Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 12:57

Ze zijn als ze in functie zijn niet vriendelijk. Mijn vader en moeder waren ooit op een alm in Zwitserland en hebben geluk dat hun teckel nog leeft. Ze hebben de situatie meteen goed ingeschat en mijn vader is met hond terug gekeerd. De honden hebben hem nog vele honderden meters achtervolgd om er zeker van te zijn dat hij weg was. Mijn moeder die graag de top van de berg wilde beklimmen kon veilig doorlopen zonder hond werd ze niet als bedreiging gezien.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 13:08

Nuka, pas geboren kalf gedood in Achtmaal NB
Citaat:
Achtmaal Noord-Brabant
19-10-2024
Vanmorgen gevonden.
Kalf van melkkoe.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/Tiwdgc ... tid=WC7FNe

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 13:15

Maar hier voor mij ook weer twijfels of het wel een wolf was.
Wel een hele rechte snee. En zo perfect zuiver.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 14:07

https://www.facebook.com/share/p/Wf43moBYZq4H1sHN/

Citaat:
18 oktober 2024/Wildbeheer Frankrijk
Jachtlicenties uitgegeven voor 2024/ 209
Nog 37 wolven om te verwijderen

Daar kan het dus ook.
Hier worden we dus echt tegen gehouden door de extremistische clubs. En zo'n onnadenkende als Graus die beter naar de PvdD kan overstappen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 15:28

DuoPenotti schreef:
Maar hier voor mij ook weer twijfels of het wel een wolf was.
Wel een hele rechte snee. En zo perfect zuiver.

Die in Achtmaal? Kalf is volledig leeg...

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 15:37

mysa schreef:
tienus63 schreef:
Proef met kuddebewakingshonden schaapskudde Ruinen begonnen.

Bron rtv Drenthe
Volledige artikel
Proef met bewakingshonden tegen wolven gestart bij Schaapskudde Ruinen https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/168983 ... dde-ruinen #rtvdrenthe

De herders van een andere kudde, die al zeker een half jaar twee kbh's hebben, vonden het bij de start van het project zelf ook best eng en hoopten dat een confrontatie uit zou blijven. Tot nu toe is het gelukkig niets gebeurd.

Meer geluk dan wijsheid denk ik

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 15:41

Dat kalfje -O- vraag me af hoelang die geleefd heeft..
Vind dit echt geen werk van een mens hoor. Rechte lijnen? Er is geen dier meer over

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 16:08

tienus63 schreef:
Confrontatie wolf Hoogland/Vathorst U

Deze melding blijkt inderdaad een huishond.

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 16:13

Ergens kan ik het niet geloven. Echter jaren geleden toen er net wolven in Nederland waren heb ik mijn moeder voor de gek gehouden dat ik een wolf gezien heb. Dit met een foto van mijn eigen husky met blauwe ogen en vacht vol modder en bos haha. Die trapte er 4kant in dus eigenlijk sta ik er ook niet van te kijken hoewel ik het bijna ongeloofwaardig vind

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 16:41

dierenfan schreef:
Ergens kan ik het niet geloven. Echter jaren geleden toen er net wolven in Nederland waren heb ik mijn moeder voor de gek gehouden dat ik een wolf gezien heb. Dit met een foto van mijn eigen husky met blauwe ogen en vacht vol modder en bos haha. Die trapte er 4kant in dus eigenlijk sta ik er ook niet van te kijken hoewel ik het bijna ongeloofwaardig vind

Natuurlijk is het zo dat sommige hondenrassen zoals de Husky heel dicht bij de wolf staan. Maar het is toch te hopen dat eigenaren van dergelijke honden ze netjes bij zich houden ! Zodat ze geen bloedbaden gaan aanrichten!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:23

En onthou dat mensen echt niets meer weten tegenwoordig. Melk komt uit de supermarkt, niet van een koe. Wat een cavia voor een beest is weten sommigen niet. Verschil tussen een kauw en een ekster is lastig. En ga zo maar door. Dus dat er dom volk is dat tussen een hond en een wolf niet het verschil ziet verbaasd mij niets. Zeker als het in bv schemer is en gepaard gaat met een dosis angst voor de wolf. Helemaal met die saarloos wolfshonden, en wellicht huskys. 20 jaar terug had ik al eens een berg jongens nagenoeg in de boom gejaagd met mijn "wolf" (een witte herder, maar ze schreeuwde wolf en poepte nog net geen 7 kleuren). Dus tja. Die vergissingen snap ik ergens wel (ondanks dat ik ze ook weer niet snap, want enorm verschil maar even verplaatsend in de schoenen van een ander).

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:25

Saarloos snap ik heel goed. Als ik die in z'n uppie tegen zou komen in een omgeving waar wolven voorkomen, zou ik ook het risico niet lopen om hem te vangen.

Maar een husky.. Die persoon schaamt zie nu ook wel kapot denk ik :+ 112 gebeld voor een husky, ghehe.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:33

Anderzijds als ik nu een hond had die ook maar misschien op een wolf zou kunnen lijken kreeg hij een opvallende halsband om.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:43

DuoPenotti schreef:
Anderzijds als ik nu een hond had die ook maar misschien op een wolf zou kunnen lijken kreeg hij een opvallende halsband om.

