk voor stuk allemaal gejat waren uit Engeland/Amerika, maar zijn volgelingen dachten echt dat hij dat allemaal zelf verzon. Wilders heeft veel van Fortuyn geleerd.

Nu is over Fortuyn bekend dat overal waar hij kwam ook ruzie kwam (en dat heeft de LPF na zijn dood perfect in de praktijk gebracht beter had hij het zelf niet gekund). Laten we hopen dat Wilders dat niet van hem heeft afgekeken.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:31

Dan snap ik nog steeds Elia niet. Of is dat ook een Moslim? En van Persie is niet Marokkaans omdat zijn vrouw het is. Dan is Schneider ook Spaans omdat Yolanthe hals Spaans is. Er worden in dit topic echt dingen door elkaar gehaald.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:35

zipje71 schreef:
Er worden in dit topic echt dingen door elkaar gehaald.

Dat vind ik nou ook al de hele tijd := ;)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:36

sarabande schreef:
[
Eigenlijk is het triest dat Wilders voor elkaar gekregen heeft dat ze zich zo underdog voelen.

Nou inderdaad, daar mogen we ons toch wel een potje flink voor schamen!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:37

zipje71 schreef:
Dan snap ik nog steeds Elia niet. Of is dat ook een Moslim? En van Persie is niet Marokkaans omdat zijn vrouw het is. Dan is Schneider ook Spaans omdat Yolanthe hals Spaans is. Er worden in dit topic echt dingen door elkaar gehaald.

Je begrijpt het niet he, wij maken dat onderscheidt niet en vinden het verwerpelijk dat dat gemaakt wordt omdat een geblondeerde volksmenner mensen daar mee bang maakt. Het zijn voorbeelden van de staat waarin we al afgezakt zijn.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:43

zipje71 schreef:
Dan snap ik de verwijzing naar Elia nog steeds niet. In dit topic worden allochtonen en Islamieten blijkbaar gelijk gesteld??

Ik heb een oer hollandse achternaam maar ben wel een islamiet, bekeerling! Ik moet ook hard aangepakt worden, koran uit mijn kast getrokken, 1000 kopvoddentax gaan betalen, en ik mag niet meer naar de vrouwen sauna, want dat is ongewaardeerde sexe scheiding.. :o

Afbeelding

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:43

Ik snap het maar al te goed en daarom valt me op dat hier dingen door elkaar worden gehaald.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:45

@zipje
Ik weet niet helemaal precies wat je niet snapt, maar Elia is gewoon een voetballer en een Nederlander want anders mocht hij niet voor het Nederlands elftal spelen. Of hij al dan niet moslim is zou helemaal niet belangrijk moeten zijn. Maar wel is hij waarschijnlijk (ik ken hem niet persoonlijk dus ik weet het niet zeker) een kind van een niet Westerse immigrant, dat zijn die wezens die door Wilders ongewenst zijn verklaard omdat ze niets bijdragen aan de samenleving en alleen maar geld kosten. Is het zo duidelijk?

Waar is die etnische registratie voor nodig zipje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:56

joostvangestel schreef:
Ik stond er verbaasd van te kijken dat Geert erg veel fans heeft in Iran. Ik ken een aantal Iranezen in Teheran die hem echt een held vinden. Rare wereld toch eigenlijk. Wel begrijpelijk, gezien de situatie daar.

Joost, zijn het ook moslims? Er zijn in Iran ook weer lieden die hun kans schoon zien om een duit in het zakje te doen wat betreft de joods-arabische kwestie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:57

Moeni11 schreef:
sarabande schreef:
[

Nou inderdaad, daar mogen we ons toch wel een potje flink voor schamen!

Je zal maar moslim zijn in dit land...

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:00

Wilders heeft zich in de kamer krachtig uitgesproken tegen het gewelddadige optreden van het regime in Iran dus is het begrijpelijk dat hij daar fans heeft. En voor een atheïst in Iran is het leven heel wat erger dan voor een moslim in Nederland, omdat daar de machtshebbers het onderdrukken van groepen die anders denken dan zij doen tot standaard politiek hebben verheven. Laten we hopen dat dat in Nederland nooit gaat gebeuren dat mensen vervolgd worden om wat zij geloven.

