enzino schreef:Volgens sommigen maken die drie niet uit.
Nou, stuur mij dan maar 3 euro honderd miljoen maal, als het toch niets uit maakt.
Ik ben even de start kwijt van het feit waar je nu over spreekt. Gaat dit over duopenotti haar 70/100 opmerking?
Heb opzich weinig tegen het presenteren van feiten. Sterker nog, graag zelfs. Ik vind relaties in getallen wel interessant. En dat is iets wat een relatief getal niet beschrijft. Waarom is de verhouding zoals hij is? Daar gissen wij slechts naar. Ik denk ook dat 1 oorzaak geven de complexiteit van de situatie afdoet. Ik denk dat er aan alle kanten gefaald wordt waardoor er geen goede integratie is en dit soort dingen aan blijven modderen. Sterker nog, als men zou zeggen “70% van die groep werkt niet want ligt aan cultuur enkel” dan denk ik dat die opmerking wel richting een meer negatieve richting gaat. Maar das niet gezegd. Er is niets gezegd zover ik mij kan herinneren over hoe dat getal tot stand komt. En tuurlijk blijft het stil als je er naar vraagt. Dit is een zeer complexe situatie, en wij zijn geen van allen experts op dit onderwerp. Ik kan enkel vanuit logica zeggen dat het systeem faalt. Iedereen is onderdeel van een systeem. Wel zijn sommige meer verantwoordelijk dan anderen.
Overigens is het wel zo eerlijk naar de effectiviteit van de gehele groepering in de bijstand te kijken en de bijbehorende relatieve getallen.