Geloof me… halsband en korte lijn helpt niet. Ik heb al eens iemand gehad die via de gevel omhoog wilde klimmen om weg te raken bij mijn ‘ wolf’

Ik heb ook al eens de politie op de stoep gehad omdat er meldingen waren dat ik een wild dier ( hyena ) in huis had. Dier werd alleen met halsband en lijn uitgelaten.

En dat waren beide kleine japanse akita’s.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:43

Ik heb 2 Afrikaanse wilde honden :j
-O-

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 21:52

Ik zou als eigenaar van een wolf grauwe hond of husky oid mijn hond gewoon een halsband met zakdoek om doen.
Maar er zullen ook mensen zijn die een golden of berner voor een wolf aan zullen kijken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 21:56

Nyaleti schreef:
Dat kalfje -O- vraag me af hoelang die geleefd heeft..
Vind dit echt geen werk van een mens hoor. Rechte lijnen? Er is geen dier meer over

Die rechte lijn is van de ribbenkast.

Volgens mij gaat het om een pasgeboren kalf.
Me dunkt dat de bier niet in de gaten had dat de koe moest kalven. Normaliter stond de koe dan wel binnen.
Het lijkt er op dat het kalf ‘s nachts of in de vroege ochtend geboren is.
Als kalf overdag geboren zou zijn, waren de koe en het kalf voor de avond melking op stal gezet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:58

StonedRomy schreef:
DuoPenotti schreef:

Geloof me… halsband en korte lijn helpt niet. Ik heb al eens iemand gehad die via de gevel omhoog wilde klimmen om weg te raken bij mijn ‘ wolf’

Ik heb ook al eens de politie op de stoep gehad omdat er meldingen waren dat ik een wild dier ( hyena ) in huis had. Dier werd alleen met halsband en lijn uitgelaten.

En dat waren beide kleine japanse akita’s.

Oke, hele hele domme mensen hou je altijd.
Maar denk dat de meeste mensen dan wel snappen dat het een hond is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:02

Ja daarom. Paar uurtjes hooguit.
In Afrika zie je wel eens dat de roofdieren al om het bevallende dier hangen. Baby eruit en rechtstreeks de maag van een leeuw in -O-

Hier hebben we al een aantal vroeggeboortes gehad, door het blauwtong vaccin. Bij die boer misschien ook wel zo onverwachts geweest.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 22:16

Wolven hebben het dondersgoed in de gaten wanneer een dier aan het werpen is.
Net als kraaien.
Die zijn er ook als de kippen bij om pasgeboren dieren aan te pikken en de nageboorte op te vreten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:31

Ik ben vorig jaar hier in het bos een Tsjech tegen gekomen, die lijken nog meer op een wolf dan de Saarloos. Het was dat er een man zo dichtbij liep. Hij had ook geen halsband of niks om. Maar het was wel meteen heel duidelijk dat hij bij die man hoorde. Mijn hond vond het 3 keer niks die liep er met een zo wijd mogelijke boog omheen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:41

SusanH schreef:
Ik ben vorig jaar hier in het bos een Tsjech tegen gekomen, die lijken nog meer op een wolf dan de Saarloos. Het was dat er een man zo dichtbij liep. Hij had ook geen halsband of niks om. Maar het was wel meteen heel duidelijk dat hij bij die man hoorde. Mijn hond vond het 3 keer niks die liep er met een zo wijd mogelijke boog omheen.

De tsjech bij ons in de roedel had ook nooit, echt nooit ruzie. Geen enkele hond (25 he!!) die zich er ook maar aan durfde te wagen. Ook geen enkele hond die zo giga slim was als hij en dat nog watervlug ook. Nog altijd diep respect voor. De gemiddelde tsjech is ook echt niet zomaar huishond maar het is echt een 'way of life' zeg maar.

Dat mensen ook akita's voor wolven aan zien vind ik best grappig. Maar tja mijn bruin/zwarte herder ook gerust en hoorde dat hier in het dorp ook mensen een wolf aangeschaft hadden. Ik reuze nieuwsgierig want ben dol op wolfhonden. Is het een leonberger hahaha. Soms is de kijk van een leek op honden echt leuk

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 17:33

Twee schapen gedood Uddel Gld
Citaat:
Uddel Gelderland
20-10-2024

Aanval op schapen in Uddel, 2 schapen gedood stonden achter een wolfwerende omheining.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/kqcbhG ... tid=K35XfP

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 18:53

Ik reed net met de auto langs een plek bij Oosterwolde richting Haulerwijk waar eerdere keren schapen zijn gegrepen. Ze hebben toen zo'n bord geplaatst met "wolf bedankt" . Bij dat bord lagen nu ook 3 of meer dode schapen. Ik heb geen melding langs zien komen. Weet iemand daar iets van?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 19:08

Sowieso weer minder meldingen? Herfstvakantie...?