Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:50

Hoe zit het nu met Daisy? Was ze nu gezien of klopt die melding niet?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:53

onpaard schreef:
Hoe zit het nu met Daisy? Was ze nu gezien of klopt die melding niet?

Ik vermoed een nep melding maar lastig te zeggen natuurlijk echter gezien de omstandigheden en waar de melding vandaan kwam is het nogal ongeloofwaardig helaas. Een kat in het nauw maakt rare sprongen....dat idee

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:02

Zoals het er nu uitziet, zorgt de terugkeer van de wolf ervoor dat er meer, ipv minder dierenleed is. Of het nu om tamme of wilde dieren gaat.

En de Partij voor de Dieren zegt niets. Ze hebben het sentiment van dierenliefhebbers misbruikt om stemmen te krijgen, en hebben een andere agenda dan is voorgespiegeld aan de kiezers.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:03

Ik heb het zelf niet zien staan maar Rick van Malsen zou dat hebben gezegd.
Maar dan heb ik de vraag heeft hij dat niet direct gemeld dan? Zo nee. Waarom nu pas?
Staat het om 1 van de vele camera's?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:09

Als daar bewijs voor is, anders is het niet gebeurd, simpel.
Geen camerabeelden? Dan geloof ik het niet, ongeacht wie wat zegt.

Dan had ie anders ook het zoekteam een hand hulp kunnen toesteken lijkt me.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:39

Zoolgangster schreef:
Zoals het er nu uitziet, zorgt de terugkeer van de wolf ervoor dat er meer, ipv minder dierenleed is. Of het nu om tamme of wilde dieren gaat.

En de Partij voor de Dieren zegt niets. Ze hebben het sentiment van dierenliefhebbers misbruikt om stemmen te krijgen, en hebben een andere agenda dan is voorgespiegeld aan de kiezers.

PvdD zegt wel wat. Maar hun manier van denken is: niet denken vanuit mens, maar vanuit dier/natuur.

Wat ik van ze weet is dat ze niet zozeer 'gelijk' willen krijgen in politiek wat betreft hun zin doordrijven en debatten winnen - maar een verandering van denken realiseren.

Vanuit hun oogpunt is de wolf hier zelf gekomen, en dienen we 'mee te denken met de wolf'. Dus niet vanuit het belang van de mens als alleenheerser over de aarde, maar de mens niet boven de wolf plaatsen. Dierenleed van o.a. schapen plaatsen ze dan onder de mens als heerser, dus onderdeel van 'onze fout'.

(Ik werd een tijdje geleden lid van de PvdD om hun standpunten om natuur en klimaat en inclusiviteit - maar persoonlijk heb ik zeer grote moeite met hun standpunt rondom de wolf, en nog een aantal dingen).

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:40

Voor dier zijn ze duidelijk niet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:41

Ik ben met de mensen die echt heel erg anti-wolf zijn, ook domme dingen gaan doen, bijvoorbeeld schieten op mijn herdershonden. Want als je scheel kijkt, dan kun je daar ook een wolf van maken. Dus straks worden ze op mijn eigen terrein afgeknald omdat er een pannenkoek denkt dat het een wolf is… :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:56

Dan zou ik ze een dikke oranje halsriem om doen of zo'n leuk 'slabbetje' :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:00

En dus zowel voor de pannenkoeken en de poffertjes :+
Is het heel hard nodig dat er wel doorgepakt gaat worden om de overlast gevende wolf aan te pakken.

En geen geneuzel van alleen overdag niet in de nacht in zijn afgebakende gebied schieten
.
Ook 1 keer mens bijten is zonder rechter al direct afschot.
Meerdere keren vee, automatisch afschot.

