Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoolgangster schreef:Zoals het er nu uitziet, zorgt de terugkeer van de wolf ervoor dat er meer, ipv minder dierenleed is. Of het nu om tamme of wilde dieren gaat.
En de Partij voor de Dieren zegt niets. Ze hebben het sentiment van dierenliefhebbers misbruikt om stemmen te krijgen, en hebben een andere agenda dan is voorgespiegeld aan de kiezers.
Citaat:Ziet u het al voor u. Wolven in de duinen en op het strand. Nou veel succes daar!
In 2007 vond de WUR de duinen nog ongeschikt voor wolven en in 2024 zegt WUR geschikt voor wolven.
https://awd.waternet.nl/media/dossierda ... 202007.pdf
https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2024/ ... oor-wolven
Citaat:Hiep hiep hoera!
Geleidewolf bestaat vandaag 1 jaar en dat vieren we vanavond om 20:00 uur met een livestream. Iedereen is welkom om mee te luisteren, dus niet alleen vrienden! Prik jij een puntje taart mee?
De inloop is om 19:45. Je kunt meeluisteren via ferry.fm/live.
#feestje #verjaardag #gemengdegevoelens #podcast #livestream
Citaat:Apeldoorn Gelderland
09-09-2025
05.30 uur
Opnieuw een confrontatie met wolf..
Rond 5.30uur ben ik met Django (mijn Berner sennen) naar buiten gegaan. Ik rij in een scootmobiel en nam een paraplu mee voor als ik iemand tegen zou komen met verkeerde gedachten.
Vlakbij de busbaan begon Django steeds achterom te kijken en naar achteren te trekken. Ik keek in mijn spiegel en zag (wat ik toen dacht) een hond op ongeveer 3 meter achter ons lopen. Toen ik weer in mijn spiegel keek was hij weg. Ik moest nog een stuk rechtdoor en uit het niets zag ik de "hond " rechterkant op ons afkomen. De " hond " probeerde Django steeds van achteren aan te vallen, ik heb hem geslagen met de paraplu maar hij sprong even weg en kwam terug.
Door het schreeuwen kwam er een vrouw aan fietsen die naar haar werk ging. Zij heeft haar fiets tussen mij en Django neergezet. Ze zei mij ook meteen dat het een wolf was.
De wolf kwam weer richting Django en de vrouw heeft hem nog een klap gegeven met haar fietspomp. Django had zijn riem en harnas zo erg vast gedraaid dat hij geen kant meer op kon. De vrouw zei dat ik Django los moest laten omdat hij anders helemaal geen kans had. Ik heb Django los gemaakt en die rende in paniek richting de heuvels.
Ik heb Django 1x horen gillen en daarna was het stil. Ik heb de hele tijd Django geroepen en ben samen met de vrouw in de laan van Charleston gaan staan.
Even later kwam Django aangerend maar liep mank met zijn achterpoot.
Django is licht gewond geraakt en behandeld door de dierenarts.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
Citaat:Ermelo Gelderland
10-09-2025
21.30 uur
3 wolven gezien op de Oude Zwolseweg / Allee, leuvensebos. Liepen de Allee op.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
Sanet schreef:Ik ben met de mensen die echt heel erg anti-wolf zijn, ook domme dingen gaan doen, bijvoorbeeld schieten op mijn herdershonden. Want als je scheel kijkt, dan kun je daar ook een wolf van maken. Dus straks worden ze op mijn eigen terrein afgeknald omdat er een pannenkoek denkt dat het een wolf is…
tamary schreef:Het wordt tijd dat de overheid de verantwoordelijkheden (bescherming van burgers, have en goed) horende bij hun geweldsmonopolie serieus gaan nemen.