Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:47

Een bepaalde groep mensen toegang tot je land ontzeggen op basis van geloof of etniciteit is hoe dan ook problematisch en alarmerend, welk mooi verhaal er ook.omheen wordt gedraaid.

Rapido iedereen heeft al zeshonderd keer gezegd dat dat bij andere landen (bv Australië) ook niet wordt goedgekeurd.

Ierpier

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:00

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:07

*dubbel post*
Laatst bijgewerkt door Drifter op 29-01-17 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:09

De ophef is niet over een tijdelijke stop op de instroom van vluchtelingen. Daaar blijven mensen naartoe wijzen als goedpratertje.

De ophef is over de stop op immigratie op basis van religie. Het feit dat mensen met geldige visa's van de een op de andere dag niet meer terug naar hun huis mogen, omdat ze toevallig ooit in het verkeerde land geboren zijn.
Deze mensen zijn al door vetting procedures gegaan, wonen vaak al jaren in Amerika. Zonder ook maar enig bewijs dat ze ooit wat verkeerd gedaan hebben, werden ze vast gehouden op vliegvelden of toegang tot vliegtuigen terug naar hun familie ontzegd.

De ophef is omdat heel veel mensen gelukkig zien dat angst een slechte raadgever is. Dat je als je mensen categoriseert op basis van religie alleen, je fouten uit het verlden herhaalt.
Afbeelding

---
Terwijl dit allemaal aan de gang was en de hele wereld de andere kant op keek, gaf Trump Steve Bannon een plekje in de National Security Council.
Een man, die jaren aan het hoofd van een extreem rechtse "alternative fact" website stond.
Strategist en nu deel van de NSC:
Citaat:
“I’m a Leninist,” Steve Bannon told a writer for The Daily Beast, in late 2013. “Lenin wanted to destroy the state, and that’s my goal, too. I want to bring everything crashing down, and destroy all of today’s establishment.”*

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:52

rapido schreef:
ik praat helemaal niks goed. Geef alleen mijn mening over het feit en dat moet ik kennelijk nu voor de 3e keer opschrijven dat er zat landen zijn waar immigranten en vluchtelingen niet welkom zijn.maar dat nu Trump het is er gelijk een hoop ophef over is.

En wat Saoudi Arabië betreft, die hadden bij Clinton niet anders dan in een goed blaadje gestaan. Ook zij doet goede zaken met hen betreft haar liefdadigheids fonds ;)

Moet ik dan voor de tweede keer mijn bericht herhalen over de (wereldwijd) vele kritiek en ophef op de regeling van Australië? Je stelling klopt dus niet maar je blijft hem wel herhalen. Daarnaast is het geen antwoord op mijn vragen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:55

Grappig eigenlijk dat er in 2011 weinig ophef was toen Obama vluchtelingen uit Irak voor 6 maanden een ban gaf!

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:58

rapido schreef:
Grappig eigenlijk dat er in 2011 weinig ophef was toen Obama vluchtelingen uit Irak voor 6 maanden een ban gaf!

Hilarisch.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:02

rapido schreef:

Geef mij een legitieme bron, inclusief legitieme cijfers. Ik kan ze niet vinden. Tenzij jij posts op onduidelijke websites bedoelt die in de laatste 24 uur geplaatst zijn. Geef mij iets wat in 2011/2012 al online stond.

Ga je overigens mijn vragen nog beantwoorden of laat je het hierbij?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:23

Ik zocht dit topic om mensen te vinden die hetzelfde gevoel met mij delen: walging. Maar zelfs hier zijn mensen die het goed praten...

Noem mij idealistisch, maar ik verlang naar een wereld waar iedereen wordt geaccepteerd. Dit hele gedoe rondom mensen weigeren op basis van religie, hun normen en waarden, hun geloof en hun dromen. Het doet me denken aan iemand die hier vanaf 1933 ook flink wat heeft verpest en enorm veel haat heeft gezaaid. Het is nu 2017, je zou verwachten dat mensen inmiddels kunnen nadenken, maar nee. In plaats van nadenken kiezen we een nieuwe zondebok om onze haat op los te laten, pure walging.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:25

Cowboy55 schreef:
purny schreef:

Als de nuances van het bericht kloppen ( vooral de nuance: besluit geldt voor de hele VS) dan is dat goed nieuws....

Voor de mensen met een greencard en/of verblijfsvergunning ja...de rest staat nog steeds in de kou

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:32

Net zoals al die andere mensen in kampen aan de Europese buitengrenzen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:33

Kan iemand Trump trouwens even wijzen op de tekst die op het Vrijheidsbeeld staat?

