Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:Wat gebeurt er dan met de onderschepte drones, hoe gaat dat?
Vallen en ontploffen die dan op andere plekken, of ontploffen die in de lucht en vallen de restanten neer. Sowieso in beide gevallen gevaarlijk voor mens en dier op die plekken of…
Nikass schreef:BigOne eens. Vind het ook absurd dat er opnieuw gesproken wordt dat Israël "zich moet verdedigen"
Marigold schreef:30 lichtgewonden lees ik op de NOS blog.
Waarschijnlijk dus door neervallende restanten van in de lucht ontplofte explosieven, want er werden explosies gezien in de lucht waaruit ik opmaak dat bij onderschepping de explosie in de lucht plaatsvindt en de debris dan neervalt.
Sowieso levensgevaarlijk en totaal onwenselijk, zo’n enorme stroom aan drones en raketten boven landen vol burgers pff.
Ook vind ik het maar eng dat Amerika zo bepalend is of kan zijn. Dat land staat toch mijlenver af van ook maar enig inzicht in de emoties en historische gevoeligheden daar in het Midden Oosten.
Het land van OMG, Disney en hamburgers. Waar legeracties als prestige verhogend worden gezien.
Hoe komt dat eigenlijk, dat Amerika (bestaat toch pas 200 jaar in deze vorm?) zoveel macht heeft in de wereld?
Ik zou zeggen de spanning is er nu even af, Iran heeft zijn tegenactie gedaan. Nou niet daar weer op reageren want dan komt er sowieso geen eind aan…
hwn schreef:Nikass schreef:BigOne eens. Vind het ook absurd dat er opnieuw gesproken wordt dat Israël "zich moet verdedigen"
Helemaal mee eens, zeker aangezien er blijkbaar geen slachtoffers gevallen zijn (nog niets over gehoord, ik lees het pas hier). Hoe graag Israël ook wil dat Iran in een oorlog meegesleurd wordt, en hoe hard Iran ook geprobeerd heeft om escalatie te voorkomen, de provocaties van de kant van Israël zijn te fel, Iran heeft het recht om zich te verdedigen (al zal de VS er nu wel anders over denken).
Enerzijds hoop ik dat de burgers in Israël nu nog meer dan ooit druk zullen zetten om een andere regering te krijgen, dat ze met deze haviken nooit vrede en veiligheid zullen krijgen, anderzijds vrees ik dat een gevoel van oorlog de kritische stemmen weer de kop zal indrukken.
mysa schreef:Amerika is nou eenmaal het sterkste land op militair gebied. Dat geeft ze het mandaat om politie-agent van de wereld te spelen.
tamary schreef:@hwn : Iran is intern al geen eenheid, manipulatie is hoe ze de boel rustig houden en aan de macht blijven. Voeg daar nog eens een theocratie aan toe met een heilig boek wat al flink wat aan anti joodse taal en je hebt je antwoord.
En nee ik ben net als veel Israeliers trouwens geheel niet blij met de richting theocratie & geweld koers van de huidige Israelische regering, maakt nog niet dat de andere kant onschuldig is.
mysa schreef:@HWN: Natuurlijk is het recht van de sterkste niet legitiem maar het is een natuurwet.
Vwb Iran: Dat wordt geleid door de Mullah's. Godsdienstwaanzinnigen dus. En Israël nu ook.
Dat wil zeggen: aan beide kanten godsdienstwaanzinnigen en zij die religie misbruiken voor hun eigen agenda.
Ik merkte eerder op dat vrouwen in Iran zwaar onderdrukt worden met straffen voor het niet dragen van een hoofddoek die variëren van executie, marteling, gevangenisstraf tot zweepslagen. En nee, dat was er niet maar eentje..
Meer info is te vinden bij Amnesty en zelf volg ik bijvoorbeeld Bijan op X, een gevluchte Iraanse.
@BigOne: enorm fout die aanslag in Damascus, ben ik met je eens. Al was het wel een gerichte aanslag op de Republikeinse Garde en niet op het land zelf. In tegenstelling tot de wraakactie van Iran op het land Israël. En in tegenstelling tot Israëls wraakactie op de Palestijnen na 7 oktober.
BigOne schreef:tamary schreef:@hwn : Iran is intern al geen eenheid, manipulatie is hoe ze de boel rustig houden en aan de macht blijven. Voeg daar nog eens een theocratie aan toe met een heilig boek wat al flink wat aan anti joodse taal en je hebt je antwoord.
En nee ik ben net als veel Israeliers trouwens geheel niet blij met de richting theocratie & geweld koers van de huidige Israelische regering, maakt nog niet dat de andere kant onschuldig is.
Wie zegt dan dat Iran onschuldig is? Denk dat iedereen weet dat dit een zeer gevaarlijk regime is.
Maar je valt geen ambassade aan zonder dat je een tegenreactie krijgt . Je kunt de kat ook op het spek binden en Netanyahu doet niets anders .