Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:“I’m a Leninist,” Steve Bannon told a writer for The Daily Beast, in late 2013. “Lenin wanted to destroy the state, and that’s my goal, too. I want to bring everything crashing down, and destroy all of today’s establishment.”*
rapido schreef:ik praat helemaal niks goed. Geef alleen mijn mening over het feit en dat moet ik kennelijk nu voor de 3e keer opschrijven dat er zat landen zijn waar immigranten en vluchtelingen niet welkom zijn.maar dat nu Trump het is er gelijk een hoop ophef over is.
En wat Saoudi Arabië betreft, die hadden bij Clinton niet anders dan in een goed blaadje gestaan. Ook zij doet goede zaken met hen betreft haar liefdadigheids fonds
rapido schreef:Grappig eigenlijk dat er in 2011 weinig ophef was toen Obama vluchtelingen uit Irak voor 6 maanden een ban gaf!
Citaat:Not like the brazen giant of Greek fame,
With conquering limbs astride from land to land;
Here at our sea-washed, sunset gates shall stand
A mighty woman with a torch, whose flame
Is the imprisoned lightning, and her name
Mother of Exiles. From her beacon-hand
Glows world-wide welcome; her mild eyes command
The air-bridged harbor that twin cities frame.
"Keep ancient lands, your storied pomp!" cries she
With silent lips. "Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore.
Send these, the homeless, tempest-tost to me,
I lift my lamp beside the golden door!"
geerke schreef:Trump doet een poging om te voorkomen dat er trucks markten of boulevards oprijden,in concertzalen en bistros om zich heen gaan schieten....geen idee of het te voorkomen is.Maar hij doet een poging.
geerke schreef:Trump doet een poging om te voorkomen dat er trucks markten of boulevards oprijden,in concertzalen en bistros om zich heen gaan schieten....geen idee of het te voorkomen is.Maar hij doet een poging.
Hier in Europa komt er vanalles gewoon maar binnen lopen,met of zonder slechte intenties,we weten het niet
Fauvetje schreef:geerke schreef:Trump doet een poging om te voorkomen dat er trucks markten of boulevards oprijden,in concertzalen en bistros om zich heen gaan schieten....geen idee of het te voorkomen is.Maar hij doet een poging.
Hier in Europa komt er vanalles gewoon maar binnen lopen,met of zonder slechte intenties,we weten het niet
Dergelijke zaken gebeuren door een gebrek aan integratienetwerken en investering in opvang. Als men alle kansen op een beter leven blokkeert, krijg je een tegenreactie. Elke mens is een mens en iedereen heeft recht op een goed leven.
Mensen zoals Trump creëren enkel een haat tegen het Westen want hij wijst alle steun af naar zij die het nodig hebben. Dit zijn algemene burgerwaarden uit welk land of welke context je ook komt alle mensen zijn je naaste en je bent er wanneer ze je nodig hebben. Wat is het verschil tussen een moslim en een atheïst ? De geloofsovertuiging, maar maakt hen dat minder mens?
Acties zoals die van trump zorgen net voor meer aanslagen en meer onvrede. En bah als je echt gelooft dat dergelijke maatregelen helpen. Geloof je niet in recurensies in de geschiedenis? Binnen twintig jaar zal het westen zeggen :' ja maar we wisten het niet ?' . Triest.
Citaat:The Obama administration has required new background checks for visa applicants, reacting to a case in Kentucky in which two Iraqi immigrants were arrested on suspicion of ties to an insurgent group, according to American officials in Baghdad.
geerke schreef:het gaat er om dat er sommige het toch niet zo heel goed voor hebben met onze manier van leven....Ik heb niets tegen moslims....wel tegen moslims die dood aan het westen roepen.Die mogen van mij terug waar ze vandaan kwamen....en ze verpesten het ook nog eens voor de moslims die wel graag in Europa willen zijn