Citaat:
Not like the brazen giant of Greek fame,
With conquering limbs astride from land to land;
Here at our sea-washed, sunset gates shall stand
A mighty woman with a torch, whose flame
Is the imprisoned lightning, and her name
Mother of Exiles. From her beacon-hand
Glows world-wide welcome; her mild eyes command
The air-bridged harbor that twin cities frame.
"Keep ancient lands, your storied pomp!" cries she
With silent lips. "Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore.
Send these, the homeless, tempest-tost to me
,
I lift my lamp beside the golden door!"

Oh, the irony -O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:38

Trump doet een poging om te voorkomen dat er trucks markten of boulevards oprijden,in concertzalen en bistros om zich heen gaan schieten....geen idee of het te voorkomen is.Maar hij doet een poging.
Hier in Europa komt er vanalles gewoon maar binnen lopen,met of zonder slechte intenties,we weten het niet

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:42

zelfs zonder die tekst is het ironisch en hypocriet wat Trump nu doet; de VS is juist door immigranten gesticht, door immigranten groot gemaakt.
Rijk geworden door uitbuiting van immigranten, gestolen van de natives door immigranten

need I say more :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:43

geerke schreef:
Trump doet een poging om te voorkomen dat er trucks markten of boulevards oprijden,in concertzalen en bistros om zich heen gaan schieten....geen idee of het te voorkomen is.Maar hij doet een poging.

Eh, nee, dat doet hij niet. (In de VS schieten heel wat meer mensen om zich heen. Wapenbezit beperken zou daar veel verschil uitmaken voor de mensen. Maar dat doet hij niet - dat is namelijk blijkbaar geen probleem.)

Hij maakt de wereld niet veiliger maar onveiliger. Hij doet mensen onrecht aan die niets verkeerds doen. En heb je het lijstje gezien? Hij weert zelfs niet de mensen uit landen waar eerder terroristen vandaan komen. Zo onoprecht zijn zijn motieven.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:46

Er zit een baby van 18 maanden vast op een vliegveld. Mensen die al jaren wonen en werken in de VS en absoluut niets te maken hebben met terroristen kunnen niet naar huis omdat ze uit het verkeerde land komen. Trump schiet hier met een kanon op een mug en het enige effect dat het gaat hebben is meer haat en meer verdeeldheid.

Als het Trump echt ging om de veiligheid van de Amerikaanse burger, laat hem dan eerst eens kijken naar zaken als de NRA en de KKK. Gun violence heeft namelijk in 2016 in de VS voor veel meer slachtoffers gezorgd dan terrorisme. Hell, Gun violence heeft sinds 2001 voor veel meer slachtoffers gezorgd dan terrorisme:

Afbeelding

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:48

geerke schreef:
Hier in Europa komt er vanalles gewoon maar binnen lopen,met of zonder slechte intenties,we weten het niet

Dergelijke zaken gebeuren door een gebrek aan integratienetwerken en investering in opvang. Als men alle kansen op een beter leven blokkeert, krijg je een tegenreactie. Elke mens is een mens en iedereen heeft recht op een goed leven.
Mensen zoals Trump creëren enkel een haat tegen het Westen want hij wijst alle steun af naar zij die het nodig hebben. Dit zijn algemene burgerwaarden uit welk land of welke context je ook komt alle mensen zijn je naaste en je bent er wanneer ze je nodig hebben. Wat is het verschil tussen een moslim en een atheïst ? De geloofsovertuiging, maar maakt hen dat minder mens?

Acties zoals die van trump zorgen net voor meer aanslagen en meer onvrede. En bah als je echt gelooft dat dergelijke maatregelen helpen. Geloof je niet in recurensies in de geschiedenis? Binnen twintig jaar zal het westen zeggen :' ja maar we wisten het niet ?' . Triest.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:52

idd als het echt puur om veiligheid ging en radicalen weren, waarom dan niks doen aan de wapenwet? Of binnenlandse radicalen aanpakken? Zo zitten er ook een aantal zeer radicale christelijke gemeenschappen in de VS die ook zeer enge gedachten hebben. Daar hoor ik Trump niet over.

