Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:32

elnienjo schreef:
purny schreef:
Maar misschien word het dan ook tijd om het voor een deel te accepteren. Het kost je zoveel energie.
Je kunt in je eentje niet de maatschappij veranderen.
Face it, drop it, get rid of it...

Waarom geven (blanke) Nederlanders zich zo makkelijk gewonnen? Niet dat ikzelf een actievoerder ben, maar ik heb blijkbaar met m'n ogen dicht geleefd en mijn leven lang gedacht dat de Surinamers/Antillianen one of us waren omdat ze onze taal spreken en geen extreme godsdienst er op na houden. Maar blijkbaar haten ze ons. Ik zie zoveel haat bij al die oproerkraaiers bij demonstraties maar ook in talkshows en dat is begonnen met Sylvana. Maar goed, dat was er maar eentje, maar ze blijkt het haatzaadje geplant te hebben. Nu lijkt het of het een soort burgeroorlog is waarbij blanken die niet de voeten kussen van donkere mensen uitgekots worden en daar krijgen ze nog een podium voor ook. Ik snap niet dat er niemand in Nederland opstaat om deze onzin te stoppen.

In Amerika komen respectabele bekende Afro Americans met filmpjes waarop ze zich uitspreken tegen al deze massahysterie en beeldenstormen.

Heb je nu echt niet door wat voor een boosheid je hiermee uitstraalt?
Ik herken me als wit persoon echt absoluut niet in jouw tirade, en daarmee ben ik niet een echte Nederlander, ofzoiets. Waarom?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:36

Magrathea schreef:
Ik herken me als wit persoon echt absoluut niet in jouw tirade, en daarmee ben ik niet een echte Nederlander, ofzoiets. Waarom?

Ik reflecteer wat ik voel als ik al die boosheid op tv en in de media zie van de BLM/KOZP mensen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:37

Magrathea schreef:

Actie reactie. Deze boosheid is door het andere kamp uitgelokt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:39

elnienjo schreef:
Magrathea schreef:

Ik reflecteer wat ik voel als ik al die boosheid op tv en in de media zie van de BLM/KOZP mensen.

Soms is je mening voor je houden een goede oplossing. Bedenk wel dat veel van je terug is te vinden op internet. Als je je mening wilt zeggen doe het dan in een schrift of op een andere manier

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:39

Loretta schreef:
Magrathea schreef:

Oja. Hoe het kwam dat mensen protesteren tegen racisme negeren we dan maar even?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:40

purny schreef:
Soms is je mening voor je houden een goede oplossing. Bedenk wel dat veel van je terug is te vinden op internet. Als je je mening wilt zeggen doe het dan in een schrift of op een andere manier

Deden die BLM/KOZP mensen dat maar! Dat zou een stuk aangenamer zijn geweest!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:42

elnienjo schreef:
purny schreef:
Maar misschien word het dan ook tijd om het voor een deel te accepteren. Het kost je zoveel energie.
Je kunt in je eentje niet de maatschappij veranderen.
Face it, drop it, get rid of it...

Waarom geven (blanke) Nederlanders zich zo makkelijk gewonnen? Niet dat ikzelf een actievoerder ben, maar ik heb blijkbaar met m'n ogen dicht geleefd en mijn leven lang gedacht dat de Surinamers/Antillianen one of us waren omdat ze onze taal spreken en geen extreme godsdienst er op na houden. Maar blijkbaar haten ze ons. Ik zie zoveel haat bij al die oproerkraaiers bij demonstraties maar ook in talkshows en dat is begonnen met Sylvana. Maar goed, dat was er maar eentje, maar ze blijkt het haatzaadje geplant te hebben. Nu lijkt het of het een soort burgeroorlog is waarbij blanken die niet de voeten kussen van donkere mensen uitgekots worden en daar krijgen ze nog een podium voor ook. Ik snap niet dat er niemand in Nederland opstaat om deze onzin te stoppen.
.

Het grootste deel van deze mensen zijn gewoon Nederlanders. Ook al hebben ze een kleurtje of een vreemde naam. Het zijn veelal 2e of 3e generatie..... dus hebben zij dezelfde rechten als jij en ik ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:43

Loretta schreef:
Magrathea schreef:

Dat kan je ook omdraaien..... als er geen racisme zou zijn, dan was er geen BLM of demonstraties.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:44

elnienjo schreef:
purny schreef:

Deden die BLM/KOZP mensen dat maar! Dat zou een stuk aangenamer zijn geweest!

En als een ander van een berg afspringt spring jij er zeker achteraan?
Ik stop hiermee ik ga slapen. Morgen weer werken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:45

Magrathea schreef:
Oja. Hoe het kwam dat mensen protesteren tegen racisme negeren we dan maar even?