Daphna

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:05

Vroeger had Wilders niets tegen de islam, ik weet wat er gebeurd is met hem dat hij zo van gedachte is veranderd...

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:08

Daphna schreef:
Vroeger had Wilders niets tegen de islam, ik weet wat er gebeurd is met hem dat hij zo van gedachte is veranderd...

Een stok zoeken om mee te slaan en daar heel veel aandacht mee krijgen............

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:11

Daphna schreef:

Hij zag aan Pim hoeveel stemmen je daar mee kan halen. Maar bij Geert is alles inwisselbaar dus ik ben benieuwd hoe ver hij gaat in al zijn beloftes aan de kiezers (ik memoreer veel uitspraken hier zoals: we hebben hem niet gekozen voor zijn Islam standpunt maar voor zijn sociale punten)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:14

Hermelientje schreef:
Adil18 schreef:

Kijkt Wilders voetbal dan? :D

Kan het me op een of andere manier niet voorstellen :')

Nu ik bij jou die Duitse vlag zo vrolijk zie wapperen moet ik aan iets denken. Karl vergeleek eerder het partijprogramma van de PVV met borrelpraat. Vroeger ging de borrelpraat in Limburg altijd over Duitsers, hier genaamd Pruisen. Over hun vermeende arrogante gedrag en het feit dat ze altijd kuilen groeven voor hun handdoeken aan het strand (niet dat hier strand is maar toch was het algemeen bekend dat ze altijd zeiden "Das ist mein Loch"). Als het me te gek werd met alle stereotyperingen over de Duitsers zei ik altijd heel onschuldig: "Maar ze kunnen wel beter voetballen dan Nederlanders toch?" en dan nam het gesprek weer een heel andere wending.

Kan het zijn dat klagen over de "Pruis" naadloos is overgegaan in klagen over de "Islam" of zit ik nu helemaal op het verkeerde spoor? En hoeft er nu ook niet meer getoeterd te worden aan de Duitse grens mocht het zeldzame geval zich weer voordoen dat Nederland van Duitsland wint?

Graag jullie gedachten hierover.

Volgens mij zijn de vooroordelen en haat jegens Duitsers nog lang de wereld niet uit, ik denk dus niet dat het ene vervangen is door een ander...Bovendien reden de eerste idioten alweer door Duitsland gisteravond...alleen omdat Nederland van Denemarken had gewonnen :')

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:15

Daphna schreef:

Ik dacht ook dat ik het wist, hij heeft namelijk gezien dat het werkte bij Fortuyn en hij wil macht. De vriendschapsbanden met Israël hebben er misschien ook mee te maken. Maar is er nog een andere reden dan, is er iets gebeurd?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:17

Even een lolletje:

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:24

sarabande schreef:
[

(ik memoreer veel uitspraken hier zoals: we hebben hem niet gekozen voor zijn Islam standpunt maar voor zijn sociale punten)

Proest............hahaha.............:+

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:25

Ik moet zeggen dat ik ook wel moeite heb met de niet objectieve kijk van Wilders op Israel.
(Ik geloof serieus, dat ik het op bijna geen enkel punt eens ben met die partij. Economisch gezien vind ik het te links en kies ik liever voor een meer progressieve oplossing, wat betreft integratie, immigratie en buitenlandsbeleid vind ik het te rechts, ik ben ook een voorstander van de EU, wat betreft milieu ben ik het al helemaal met hem oneens en neemt hij het enkel en alleen op voor huisdieren, zorg vind ik een mooi ideaal, maar is niet te realiseren.. Dusja :P)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:38

Ik heb begrepen dat Wilders in ieder geval een deel van zijn jeugd in Israel heeft doorgebracht, dus dat kan een reden zijn voor zijn Islamofobie.
Kon even niet meer vinden dan dit:http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/de-wilde-haren-jonge-jaren-van-geert-wilders

Kijk, wij kunnen een mening hebben over het Israel-Palestinaconflict, maar als je achter de muur leeft is dat toch vrij heftig - maakt niet uit welke kant.