Kijk de Merkel way (gooi de poorten maar open en laat alles binnen zonder een fatsoenlijke controle) sta ik ook niet achter, maar het andere uiterste, Trump dus met deze maatregel, kan ik ook niet achter staan.
De gulden middenweg schijnt onbereikbaar voorlopig

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:57

Fauvetje schreef:
geerke schreef:

Dergelijke zaken gebeuren door een gebrek aan integratienetwerken en investering in opvang. Als men alle kansen op een beter leven blokkeert, krijg je een tegenreactie. Elke mens is een mens en iedereen heeft recht op een goed leven.
Mensen zoals Trump creëren enkel een haat tegen het Westen want hij wijst alle steun af naar zij die het nodig hebben. Dit zijn algemene burgerwaarden uit welk land of welke context je ook komt alle mensen zijn je naaste en je bent er wanneer ze je nodig hebben. Wat is het verschil tussen een moslim en een atheïst ? De geloofsovertuiging, maar maakt hen dat minder mens?

Acties zoals die van trump zorgen net voor meer aanslagen en meer onvrede. En bah als je echt gelooft dat dergelijke maatregelen helpen. Geloof je niet in recurensies in de geschiedenis? Binnen twintig jaar zal het westen zeggen :' ja maar we wisten het niet ?' . Triest.

het gaat er om dat er sommige het toch niet zo heel goed voor hebben met onze manier van leven....Ik heb niets tegen moslims....wel tegen moslims die dood aan het westen roepen.Die mogen van mij terug waar ze vandaan kwamen....en ze verpesten het ook nog eens voor de moslims die wel graag in Europa willen zijn

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:59

Over het "Obama en de vluchtelingen uit Iraq-ban"

Dit is tot zover het enige artikel dat ik kan vinden wat in 2011 al online stond:
http://www.nytimes.com/2011/07/13/world ... ghdad.html
Citaat:
The Obama administration has required new background checks for visa applicants, reacting to a case in Kentucky in which two Iraqi immigrants were arrested on suspicion of ties to an insurgent group, according to American officials in Baghdad.

- Geen ban, betere background checks
- Nieuwe visa's - geen bestaande visa's of zelfs greencard houders
- Niet gebaseerd op religie, maar reactie op een incident

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:04

geerke schreef:
het gaat er om dat er sommige het toch niet zo heel goed voor hebben met onze manier van leven....Ik heb niets tegen moslims....wel tegen moslims die dood aan het westen roepen.Die mogen van mij terug waar ze vandaan kwamen....en ze verpesten het ook nog eens voor de moslims die wel graag in Europa willen zijn

Dus het probleem verplaatsen lost het probleem op.... Zet er dan zeker een grote muur voor , want dan kunnen ze er niet over klimmen... (en als het kan laat er hen ook voor betalen...)

je moet de problemen in hun oorsprong aanpakken. Het zijn niet zomaar groeperingen die het westen dood willen omdat ze opgestaan zijn met dat idee en het geniaal vinden. Het is allemaal niet zo oppervlakkig.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:07

geerke: het probleem is nu dus juist dat

A) het overgrote deel van de moslims het prima voor hebben met de westerse manier van leven
B) nu álle moslims, zonder aanzien des persoons, over één kam worden geschoren. Ook al zijn ze al lang geleden goedgekeurd en wonen ze al jaren in de VS Ook mensen met een geldige verblijfsvergunning mogen het land niet meer in, en dat is gewoonweg idioot.

Bovendien is het goedkeuringsproces voor immigratie in de VS vanuit een 'gevaarlijk' land al superstreng. Je komt Amerika écht niet zomaar binnen.

John Oliver legt het hier heel goed uit:

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:08

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:11

nee,klopt....het westen is mede oorzaak van de ellende....maar weet je,daar kan de gewone burger niet zoveel aan doen,aan wat er hogerop beslist word aan oorlogen en dat soort ongein?

We hebben trouwens in Europa ook aardig last van moslims die verdommen om zich aan te passen.Bepaalde wijken in Parijs,marseille....allemaal no go areas.En dat is niet omdat ze allemaal zo blij zijn en zich hebben aangepast.En een stageplaats geven lost dit niet op

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:17

Dat is de fout die we ons eigen maken.
Het volk heeft echt meer stem dan je denkt, maar we hebben ons een nogal passieve en gelaten houding aangemeten.

Het feit dat je het al als 'no go area' omschrijft zegt eigenlijk al veel.
Ok , het is niet simpel om contact te zoeken. Maar door principieel al te stellen dat die gebieden eigenlijk hopeloos zijn geef je de bevolking van de gebieden een soort identiteit, die ze zelf ook aannemen. En daar ligt het probleem, een stageplaats geven gaat niet helpen nee. Maar intensieve interactie en het betrekken van die gemeenschappen doet wel veel. En he Moslims ... Het zijn mensen ;) Zitten er in die no go areas ook geen andere bevolkingsgroepen ?