Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
listiglistje schreef:een asielzoeker kost per jaar 27.000 euro en in een speciale opvang € 53.000 (Boten, Hotels etc.)
Bijstand heb ik het niet over, al werkt er maar 45% vanaf 2014 van alle statushouders.
Coa zelf kost ook geld hè, gebouwen, beheer, organistatie, personeel etc. etc.
Citaat:Wel is het zo dat opvang veel geld kost en dat, naar mijn mening ook goed moet worden afgewogen hoe dit geld het best gebruikt kan worden.
Citaat:Ik heb gezocht naar een verklaring voor het tekort aan AZC's. En verklaard wat naar mijn idee de OORZAAK is voor het probleem, namelijk het draagvlak onder de bevolking.
Citaat:(ook de reden waarvoor veel Azc werden afgebroken.)
Citaat:Misschien als je jezelf even goed inleest, je tot dezelfde conclusie komt...
Veronica2 schreef:Heeft iemand hier die boot in Amsterdam wel eens van dichtbij bekeken? Het is bepaald geen boot met luxe op het niveau van The Love Boat, maar het is meer een xxl rondvaartboot. Ga eens kijken, hij ligt naast de Coentunnel.
Popstra schreef:Veronica2 schreef:Heeft iemand hier die boot in Amsterdam wel eens van dichtbij bekeken? Het is bepaald geen boot met luxe op het niveau van The Love Boat, maar het is meer een xxl rondvaartboot. Ga eens kijken, hij ligt naast de Coentunnel.
Geen luxe nee maar wel een dak, douche, bed en eten/drinken.
Niks mis mee
Dat vakantie park van Peter Gilles zou overigens ook een prima opvang plek zijn.
Popstra schreef:Veronica2 schreef:Heeft iemand hier die boot in Amsterdam wel eens van dichtbij bekeken? Het is bepaald geen boot met luxe op het niveau van The Love Boat, maar het is meer een xxl rondvaartboot. Ga eens kijken, hij ligt naast de Coentunnel.
Geen luxe nee maar wel een dak, douche, bed en eten/drinken.
Niks mis mee
Dat vakantie park van Peter Gilles zou overigens ook een prima opvang plek zijn.
lies schreef:anjali schreef:Zou het mogelijk zijn dat degenen die zo pro-asylanten zijn er een of enkelen bij hen thuis opvangen?
Hoeveel daklozen en kinderen die geen huis kunnen vinden/kopen heb jij in huis dan?
Wat een dooddoener is dat toch.
irmaz schreef:listiglistje schreef:een asielzoeker kost per jaar 27.000 euro en in een speciale opvang € 53.000 (Boten, Hotels etc.)
Bijstand heb ik het niet over, al werkt er maar 45% vanaf 2014 van alle statushouders.
Coa zelf kost ook geld hè, gebouwen, beheer, organistatie, personeel etc. etc.
Ik wil toch even reageren over het percentage dat in de bijstand zit. Ik woon zelf in een dorp waar welgeteld 1 buurtsuper, gerund door vrijwilligers, is. De dichtsbijzijnde grotere dorpen zijn op ruim 5km afstand en er komt alleen een belbus (als je geluk hebt) in het dorp. In ons dorp worden een aantal statushouders opgevangen. Dorp zelf heeft hier geen problemen mee, diverse mensen vrijwilligen om ze Nederlands te leren en voor andere zaken te zorgen maar... Er is dus geen enkele kans op werk voor deze statushouders in het dorp en het is verdacht lastig om vanuit hier zonder auto ergens te komen waar wel een goede kans is op werk.
Een ander voorbeeld van een vluchteling die asiel heeft gekregen in Nederland: hij werd verplicht! om in het dorp bij ons in de buurt te gaan wonen terwijl hij zelf via kennissen een baan en woonruimte had geregeld in Rotterdam. Voor de volledigheid, het dorp waar ik het over heb ligt 130km van Rotterdam.