Dat soort dingen.
Dan gaan pannenkoeken ook niet voor eigen rechter spelen.
Nu word dat wel in de hand gespeeld.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 11-09-25 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:05

Al was het alleen maar om te kunnen traineren omdat we zo graag 'polderen'....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:06

Het wordt tijd dat de overheid de verantwoordelijkheden (bescherming van burgers, have en goed) horende bij hun geweldsmonopolie serieus gaan nemen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 13:18

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:20

Yeah, hier de wolven vangen en naar de duinen brengen!!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 13:21

Vanavond 19.45 uur live Geleidewolf vanwege 1 jarig bestaan van de podcast
Citaat:
Hiep hiep hoera!
Geleidewolf bestaat vandaag 1 jaar en dat vieren we vanavond om 20:00 uur met een livestream. Iedereen is welkom om mee te luisteren, dus niet alleen vrienden! Prik jij een puntje taart mee?

De inloop is om 19:45. Je kunt meeluisteren via ferry.fm/live.

#feestje #verjaardag #gemengdegevoelens #podcast #livestream

Afbeelding
Bron geleidewolf
https://www.facebook.com/share/v/19eKz9 ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 13:26

Confrontatie grote hond en wolf Apeldoorn Gelderland. Eergisteren.
Eigenaar zit in scootmobiel.
Citaat:
Apeldoorn Gelderland
09-09-2025
05.30 uur

Opnieuw een confrontatie met wolf..

Rond 5.30uur ben ik met Django (mijn Berner sennen) naar buiten gegaan. Ik rij in een scootmobiel en nam een paraplu mee voor als ik iemand tegen zou komen met verkeerde gedachten.

Vlakbij de busbaan begon Django steeds achterom te kijken en naar achteren te trekken. Ik keek in mijn spiegel en zag (wat ik toen dacht) een hond op ongeveer 3 meter achter ons lopen. Toen ik weer in mijn spiegel keek was hij weg. Ik moest nog een stuk rechtdoor en uit het niets zag ik de "hond " rechterkant op ons afkomen. De " hond " probeerde Django steeds van achteren aan te vallen, ik heb hem geslagen met de paraplu maar hij sprong even weg en kwam terug.
Door het schreeuwen kwam er een vrouw aan fietsen die naar haar werk ging. Zij heeft haar fiets tussen mij en Django neergezet. Ze zei mij ook meteen dat het een wolf was.
De wolf kwam weer richting Django en de vrouw heeft hem nog een klap gegeven met haar fietspomp. Django had zijn riem en harnas zo erg vast gedraaid dat hij geen kant meer op kon. De vrouw zei dat ik Django los moest laten omdat hij anders helemaal geen kans had. Ik heb Django los gemaakt en die rende in paniek richting de heuvels.

Ik heb Django 1x horen gillen en daarna was het stil. Ik heb de hele tijd Django geroepen en ben samen met de vrouw in de laan van Charleston gaan staan.
Even later kwam Django aangerend maar liep mank met zijn achterpoot.

Django is licht gewond geraakt en behandeld door de dierenarts.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/17Et1D ... tid=wwXIfr
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 11-09-25 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:30

Wat een goed idee, werkt rondom oudehorne e.o. ook erg goed tegen de damhertenpopulatie. Zo goed dat ze pony's verkiezen boven de damherten.

En er lopen nogal wat hier... meer damherten dan pony's...

Ik ben enigzins sarcastisch.

Natuur is waar mensenhanden wegblijven... en dat is hier niet in Nederland.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 13:35

Zichtmelding Ermelo Gld gisteravond 3 wolven
Citaat:
Ermelo Gelderland
10-09-2025
21.30 uur

3 wolven gezien op de Oude Zwolseweg / Allee, leuvensebos. Liepen de Allee op.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/19pnH8 ... tid=wwXIfr

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:36

Sanet schreef:
Ik ben met de mensen die echt heel erg anti-wolf zijn, ook domme dingen gaan doen, bijvoorbeeld schieten op mijn herdershonden. Want als je scheel kijkt, dan kun je daar ook een wolf van maken. Dus straks worden ze op mijn eigen terrein afgeknald omdat er een pannenkoek denkt dat het een wolf is… :(

Gerechtvaardigde angst lijkt me, als ik de kommentaren lees onder het filmpje van die saarloos/wolfshond in Rotterdam laatst :')

tamary schreef:
Het wordt tijd dat de overheid de verantwoordelijkheden (bescherming van burgers, have en goed) horende bij hun geweldsmonopolie serieus gaan nemen.

Precies, alleen daarmee kun je voorkomen dat dingen echt uit de hand gaan lopen straks.

@Mellow, dit land is druk, overbevolkt en echte natuur is er vlgs mij al lang niet meer hier.

En ja ik snap je, in delen van België zijn de wilde zwijnen een echte plaag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:48

Als ik zo lees over de confrontaties tot nu toe is mijn idee van met een stok wandelen nog niet eens zo heel gek. Ik heb iets om te prikken en om te slaan. Maar hoe machteloos voel je je helemaal als je minder mobiel bent. Wat een vreselijke ervaring voor dit hondenbaasje.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:50

Het is wel de vraag of de hond nu in de poot gegrepen is door de wolf of dat ie in zijn vluchtangst ergens in gestaan heeft ??

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:52

Ook niet bijster slim om hem dan maar los te laten en het op zijn eentje te moeten rooien...

Ze waren goed bezig met de wolf afweren, de hond dan maar "voor de wolven gooien" door die er alleen op weg te laten rennen, is echt niet slim.

Plus, we moeten ook niet vergeten dat er ook mensen zijn die héél graag aandacht krijgen door te claimen dat ze geconfronteerd werden door een wolf of slachtoffer werden van verlies/aanval door een wolf.

Helaas zijn 90% van de meldingen wel echt natuurlijk maar die 10% die het doen voor de aandacht en het perse op een wolf claimen, mogen we ook niet vergeten.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 11-09-25 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:53

Ik zou echt nooit los gelaten hebben.

Maar die vee drijfstok klonk hier ook nog wel gepast.

(of een pistool, want je word zo wel een pannekoek.)

Maar verschrikkelijk schuw ook weer. 2 mensen die slaan en de aanval doorzetten :n

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 13:56

Baas én hond zullen alleen nog go pro en tractie naar buiten gaan.

Dat is de enige manier om aan te tonen wat er gebeurt en hopelijk je dier terug te vinden.

Wordt duur grapje voor velen. En het is van de zotte dat het nodig is.
Zelfs in een stedelijk gebied.

Als die hond zich vast draait in de riem en tuig en als eigenaar in scootmobiel zit.
Die moet zich maar om laten trekken of de hond dusdanig vast laten lopen dat de hond helemaal geen kans heeft….

Ik wens een ieder in wolf hond confrontatie succes.
Ook zonder hond, succes!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:57

Ik snap ook echt niet dat ze die hond los hebben gemaakt maar dat is afgaand op wat je dan leest natuurlijk. Maar je had je toch kunnen bedenken dat die zou gaan rennen wel en of je dat moet willen. Ik zou er alles aan proberen te doen om dat te voorkomen - als je nog rationeel kunt denken. En nu had ze hem toch gewoon bij haar, en de andere vrouw was bezig met de wolf verjagen. Ik zou mijn hond nooit de vlucht mogelijkheid geven in die situatie, wetende dat ze dan helemaal alleen en in paniek weerloos is. Als je ze aan de lijn hebt kun je altijd nog zelf iets doen. Al kan ik er inkomen dat mensen in paniek op zo'n moment gewoon snel handelen en niet alle scenario's e.d. goed overzien en niemand was er bij dus het is achteraf gezien dan makkelijk praten natuurlijk wel, want ook wij weten niet of we op zo'n moment nog helder/rationeel handelen.

Ik heb wandelstokken liggen. Zoiets zou dan bv ook wat zijn om mee te kunnen nemen ja. Onze hond heeft sws standaard een tracker om, en niet omdat ze een wegloper is of wat dan ook. Maar ik vind het feit dat ik weet dat ik haar toch altijd kan terugvinden Stel het zou wel een keer nodig zijn, toch een prettig gevoel. Ooit aangeschaft voor onze eerste vakantie in Frankrijk, maar sindsdien verleng ik het abbo toch elk jaar weer en hangt hij gewoon standaard om.