Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:Ach, Yesilgoz is toch gewoon een leugenaar? Dat is toch niet nieuw?
Voorbeelden genoeg.
Het ophitsen van Wilders is gewoon gevaarlijk. Zeker als andere partijen zoals J21 en BBB en VVD steeds verder opschuiven naar rechts en rechters en journalistiek ter discussie stellen.
BigOne schreef:Ik vind een degelijk middenkabinet nog steeds de beste optie maar wanneer vvd de poot inderdaad stijf houdt komen ze in de oppositie. En wanneer ze daar dezelfde houding etaleren dan wordt het er niet beter op.
Oppositie om oppositie te plegen.
Zie wat het voorstel voor geld vrijmaken voor Ukraine, vvd is ineens tegen want kwam van PvdA GroenLinks . Kleuters
Gnome schreef:Hebben jullie er een bron van dat vvd
1 dit definitief niet steunt
2 pissig is dat het glpvda is die 'm indient?
Kan het niet vinden.
Benzz schreef:Gnome schreef:Hebben jullie er een bron van dat vvd
1 dit definitief niet steunt
2 pissig is dat het glpvda is die 'm indient?
Kan het niet vinden.
Dat VVD niet met Pvda/GL definitief wil, dat is nu zo vaak door VVDers uitgesproken dat je wel echt onder een steen moet hebben geleeft als je dat gemist hebt.
En nummer 2 is door meerdere politieke verslaggevers gezegd.
juval schreef:@Bigone, Nee hoor, daar ben ik het niet mee eens. Ze hebben hun kiezers een belofte gedaan. Een midden-rechts kabinet. Waarom zouden ze daarvan afwijken? Er is zo'n kabinet prima mogelijk met JA21, CDA en D66. Allemaal winnaars tijdens de verkiezingen.
IMANDRA schreef:Eigenlijk hoop ik dat Ja21 en GLPvdA er samen uit gaan komen, icm D66 en CDA bijv. Gewoon zodat VVD niet als een stampvoetende kleuter haar zin krijgt (want inderdaad, dat bij voorbaat uitsluiten zonder goede reden en zonder moeite te doen om naar elkaar toe te komen) en maar eens lekker 4 jaar in de oppositie gaat zitten.
nps schreef:juval schreef:@Bigone, Nee hoor, daar ben ik het niet mee eens. Ze hebben hun kiezers een belofte gedaan. Een midden-rechts kabinet. Waarom zouden ze daarvan afwijken? Er is zo'n kabinet prima mogelijk met JA21, CDA en D66. Allemaal winnaars tijdens de verkiezingen.
Omdat we een land hebben wat nu bestuurd wordt door een ongelofelijk prutsend demissionair kabinet wat van blunder naar prutswerk struikelt, omdat het hele land snakt naar een degelijk kabinet, omdat de campagne al een tijdje voorbij is. Omdat het vertrouwen in de politiek historisch laag is. Omdat ze niet in de positie zijn om vanalles willen, want ze zijn bij lange na niet de grootste. Sterker nog, ze zijn het kleinst ooit sinds 1971 (!!).
Een flink aantal redelijke kiezers zijn al weggelopen naar normale partijen, oa D66. Je zit er omdat je verantwoordelijkheids gevoel hebt voor je land, niet om je achterban te pleasen. Ik verwacht dat ze met een meer redelijke en constructieve koers ook weer degelijke kiezers terug kunnen winnen.
Nog meer redenen nodig?
nps schreef:IMANDRA schreef:Eigenlijk hoop ik dat Ja21 en GLPvdA er samen uit gaan komen, icm D66 en CDA bijv. Gewoon zodat VVD niet als een stampvoetende kleuter haar zin krijgt (want inderdaad, dat bij voorbaat uitsluiten zonder goede reden en zonder moeite te doen om naar elkaar toe te komen) en maar eens lekker 4 jaar in de oppositie gaat zitten.
Ja21 heeft GL/PvdA al uitgesloten. Zalig, die constructiviteit en dat er zo pragmatisch gezamenlijk aan het landsbestuur wordt gewerkt.
juval schreef:nou ja, je geeft geen reden aan waarom een kabinet met D66, CDA, VVD en Ja21 geen degelijk kabinet zou zijn. Of zie ik dat verkeerd. We hebben het nu niet meer over het verleden, maar de toekomst! Ik zie zo'n midden rechts kabinet best wel zitten. Of is dat niet redelijk?
juval schreef:nou ja, je geeft geen reden aan waarom een kabinet met D66, CDA, VVD en Ja21 geen degelijk kabinet zou zijn.
juval schreef:nps schreef:Omdat we een land hebben wat nu bestuurd wordt door een ongelofelijk prutsend demissionair kabinet wat van blunder naar prutswerk struikelt, omdat het hele land snakt naar een degelijk kabinet, omdat de campagne al een tijdje voorbij is. Omdat het vertrouwen in de politiek historisch laag is. Omdat ze niet in de positie zijn om vanalles willen, want ze zijn bij lange na niet de grootste. Sterker nog, ze zijn het kleinst ooit sinds 1971 (!!).
Een flink aantal redelijke kiezers zijn al weggelopen naar normale partijen, oa D66. Je zit er omdat je verantwoordelijkheids gevoel hebt voor je land, niet om je achterban te pleasen. Ik verwacht dat ze met een meer redelijke en constructieve koers ook weer degelijke kiezers terug kunnen winnen.
Nog meer redenen nodig?
nou ja, je geeft geen reden aan waarom een kabinet met D66, CDA, VVD en Ja21 geen degelijk kabinet zou zijn. Of zie ik dat verkeerd. We hebben het nu niet meer over het verleden, maar de toekomst! Ik zie zo'n midden rechts kabinet best wel zitten. Of is dat niet redelijk?
Benzz schreef:Gnome schreef:Zie dat van de verslaggevers graag terug. Wanneer was dat op tv?
Ga het zelf opzoeken, kijk naar de talkshows, Nieuwsuur, Een vandaag. Ben je secretaresse niet.
_San87_ schreef:juval schreef:nou ja, je geeft geen reden aan waarom een kabinet met D66, CDA, VVD en Ja21 geen degelijk kabinet zou zijn. Of zie ik dat verkeerd. We hebben het nu niet meer over het verleden, maar de toekomst! Ik zie zo'n midden rechts kabinet best wel zitten. Of is dat niet redelijk?
Zo'n kabinet heeft de meerderheid niet. Ik weet niet of dat handig is. Dan moet er nog een partij bij, of er moet gedoogd worden.
Dat laatste lijkt me geen goede uitgangspositie voor een stabiel kabinet.