Inmiddels zijn we een paar weken verder met polariseren en zijn ook de tegendemonstranten wakker geworden en is het rellen begonnen. Afgelopen weekend was de sfeer een heel stuk grimmiger, De haat neemt alleen maar toe. En ik vrees dat het racisme alleen maar erger wordt.

Waar wil jij graag dat het uiteindelijk allemaal heen gaat vraag ik mij zo langzamerhand af? Een burgeroorlog soms?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:01

Loretta schreef:
Magrathea schreef:

Inmiddels zijn we een paar weken verder met polariseren en zijn ook de tegendemonstranten wakker geworden en is het rellen begonnen. Afgelopen weekend was de sfeer een heel stuk grimmiger, De haat neemt alleen maar toe. En ik vrees dat het racisme alleen maar erger wordt.

Waar wil jij graag dat het uiteindelijk allemaal heen gaat vraag ik mij zo langzamerhand af? Een burgeroorlog soms?

Wat, nee? Ik zou willen dat er een toezegging komt vanuit de overheid dat er nu écht werk gemaakt gaat worden van institutioneel racisme. Dat men een keer gaat luisteren en oplossingen gaat zoeken (dus: Rutte die de de kopstukken van de BLM-beweging uitnodigt in het Catshuis - ok, wellicht op een later tijdstip gezien de pandemie, maar de afspraak kun je maken). (Ik noem dit specifiek omdat dat in mijn ervaring is wat er gebeurt als er maatschappelijke onrust is - zie ook de boerenbeweging, klimaatactivisten etc.) Dan voelen deze mensen zich gehoord, serieus genomen, en dat gaat een hoop rust brengen.
En dat de mensen die steeds zo boos worden op de BLM-beweging eens stoppen met het bagatelliseren van het probleem. Je hoeft echt niet gelijk tussen de demonstranten te gaan staan maar op zijn minst zeggen "ok, ik zie dat er een probleem is, en ik ga kritisch naar mezelf kijken zodat ik in elk geval geen onderdeel ervan ben" is toch niet zoveel gevraagd?

Dan ben ik blij. Maar dat lijkt al teveel voor sommigen :o

BigOne

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:05

Ik hoop dat Rutte niet de kopstukken van KOPZ uitnodigt , die zitten zo vastgebeten in hun zaak dat daar veel beter bvb die advocate gestuurd kan worden als gesprekspartner voor de premier.
Want je wil een gesprek en nog meer , je wil oplossingen . En dat bereik je niet door de manier van overschreeuwen .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:18

Een gesprek met Rutte gaat ook niks opleveren, behalve erkenning en dat is ook heel belangrijk. Maar dat kan ook prima door de kopstukken van KOPZ. Het gaat niks opleveren omdat we al heel lang wetgeving tegen discriminatie hebben. Daar los je het dus niet mee op. Waar je het wel oplost is in de samenleving zelf. Bij de hogeschool Utrecht gebruiken ze bij de opleiding HRM een boek waarin gesteld wordt dat Marokkaanse jongens geen gezag erkennen en alleen maar rotzooi willen trappen en dat Antilliaanse jongens geen verantwoordelijkheid voor hun kinderen willen nemen. De hogeschool gooit nie alleen dat boek eruit, maar gaat ook in gesprek met de studenten naar andere blinde vlekken, die ze als opleiding zelf niet meer zien. Daar los je wel iets op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:31

wel grappig dat ik bij comedians hetzelfde terughoor... maar omdat dat over hun eigen 'mensen' gaat is het geen probleem...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:47

Karl66 schreef:
Een gesprek met Rutte gaat ook niks opleveren, behalve erkenning en dat is ook heel belangrijk. Maar dat kan ook prima door de kopstukken van KOPZ. Het gaat niks opleveren omdat we al heel lang wetgeving tegen discriminatie hebben. Daar los je het dus niet mee op. Waar je het wel oplost is in de samenleving zelf. Bij de hogeschool Utrecht gebruiken ze bij de opleiding HRM een boek waarin gesteld wordt dat Marokkaanse jongens geen gezag erkennen en alleen maar rotzooi willen trappen en dat Antilliaanse jongens geen verantwoordelijkheid voor hun kinderen willen nemen. De hogeschool gooit nie alleen dat boek eruit, maar gaat ook in gesprek met de studenten naar andere blinde vlekken, die ze als opleiding zelf niet meer zien. Daar los je wel iets op.