Wel vreemd dat als je daar geleefd hebt, dat je dan alles op alles zet om ook in Nederland op Israelische toestanden aan te sturen, tenzij uit een bizarre vorm van nostalgie.

Kapsel wordt in bovenstaande link ook verklaard: arme Wilders zet alles op alles om zijn wilde haren te behouden.
Zo. Daar. Ik heb ook een kapselvanWildersgrap gemaakt. :+

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:44

Ik heb er nog naar gekeken. En wat ik nog steeds niet snap is: Waarom is de PVV en VVD zo groot geworden???
Het wordt er straks niet beter op:
huren van huizen gaan stijgen (en niet een beetje ook)
Openbaar vervoer gaat weer stijgen.
Ziekenhuizen winstgevend maken. Dat gaat beteken dat de directie en managers meer gaan verdienen.
banken privatiseren (moet je eens kijken wat er de afgelopen jaren is gebeurt)
Hypotheekaftrek blijft, iedereen met een hoge hypotheek is daar heel blij om.
Eigen risico voor de zorg gaat naar 300 euro.
Kinderbelasting voor max. 2 kinderen
Voor cultuur e.d. gaat straks ook de kraan dicht. Kaartjes voor concerten gaan weer omhoog.

Voor mensen die nu net kunnen rondkomen hebben straks een groot probleem. Mensen die ruim kunnen rondkomen klagen niet... echt niet, die gaan er op vooruit.

tja, ik had de nederlander iets hoger in geschat. En verwacht goed naar de programma's te kijken..... niet dus. Ze hebben hun eigen glazen in gegooid.

De armen worden armer de rijken rijker..... helaas..... het is een feit.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:02

yarrah, je legt de vinger op de zere plek.

Men heeft amper tot niet naar de programma`s gekeken, straks voelen ze het vanzelf in hun portomonaie.

Ik heb aan verschillende mensen gevraagd naar waar ze op zouden stemmen, het grootste deel stemde op de VVD.
Ik heb natuurlijk gevraagd waarom..... helder en duidelijk kwam er dan uit dat ze het niet zo goed aandurfden om op de PVV te stemmen (werd gezien als niet zo politiek correct) en dat ze om die reden dan maar op de VVD stemden.

Ik heb nog wel wat moeite gedaan om datgene te bespreken met deze personen, wat jij aangeeft in je reactie, nou dat wisten ze allemaal niet maar hun keuze was toch definitief.

Mijn stem is gegaan naar de SP, zo links mogelijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:07

Adil18 schreef:
Bovendien reden de eerste idioten alweer door Duitsland gisteravond...alleen omdat Nederland van Denemarken had gewonnen :')

Wat een gekken, beetje te vergelijken met iemand die op een Nederlands forum als ava een Duitse wapperende vlag heeft, gelukkig zal dat iedereen worst wezen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:21

De VVD wil wel de belastingen verlagen, las iets over verlagen overdrachtsbelasting op huizen,
inkomensbelasting en nog een aantal zaken.
Voor ondernemers zijn ook allerlei plannen om belastingen te veraangenamen.

Tegelijkertijd wil de VVD heel erg bezuinigen om de staatschuld terug te dringen ( op zich een bewonderenswaardig streven) en ze willen ook investeren, vooral in blauw op straat 3.500 agenten erbij, en er zou 2,5 miljard in het onderwijs moeten worden gestoken. Infrastructuur willen ze ook verbeteren.

Ik vind dat allemaal niet zo te rijmen, maar ik heb dan ook niet het hele verkiezingsprogramma doorgerekend.
Volgens mij ontkom je in een welvaartstaat als Nederland niet aan hoge belastingen. Het kost wat maar dan heb je ook wat.