Mij verbaast het dus niet heel erg dat veel voormalig asielzoekers na verloop van tijd nog steeds geen baan hebben. Ik vermoed zomaar dat mijn dorp niet het enige dorp is waar de landelijke overheid graag zijn problemen dumpt.
journee schreef:Janneke2 schreef:Maar dit zo opschrijven is wel een beschuldiging.
Heb je bewijzen...?
Gewoon even googelen, was een verslag van ooggetuigen...
anjali schreef:Popstra schreef:
Tja maar wel worden de huidige bewoners daarvan op straat gezet. Waar moeten die dan weer naar toe?Terwijl zij die woningen eerlijk gehuurd hebben en sommigen ook voor duizenden euro's zelf verbeteringen aan hebben gebracht zoals nieuwe keuken en badkamer wat ze allemaal kwijtraken. Misschien heeft hun huurbaas iets verkeerd gedaan,daar weet ik niets van, maar zij zitten met de gebakken peren nu.Net voor de Kerstdagen.
pien_2010 schreef:Journee dit vind ik een zwakte aanbod en het is verboden op Bokt om links zo maar te dumpen en als jij dat soort heftige zaken beweert zelfs zonder link, vind ik het de omgekeerde wereld om anderen dan de onderbouwing te laten zoeken!
Zo werkt het niet op een serieus en prettig discussie forum.
Cowboy55 schreef:Google is je vriend: https://www.unhcr.org/nl/2021/08/10-fei ... 20herkomst.
3 van de 4 vluchtelingen wereldwijd zitten in een buurland.
Ook: https://twitter.com/UNGeneva/status/817061101179465728
Cer schreef:pien_2010 schreef:no k9
Journee dit vind ik een zwakte aanbod en het is verboden op Bokt om links zo maar te dumpen en als jij dat soort heftige zaken beweert zelfs zonder link, vind ik het de omgekeerde wereld om anderen dan de onderbouwing te laten zoeken!
Links dumpen zonder toelichting gebeurt zeer regelmatig..
maar voor janneke, ik vond meteen:
https://nos.nl/artikel/2487428-rapport- ... -aanvallen
En dat is lang niet zoveel als een bijbelboek moeten doorlezen
journee schreef:Babootje schreef:Ben eerlijk gezegd verbaasd dat dit nog kan in Nederland. Traditie of niet. Het is vrouwonvriendelijk en discriminerend.
Als het NL lukt om zwarte piet af te schaffen (als traditie) moet dit toch ook kunnen? Zo'n discriminerende "achterlijke traditie" op 1 zo'n eilandje? Niet goed = niet goed.
Iets zegt mij dat jij niet van Ameland komt.Nou ben ik zelf ook niet bekend met het feest, maar ik vermoed zomaar dat de Amelanders zelf (ook de vrouwen) hier heel anders over denken. Blijkbaar is het juist de bedoeling dat mensen "de regels" overtreden. Dit schijnt juist de lol van het hele gebeuren te zijn, zo las ik ergens. Persoonlijk vind ik het niet verstandig om er over te oordelen, als je er zelf geen ervaring mee hebt.
Cowboy55 schreef:Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen wordt een objectieve opsomming vervolgens misbruikt om er (onbewezen) kreten aan te hangen, zoals dat asielzoekers een verdienmodel zijn voor de organisaties die ermee belast zijn, zonder er (bewust of voor het gemak) rekening mee te houden dat dit in zijn essentie voor ons heel sociaal stelsel geldt. Een hele subeconomie gedijt op de minder sterken in de samenleving.
pien_2010 schreef:Swah schreef:Rijke oliestaten hebben over het algemeen niet zoveel op met mensenrechten.
Klopt, maar dat doodschieten gaat wel heel ver, zelfs voor Saoedi Arabië vind ik. Schokkend!
Ok Journee. Helder, bedankt.
pien_2010 schreef:Journee dit vind ik een zwakte aanbod en het is verboden op Bokt om links zo maar te dumpen en als jij dat soort heftige zaken beweert zelfs zonder link, vind ik het de omgekeerde wereld om anderen dan de onderbouwing te laten zoeken!