Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Libra76

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:56

Nou ik vind dat de boeren hier genaaid worden. Zeker als je leest dat deze boeren in het artikel hun best doen voor de natuur, zeldzame rassen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:59

prompter schreef:
Dat ligt er aan of je van tevoren bent gewaarschuwd dat je je bedrijf op deze manier kwijt kon raken. Ik heb dagelijks met meerdere gemeenten te maken, en communicatie is laten we maar zeggen niet het sterkste punt.

Dat is zo, inderdaad. In pachtcontracten is echter altijd de termijn van de pacht opgenomen.

Lijkt me dat het hier om geliberaliseerde pacht gaat, dus de pachter is op de hoogte van de duur.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 12:43

Goed idee dit. De schaarse grond in Nederland gebruiken voor een product dat ook op daken (van bijvoorbeeld vele nieuw te bouwen huizen?) gelegd kan worden.
https://nos.nl/l/2555379

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 12:57

996981 schreef:
Goed idee dit. De schaarse grond in Nederland gebruiken voor een product dat ook op daken (van bijvoorbeeld vele nieuw te bouwen huizen?) gelegd kan worden.
https://nos.nl/l/2555379

zonde inderdaad van de goede landbouwgrond. Maar ja, we hebben ook energie nodig, liever zonnepanelen dan windmolens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:18

De mensen in dat gebied zijn zich maar al te goed bewust dat we van het gas af moeten , daarnaast heeft ong 60 % al zonnepanelen. Dit park levert straks stroom voor duizenden huishoudens, daar kunnen die 40 % woningen zonder panelen niet tegenop . En dat mensen, door het continu veranderen van de regels nu afwachtend er zijn mbt panelen is een feit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:34

Ik vind zonneparken ook maar een raar iets, om eerlijk te zijn. Er zijn zoveel platte daken in Nederland, of dat nu kantoorgebouwen, parkeergarages, ziekenhuizen, kantoorpanden e.d. zijn, er moet toch iets te verzinnen zijn om die vol te gooien, ipv die dingen op de grond te leggen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:38

niet alle daken zijn geschikt voor zonnepanelen. Als die dan verstevigd moeten worden, dan loopt dat aardig in de kosten.

Ik ben vooral benieuwd of het netwerk snel genoeg aangepast is om al die zonne energie te verwerken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:41

juval schreef:
niet alle daken zijn geschikt voor zonnepanelen. Als die dan verstevigd moeten worden, dan loopt dat aardig in de kosten.

Ik ben vooral benieuwd of het netwerk snel genoeg aangepast is om al die zonne energie te verwerken.

Ze plaatsen tegelijkertijd batterijen om stroom op te slaan en af te geven.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:50

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:54

juval schreef:
ja, dat kan ook natuurlijk. Hier in de buurt is ook zo'n project. Daar staan de zonnepanelen op vervuilde grond van een afvalverwerker. https://www.novar.nl/projecten/zonnepar ... dermalsen/

Is dat die langs de A15? Daar kom ik nog wel eens langs, enorm veel zonnepanelen inderdaad.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:55

prompter schreef:
juval schreef:
ja, dat kan ook natuurlijk. Hier in de buurt is ook zo'n project. Daar staan de zonnepanelen op vervuilde grond van een afvalverwerker. https://www.novar.nl/projecten/zonnepar ... dermalsen/

Is dat die langs de A15? Daar kom ik nog wel eens langs, enorm veel zonnepanelen inderdaad.

klopt

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:20

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:21

juval schreef:

Nee, klopt. Maar er zijn er meer dan genoeg die dat wel zijn of die aangepast kunnen worden omdat te zijn.

Ik vind het immens zonde van de ruimte die deze parken in beslag nemen.

Edit: zonneparken bouwen op vervuilde grond is dan weer een ander verhaal, dat kan ik wel snappen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:23

Lieser schreef:
https://www.nu.nl/binnenland/6345490/pl ... doden.html

Ach ja, die lieve boeren met hun hart voor de natuur :+

Wel knap, dat je zo'n mooi nieuwsbericht nog negatief kan zien.

En gedaan door een BBB minister ook nog :D

Ik vind het mooi dat er geen dieren meer onnodig hoeven te sterven, en ergens ook 'raar' dat we nu als mensen zo in 'het leven ' gaan ingrijpen zodat het voor ons beter uitkomt. We zijn maar een raar ras :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:24

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:49

In Duitsland heb je al eieren zonder kuikendoding, ik vind het een mooie verbetering op de huidige gang van zaken!

Wat betreft de zonnepanelen en 'zonde van de grond'. Schapen er onder is een prima optie natuurlijk, die je ook al wel ziet. Dan is het én in gebruik als weiland, en als energievoorziening.
Ik vind het een prima besteding van landbouwgrond, je produceert met elektriciteit iets wat juist heel erg gewild en hard nodig is.

En zeker ook mooi als er inderdaad iets van parkland/natuur omheen komt om het wild en recreatie in de omgeving ook een plek te geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:52

julius_juut schreef:
In Duitsland heb je al eieren zonder kuikendoding, ik vind het een mooie verbetering op de huidige gang van zaken!

Wat betreft de zonnepanelen en 'zonde van de grond'. Schapen er onder is een prima optie natuurlijk, die je ook al wel ziet. Dan is het én in gebruik als weiland, en als energievoorziening.
Ik vind het een prima besteding van landbouwgrond, je produceert met elektriciteit iets wat juist heel erg gewild en hard nodig is.

En zeker ook mooi als er inderdaad iets van parkland/natuur omheen komt om het wild en recreatie in de omgeving ook een plek te geven.

Op de route naar mijn werk liggen relatief veel zonneparken langs de snelwegen/N-wegen, maar daar is geen schaap te zien... Laat staan ruimte voor ze om rond te lopen, die panelen liggen zowat op de grond.

Denk niet dat die parken aangelegd zijn met een ander nut dan zonnepanelen neerleggen voor ogen. Ik vind het dan wel gewoon zonde van de grond. Bouw ze dan een stuk hoger zodat er idd nog dieren kunnen grazen, hebben ze meteen beschutting tegen het weer.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 15:33

Oh, als ik naar de stad rijd kom ik wel panelenvelden tegen waar schapen onder lopen. Die panelen staan dan ook hoger, als ze plat tegen de grond staan gaat dat niet werken inderdaad.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 15:54

ruitje schreef:
Lieser schreef:

Wel knap, dat je zo'n mooi nieuwsbericht nog negatief kan zien.

En gedaan door een BBB minister ook nog :D

Ik vind het mooi dat er geen dieren meer onnodig hoeven te sterven, en ergens ook 'raar' dat we nu als mensen zo in 'het leven ' gaan ingrijpen zodat het voor ons beter uitkomt. We zijn maar een raar ras :o

Maar als ik je laatste alinea goed begrijp: dat is dieren slachten voor eten, schoenen etc natuurlijk sowieso. Ik vraag me ook weleens af hoe gelovigen dat voor zichzelf verantwoorden: dat je ingrijpt in wat god heeft geschapen, voor iets wat je niet per se nodig hebt (zoals vlees). Maar goed, dat is geen politieke kwestie maar gewoon een van de 1.000 dingen die ik me zoal afvraag, niet beperkt tot geloof, politiek of boeren :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 15:59

_San87_ schreef:
Lieser schreef:

Hmmm, hoe gaan reptielen, roofvogels e.d. dan gevoerd worden? Die krijgen vaak eendagskuikens.

Overigens is dit wel een goede overeenkomst, verder.

6 a 7 miljoen gaan niet de gaskamer in op een totaal van 45 miljoen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:20

Persoonlijk vind ik na de berichtgeving van Wilders vanmiddag weer, dat NSC de boel moet laten klappen. Maar ja, snap ook wel dat die met de rug tegen de muur staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:38

Mijn persoonlijke mening? Wanneer Pieter Omtzigt dit ook weer accepteert is hij echt een lapswans. ( netjes gezegd) Dit is eigenlijk het enige wat hij nog kan doen om nog enig respect te blijven houden als zelfbenoemde hoeder van de rechtsstaat.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:40

Het is op zich helemaal niet nodig om nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Het kan ook zo: de PVV stapt uit de coalitie en gaat weer lekker oppositie voeren, de overige regeringspartijen charteren wat gedoogpartners en gaan dan verder om een nieuwe coalitie te vormen en verder te regeren met ook de NSC nog aan boord.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:58

Benzz schreef:
Persoonlijk vind ik na de berichtgeving van Wilders vanmiddag weer, dat NSC de boel moet laten klappen. Maar ja, snap ook wel dat die met de rug tegen de muur staan.

Het is idioot en ik snap niet dat er nog mensen achter de PVV staan. Of BBB, NSC en VVD als die hierin meegaan.

De Raad van State zegt: je hebt broddelwerk afgeleverd, dit gaat de instroom niet beperken en zorgt alleen maar voor problemen. En Wilders begint dan te blaten dat zij niet democratisch gekozen zijn. Alsof dat relevant is?

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:07

Veronica2 schreef:
Het is op zich helemaal niet nodig om nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Het kan ook zo: de PVV stapt uit de coalitie en gaat weer lekker oppositie voeren, de overige regeringspartijen charteren wat gedoogpartners en gaan dan verder om een nieuwe coalitie te vormen en verder te regeren met ook de NSC nog aan boord.

Dan moet je elke keer wel veel zetels zoeken, dus het klinkt opzich wel leuk, maar niet haalbaar.