Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:De EU gaat écht niets doen hoor. Ze doen nu toch ook niets tegenover die ene president die onder schimmige omstandigheden ergens richting Rusland is herverkozen? Laat staan dat ze iets tegen de VS doen. De EU houdt zich liever bezig met stemmen over of 'vegaburger' wel of niet verwarrend is voor de consument![]()
Shadow0 schreef:Dat soort 'realisme' is vooral heel erg makkelijk: het komt meestal uit want het is een prima manier om alles wat er mogelijk wel zou kunnen al op voorhand af te wijzen of te ondermijnen. De wereld schiet er niks mee op, maar je kunt in elk geval wel constateren dat je gelijk had.
Loretta schreef:Geleerden waarschuwen voor ineenstorting van de democratie ongeacht welke kandidaat de verkiezingen wint.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/geleerde ... democratie
en ook de oorzaken verbazen mij niets.
Askja schreef:Shadow0 schreef:Dat soort 'realisme' is vooral heel erg makkelijk: het komt meestal uit want het is een prima manier om alles wat er mogelijk wel zou kunnen al op voorhand af te wijzen of te ondermijnen. De wereld schiet er niks mee op, maar je kunt in elk geval wel constateren dat je gelijk had.
Wat is dit voor zure opmerking?
Shadow0 schreef:[Aanzienlijk minder zuur dan de opmerking waar ik op reageerde hoor. ("De EU gaat echt niets doen.")
De EU (maar ook internationale politiek) wordt namelijk deels lamgelegd doordat het zo lekker makkelijk scoren is, bv over zo'n vleesgevalletje. (Dat verregaand belachelijk was trouwens, beslist, maar er zit zoveel gemakzucht in het aanhalen van zo'n flutitem, terwijl zoveel relevante dingen die de EU doet, maar ook zoveel relevante dingen die de EU zou kunnen doen als we er eens aandacht aan zouden geven, ongezien voorbij gaan.)
Dat zogenaamde 'realisme' is gemakzuchtig... maar geeft vooral ook heel veel ruimte om inderdaad niks te doen. Komt de voorspelling ('zie je wel, ze doen niks') uit, maar niemand schiet er wat mee op.
Loretta schreef:Kan het toch niet laten om er toch een beetje humor tussendoor te gooien.
https://vm.tiktok.com/ZSXAXBeS/
DezeNaam schreef:Tja hij kan het ook nooit goed doen hé. Muur bouwen tussen Mexico en de VS mag niet. Nu sluit hij zichzelf op achter een hek, is het nóg niet goed.![]()
Nee joh, misschien kunnen we Trump daar maar beter opgesloten achter zijn eigen hek laten zitten. Moet hij wel netjes de huur betalen.
8nnemiek schreef:Loretta schreef:Kan het toch niet laten om er toch een beetje humor tussendoor te gooien.
https://vm.tiktok.com/ZSXAXBeS/
Karl66 schreef:Misschien wordt het eens tijd om er een voorspelling in te gooien. Ik denk dat Biden gaat winnen, dat Trump in Florida wint, maar dat Biden in Pensylvania, Arizona en Georgia wint. Ik denk dat Trump Florida wint, omdat hij het daar heel goed doet onder de Cubaanse Amerikanen, daarmee kan hij denk ik het verlies van de oudere kiezers opvangen. Ik denk dat Biden die drie staten gaat winnen, omdat hij het onder de blanke, hoger opgeleide kiezers veel beter doet en dat is een groep, die deze verkiezingen net voor de kanteling zorgen, terwijl Trump daar geen andere groep kiezers aanspreekt, die het tij kunnen keren.