Babootje schreef:Emmaa2 schreef:Het zou me niks verbazen als dat gebrek aan zelfreflectie ook iets is wat de rechter heeft meegenomen in de uitspraak. Als het al zo zou zijn dat hij zich niet bewust is geweest van het kwaad van zijn acties zou hij tijdens zo'n zaak heel anders in de wedstrijd hebben gestaan. Dan schaam je je rot, en heb je veel spijt. Het feit dat hij mensen ervan wil overtuigen dat hij als enige eerlijk is en dat alle andere mensen in dit proces liegen, wijst er imo eerder op dat er een narcistisch trekje zit. Hij ziet zijn verklaring als zwaarder wegend dan de verklaring van niet alleen de slachtoffers, maar ook de mensen die het steunbewijs hebben geleverd.
Dat heeft de rechter inderdaad meegewogen. Te horen in de uitspraak.
Gedurende de rechtszaak heeft Ali B geen blijk gegeven van zelfinzicht en heeft ze een man gezien die dwingend is geen "nee" accepteert.
Dus in hoger beroep gaan en dan vasthouden aan zijn onschuld en geen spijt betuigen, lijkt niet zo kansrijk.
Dat zou ik m als advocaat niet aanraden. Meer zoiets van, "ik heb niet beseft dat ik fout zat, heb spijt, maar vind de straf te hoog, want ik ben al genoeg gestraft (imagoschade), etc."
Verder zou het in hoger beroep gaan ook nog het risico voor hem kunnen inhouden dat meer slachtoffers zich gaan melden. Want ik geloof nooit dat hij in de afgelopen jaren zijn jongeheer in zn broek heeft kunnen houden of ander gedrag is gaan tonen.
Petpa schreef:Waarom zouden andere slachtoffers zich melden als hij in hoger beroep gaat?
Dat risico is er sowieso.
Dat klopt, dat risico is er sowieso.
Maar slachtoffers die bv nog zouden twijfelen om zo'n proces in te gaan, hebben nu kunnen zien dat de slachtoffers door de rechter serieus zijn genomen. Dat zou meer vertrouwen kunnen geven om toch ook nog aangifte te doen.
Als Ali zn straf zou accepteren zonder te blijven roepen dat ie onschuldig is, zouden ze kunnen denken, laat maar het is goed zo.