Tegen dat je de leeftijd hebt naar de hogeschool te gaan heb je wel 'n eigen mening gevormd over Marokkaanse jongens in de praktijk.

Als een groot percentage Antilianen geen verantwoordelijkheid voor hun kinderen neemt vind ik dat meiden daar voor gewaarschuwd moeten worden. Dat zijn wel dingen die je te laat kunt ontdekken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:50

Magrathea schreef:
"ok, ik zie dat er een probleem is, en ik ga kritisch naar mezelf kijken zodat ik in elk geval geen onderdeel ervan ben" is toch niet zoveel gevraagd? Dan ben ik blij. Maar dat lijkt al teveel voor sommigen :o

Ik zie dat er een probleem is, maar ik ga zeker niet kritisch naar mezelf kijken.. ik zou niet weten waarom...

De algemeen veronderstellende aanname dat iedereen die geen kleur is, automatisch racistisch is, gaat me steeds meer tegenstaan...
Ik moet wel kritisch naar mezelf blijven kijken en ervoor waken dat ik me daardoor niet de verkeerde kant op laat sturen... want ik vind het persoonlijk echt steeds irritanter worden merk ik :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:07

Electra63 schreef:
Zij heet Natascha Harlequin en zijn is een top advocate.

Ik vind haar prettig om bij een programma te hebben. Zij bouwt bruggen. Discussieerd op een normale manier.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:16

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:18

Maar.... is dat ge-escaleerd? En hebben ze relschoppers laten gaan?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:26

Geen idee, maar dat doet er niet toe.
Die opdracht mee geven kan gewoon niet in een land waar we pleiten dat iedereen gelijk is.

Dan word er gewoon met 2 maten gemeten, vooraf al.
all animals are equal but some animals are more equal than others

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:29

Dat doet er wel toe, want het kan namelijk betekenen dat het niet laten zien van ME of Politie wel degelijk een de-escalerende werking kan hebben... :j

Overigens deed de voorzitter van de politievakbond net een pittige uitspraak:"als mensen vinden dat we het niet goed doen, dan willen we ook prima niet meer ingrijpen, maar dan moeten we daar wel een afspraak over maken"

Met andere woorden, de politie is het helemaal zat, en dat kan ik goed begrijpen :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:33

Ze waren toch gewoon aanwezig, kregen alleen de opdracht coulanter te zijn en meer te pikken dan anders.

Maar iedereen is gelijk, behalve die een racismekaart kunnen trekken, die zijn wat meer.
Zo'n opdracht klopt gewoon niet.
Je treed op waar nodig punt. Niet extra streng zoals in Amerika omdat het een zwarte is, maar ook niet minder streng. Wat dacht je van gelijke instructies, wie er ook staat.
Dan krijg je een gelijkwaardige samenleving, nu niet.
Dit alles van de afgelopen weken werkt alleen maar averechts.
Alleen maar meer haat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:41

Karl66 schreef:

Dit dus. Helemaal mee eens. En daarom vind ik deze protesten zo ontiegelijk zinloos.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:42

Cer schreef:
Magrathea schreef:
"ok, ik zie dat er een probleem is, en ik ga kritisch naar mezelf kijken zodat ik in elk geval geen onderdeel ervan ben" is toch niet zoveel gevraagd? Dan ben ik blij. Maar dat lijkt al teveel voor sommigen :o

Ik zie dat er een probleem is, maar ik ga zeker niet kritisch naar mezelf kijken.. ik zou niet weten waarom...

De algemeen veronderstellende aanname dat iedereen die geen kleur is, automatisch racistisch is, gaat me steeds meer tegenstaan...
Ik moet wel kritisch naar mezelf blijven kijken en ervoor waken dat ik me daardoor niet de verkeerde kant op laat sturen... want ik vind het persoonlijk echt steeds irritanter worden merk ik :j

Zo werkt het bij mij ook, roept alleen maar meer weerstand op.

Bovendien zie ik dat er wel wat gedaan wordt, gisteren nog op het nieuws..geschiedenisboeken die uitgebreid worden qua gouden eeuw tijdperk om ook de andere kant te belichten. De Canon in het openlucht museum die aangepast wordt. Zou ook fijn zijn als zulke zaken gewaardeerd worden.

Overigens erger ik me ook aan de demonstratie tegen de Corona maatregelen, ik vind het vooral heel dom allemaal.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:43

En met niet ingrijpen bij rustige demonstraties blijkt dus dat het niet escaleert. Overigens lijkt het me ook niet echt gewenst om een rustige demonstratie tegen institutioneel racisme (ook bij de politie) met geweld uit elkaar te drijven. Of je moet dat punt inderdaad willen maken....