Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Achtmaal Noord-Brabant
19-10-2024
Vanmorgen gevonden.
Kalf van melkkoe.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:18 oktober 2024/Wildbeheer Frankrijk
Jachtlicenties uitgegeven voor 2024/ 209
Nog 37 wolven om te verwijderen
mysa schreef:tienus63 schreef:Proef met kuddebewakingshonden schaapskudde Ruinen begonnen.
Bron rtv Drenthe
Volledige artikel
Proef met bewakingshonden tegen wolven gestart bij Schaapskudde Ruinen https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/168983 ... dde-ruinen #rtvdrenthe
De herders van een andere kudde, die al zeker een half jaar twee kbh's hebben, vonden het bij de start van het project zelf ook best eng en hoopten dat een confrontatie uit zou blijven. Tot nu toe is het gelukkig niets gebeurd.
dierenfan schreef:Ergens kan ik het niet geloven. Echter jaren geleden toen er net wolven in Nederland waren heb ik mijn moeder voor de gek gehouden dat ik een wolf gezien heb. Dit met een foto van mijn eigen husky met blauwe ogen en vacht vol modder en bos haha. Die trapte er 4kant in dus eigenlijk sta ik er ook niet van te kijken hoewel ik het bijna ongeloofwaardig vind
DuoPenotti schreef:Anderzijds als ik nu een hond had die ook maar misschien op een wolf zou kunnen lijken kreeg hij een opvallende halsband om.
Nyaleti schreef:Dat kalfjevraag me af hoelang die geleefd heeft..
Vind dit echt geen werk van een mens hoor. Rechte lijnen? Er is geen dier meer over
StonedRomy schreef:DuoPenotti schreef:Anderzijds als ik nu een hond had die ook maar misschien op een wolf zou kunnen lijken kreeg hij een opvallende halsband om.
Geloof me… halsband en korte lijn helpt niet. Ik heb al eens iemand gehad die via de gevel omhoog wilde klimmen om weg te raken bij mijn ‘ wolf’
Ik heb ook al eens de politie op de stoep gehad omdat er meldingen waren dat ik een wild dier ( hyena ) in huis had. Dier werd alleen met halsband en lijn uitgelaten.
En dat waren beide kleine japanse akita’s.
SusanH schreef:Ik ben vorig jaar hier in het bos een Tsjech tegen gekomen, die lijken nog meer op een wolf dan de Saarloos. Het was dat er een man zo dichtbij liep. Hij had ook geen halsband of niks om. Maar het was wel meteen heel duidelijk dat hij bij die man hoorde. Mijn hond vond het 3 keer niks die liep er met een zo wijd mogelijke boog omheen.
Citaat:Uddel Gelderland
20-10-2024
Aanval op schapen in Uddel, 2 schapen gedood stonden achter een wolfwerende omheining.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf